[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 Mei 2024, 10:26:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  De Waarheid
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 28 Omlaag Print
Auteur Topic: De Waarheid  (gelezen 85861 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #150 Gepost op: 11 Februari 2021, 16:56:37 »



ad 1) De maanden arbeid die ik ooit leverde i.v.m. de vuurwerkramp waren geheel en al 'no cure no pay': vraag het Bakker!

Dat het bedrijf daar weg wilde, neemt niets weg van het feit dat het er al tientallen jaren op een wettelijk verbod zat!



ik bedoelde voorafgaande aan de ramp, bij de vergunningverlening 1997, had men ( de gemeente) Fred Vos in de arm moeten nemen
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #151 Gepost op: 11 Februari 2021, 17:54:42 »



ad 1) De maanden arbeid die ik ooit leverde i.v.m. de vuurwerkramp waren geheel en al 'no cure no pay': vraag het Bakker!

Dat het bedrijf daar weg wilde, neemt niets weg van het feit dat het er al tientallen jaren op een wettelijk verbod zat!



ik bedoelde voorafgaande aan de ramp, bij de vergunningverlening 1997, had men ( de gemeente) Fred Vos in de arm moeten nemen

Dat is deels ook gebeurd!

Bij de Milieudienst heb ik destijds een management cursus geleverd.
Dat ging over de vorm (inrichting) van de organisatie d.m.v. een 'systeembeschrijving' met (werk)processen en 'bewerkingstaken' (onder Van Aggelen).
Daarbinnen kreeg ik de indruk van een zeer serieuze groep ambtenaren binnen de onder mijn leiding ingezette opleidingsvorm: 'taakgerichte groepen'.
(Ja, Sylvius naast de brandweerofficiersopleiding en een doctoraal examen had ik eerder ook een 1e graads onderwijsbevoegdheid behaald aan de VU.)

Ik kon toen niet vermoeden (als in 1980/1981 opgeleid beroepsbrandweerofficier) dat de brandweer zijn wettelijke taken volledig verzaakte (m.b.t. Gebruiksvergunningen) in Enschede en ook elders.

Dus Ten Bosch c.s. zie ik ook als slachtoffers van het schandalige brandweer verzaken, terwijl zij niet wisten hoe dat dan kon worden verbeterd; zij waren wettelijk niet bevoegd noch bekwaam voor advisering op het gebied van brand- explosiegevaar!
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #152 Gepost op: 11 Februari 2021, 18:29:02 »



Dat is deels ook gebeurd!

Bij de Milieudienst heb ik destijds een management cursus geleverd.
Dat ging over de vorm (inrichting) van de organisatie d.m.v. een 'systeembeschrijving' met (werk)processen en 'bewerkingstaken' (onder Van Aggelen).
Daarbinnen kreeg ik de indruk van een zeer serieuze groep ambtenaren binnen de onder mijn leiding ingezette opleidingsvorm: 'taakgerichte groepen'.
(Ja, Sylvius naast de brandweerofficiersopleiding en een doctoraal examen had ik eerder ook een 1e graads onderwijsbevoegdheid behaald aan de VU.)

Ik kon toen niet vermoeden (als in 1980/1981 opgeleid beroepsbrandweerofficier) dat de brandweer zijn wettelijke taken volledig verzaakte (m.b.t. Gebruiksvergunningen) in Enschede en ook elders.

Dus Ten Bosch c.s. zie ik ook als slachtoffers van het schandalige brandweer verzaken, terwijl zij niet wisten hoe dat dan kon worden verbeterd; zij waren wettelijk niet bevoegd noch bekwaam voor advisering op het gebied van brand- explosiegevaar!



waarom bent u dan niet door Oosting aan de tand gevoeld?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #153 Gepost op: 11 Februari 2021, 18:44:25 »



Dat is deels ook gebeurd!

Bij de Milieudienst heb ik destijds een management cursus geleverd.
Dat ging over de vorm (inrichting) van de organisatie d.m.v. een 'systeembeschrijving' met (werk)processen en 'bewerkingstaken' (onder Van Aggelen).
Daarbinnen kreeg ik de indruk van een zeer serieuze groep ambtenaren binnen de onder mijn leiding ingezette opleidingsvorm: 'taakgerichte groepen'.
(Ja, Sylvius naast de brandweerofficiersopleiding en een doctoraal examen had ik eerder ook een 1e graads onderwijsbevoegdheid behaald aan de VU.)

Ik kon toen niet vermoeden (als in 1980/1981 opgeleid beroepsbrandweerofficier) dat de brandweer zijn wettelijke taken volledig verzaakte (m.b.t. Gebruiksvergunningen) in Enschede en ook elders.

Dus Ten Bosch c.s. zie ik ook als slachtoffers van het schandalige brandweer verzaken, terwijl zij niet wisten hoe dat dan kon worden verbeterd; zij waren wettelijk niet bevoegd noch bekwaam voor advisering op het gebied van brand- explosiegevaar!



waarom bent u dan niet door Oosting aan de tand gevoeld?

