[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 April 2024, 08:58:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  De Waarheid
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 28 Omlaag Print
Auteur Topic: De Waarheid  (gelezen 83442 keer)
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: 8 Februari 2021, 13:18:22 »

ja, dat is sterk

waarom waren die advocaten dan zo dom / blind?

(kregen ze soms betaald door Donner c.s.?)

De vraag stellen is hem beantwoorden!

De advocaat van Bakker heb ik destijds geprobeerd over de Brandweerwet te adviseren; kwam niet over......
Het kan zijn dat hij daarin een verzwaring zag van de aanklacht tegen zijn klant (door daadwerkelijke verbodsovertreding van de gemeentelijke verordeningen onder de Brandweerwet; waarop ook gevangenisstraf stond); dus dan een 'double bind'!

De 'civiele' advocaten zijn dan gewoon dom en 'leesblind' voor de brandweerwetgeving; die eigenschappen komen ook het vaakst voor binnen mijn ervaring met die wetgeving. Omkoping vind ik in deze context een idiote bewering.

Intimidatie/inlikken kan wel altijd bij politieke belangen meespelen:
"Er was nooit een dictator met een tekort aan beulen!"
« Laatste verandering: 8 Februari 2021, 13:20:44 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 8 Februari 2021, 13:53:46 »





De advocaat van Bakker heb ik destijds geprobeerd over de Brandweerwet te adviseren; kwam niet over......



het ging toch over dat vergunningsvoorchrift

 in de bewaarplaatsen mogen zich gelijktijdig met verpakt en/of onverpakt vuurwerk geen andere goederen bevinden
  ?

dat heeft niks met de brandweerwet van doen
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 8 Februari 2021, 14:09:31 »





De advocaat van Bakker heb ik destijds geprobeerd over de Brandweerwet te adviseren; kwam niet over......



het ging toch over dat vergunningsvoorchrift

 in de bewaarplaatsen mogen zich gelijktijdig met verpakt en/of onverpakt vuurwerk geen andere goederen bevinden
  ?

dat heeft niks met de brandweerwet van doen


Nee, in Twente wil(de) niemand iets met de Brandweerwet van toen van doen hebben...
Dan blijft men kritiekloos bij idiote vergunningvoorschriften uit de verkeerde wetgeving....dan ook niet zeuren dat niemand een schadevergoeding krijgt naar behoren...of zelfs een onterechte gevangenisstraf op (foute) vergunningsvoorschriften die de gronden van de veroordeling expliciet tegenspreken...

Met de Brandweerwet van 1985 uitgevoerd was er nooit een degelijke opslag geweest; dat heeft alles met deze Brandweerwet van doen.....ook het accepteren van idiote voorschriften uit de verkeerde wetgeving!

Daarop kreeg Bakker c.s. hun gevangenisstraf!

Verder alles goed in Twente?
« Laatste verandering: 8 Februari 2021, 14:13:49 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 8 Februari 2021, 14:22:04 »

ingesneeuwd
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #94 Gepost op: 8 Februari 2021, 14:41:15 »

ingesneeuwd

Goh, wissiknie...
In mijn waarneming is men in Twente al tientallen jaren lang ondergesneeuwd door leesblindheid en juridisch onbenul.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: 8 Februari 2021, 15:41:54 »



In mijn waarneming is men in Twente al tientallen jaren lang ondergesneeuwd door leesblindheid en juridisch onbenul.



winter is almost over, summer is a coming on strong   Knipoog
« Laatste verandering: 8 Februari 2021, 16:04:36 door sylvius » Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #96 Gepost op: 8 Februari 2021, 16:12:27 »



In mijn waarneming is men in Twente al tientallen jaren lang ondergesneeuwd door leesblindheid en juridisch onbenul.



