[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 Mei 2024, 07:02:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  De Waarheid
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 28 Omlaag Print
Auteur Topic: De Waarheid  (gelezen 85856 keer)
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #240 Gepost op: 16 Februari 2021, 19:30:19 »


Dat die juiste en wettelijk voorgeschreven vergunningen nooit waren opgesteld is te wijten aan verzaakte wettelijk voorgeschreven Inspectie (minister BZK) waardoor het jarenlange taakverzaken (handhaving) van het gemeentebestuur (B&W en gemeenteraad) en de officieren van de brandweer o.l.v. de cdt. onontdekt bleef.
Dat dit ook nog achteraf gebeurde in het IBR onderzoek acht ik ronduit misdadig.
Vandaar mijn recente aangiften wegens moord.[/b][/i]


Maar dat "taakverzaken" verklaart niet de kracht van de fatale explosies -- die ook de vier brandweermensen het leven kostte.

"Moord" is hier een groot woord.

U maakt er ook geen enkele kans mee -

en ook de slachtoffers zijn er niet bij gebaat

"arm Enschede"

huil dan maar in de armen van uw koningin  -- maar ja dat helpt ook niks  Huilen

Een merkwaardige vorm van argumentatie houdt u er op na. Het lijkt mij bij u opnieuw: een 'state of denial!"

Er was een omvangrijke wetgeving waarbinnen 'man en paard' werden genoemd die het gemanifesteerde gevaar in Enschede hadden moeten voorkomen. Al de in die wetgeving genoemde taakuitvoerders hebben daarop over vele jaren hun wel betaalde taken verzaakt.

Als er in de specifieke wetgeving en de daarbinnen aangewezen deskundigen (adviseurs) bekende gevaren zijn en in hun beroeps- en vakliteratuur ook de geeigende beheersingsmaatregelen beschikbaar zijn (w.o. secundaire explosies en explosiekracht afvoer in veilige richtingen) en die maatregelen worden zonder geldige redenen (tijdig openbare) niet toegepast, waarbij bovendien wettelijke verboden op het opslaan zonder die maatregelen worden weggehouden van openbare aandacht.....dan is er m.i. sprake van 'voorwaardelijke opzet' bij de betrokken en in de wet genoemde actoren.

Als 1 van de taken is er dan de preparatie van de blussing ('bestrijden van brand').
Als die preparatie ook wordt verzaakt, op het eerder verzaken van alle andere beheersingsmaatregelen ('pro-actie, preventie'), dan wordt ' 'willen en wetens het risico aanvaard' (jurisprudentie HR voor 'voorwaardelijke opzet') 'dat de gevolgen (dood brandweerlieden en omwonenden) intreden'.

Dat taakverzaken tot het handhaven van opslag verbod en het eerst nemen van beheersingsmaatregelen, maakte de uitzonderlijke en onbeschaafde kracht van de explosies mogelijk! Het was feitelijk een uitnodiging!

Dus m.i.: Doodslag met  'voorwaardelijke' opzet = moord.

Indien de slachtoffers van moord (en hun nabestaanden) of die van verwondingen en andere schade niet gebaat zijn bij vervolging en vergoeding dan is dat hun beslissing.

Voor mij als burger geldt de verdediging en handhaving van de wetgeving en de rechtsstaat: w.o. het vervolgen van misdrijven.

Eenieder mag huilen in de armen die hij verkiest; ik wens ook te ageren tegen onrecht en dat is ook een 'burgerplicht'!

Ik acht u overigens niet in staat noch bevoegd om voor mij de kans op resultaat van mijn handelen te beoordelen; dus laat maar.
« Laatste verandering: 16 Februari 2021, 19:37:08 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #241 Gepost op: 16 Februari 2021, 20:53:47 »

Er bestonden wel richtlijnen voor het blussen.

Zie rapport brandweerinspectie.

Brand  waarbij 1.3 -vuurwerk betrokken is:
niet blussen
buurt ontruimen tot op 100 meter.

Waarbij bedacht moest worden dat evenementenvuurwerk van de klasse 1.4 zich bij brand gedraagt als vuurwerk van de klasse 1.3

En op de deuren zaten de welbekende gevaarborden, vierkant op de punt staand, oranje van kleur, met zwarte bom

wat betekende:
vuurwerkbrand niet blussen
buurt ontruimen tot op 1000 meter







Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #242 Gepost op: 16 Februari 2021, 21:04:26 »

Er bestonden wel richtlijnen voor het blussen.

Zie rapport brandweerinspectie.

Brand  waarbij 1.3 -vuurwerk betrokken is:
niet blussen
buurt ontruimen tot op 100 meter.

Waarbij bedacht moest worden dat evenementenvuurwerk van de klasse 1.4 zich bij brand gedraagt als vuurwerk van de klasse 1.3

En op de deuren zaten de welbekende gevaarborden, vierkant op de punt staand, oranje van kleur, met zwarte bom

wat betekende:
vuurwerkbrand niet blussen
buurt ontruimen tot op 1000 meter

Uw oude en oeverloos herhaald door mij weerlegde 'oude meuk' bewijst slechts uw 'state of denial'.
Of moet u betaald hier 'rekken en erbij blijven'?

