[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Juni 2020, 04:07:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
8066 aantal berichten in 694 topics door 21 geregistreerde leden
Nieuwste lid: MvT
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  poster Rampopera in E-mineur van 13 mei 2010 te Enschede
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6 Omlaag Print
Auteur Topic: poster Rampopera in E-mineur van 13 mei 2010 te Enschede  (gelezen 33578 keer)
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 20 Maart 2010, 13:27:51 »

@Arnaud, vrijheid van meningsuiting geld niet hier in Enschede.

@Poter en aan allen die het willen weten,

1 ) zojuist hoor ik over de radio een reportage van Argos over vermeende oorlogsmisdaden door het Korps Commando Troepen (KCT) in Afghanistan.
Daaromtrent heerst ook een soort van bizarre geheimhouding van de kant van Defensie en Justitie i.v.m. zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Argos verricht zeer goede onderzoeksjournalistiek die soms zelfs leidt tot kamervragen.
Argos bedient zich daarbij eventueel ook van deskundigen op wetenschappelijke terreinen.

Wellicht zou de journalisten van Argos geattendeerd moeten worden op hetgeen nog dient te worden onderzocht.
Dat zou wellicht kunnen gaan werken als een koevoet cq. hefboom cq. breekijzer.
VRAAG: Zou Argos inschakelen een goed idee zijn ?

2) Ook de twee rechercheurs die uit hun functie zijn gezet zouden misschien kunnen worden benaderd met de vraag of zij willen helpen met een grondig vervolgonderzoek. Mocht dat leiden tot hun eerherstel dan zouden wij dat moeten toejuigen. VERVALLEN

3 )  @Enschede-ers :
a) het is bijzonder triest om vast te moeten stellen dat de meest betrokkenen - dat zijn de slachtoffers van de ramp te Enschede - NIET het gevoel hebben dat er aldaar vrijheid van meningsuiting bestaat. Dat roept bij mij gevoelens van weerstand/verzet op.

Persoonlijk verzet ik mij al jaren tegen muilkorving waarbij ik overigens wel behoedzaam opereer.
Of dat nou juridisch, democratisch of publicitair is, zoals ik al jaren doe met de website van Odeon: namelijk een onafhankelijk platform te bieden voor vrijdenkers.
Ik hecht er aan de waarheid - zoals ik die zie of veronderstel - rustig en duidelijk maar indringend over te brengen.
Als ik onzeker ben dan probeer ik de juiste vragen te stellen. Vaak is dat laatste handiger en/of slimmer om te doen.

b ) Ik ben voornemens bij het optreden van Don op 13 mei aanwezig te zijn en als zodanig er scherp op toe te zien dat er geen grappen of grollen worden uitgehaald met Don.
Als het moet dan ga ik er van uit dat wij hem uit een eventuele netelige situatie trekken.
Ook is het van belang dat voldoende mensen ter plekke audio- en video-opnamen maken van het optreden.

4 ) @SBS6, @NOS, @Argos c.s. :
Als het moet dan schakelen we preventief enkele journalisten (RTV, van divers pluimage, evt. ook under-cover) in die tevens 'monitoren'.

5 ) @OM, @Politie,  @Gemeente Enschede, @Defensie c.s. :
Het optreden van Don mag op geen enkele wijze verhinderd en/of verstoord worden.
U past nu enige terughoudendheid en stille verwondering !

6 ) @Don :
Ik bewonder jouw moed.

Arnaud Rasing
initiatiefnemer van Stichting Odeon Nijmegen
tevens grondlegger van het Proportioneel Verzet

« Laatste verandering: 20 Maart 2010, 15:46:20 door Odeon » Gelogd
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 20 Maart 2010, 14:16:34 »

Argos heeft al een keer aandacht besteed aan de ramp.
Alleen ben ik nu even de details daarvan kwijt.
Volgens mij moet ik die uitzending ergens hebben.

Die 2 rechercheurs uit Rijssen lijden helaas al enige tijd aan tunnelvisie waardoor zij de waarheid niet meer zien.
Zij laten zich keurig in een bepaald staatje duwen en zij vinden het best.
Zij werken nauw samen met Rudi Bakker van SEF en Jan T.

Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 20 Maart 2010, 14:22:38 »

Uitzending Argos was op 17-12-2004
Kan ik dat ergens uploaden?
Is in 7 stukken totaal pakweg 300 mb
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 20 Maart 2010, 14:27:56 »

Het gaat in ieder geval over het blussen met water door de brandweer.
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 20 Maart 2010, 15:22:44 »

@Poter,

ja,  je kunt uploaden door de link EXTRA OPTIES aan te klikken als je een topic start of beantwoord.
Je kunt dan 4 bestanden van maximaal 1MB uploaden.
Mocht dat niet werken of lukken dan hoor ik dat wel.

Eh, slik, 300 MB ?
Kan dat op een CD-recordable worden gebrand en opgestuurd naar Odeon of afgegeven aan Don ?
Of, worden opgestuurd naar EnschedeRamp at Gmail.com ?
Maar let daarbij op want ook een Gmail-account kent een beperking van het aantal up te loaden megabytes.

Arnaud
« Laatste verandering: 20 Maart 2010, 15:42:51 door Odeon » Gelogd
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 20 Maart 2010, 15:34:23 »

Die 2 rechercheurs uit Rijssen lijden helaas al enige tijd aan tunnelvisie waardoor zij de waarheid niet meer zien.
Zij laten zich keurig in een bepaald staatje duwen en zij vinden het best.
Zij werken nauw samen met Rudi Bakker van SEF en Jan T.

@Poter,

Jammer voor beide heren uit Rijssen dat zij blijkbaar aan geloofwaardigheid hebben ingeboet.
Mijn excuses, ik heb van mijn kant onterecht verondersteld dat zij volstrekt onafhankelijk, zorgvuldig en integer te werk gaan.
Mijn voorstel om hen te benaderen voor een vervolg-onderzoek laat ik dan bijgevolg vallen.

Arnaud
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 20 Maart 2010, 16:35:26 »

Ging over blikje magnesiumpoeder dat was gevonden, maar dat door de rampenstaf opzettelijk gehiem was gehouden.

Toenmalig wethouder Marco Swart kwam hierbij aan het woord.  Hij zat ook in de rampenstaf.

Marco Swart was dus toen geen wethouder meer en ook uit Enschede vertrokken (dacht ik) --
in elk geval deed hij  uitsprraken die voor de gemeente Enschede, B&W (Mans &co) niet gunstig waren,

Het kwam er op neer dat de rampenstaf er van overtuigd was dat het een waterstofgasexplosie was geweest, zoals ook veel (Duitse) deskundigen in de eerste week na de ramp.  En Marco Swart was daar nog steeds van overtuigd.

Punt was dat als SEF magnesumpoeder had mogen opslaan -- volgens de vergunning -- dat de brandweer dan niet had mogen blussen met water en de gmeente aansprakelijk.

Daarom hield men de vondst geheim.

Peter de Bruin van het NFI zat ook in de uitzending. Het was maar één blikje geweest etc. .

ik meende dat Ben Ale er ook in zat, maar dat was misschien bij een andereuitzending.

Alles stond op Jan T's forum.

« Laatste verandering: 20 Maart 2010, 16:37:59 door sylvius » Gelogd
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 20 Maart 2010, 16:45:55 »

@Poter,

Eh, slik, 300 MB ?
Kan dat op een CD-recordable worden gebrand en opgestuurd naar Odeon of afgegeven aan Don ?
Of, worden opgestuurd naar EnschedeRamp at Gmail.com ?
Maar let daarbij op want ook een Gmail-account kent een beperking van het aantal up te loaden megabytes.

Arnaud

Mailen gaat niet, daarvoor is het bestand te groot.
Ik wil het best opsturen naar Odeon, afgeven aan Don is ook geen probleem alleen duurt het nog even eer wij elkaar zien.
Mail of pm mij maar even een postadres dan stuur ik hem van de week wel naar je op.
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 20 Maart 2010, 16:54:45 »

Argos (2005) 13 mei 2005 -- staat gewoon online:

http://www.ochtenden.nl/themasites/mediaplayer/index.jsp?bw=sb&player=real&media=22439789&portalnr=22641901&refernr=21455572&hostname=ochtenden&portalid=ochtenden&themechannel=&id=vars.jsp%3Fmedia%3D22439789%26portalnr%3D22641901%26refernr%3D21455572%26hostname%3Dochtenden%26portalid%3Dochtenden&x=12&y=9

Citaat
*** Argos over de zoektocht naar het vergeten magnesium van Enschede, illegale vuurwerkfonteinen, en een nooit onderzocht rampscenario. *** Argos won een langlopende WOB-procedure tegen het Ministerie van Economische Zaken, over documenten met betrekking tot wapenhandel.