winter is almost over, summer is a coming on strong   Knipoog


Kan ik vanaf heden dan werkelijk op uw voorspellingen, v.w.b. 'De Waarheid', dichtvaren?
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #97 Gepost op: 8 Februari 2021, 16:49:16 »

de waarheid zal u vrij maken
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 8 Februari 2021, 17:43:11 »

de waarheid zal u vrij maken

Ja, die uitspraak ken ik....maar ik vroeg naar wat ik van u kan verwachten....
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #99 Gepost op: 8 Februari 2021, 17:52:15 »



Ja, die uitspraak ken ik....maar ik vroeg naar wat ik van u kan verwachten....




ik ben wel van plan om naar die docu te kijken
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #100 Gepost op: 8 Februari 2021, 18:35:13 »



Ja, die uitspraak ken ik....maar ik vroeg naar wat ik van u kan verwachten....




ik ben wel van plan om naar die docu te kijken

Maar daarin wordt nu juist de verwarring over de foute wetgeving instandgehouden!
« Laatste verandering: 8 Februari 2021, 18:45:48 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #101 Gepost op: 8 Februari 2021, 20:16:48 »



Maar daarin wordt nu juist de verwarring over de foute wetgeving instandgehouden!


maar die wetgeving deugde toch juist wel?

of zat het daar al mis?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #102 Gepost op: 8 Februari 2021, 20:30:44 »



Maar daarin wordt nu juist de verwarring over de foute wetgeving instandgehouden!


maar die wetgeving deugde toch juist wel?

of zat het daar al mis?

De milieuwetgeving (met AMvB's) en de transportwetgeving was sowieso voor vuurwerk in opslag 'leeg'.

De exclusief van toepassing zijnde brandweerzorg wetgeving wordt in die uitzending, volgens de teksten van de deelnemers (diverse publicaties vooraf) en de verklaringen van de docu-maker, niet genoemd; men kijkt wel uit!
Daarmee houdt de docu de misleiding over de juiste wetgeving en de juiste uitvoering daarvan, die tot nu toe ter verdediging van diverse (ook persoonlijke) belangen is gehanteerd, in stand!

Arme slachtoffers en nabestaanden in Enschede!
« Laatste verandering: 8 Februari 2021, 20:33:08 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #103 Gepost op: 8 Februari 2021, 20:54:08 »



De milieuwetgeving (met AMvB's) en de transportwetgeving was sowieso voor vuurwerk in opslag 'leeg'.

De exclusief van toepassing zijnde brandweerzorg wetgeving wordt in die uitzending, volgens de teksten van de deelnemers (diverse publicaties vooraf) en de verklaringen van de docu-maker, niet genoemd; men kijkt wel uit!
Daarmee houdt de docu de misleiding over de juiste wetgeving en de juiste uitvoering daarvan, die tot nu toe ter verdediging van diverse (ook persoonlijke) belangen is gehanteerd, in stand!



Wat stond er dan precies in die exclusief van toepassing zijnde brandweerzorg wetgeving dat betrekking kon hebben op het bedrijf SEF?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #104 Gepost op: 8 Februari 2021, 22:56:01 »



De milieuwetgeving (met AMvB's) en de transportwetgeving was sowieso voor vuurwerk in opslag 'leeg'.

De exclusief van toepassing zijnde brandweerzorg wetgeving wordt in die uitzending, volgens de teksten van de deelnemers (diverse publicaties vooraf) en de verklaringen van de docu-maker, niet genoemd; men kijkt wel uit!
Daarmee houdt de docu de misleiding over de juiste wetgeving en de juiste uitvoering daarvan, die tot nu toe ter verdediging van diverse (ook persoonlijke) belangen is gehanteerd, in stand!



Wat stond er dan precies in die exclusief van toepassing zijnde brandweerzorg wetgeving dat betrekking kon hebben op het bedrijf SEF?

U stelt eindelijk de hamvraag!

In de Brandweerwet 1985 was de 'brandweerzorg' gedefinieerd en de organisaties en de functionarissen met een specifieke wettelijk taak waren daarin ook benoemd.