Dat zou u Oosting moeten vragen; nietwaar?

Ik zie niet waarom Oosting (zijn staf) belangstelling zouden hebben voor mij als persoon.
Immers kort vooraf aan mijn vertrek in 1985 van Biza (hoofd officiersopleiding Rijksbrandweeracademie) heb ik de Staatssecretaris uitgebreid voorgelicht over mijn visie van de gebrekkige brandweerzorg in NL.

Mij viel later op, dat er in geen van de onderzoeken, noch door advocaten van slachtoffers, belangstelling was voor de wettelijke brandweerzorg. Oosting had een secretaris die afkomstig was van Biza (brandweer); die was 'op de hoogte'.

Dat was voor mij ook direct herkenbaar in het rapport van Oosting: wel enorm verzaken vastellen en dat wegmoffelen onder de 'prioriteitsinschatting' van een onbevoegde 'medewerker' en dan ook nog zonder conclusies!
Hoe verzin je dat als onderzoeker naar een brandramp?

Maar goed, de 'mushrooms' beviel het wel.........
« Laatste verandering: 11 Februari 2021, 18:46:16 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #154 Gepost op: 11 Februari 2021, 18:55:44 »



Ik zie niet waarom Oosting (zijn staf) belangstelling zouden hebben voor mij als persoon.



maar u had de milieuambtenaren kennelijk zo slecht geïnstrueerd dat ze dachten dat het wel  verantwoord was om SEF evenementenvuurwerk in zeecontainers te  laten opslaan.

en geen deurdrangers  Geschrokken
« Laatste verandering: 11 Februari 2021, 18:57:30 door sylvius » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #155 Gepost op: 11 Februari 2021, 19:07:37 »


Maar goed, de 'mushrooms' beviel het wel.........


waar groeien ze?

kunnen we daar een maaltje halen
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #156 Gepost op: 11 Februari 2021, 19:08:56 »



Ik zie niet waarom Oosting (zijn staf) belangstelling zouden hebben voor mij als persoon.



maar u had de milieuambtenaren kennelijk zo slecht geïnstrueerd dat ze dachten dat het wel  verantwoord was om SEF evenementenvuurwerk in zeecontainers te  laten opslaan.

en geen deurdrangers  Geschrokken

Buiten uw onredelijke en onfatsoenlijke bejegening naar mij wil ik u er toch nog wel op wijzen dat ik al beweerde dat de Milieudienst geen enkele bekwaamheid of bevoegdheid had op dit gebied. Dat had ik ze dan dus ook zelfs niet mogen leren.

Als ik mij goed herinner waren de adviezen voor de opslag (ook containers) van Milan (defensie).
Voor mijn beoordeling maakt dat niet uit.....de cdt. brandweer had wettelijk(!) moeten adviseren op de Gebruiksvergunningen.
Alle 'milieu' betrokkenen vroeg daar ook herhaaldelijk om in de tijd.

Men opereerde in een deskundigheidsvacuum dat door de verzakende cdt. brandweer en B&W was getrokken....

Destijds (2001) meldde ik mij bij de cie. Oosting (na het rapport).
Mevrouw drs. M.B.C. Beckers-de Bruijn (Ria) stond mij te woord. Ja, het was allemaal erg ingewikkeld en veel geweest....zucht...steun....
« Laatste verandering: 11 Februari 2021, 19:11:43 door Fred Vos » Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #157 Gepost op: 11 Februari 2021, 19:10:10 »


Maar goed, de 'mushrooms' beviel het wel.........


waar groeien ze?

kunnen we daar een maaltje halen

Kijk in de spiegel; zou ik zeggen.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #158 Gepost op: 11 Februari 2021, 19:15:13 »



Buiten uw onredelijke en onfatsoenlijke bejegening naar mij wil ik u er toch nog wel op wijzen dat ik al beweerde dat de Milieudienst geen enkele bekwaamheid of bevoegdheid had op dit gebied. Dat had ik ze dan dus ook zelfs niet mogen leren.



ik dacht dat ze wel wisten dat opslag in zeecontainers niet mocht/kon , maar dat ze het toch zo vergunden,

1) om de gemeente geld uit sparen (bij aankoop van het terrein)

2) omdat de kans dat het mis zou gaan in  die paar jaar dat het bedrijf er nog zou zitten te verwaarlozen klein was.

Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #159 Gepost op: 11 Februari 2021, 19:17:40 »



Kijk in de spiegel; zou ik zeggen.


daar kun je niet van eten
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #160 Gepost op: 11 Februari 2021, 19:25:34 »



Destijds (2001) meldde ik mij bij de cie. Oosting (na het rapport).
Mevrouw drs. M.B.C. Beckers-de Bruijn (Ria) stond mij te woord. Ja, het was allemaal erg ingewikkeld en veel geweest....zucht...steun....


Mevr. Beckers had op de kennismakingsbijeenkomst van de BSVE met de commissie Oosting (onder voorzitterschap van de heer Bas van den Heuvel) beloofd / aangekondigd dat deze commissie anders zou zijn dan alle voorgaande onderzoekscommissies , omdat zij net zo lang door zouden gaan tot de onderste steen boven was gekomen.

Later, bij presentatie van het rapport Oosting, zei ze dat het de doeklstelling van de commissie was geweest om het geschonden vertrouwen van de bevolking in de overheid te herstellen.

En de onderste steen hadden ze niet.

blijkt nu dat het de het de heer Fred Vos was die de milieudienst op onvoldoende wijze had voorgelicht / geïnstrueerd, terwijl hij nota bene degene was die alles wist van de brandweerwet 1985

Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #161 Gepost op: 11 Februari 2021, 20:37:14 »



Destijds (2001) meldde ik mij bij de cie. Oosting (na het rapport).
Mevrouw drs. M.B.C. Beckers-de Bruijn (Ria) stond mij te woord. Ja, het was allemaal erg ingewikkeld en veel geweest....zucht...steun....


Mevr. Beckers had op de kennismakingsbijeenkomst van de BSVE met de commissie Oosting (onder voorzitterschap van de heer Bas van den Heuvel) beloofd / aangekondigd dat deze commissie anders zou zijn dan alle voorgaande onderzoekscommissies , omdat zij net zo lang door zouden gaan tot de onderste steen boven was gekomen.

Later, bij presentatie van het rapport Oosting, zei ze dat het de doeklstelling van de commissie was geweest om het geschonden vertrouwen van de bevolking in de overheid te herstellen.

En de onderste steen hadden ze niet.

blijkt nu dat het de het de heer Fred Vos was die de milieudienst op onvoldoende wijze had voorgelicht / geïnstrueerd, terwijl hij nota bene degene was die alles wist van de brandweerwet 1985



Ja, en de Milieudienst heeft volgens de wetgeving niets van doen met de Brandweerwet, dan zou de heer Vos ook nooit betaalde instructie mogen geven; die hen dan juist op het verkeerde been zou kunnen hebben gezet (al waren ze daar m.i. zelf al te slim voor).

Mijn opdracht had niets van doen met wettelijke brandweerzorg of milieu; het ging puur om theoretische organisatie inrichting.
Bovendien was de ramp toen nog niet gebeurd en was de verzaakte brandweerzorg in Enschede niet bij de heer Vos bekend; ik had daar zeker op gereageerd als iemand mij op het bestaan van die schandalige en onwettige situatie zou hebben gewezen. Zoals ik in 1983 'de minister' wees op de verloedering binnen de brandweer officiersopleidingen.

In vergelijking met de huidige kindertoeslag affaire zijn er geen aantallen slachtoffers tijdens het wanbeleid, die ontstaan pas bij afzonderlijke gebeurtenissen..met dan onwetende slachtoffers; die niet kunnen aanwijzen wie voor hun lotgevallen verantwoordelijk is.

« Laatste verandering: 11 Februari 2021, 22:07:28 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #162 Gepost op: 12 Februari 2021, 07:37:25 »

Gisteravond tv-uitzending Zembla, met die leuke Máxima. en ook met Fred de Graaf, die als interim-burgemeester ook nog met zijn geinige smoel bij het monument heeft gestaan (en Jacqueline Wilson vergeefse poging deed aandacht te vragen voor de zaak van haar verdwenen man Henk Vinke)


https://www.bnnvara.nl/zembla/videos/541173





https://www.youtube.com/watch?v=2v8ouSEeNFE&feature=emb_logo

je ziet wel zekere verwantschap @FredVos  Knipoog  (vergrootglas)

https://www.tubantia.nl/enschede/enschede-herdenkt-vuurwerkramp-van-15-jaar-geleden~a14a4dae/

« Laatste verandering: 12 Februari 2021, 08:05:07 door sylvius » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #163 Gepost op: 12 Februari 2021, 13:57:17 »

Mans voor de rechter in Den Haag:

"Ik ben een beetje bang voor vuurwerk. Ik heb nog nooit van mijn leven vuurwerk afgestoken. Het mocht niet van mijn vader."


https://www.youtube.com/watch?v=1UO3FUziGmM







Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #164 Gepost op: 12 Februari 2021, 14:48:19 »

Mans in een tv-uitzending, interview, ergens in het jaar 2000

"Tijdens de milleniumreceptie op het Bamshoeveterrein heb ik nog vuurpijlen afgeschoten. Dat had ik nooit gedaan als ik geweten had dat op een steenworp afstand dat vuurwerkbedijf gevestigd was. Want anders had ik toen al de ramp hebben kunnen veroorzaken"

Ik denk dat op RTV Oost was (maar weet niet zeker)




Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 28 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!