Bovendien liegt u over de letterlijke inhoud van het IBR rapport hierover en ook (opnieuw) over de 'betekenis' van de gevarenborden!
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #243 Gepost op: 16 Februari 2021, 21:29:09 »


Bovendien liegt u over de letterlijke inhoud van het IBR rapport hierover en ook (opnieuw) over de 'betekenis' van de gevarenborden!


Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #244 Gepost op: 16 Februari 2021, 23:06:08 »

@ lezers anders dan Sylvius

Vergelijkt u even de teksten van Sylvius die ik als leugens betitelde met de daarna door hem geplakte tekst.

Zoekt u dan ook in de IBR teksten dat het op 13 mei 2000 betrokken personeel in Enschede, met welke tekst dan ook, zo was opgeleid/getoetst. En dat zij als 'helderziende" konden waarnemen dat achter gesloten deuren zich :

"vuurpijlen, siervuurwerk en groot vuurwerk" van de klasse 1.4 bevonden die zich dan zouden gedragen volgens de klasse 1.3.....

Waar (en hoe) de betekenis van de (verschillende!) borden zo was gedefinieerd voor alle brandweerlieden; zoals de leugenaar beweert?

Ook raad ik u aan in het IBR rapport (Bijlage D) te letten op wanneer wie welke modules volgden; met wel zeer verschillende inhoud v.w.b. de gevaren. Ook verwijs ik u naar bijlage 1 (bij Bijlage D) voor de aard en inhoud van de opleiding en oefeningen van het Enschede personeel.

De Conclusie van het IBR; na Bijlage D:

Citaat
"Uit het bovenstaande kan worden geconcludeerd dat overeenkomstig het gestelde in het besluit brandweerpersoneel (13 mei 1991 Stb 276, laatstelijk gewijzigd 10 februari 1996, Stb 124), met name bevelvoerders (niet welke bij SEF!: FV) in voldoende mate geschoold waren ten aanzien van het optreden bij branden met vuurwerk.
Of de aanwezige kennis bij iedereen in voldoende mate operationeel was kan worden betwijfeld (Sic!; FV).

Met betrekking tot de in de leerstof aangeven praktische aanwijzingen voor het daadwerkelijk optreden van de brandweer waarbij ontplofbare stoffen zijn betrokken, moet  worden opgemerkt dat deze aanwijzingen niet altijd volledig, duidelijk en consistent zijn."


In de Slotbeschouwing van de IBR o.m.:

Citaat
"Het geeft ook aan, dat een schakel, zoals de repressie niet in staat geacht mag worden de fouten, die bij pro-actie, preventie en preparatie zijn gemaakt ongedaan te maken.
Tevens kan worden geconstateerd, dat als de preventietaak door alle betrokkenen op een goede wijze ingevuld was, de ramp niet had plaatsgevonden.
"

'als de preventietaak op goede wijze was ingevuld dan had de ramp niet plaatsgevonden'
(de wettelijk adviseur voor preventie was de cdt. reg. brw.; FV)


En maar anders kwebbelen en liegen op dit forum door Sylvius.
« Laatste verandering: 16 Februari 2021, 23:12:33 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #245 Gepost op: 17 Februari 2021, 07:28:11 »



Zoekt u dan ook in de IBR teksten dat het op 13 mei 2000 betrokken personeel in Enschede, met welke tekst dan ook, zo was opgeleid/getoetst. En dat zij als 'helderziende" konden waarnemen dat achter gesloten deuren zich :

"vuurpijlen, siervuurwerk en groot vuurwerk" van de klasse 1.4 bevonden die zich dan zouden gedragen volgens de klasse 1.3.....




Dat was het juist

zij wisten (zogenaamd) niet wat er zo al opgeslagen kon liggen en gingen er voor het gemak van uit dat er enkel eindejaarsvuurwerk opgeslagen lag, wat je bij brand met veel water eenvoudig kunt blussen --

insluiten binnen muren van water volgens de kubus-methode.

"we hebben elkaar nog gelukkig nieuwjaar gewenst"

-- verlate millennium-receptie.

De oranje borden met bom, vierkant op de punt staand, zeiden:

"als je niet weet wat er opgeslagen kan liggen dan niet blussen en ontruimen tot 1000 meter in de omtrek"

Er hadden immers ook zo maar AP 23 - mijnen  kunnen liggen  Knipoog

De gevaarsborden met hun betekenis zitten standaard in de opleidingsstof van elke brandweerman.

( gehoord van de opvolger van Boetes)
« Laatste verandering: 17 Februari 2021, 08:27:55 door sylvius » Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #246 Gepost op: 17 Februari 2021, 09:21:11 »

@ allen; Sylvius als habituele leugenaar uitgezonderd

"eindejaarsvuurwerk" is als categorie voor brandweerzorg idioot!

U moet alleen op originele citaten reageren!

Deze leugenaar en fantast hoort nu ook al (verschillende) borden spreken.....