Het vergunningsysteem bleef na 1985 deels 'hangen' (aan de Woningwet voor gebouwen in de gemeentelijk Bouwverordening) maar de brandweerzorg moest worden vastgesteld in de Brandbeveiligingsverordening; voor zover dat niet in andere wetgeving was gebeurd. De vergunningen waren getiteld: "gebruiksvergunning".
Het was dan 'verboden' (op straffe van gevangenis) om zonder deze vergunning bepaalde gebouwen of terreinen (containers!) te gebruiken voor een aantal personen of voor opslag van bepaalde stoffen (Bouwverordening en/of  Brandbeveiligingsverordening).

Ook de handhaving was daarin opgenomen en met. name toebedeeld aan daartoe beëdigde brandweerofficieren (dan ook als 'bijzondere opsporingsambtenaar': BOA).

Door 'Oosting' werd de lezer al misleid (Deel A blz. 87) door de gebruiksvergunning slechts uit de Bouwverordening (gebouw) te vermelden en niet die uit de Brandbeveiligingsverordening voor inrichtingen en terreinen!

Oosting vermeldde wel dat er een Gebruiksvergunning moest zijn voor de opslag van vuurwerk (per gebouw), maar vermeldde niet dat voor de opslag in containers ook gebruiksvergunningen hadden moeten zijn verstrekt (dan volgens de BBV).

Dan schrijft Oosting als resultaat van uiterst mankerend onverantwoord onderzoek:
Citaat
Uit een gesprek met een medewerker van de gemeentelijke brandweer van Enschede is gebleken dat voor inrichtingen waarvoor de wet Milieubeheer van toepassing is de gebruiksvergunning geen prioriteit heeft.

De brandweer was wettelijk georganiseerd in een regionale brandweer; met een commandant die wettelijk adviseur was voor B&W (als vergunningverleners).
Hoe kan dan de cie. Oosting het oor te luisteren leggen bij, en 'laten hangen' naar, een 'medewerker' van de gemeentelijke brandweer?
Hoe kan deze gemeentelijke medewerker de gehele regionale brandweerzorg wetgeving buiten werking stellen op 'zijn prioriteit' en vanaf wanneer?

Waarom vroeg de cie. Oosting daarop dan niet aan de cdt. (en B&W) hoe dit zomaar kon?

Op blz. 126 is het toch nog weer iets anders:
Citaat
Het is naar het oordeel van de brandweer niet zeker (Sic! Nadruk; FV) of voor S.E. Fireworks een gebruiksvergunning nodig was.
Omdat het bedrijf vergunningplichtig was op grond van de Wet milieubeheer en aan de milieuvergunning specifiek brandveiligheidseisen worden verbonden, had een gebruiksvergunning in elk geval geen prioriteit.

Dat is hier opnieuw die medewerker van de gemeentelijk brandweer Enschede i.p.v. de cdt.reg.brw. Twente als wettelijk adviseur!

Uit het onderzoek naar de Milieuvergunningen werd door Oosting gerapporteerd dat 'de brandweer' (moet wettelijk zijn de cdt. reg.brw.!), ondanks de expliciete verwijzingen/verzoeken van die adviseurs, 'de brandweer' ook voor die vergunningen weigerde adviezen te geven. Dat kostte daarop dan ook de 4 brandweerlieden het leven; de bestrijding was immers niet voorbereid!

Vandaar de misleidende berichten achteraf over 'aanvalsplannen', 'bereikbaarheidskaarten' en alle andere misleidende wartaal.

De cie. Oosting trok, op voor mij oorverdovende wijze, geen conclusies over de ontbrekende wettelijke advisering en handhaving vanuit de wettelijke brandweerzorg m.b.t. S.E. Fireworks.


Ja Sylvius opnieuw:
"Keep the mushrooms in the dark and feed them a lot of shit!" Het werkte!

« Laatste verandering: 8 Februari 2021, 23:03:07 door Fred Vos » Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 28 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!