[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18 April 2024, 11:12:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  poster Rampopera in E-mineur van 13 mei 2010 te Enschede
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 6 Omlaag Print
Auteur Topic: poster Rampopera in E-mineur van 13 mei 2010 te Enschede  (gelezen 58484 keer)
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling
*****
Berichten: 32



Bekijk profiel
« Gepost op: 17 Maart 2010, 22:30:08 »

poster Rampopera in E-mineur van 13 mei 2010 te Enschede:



4 flyers Rampopera in E-mineur van 13 mei 2010 te Enschede:


« Laatste verandering: 20 Maart 2010, 10:33:22 door Odeon » Gelogd
Poter
[ERF] lid
Senior
*
Berichten: 311


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Maart 2010, 09:18:11 »

Ziet er te gek uit.
Maar "ze" gaan dit nooit pikken.
Don mag zijn tandenborstel al wel vast inpakken.
Gelogd
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling
*****
Berichten: 32



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Maart 2010, 11:52:49 »

L.S.,

laten we in dat geval (als dreigt dat Don H. zijn tandenborstel etc. dient mee te nemen) alvast een solidariteitsfonds starten en enkele goede raadsmannen cq. raadsvrouwen polsen om Don H. te vrijwaren voor intimidatie cq. detentie etc.

Verweer: Don en ik stellen ons op het standpunt dat het gebruik van beeldmerken van zowel de gemeente Enschede als van Defensie door ons mogen worden gebruikt aangezien wij als burgers hebben meebetaald aan deze instanties cq. overheidsonderdelen, anders gesteld, 'zij zijn ook van ons'.
Immers, zij treden op of in namens de burgers, dus ook namens Don of mijzelve.

Belangrijk: bestudeer de foto op de poster eens heel nauwkeurig.
Je ziet dan dat deze foto is gemaakt op exact het moment dat de vuurbol van de TWEEDE explosie cq. detonatie zich voltrok.
Via herleiding valt de grootte van de vuurbol te berekenen. Ergo, nog een stapje verder, de hoeveelheid explosief materiaal.
Ook valt op dat bij de eerste grote explosie er veel vuurwerkpijlen de lucht in werden geslingerd maar NIET bij de daaropvolgende tweede explosie.

Kortom, voer voor forensische onderzoekers. . . 

Arnaud Rasing
Odeon Nijmegen

Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Maart 2010, 14:58:56 »

Ziet er te gek uit.
Maar "ze" gaan dit nooit pikken.
Don mag zijn tandenborstel al wel vast inpakken.


De poster is vrij van auteursrechten iedereen mag hem kopieeren

@Poter maar iedereen kan de poster nu onbeperkt downloaden, uitprinten en uitdelen of aanplakken en doormailen inlijsten en en en ...
De poster kan al in Enschede overal hangen zonder dat ik heet weet, dat zou mooi zijn.
Ik stuur de aankondiging naar honderden Enschedeese ambtenaren want die kunnen gratis printen van onze belastingcenten.

Voor vrienden en kunst-verzamelaars druk ik een beperkte genummerde oplage van honderd stuks voor een schappelijk prijsje.
Ik zal drukkerij  'Enschede en zn'' om een offerte vragen.

Ik heb al een proefdruk het netwerken is begonnen.

Het kwaad is geschied..

Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Maart 2010, 15:18:24 »

Belangrijk: bestudeer de foto op de poster eens heel nauwkeurig.
Je ziet dan dat deze foto is gemaakt op exact het moment dat de vuurbol van de TWEEDE explosie cq. detonatie zich voltrok.
Via herleiding valt de grootte van de vuurbol te berekenen. Ergo, nog een stapje verder, de hoeveelheid explosief materiaal.
Ook valt op dat bij de eerste grote explosie er veel vuurwerkpijlen de lucht in werden geslingerd maar NIET bij de daaropvolgende tweede explosie.


kun jij dat berekenen dan, hoeveel explosief materiaal er aanwezig was?
Er mocht 158, 5 ton liggen....

en:
Hoe weet je dat er bij de tweede grote explosie geen vuurwerkpijlen de lucht in werden geslingerd?

Tot in de avond ging er nog steeds vuurwerk af...
« Laatste verandering: 18 Maart 2010, 15:20:11 door sylvius » Gelogd
Poter
[ERF] lid
Senior
*
Berichten: 311


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Maart 2010, 18:06:49 »

Don, jij bezorgd de "arme" ambtenaren nog slapezloze nachten.

Kun jij je herinneren dat ik jou vorig jaar vertelde dat ik een gesprek had opgevangen tijdens de voorbereiding van de herdenking op 13 mei, net voordat jij arriveerde?
Dat gesprek ging over Don en dat ze zo bang voor hem waren.
Don zou in de gaten worden gehouden door de politie.
Voor mij persoonlijk bewijst deze angst dat Don het bij het rechte eind moet hebben, er heeft daar iets gelegen dat het daglicht niet verdraagt.
Gelogd
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling
*****
Berichten: 32



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Maart 2010, 12:45:25 »


kun jij dat berekenen dan, hoeveel explosief materiaal er aanwezig was?
Er mocht 158, 5 ton liggen....

en:
Hoe weet je dat er bij de tweede grote explosie geen vuurwerkpijlen de lucht in werden geslingerd?

Tot in de avond ging er nog steeds vuurwerk af...

@Sylvius,

Een paar dingen:

1 ) we hebben allemaal de videoreportages gezien van 13 mei 2000, daarvan staat nog veel materiaal op YouTube bijvoorbeeld,

2 ) we weten dat er twee grote explosies zijn geweest, waarbij de tweede groter en krachtiger was dan de eerste,

3 ) we hebben op sommige beelden kunnen zien dat cameramensen bij de eerste klap nog overeind konden staan maar dat zij door de drukgolf van de tweede grote explosie omver werden geblazen,

4 ) aan de beelden valt ook af te lezen dat er veel vuurwerk de lucht in werd geslingerd voorafgaand en tijdens de eerste explosie,

5 ) ook tijdens de tweede explosie kan het niet anders zijn geweest dat het resterende vuurwerk de lucht in werd geslingerd,

6 ) aan de hand van de foto op de poster kan worden gesteld dat te zien is dat de grote rookpluim afkomstig moet zijn geweest van de eerste explosie,
voorts dat de vuurbol afkomstig is van de tweede grote explosie,

7 ) als Sylvius stelt dat er nog geen 160 ton zou hebben mogen gelegen in de opslagplaats van SEF en we houden rekening met bovenstaande feiten dan kan worden geconcludeerd dat het leeuwendeel van het materiaal tot ontploffing kwam tijdens de tweede grote explosie, deze is eigenlijk meer op te vatten als een detonatie dan als een explosie: laten we stellen dat circa 60 tot 80 % toen tot ontploffing kwam,

8 ) wij hebben de beelden gezien van een vuurbol bij aanslagen in Iraq, die waren te zien op het NOS journaal; je ziet dan de vuurbol, de drukgolf en dat de lucht trilt (vergelijkbaar met het trillen van de lucht op een hete dag boven een zandstrand bijvoorbeeld).
Dit type explosie wordt niet veroorzaakt door kruit maar veelal door synthetisch explosief materiaal bijvoorbeeld 'kneedplastic' of door 'kunstmest' etc.,

9 ) ik stelde in mijn commentaar : voer voor forensische onderzoekers.
Welnu, ik zeg niet de antwoorden te weten, wel stel ik dat nader onderzoek dient te worden gepleegd simpelweg op basis van het aanwezige beeldmateriaal en op basis van de feiten die reeds zijn vastgesteld,

10 ) mijn verzoek aan de deskundigen is derhalve om nog eens een keer alle gegevens af te zetten tegen bijvoorbeeld de beelden van de EnschedeRamp en daarbij nauwkeurig te kijken naar bijvoorbeeld de foto op de poster van 'Vuurwerkramp in E-mineur' van Don,

11 ) zelf ben ik niet in staat om wiskundig, pyrotechnisch cq. natuurwetenschappelijk te achterhalen hoeveel explosief materiaal tot ontploffing kwam tijdens de detonatie d.w.z. de tweede grote explosie te Enschede maar ik kan wel logisch deduceren,

12 ) het heeft mij verbaasd dat direct na de ramp de krater is aangeharkt om de kracht van de detonatie te verhullen, zie de politiefoto vanuit een helicopter genomen van 14 mei 2000; e.e.a. vormt aanleiding om e.e.a. nader te onderzoeken. Zie: foto

Voorts ben ik van mening dat er alsnog grondig forensisch onderzoek wordt verricht naar het puin dat nu onder de turmac van vliegveld Twente is te vinden.
Direct na de ramp is zo snel als mogelijk al het puin uit het zicht verwijderd en weggestopt en dat terwijl aan de hand van dat puin is vast te stellen m.b.v. chemische restanten of er wel of niet sprake is geweest van de aanwezigheid van hoog-explosief materiaal op het terrein van SEF of in haar nabijheid.

Tevens blijf ik de mening toegedaan dat het onbestaanbaar is dat er een vuurwerkfabriek met zegge 160 ton explosief materiaal midden in een woonwijk werd gedoogd.
Ook vind ik het onbestaanbaar dat de slachtoffers van de ramp niet fatsoenlijk zijn gecompenseerd en bijvoorbeeld geholpen aan vergelijkbare woonruimte. Met Don ben ik in 2007 geweest op de plek des onheils en heb mij verbaasd over de poenerige woningen die totaal niet in verhouding staan tot de levenssfeer van de originele Roombekers die sindsdien hun eigen diaspora beleven.

In het verlengde hiervan ben ik de mening toegedaan dat de (lokale en nationale) autoriteiten ruiterlijk dienen te zijn in die gevallen waar zij duidelijk hebben gefaald zonder dat dat nou direct hoeft te leiden tot ontslag of aantasting van enige waardigheid. Mocht e.e.a. alsnog gaan leiden tot forse claims dan zou de overheid daar tevens ruiterlijk in dienen op treden. Het gaat primair om de mensen en secundair om geld.

Waar het mij om gaat is waarheidsvinding en genoegdoening en lering te trekken uit deze verschrikkelijke ramp.

Mijn medeleven gaat uit naar ALLE betrokkenen.

Op persoonlijke titel,

Arnaud Rasing
Odeon Nijmegen

« Laatste verandering: 19 Maart 2010, 16:10:14 door Odeon » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2010, 13:23:44 »

Toen poter vorig jaar zei dat de politie bang voor me was heb ik meteen een hoge wout vriendelijk aangesproken en zei hem dat ik me rustig zou houden met de herdenking.
Vorig jaar 13 mei heb ik de rampopera ook opgevoerd in de krater om 18.00 uur en niemand had er overlast van,
als de wouten mij iets willen verbieden, dan werk ik met hun mee want ik wil niet op het politie-buro terechtkomen.
En als ik word opgepakt dan drink en eet ik niets op hun buro want de wouten zijn onbetrouwbaar vanwege hun corrupte top ,
mijn hulpverleners weten dat de politie Enschede een groot aandeel hebben in mijn post traumatisch stress syndroom.
Als ik ooit bij mac berlijn kom dan hoef ik daar ook niets te eten en te drinken behalve als ik het zelf mee mag brengen.
Ik wil niet dood dan droog ik nog liever uit.

Denk dat de wouten vooral bang zijn voor wat ik hun vertel (munitie, munitie meer dan honderd doden, vrachtwagens zonder kenteken 6 uur na de laatste knal, vliegtuigje zonder kentekens vlak na de laatste knal, enz. daar maak ik elk agentje ziek mee omdat hun ook merken dat alles in de doofpot wordt gestopt en elke agent deel uitmaakt van een criminele organisatie.

Met geweld los je niets op en met praten wel, ik zou nooit tegen iemand geweld gebruiken, als de politie mij wil slaan dan sla ik niet terug.
« Laatste verandering: 19 Maart 2010, 13:37:34 door admin » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Maart 2010, 13:24:57 »

@Arnaud Rasing


Dat zijn mooie woorden.

inderdaad weten we nog steeds niet wat er precies gebeurd is.



Gelogd
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling
*****
Berichten: 32



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Maart 2010, 14:23:11 »

Toen poter vorig jaar zei dat de politie bang voor me was heb ik meteen een hoge wout vriendelijk aangesproken en zei hem dat ik me rustig zou houden met de herdenking.
Vorig jaar 13 mei heb ik de rampopera ook opgevoerd in de krater om 18.00 uur en niemand had er overlast van,
als de wouten mij iets willen verbieden, dan werk ik met hun mee want ik wil niet op het politie-buro terechtkomen.
En als ik word opgepakt dan drink en eet ik niets op hun buro want de wouten zijn onbetrouwbaar vanwege hun corrupte top ,
mijn hulpverleners weten dat de politie Enschede een groot aandeel hebben in mijn post traumatisch stress syndroom.
Als ik ooit bij mac berlijn kom dan hoef ik daar ook niets te eten en te drinken behalve als ik het zelf mee mag brengen.
Ik wil niet dood dan droog ik nog liever uit.

Denk dat de wouten vooral bang zijn voor wat ik hun vertel (munitie, munitie meer dan honderd doden, vrachtwagens zonder kenteken 6 uur na de laatste knal, vliegtuigje zonder kentekens vlak na de laatste knal, enz. daar maak ik elk agentje ziek mee omdat hun ook merken dat alles in de doofpot wordt gestopt en elke agent deel uitmaakt van een criminele organisatie.

Met geweld los je niets op en met praten wel, ik zou nooit tegen iemand geweld gebruiken, als de politie mij wil slaan dan sla ik niet terug.

@Don,

1) de bokken van de schapen scheiden is en blijft lastig.
Gesteld kan worden dat er binnen IEDERE organisatie sprake is van de GOEDEN en de KWADEN, mutatis mutandis geldt dit ook voor bijv. de politie.
Binnen de politieorganisatie vormen de mensen die hun vak serieus nemen de meerderheid en vormen de mensen die hun feitelijke taak verzaken of die het niet zo nauw nemen gelukkig de minderheid. Probeer dat alsjeblieft telkens goed voor ogen te houden.

Enig onderscheidingsvermogen is hier dus wel op zijn plaats.

2) je hebt als burger rechten en plichten.
Maar de overheid dient onder alle omstandigheden de mensenrechten te respecteren en de sociale rechtsstaat te waarborgen en jouw veiligheid te garanderen. Daar stond en sta en zal ik op blijven staan; dat is reeds genoegzaam bij 'hen' bekend.

3) persoonlijk zie ik er op toe dat jou niets in de trant van intimidatie, beschadiging etc. overkomt.
Mocht dat wel het geval zijn dan hebben de verantwoordelijken te stellen met ons als getuigen à charge.
Vanuit die rol kan dus eventueel bij het OM worden aangedrongen op vervolging van diegenen die jou kwaad hebben berokkend o.i.d.

Succes met de voorstelling van 13 mei 2010 !
Lang leve de vrijheid van meningsuiting (binnen de kaders van het wettelijke en het betamelijke) !

Arnaud
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Maart 2010, 15:52:27 »

Ben begonnen met de posters te mailen samen met onderstaande korte boodschap.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste lezer,
 
Vanaf 13 mei a.s. trekt de munitieramp-opera  door de stad Enschede en gaat daarna door het land.
Deze one-mans-opera is al een jaar op youtube en had vorig jaar een voorstelling op dezelfde tijd en plaats als dit jaar.
In de bijlage zit een poster waar u mee mag doen wat u wilt, afdrukken aanplakken en uitdelen enz. waarvoor mijn dank.
 
Afzender,
Don Harberink
Getuigenissen uit de doofpot.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gelogd
Odeon
Forumbeheerder
Nieuweling
*****
Berichten: 32



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Maart 2010, 16:14:27 »


@Don,

de locaties van de bestanden zijn als volgt:

4 flyers op 1 A4 (jpg)
4 flyers op 1 A4 (png)

1 poster op 1 A4 (jpg)
1 poster op 1 A4 (png)
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Maart 2010, 16:27:32 »

Ik stuur mensen alleen een poster jpg en ping) daarop staat een link naar dit forum,
 als ze dan hier op de site komen dan kunnen ze de flyer ook downloaden.

Misschien is het een goed idee op de flyer onder de poster plaatsen bij het eerste bericht van deze topic.
Gelogd
Poter
[ERF] lid
Senior
*
Berichten: 311


Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 20 Maart 2010, 11:29:33 »

Don, de politie is niet bang dat jij geweld zou gaan gebruiken maar ze zijn bang voor wat jij weet en zegt.
Daarmee bewijzen ze dat er iets heeft gelegen wat er niet mocht liggen.
Als jij wartaal zou uitslaan zouden ze niet bang voor je zijn.

Als je de politie vraagt wat ze daar moeten bij de herdenking in grote getale, in uniform en in burger met kogelvrije vesten aan dan antwoorden zij dat zij er zijn om te zorgen dat iedereen op zijn eigen manier kan herdenken.
Dit is echter een grote leugen, je mag niet op je eigen manier herdenken, je hebt mee te draaien in de schijnvertoning van de gemeente.
Doe je dat niet, dan ga je richting Hermandad Noord.

Ik denk ook niet dat ze er iets op tegen hebben dat de opera word uitgevoerd om 18 uur maar ze zullen niet blij zijn met de flyers.

@Arnaud, vrijheid van meningsuiting geld niet hier in Enschede.

Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 20 Maart 2010, 12:44:08 »

De posters heb ik naar een paar honderd mensen verstuurd waaronder een heleboel witte boorden
en nog geen 1 reactie gehad behalve een enkele automatische reactie.

De politie heeft zat te doen die stuur ik geen poster behalve de korpschef en die heeft er al 1 van mij.
Van Mans kon ik geen adres vinden daarom maar zijn cornuiten in Maastricht gemaild,
ook geen adres van Buursink dus ook zijn ondergeschikten bij de provincie kunnen hem de poster zo onder de neus drukken.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 6 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!