Daarom 'konden' er op SEF ook wel 'mijnen' hebben gelegen.....

Ja, voor leugens op dit forum is ook geld te verdienen....

Ja, juiste en gedefinieerde gevaarborden kunnen wel geleerd en desnoods voor betekenis opgezocht worden; maar die waren er niet op SEF.

De lezer is gewaarschuwd!
Deze lasterlijke aantijgingen gaan (anoniem en dus ook nog laf)  over de ruggen van de overleden brandweerlieden en hun nabestaanden; respectloos en onbeschaafd!
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #247 Gepost op: 17 Februari 2021, 12:55:53 »



Ja, voor leugens op dit forum is ook geld te verdienen....




ik heb er nog geen cent aan verdiend
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #248 Gepost op: 17 Februari 2021, 16:03:20 »



Ja, voor leugens op dit forum is ook geld te verdienen....




ik heb er nog geen cent aan verdiend
....zegt dan de leugenaar

De leugens waren dan mogelijk niet bruikbaar genoeg (te lage 'kijkcijfers').
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #249 Gepost op: 17 Februari 2021, 16:18:11 »



De leugens waren dan mogelijk niet bruikbaar genoeg (te lage 'kijkcijfers').


dat valt wel mee
Citaat

    De Waarheid « 1 2 ... 16 17 »    sylvius    248    2079    Laatste bericht Vandaag om 16:03:20
door Fred Vos


2079 keer bekeken

als ze nou eens elk een euro stortten 

delen we de poet

jij 1000 euro , ik 1000, en 79 euro voor admin!
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #250 Gepost op: 17 Februari 2021, 17:18:58 »

@ Allen

Die Sylvius ( mogelijk samen met admin) geneert zich niet om aan mij oneerbare voorstellen te doen: Nein Danke!

Ik ben weg hier.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #251 Gepost op: 17 Februari 2021, 17:29:15 »

@ Allen

Die Sylvius ( mogelijk samen met admin) geneert zich niet om aan mij oneerbare voorstellen te doen: Nein Danke!

Ik ben weg hier.

Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #252 Gepost op: 17 Februari 2021, 20:29:50 »

https://www.jodendom-online.nl/articles.php?view=article&id=243&page=2


Citaat
op de plaats waar zelfs de Hogepriester maar een keer per jaar mag komen lopen nu vossen
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #253 Gepost op: 20 Februari 2021, 11:57:44 »

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1511794/Documentairemaker-over-Mans-Ik-had-graag-samen-de-film-gezien

Citaat
Documentairemaker over Mans: "Ik had graag samen de film gezien"
"Ik denk dat de vuurwerkramp hem tot de laatste dag bezig heeft gehouden. Toen ik hem vroeg om medewerking aan de documentaire maakte hij geen enkel voorbehoud..."

Op dat moment zwijgt documentairemaker Pieter Fleury. Het wordt hem even te veel en hij schiet vol. Het overlijden van oud-burgemeester Jan Mans van Enschede raakt hem zichtbaar. "Natuurlijk doet dit me iets. Een paar dagen geleden sprak ik hem nog."
De Waarheid

Gouden Kalf-winnaar Pieter Fleury heeft de documentaire De Waarheid gemaakt, een film met directbetrokkenen over de gang van zaken rond de vuurwerkramp. Naast toenmalig burgemeester Mans komen onder andere de hoofdofficier van justitie, de minister, een ambtenaar en een van de directeuren van S.E. Fireworks aan het woord.

"Mans heeft mij onbevangen te woord gestaan en antwoord gegeven op al mijn vragen. Over zijn handelen kun je verschillend denken en in al zijn bravoure is hij destijds vast ook wel eens een keertje te ver gegaan. Maar hij heeft wel iets op de kaart gezet, in de afhandeling van de vuurwerkramp, wat voor heel veel mensen goed is gegaan."
Geen schuld, wel verantwoordelijk

Mans zelf heeft altijd gezegd geen schuld te hebben, wel de verantwoordelijkheid. "Dat zei hij ook tegen mij. 'Als de raad mij had willen afstraffen, dan hadden ze me weggestuurd. Maar ze hebben het vertrouwen uitgesproken.' Dat lijkt me duidelijk."

Fleury heeft het eindresultaat van de film opgestuurd naar Mans. "Ik had de film graag samen met hem gekeken, maar dat kwam er niet meer van. Mans heeft het samen met zijn vrouw gezien en ze vertelde dat hij tevreden was."
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #254 Gepost op: 20 Februari 2021, 13:31:04 »

https://twitter.com/hetoognl/status/1363097627357810693

Citaat

het
Heavy large circle
Heavy large circle
g
@hetoognl
#JanMans 1940-2021 #burgemeester van #Enschede vastgeklampt aan zijn #zetel 19mrt2001 vergaderde de #gemeenteraad over het #eindrapport #COV #commissieoosting 2 weth afgetreden, de raad durfde #Mans niet verantwoordelijk te houden voor zijn rol #vuurwerkramp  #pvda

« Laatste verandering: 20 Februari 2021, 13:35:18 door sylvius » Gelogd
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 28 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!