De oorzaak van de de vuurwerkramp in Enschede, vandaag vijf jaar geleden, is nog steeds omstreden. Hoe is eerste brand op het terrein van S.E. Fireworks ontstaan? En hoe kon die brand uitgroeien tot zo’n catastrofale ramp? Er duiken nog steeds nieuwe theorieën op. Die worden vervolgens weer bestreden door de deskundigen die de ramp hebben onderzocht. Maar hoe grondig is de ramp zelf onderzocht? Ondanks het grote aantal onderzoeken van de afgelopen vijf jaar, stuitte Argos op een lacune: Bij S.E. Fireworks blijkt magnesiumpoeder te hebben gelegen. Magnesiumpoeder vormt in combinatie met bluswater waterstofgas. Maar in geen van de officiële rapporten wordt met een woord gerept over los magnesiumpoeder als mogelijke factor in het verloop van de vuurwerkramp.

Hoevéél lag er? En waarom? In Argos vandaag, een zoektocht naar het vergeten magnesium van Enschede. Een verhaal over een blik magnesiumpoeder in bunker C2, illegale vuurwerkfonteinen, en een nooit onderzocht rampscenario.
---

gaat ook over de correspondentie met Remkes
« Laatste verandering: 20 Maart 2010, 16:57:58 door sylvius » Gelogd
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 20 Maart 2010, 17:01:30 »

Is dit de uitzending van 17 dec 2004?
Ik kan het online bestand namelijk niet afspelen.
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 20 Maart 2010, 17:05:37 »

Nee van 13 mei 2005
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 20 Maart 2010, 17:48:37 »

Nee van 13 mei 2005

Stop maar met zoeken.

Ik heb de uitzending op een orginele cd van de VPRO.
Onderzoek/Argos - 13-05-05 - Vuurwerkramp/WOB-procedures.
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 20 Maart 2010, 17:58:29 »

Nee van 13 mei 2005

Stop maar met zoeken.

Ik heb de uitzending op een orginele cd van de VPRO.
Onderzoek/Argos - 13-05-05 - Vuurwerkramp/WOB-procedures.

Kan van die CD een kopietje worden gemaakt ? Of worden we dan bekeken met Argos-ogen ?

AR
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 20 Maart 2010, 18:14:55 »

Zijn er nu 2 Argos uitzendingen geweest of hoe zit dat nu?
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 20 Maart 2010, 19:00:41 »

Ben begonnen met de posters te mailen samen met onderstaande korte boodschap.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste lezer,

Vanaf 13 mei a.s. trekt de munitieramp-opera  door de stad Enschede en gaat daarna door het land.
Deze one-mans-opera is al een jaar op youtube en had vorig jaar een voorstelling op dezelfde tijd en plaats als dit jaar.
In de bijlage zit een poster waar u mee mag doen wat u wilt, afdrukken aanplakken en uitdelen enz. waarvoor mijn dank.

Afzender,
Don Harberink
Getuigenissen uit de doofpot.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn email account wil dat ik 24 uur rustig aan doe dus morgenavond ga ik weer verder.
Ik kan nog wel inloggen en heb na onderstaande waarschuwing nog een poster richting Simon Vuyk gestuurd.

Qoute;
Account is tijdelijk vergrendeld: ongewone activiteiten vastgesteld

Deze account is tijdelijk vergrendeld vanwege ongewone accountactiviteiten. Het kan maximaal 24 uur duren voordat je weer toegang hebt.

Ongewone accountactiviteit wordt als volgt omschreven, maar is niet beperkt tot de volgende omschrijvingen:

Het binnen korte tijd ontvangen, verwijderen of downloaden van grote hoeveelheden berichten (via POP).
Het verzenden van een groot aantal berichten dat niet kon worden bezorgd (berichten die worden teruggestuurd).
Het gebruik van programma's voor het delen of opslaan van bestanden, browserextensies of programma's van derden voor automatische aanmelding bij je account.
Meerdere instanties van je mail-account geopend laten.
Browserproblemen. Wanneer je browser constant aan het laden is bij het openen van je Postvak IN, is er waarschijnlijk sprake van een browserprobleem.
Mogelijk moet je in dat geval het cachegeheugen wissen en de cookies verwijderen.
Als je vindt dat je je mail-account hebt gebruikt in overeenstemming met Gmail-gebruiksvoorwaarden, kun je je probleem oplossen door hier te klikken.

einde quote

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: