[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
9 Augustus 2020, 09:59:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
8346 aantal berichten in 697 topics door 163 geregistreerde leden
Nieuwste lid: AnyaBracke
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  SEF
| | |-+  Handtekeningenactie valt tegen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Handtekeningenactie valt tegen  (gelezen 11640 keer)
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 31 Maart 2010, 18:12:50 »

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/6480181/Handtekeningenactie-valt-tegen.ece

Handtekeningenactie valt tegen

woensdag 31 maart 2010 | 15:57 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 31 maart 2010 | 15:59

ENSCHEDE - De actie van het comité 'Tijd voor Waarheid' om 40.000 handtekeningen op te halen, valt tot dusverre tegen.

Op dit moment heeft 'Tijd voor Waarheid' nog maar 2600 handtekeningen opgehaald. Enkele maanden geleden riep 'Tijd voor Waarheid' burgers op zich te melden met tips die kunnen leiden tot de oplossing van de vuurwerkramp van 13 mei 2000. Die oproep leverde honderden tips op. De gouden tip zit daar nog niet bij. "Maar de rechercheurs Paalman en Van Zuidewijn zijn er wel van overtuigd dat ze de ramp nu kunnen oplossen", zegt één van de organisatorenvan Tijd voor Waarheid. Daarvoor dienen ze echter wel de medewerking te krijgen van de lokale en landelijke overheid. "En daarvoor hebben we die 40.000 handtekeningen nodig. Alleen zo kun je een burgerinitiatief beginnen."

Tijd voor Waarheid was van zins op tien achtereenvolgende zaterdagen met een groot aantal vrijwilligers in de stad handtekeningen op te halen. "Dat is om diverse redenen niet goed van de grond gekomen. Dat gaat nu wel gebeuren. We beschikken nu over formulieren die rechtgeldig zijn. Die 40.000 handetekeningen halen we echt wel. We gaan door."

sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Maart 2010, 19:03:12 »

Als jij je handtekening nou ook gezet had, dan hadden ze er tenminste één meer gehad ...
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Maart 2010, 19:44:59 »

Als jij je handtekening nou ook gezet had, dan hadden ze er tenminste één meer gehad ...

Ha ha ha ha ha , ik lig in een deuk, heb in tijden niet zo gelachen Lachebek

Die 2601 ste handtekening komt Bakker maar persoonlijk bij mij halen op 13 mei bij de krater, ik ben er die hele middag wel!
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Mei 2010, 19:07:09 »

Hahaha, ik ook in een deuk  Verbaasd Dus ik kom er nu na al die jaren pas achter dat wat ik al jaren denk door nog veel meer mensen wordt gedacht, en zelfs uitgezocht...!

En die spandoeken waarvan ik al vanaf het begin dacht van: Laat maar, zal wel weer één of ander iets van de gemeente zijn, zijn dus écht van de gemeente...!

Laat ik nou toevallig met al die mensen een goed contact hebben (tjah, familie he) en ook nog eens naast de welberuchte heer: Jan Calis wonen, waarvan ik helemaal niet eens wist dat hij de persvoorlichter was van een bureau waar ik mij al in 2001 of 2002 heb laten uitschrijven omdat ik het zaakje niet vertrouwde, net als bij het IAC waar ik zelfs voor op het politiebureau ben beland.

Jan ontvangt laatste dagen wel opvallend veel bezoek van de pers, Duits én Nederlands, studeert rechten, en op de vraag of hij dat doet in het belang van de slachtoffers of voor de overheid krijg ik als antwoord: Ik geef alleen maar mijn mening.

Jesus Don, had ik je sites meer eerder gekend, en had ik maar durven dromen dat er meer mensen zijn die er allemaal niet in geloven. Al die jaren liep ik weg voor alles wat er was mbt die ramp. Ik geloofde helemaal niks meer. Jajah, zal wel weer, was wat ik zei, telkens weer, en dan woon ik naast een flapdrol die er voor ons had moeten zijn, nota bene in de wijk woondde, en die ik nu ineens verdenk van studeren van rechten om de zaak mooi sluitend te krijgen voor justite en de rest. Nu heb ik in 3 of 4 dagen zóvéél informatie tot me laten komen wat veel van mijn vermoedens bevestigd (met dank aan Frits Pril. Zonder zijn brief, waarvan er zo'n 150 zijn verspreid in de wijk, met een oproep zijn voicemail af te luisteren, waarop op dat moment te horen was dat hij op de bewuste 22e mei, toen hij door het hek is gereden, 4 landmijnen heeft aangetroffen.) Ik ben hierdoor geinteresseerder geraakt dan ooit tevoren in deze en zal alles op alles zetten om op welke manier dan ook hulp te bieden en dit "burgeronderzoek" te laten slagen.

Jan zelf zal wel een fanatieke bezoeker zijn van deze sites, dus bij deze Jan: I'll be watching your ass from now on

@Don: Laat me even weten of ik op die mooie spandoeken, in het mooie zwarte deel waar de website van tijdvoorwaarheid staat vermeld, met mooie rode verf je site mag publiceren, ook in verband met de hordes "ramptoeristen" die hier dagelijks door de wijk strompelen, om vervolgens met een tomtommetje in de willemijntuin uit te komen (dochter van Jan Calis heet Willemijn, vandaar dus).

Tot over en paar dagen allemaal. Met respect voor "ónze mensen" boven alles.

Met vriendelijk groeten,

John
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Mei 2010, 22:04:56 »

Kortom:

Help - Kan ik tijdvoorwaarheid nou wel of niet vertrouwen? Ik woon tussen de spandoeken en naast mensen die ik niet vertrouw. Vlak voor de ramp (in 1999) is er een filmpje van roombeek http://www.youtube.com/watch?v=9JK6hpgMam8 gemaakt. Precies het gedeelte dat na 10 dagen voor het eerst weer bereikbaar was voor de bewoners, met wit pak aan, en alles wat je mee wilde nemen moest grondig worden gereinigd. Hmmmm. Wél een mooi filmpje, maar waarom? Ik kan geen filmpjes vinden van de rest van Enschede, zal wel i.o. zijn geweest van weet ik veel wie en wat.
Ik hoop alleen maar dat Frits Pril die Paalman en Zuidewijn nog steeds zulke grote helden vindt als zijn woorden aan de orde komen. Dit zal woensdag of donderdag op tv oost komen heeft hij mij medegedeeld. Afwachten dus, en nóg meer informatie vergaren de komende dagen.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Mei 2010, 00:30:37 »

@Don: Laat me even weten of ik op die mooie spandoeken, in het mooie zwarte deel waar de website van tijdvoorwaarheid staat vermeld, met mooie rode verf je site mag publiceren, ook in verband met de hordes "ramptoeristen" die hier dagelijks door de wijk strompelen, om vervolgens met een tomtommetje in de willemijntuin uit te komen (dochter van Jan Calis heet Willemijn, vandaar dus).

Ik wil niet dat mensen de wet overtreden zoals mijn URL's  in de ruiten van het stadskantoor of in het marmer van een overheidsgebouw graveren en/of  op betaalautomaten en pin-automaten en die dan vervolgens alle gaten en sloten dichtkitten dan trekt men wel veel aandacht maar men overtreed dan de wet denk ik en als je het adviseert dan ben je aan het oproerkraaien en dat mag al helemaal niet.
Ben geen advocaat dus ik weet niet of het legaal is om op een spandoek van TVW te schilderen,
ik ken nog geen wetboek van spandoek en wetboek van grafeerboek of wetboek van kitboek.

Iedereen mag mijn site's overal publiceren of de URL's voorzover er geen strafbare feiten voor worden gepleegd.
Ikzelf leef buiten de wet,
dat betekend dat ik alleen dingen doe die niet in het Neederlands-wetboek van strafrecht voorkomen.
Sinds de ramp leef ik nog verder buiten de wet want ik wil geen dag op het politiebureau zijn want mijn wantrouwen naar de overheid (vooral Enschede) is zo groot dat ik hun eten en drinken weiger
Toch ben ik drie keer op een politiebureau in Enschede beland door de ramp;
1) Gearresteerd omdat ik Posters op de schutting plakte (die zaak werd geseponeerd 1 dag voordat ik voor moest komen).
2) Ben met een politiehand op mijn mond afgevoerd bij een herdenking.
3) Om mijn inbeslaggenomen grafkrans op te halen,
met die herdenking werd ik bijna opgepakt maar liet met tegenzin een hoofdagent mijn grafkrans jatten. (die agentjes vinden het ook niet leuk om voor een corrupte top te werken maar ja bevel is bevel daar kiezen ze zelf voor ik heb wel respect voor die agentjes er zitten vast wel een paar goeie tussen net als vroeger bij de gestapo daar zaten vast ook goeien tussen het zijn ook maar mensen).
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Mei 2010, 00:34:58 »

Citaat
We beschikken nu over formulieren die rechtgeldig zijn.

Dus die 2.600 handtekeningen kunnen de prullenbak in omdat ze niet rechtsgeldig zijn ?
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 12 Mei 2010, 17:12:15 »

Nico Harder, de man achter tijdvoorwaarheid:

RTV Oost:

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=111080
met filmpje

Citaat
Comité voor waarheid presenteert zich...
12-5-2010 14:38:09

Ze hingen in de Enschedese wijk Roombeek spandoeken op en lieten zelfs een reclamevliegtuig boven de wijk vliegen. Maar wie er nou achter die acties zat, was lange tijd onduidelijk.

Het comité Tijd voor Waarheid, dat de oorzaak van de vuurwerkramp boven tafel wil krijgen, wordt gevormd door acht oud-bewoners van de wijk Roombeek. Ze hebben een kantoortje op een industrieterrein in Oldenzaal...

« Laatste verandering: 12 Mei 2010, 17:19:17 door sylvius » Gelogd
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Mei 2010, 18:01:10 »

Hmmmm, ja met Bakker en de plaatselijke autohandelaar als één van de hoofdrolspelers? ik ken maar twee bakkers daar, 1 was al 15 jaar dicht
 mss wel langer
 speelde daar als kind in de tuin (lol, appelboom, walnotenboom, pruimenbomen, kersenboom), en de Bakker uit de Tollenstraat, aan de overkant van de fabriek (eenieder daarvan zou ik direct weer herkennen, nooit meer gezien).

Rest mij nog steeds de vraag: Kan ik ze vertrouwen als het gaat om werkelijk de onderste steen bovenop te krijgen? Zo niet? Kan ik zelfs zorgen dat die spandoeken uit de wijk verdwijnen (klein detail). Een ding is zeker. Frits. Ik denk dat je éxact het goede moment hebt uitgekozen vriend  Grijns.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Mei 2010, 18:26:21 »

Citaat
We beschikken nu over formulieren die rechtgeldig zijn.

Dus die 2.600 handtekeningen kunnen de prullenbak in omdat ze niet rechtsgeldig zijn ?

Dan zijn er nu dus nul handtekeningen.
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Mei 2010, 18:31:21 »

Ben er ook bang voor inderdaad.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Mei 2010, 18:36:51 »

Rest mij nog steeds de vraag: Kan ik ze vertrouwen als het gaat om werkelijk de onderste steen bovenop te krijgen?

TijdVoorWaarheid was altijd de schuilnaam van Rudy Bakker hij had altijd een site met die naam.
Die oude TVW is vervangen door een nieuwe TVW of het is nog dezelfde TVW.
Beetje vaag.

Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 12 Mei 2010, 19:23:03 »

Ze werken in ieder geval samen met Jan Paalman die zeer goed bevriend is met Rudi Bakker zie laatste boek Simon Vuyk.
Het antwoord is dus NEE, ze zijn niet te vertrouwen.
SkunkyXL
[ERF] lid
Junior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 14 Mei 2010, 11:16:15 »

Ook iemand bekend met het adres daar op dat industrieterrein in Oldenzaal? Ben voornemens daar eens een kijkje te gaan nemen bij die knuppels.
Poter
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Mei 2010, 14:38:04 »

Dit heeft er wat adres betreft als reactie op de site van de tub gestaan, lachen want ze weten niet eens zelf hun huisnummer

Reactie op de berichtgeving inzake geplaatste reactie's van
heer Joop en de ECHTE bewoner roombeek ,

Ik bericht U dat het mij verbaasd dat meneer Joop schrijft over Wat een arrogantie
(of domheid) om te spreken namens de bewoners van Roombeek. Spreek voor jezelf.

Het gaat niet om mij c.q.ons in persoon , maar om de boodschap inzake waarheidsvinding en informatie welke niet bekend is bij de politie

en als niemand iets doet , gebeurt er ook niets.

Wij zijn geen 5 fam. maar 8 gewone burgers welke de kar trekken inzake waarheidsvinding.
Zelf woonde ik aan de Roomweg en de overige mensen komen allemaal uit ramp gebied.

Daar naast zijn wij geheel glas helder , nogmaals het gaat niet om ons maar om de boodshap

Indien gewenst , 'n kop lekkere koffie staat klaar ( Roomweg 70 ) maar mail ons even van tevoren voor afspraak , (gezien wij werken) . tijdvoorwaarheid@hotmail.com

Daar naast willen wij binnen kort nog spandoeken op hangen ,
mischien idee om ons te helpen ??

Op elke vraag geven wij antwoord , alleen een vraag is een vraag maar als je het antwoord
al weet is dat geen vraag..................dus ??

www.tijdvoorwaarheid.nl

SCHRIJF FOUT , EXCUUS
SCHRIJF FOUT , EXCUUS
SCHRIJF FOUT , EXCUUS

HUIS NUMMER MOET ROOMWEG 75 zijn en GEEN nummer 70.

SCHRIJF FOUT , EXCUUS
SCHRIJF FOUT , EXCUUS
SCHRIJF FOUT , EXCUUS
SCHRIJF FOUT , EXCUUS
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: