[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Juni 2019, 11:29:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
7360 aantal berichten in 660 topics door 20 geregistreerde leden
Nieuwste lid: DRK
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  SEF
| | |-+  Dream Fireworks
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Omlaag Print
Auteur Topic: Dream Fireworks  (gelezen 38451 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 28 September 2013, 14:29:02 »

Heb ook een reactie naar de Tubantia gestuurd ben benieuwd of de aardige censor daar aanwezig is anders wordt het zoals gewoonlijk weg gecensureerd terwijl ik niet eens namen noem De Tubantia heeft er dertien jaar alles aan gedaan dit staatsgeheim onder de pet te houden.
------------------------------------------------------------------------------

Volgens het bestemmingsplan van de gemeente mag je daar onbeperkt munitie en vuurwerk opslaan want  in het bestemmingsplan staat ik citeer:

1.74 VUURWERKBEDRIJF:
inrichting waar professioneel vuurwerk en/of meer dan 10.000 kg consumentenvuurwerk aanwezig is.
bron: http://www.planviewer.nl/files/plannen/NL.IMRO.0153.BP00021-0001/r_NL.IMRO.0153.BP00021-0001.html

De regels zijn verscherpt en daarom heeft men tot  10.000 kg heb je geen vergunning meer nodig en door de verscherpte regels mag je vuurwerk nu overal opslaan onder scholen of naast zeer gevaarlijke stoffen en in woonwijken dat zijn de lessen van Oosting het enigste wat toen door de zogenaamde vuurwerkramp is bereikt is is dat defensie geen munitie meer in woonwijken mag opslaan behalve dan in bovenstaand bestemmingsplan er moet minimaal 10.000 vuurwerk liggen als de munitie dan detoneert noemen we het weer een vuurwerkramp net als bij SEF.

Wat voor een bestemmingsplan is dat dan?
« Laatste verandering: 28 September 2013, 14:40:20 door sylvius » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 28 September 2013, 14:39:39 »

Wat Frits Pen zegt wat hij doet is misschien anders dan in het bestemmingsplan staat.
In het bestemmingsplan staat dat hij onbeperkt professioneel vuurwerk moet opslaan.

Ik dacht dat professioneel vuurwerk en cat. 1.1 vuurwerk hetzelfde zijn.  De overheid zal haar munitie na de ramp wel een andere naam hebben gegeven zoals ze met alle klasse's aan het schuiven is gegaan. Door de scherpere regels is evenementenvuurwerk nu consumentenvuurwerk.  En op het bestemmingsplan staat geen evenementen vuurwerk.

Dus de overheid heeft haar beesten van het vuurwerk andere namen gegeven maar de munitie van defensie blijft vuurwerk.

Quote bestemmingsplan: ''1.74 VUURWERKBEDRIJF:
inrichting waar professioneel vuurwerk ............... aanwezig is.''

Frits Pen heeft vergunning aangevraagd voor opslag van wat na de vuurwerkramp door de overheid is aangemerkt als vuurwerk van de klasse 1.4, ook wel consumentenvuurwerk genoemd.

Het vuurwerk van Rudi Bakker was weliswaar ook geclassificeerd als 1.4, maar daarvan werd gezegd dat het al dan niet opzettelijk fout geclassificerd was. Het gros zou van de klasse 1.3 zijn geweest en ook een gedeelte was 1.1 geweest (de titanium-bommen)

Al dat soort vuurwerk heeft Frits Pen in Duitsland liggen.

Frits Pen heeft ook geen vergunning gevraagd voor opslag van evenementenvuurwerk, noch voor opslag van munitie.

Daarom kan hij natuurlijk wel stiekem munitie opslaan, maar dat kan ik ook achter in mijn schuurtje bv.

Dat heeft niks met de vergunning noch de vergunningaanvraag te maken.

Maar stiekem munitie opslaan dat gaat Frits Pen vast niet doen (en ik ook niet trouwens).

admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 28 September 2013, 15:51:09 »

Evenementenvuurwerk heeft hij in Duitsland opgeslagen, in zelfde bunkercomplex als waar Haarman ook zijn vuurwerk heeft.

Dan mogen ze van het bestemmingsplan nu alles opslaan in Enschede als er maar minimaal tien ton consumenten-vuurwerk bij opgeslagen staat. Dan heeft Dream fireworks nu ruimte voor minstens 360 ton professioneel vuurwerk. Maar het mag volgens het bestemmingsplan ook een miljoen of miljard ton professioneel vuurwerk zijn.

Dankzij de scherpere eisen van na de ramp mag mijnheer Pen  nu onbeperkt professioneel vuurwerk opslaan in Enschede van de gemeente Enschede.  
De overheid wil gewoon nog een wijk opblazen Frits Pen kan gewoon zijn gang gaan.
Op de geruststellingsbijeenkomst van de gemeente Enschede en de vuurwerkhandel zei volgens mij een burger dat de nieuwbouwplannen al in de kast van de gemeente lagen.

Achter in de zaal zat ook een agent ik heb niet opgelet welk soort wapens hij bij zich had maar als ik weet dat je dichtbij onbeperkt springstof mag opslaan van het bestemmingsplan hij als agent dan over moet schakelen op chemische en biologische wapens in een straal van een kilometer of meer rondom de opslag. Als er nu of binnenkort een agent daar in de buurt een beetje gaat lopen schieten dan zijn de rapen gaar maar volgens het bestemmingsplan klopt het dan wel.

Ik maak me heel ongerust om dat plan van de gemeente Enschede.
Nu gaan ze doen wat Oosting zei teveel en te zwaar vuurwerk opslaan dat was de oorzaak van de ramp.
Ik snap het al straks zegt de overheid weer dat er tien procent teveel lag opgeslagen want dan ligt 55 ton in plaats van de vergunde 50 ton met een miljoen ton professioneel vuurwerk.

sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 28 September 2013, 15:55:34 »

Maar Frits Pen krijgt juist geen vergunning van de gemeente, of was je dat ontgaan?
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 28 September 2013, 16:00:01 »

Volgens mij het bestemmingsplan van Dream Fireworks.

sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 28 September 2013, 16:03:03 »

Volgens mij het bestemmingsplan van Dream Fireworks.

Bestemmingsplan is iets anders dan een vergunning:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestemmingsplan_%28Nederland%29
Citaat

Een bestemmingsplan in Nederland beschrijft wat er met de ruimte in een bepaalde gemeente mag gebeuren.

(...)

Als iemand in Nederland iets wil bouwen kan hij te maken krijgen met het ter plaatse geldende bestemmingsplan. Ieder bouwplan wordt door de gemeente getoetst op het bestemmingsplan. Als het bouwplan niet in het bestemmingsplan past, zal het bouwplan aangepast moeten worden. Een andere oplossing is een nieuw bestemmingsplan (laten) maken. De derde mogelijkheid is een ontheffing (voorheen vrijstelling; de zogenaamde artikel 19-procedure). Dit loopt vooruit op een nieuw bestemmingsplan.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: 28 September 2013, 16:07:03 »

Maar Frits Pen krijgt juist geen vergunning van de gemeente, of was je dat ontgaan?

Ik begrijp eruit dat hij vijftig ton consumentenvuurwerk mag opslaan.
Hem is toch vijftig ton vergund op de plek waar Haarman is uitgekocht.

admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 28 September 2013, 16:18:55 »

Ik begreep ook wel dat bestemmingsplan en vergunning twee dingen zijn.

Mijnheer Pen staat dus heel sterk met het bestemmingsplan van onze gemeente daar heeft hij zijn bedrijf op gebouwd. De provincie en den Haag keuren dat wel goed want alles gaat volgens de regels de gemeente begint met stiekem 50 ton op te slaan in een woonwijk en dan moeten we bij zijn dat niet stiekem 370 vuurwerk hebben vergund.

admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 28 September 2013, 16:30:29 »

Frits Pen wilde zijn bufferbewaarplaat uitbreiden in het begin was er van vuurwerk geen sprake nu ligt er vijftig ton vuurwerk en dan zegt men de vergunning is niet verleend.

De gemeente wil daar iets dat dubbel zo groot is als SEF nu komen ze nog niet op de helft en aangezien de overheid zogenaamd niet weet wat er bij sef is gebeurd wil de ambtenaren van de gemeente Enschede nog een ramp veroorzaken omdat het zo goed is voor hun loopbaan. Met die 50 ton hopen ze zeker op een halve ramp cq. de hardste knal.

admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 28 September 2013, 16:59:38 »

Het vuurwerk van Rudi Bakker was weliswaar ook geclassificeerd als 1.4, maar daarvan werd gezegd dat het al dan niet opzettelijk fout geclassificerd was. Het gros zou van de klasse 1.3 zijn geweest en ook een gedeelte was 1.1 geweest (de titanium-bommen)

Vuurwerk 1.1 was altijd munitie van defensie. Door de desinformatie van de overheid en de steeds soepeler regels heet het zo een titanium bommen bufferbewaarplaats daar krijgen ze natte dromen van bij defensie met de munitieramp in gedachten.  Dat moet de provincie (Buursink) wel tostaan net als bij SEF want volgens de regels klopt alles. Anders kan mijnheer Pen het hogerop zoeken als Buursink dan nog een keer promotie maakt kan hij blijven tekenen voor rampen in Enschede.

Mijnheer Pen heeft heel veel geluk dat hij een halve ramp mag veroorzaken van de gemeente nog even geduld en vijftig ton wordt een miljoen ton als het maar niet allemaal voor consumenten is.
« Laatste verandering: 28 September 2013, 17:01:55 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #70 Gepost op: 28 September 2013, 17:07:03 »

Mijnheer Pen heeft heel veel geluk dat hij een halve ramp mag veroorzaken van de gemeente nog even geduld en vijftig ton wordt een miljoen ton als het maar niet allemaal voor consumenten is.

Voor de kleine rampjes van Frits Pen is iedereen welkom op elk oud en nieuw bij elk ziekenhuis ergens in Nederland daar kan de kleine ramptourist dan foto's maken en er is koffie.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 28 September 2013, 17:26:23 »

Sorry Sylvius ik ben een beetje opgefoktdoor die Dream Fireworks  en wilde je citeren denk dat ik een foutje heb gemaakt en wat veranderd heb. dat was niet de bedoeling ik wilde alleen antwoorden of citeren
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: 28 September 2013, 17:26:52 »

Voor de kleine rampjes van Frits Pen is iedereen welkom op elk oud en nieuw bij elk ziekenhuis ergens in Nederland daar kan de kleine ramptourist dan foto's maken en er is koffie.

Dat is een ander hoofdstuk.

Vuurwerk is niet verboden in Nederland.

Frits Pen voldoet aan alle voorschriften.

(Je moet een bovenstaand bericht van jou wel  veranderen, want het staat nu op mijn naam)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: 28 September 2013, 17:29:14 »

Dit bericht is door mij (admin) geschreven en er staat nu dat het Sylvius was.
Maar het is Don H. sorry voor de verwarring Don's fout.

Frits Pen wilde uitbreiding, maar dat mag niet van de gemeente.

De gemeente heeft niets te vertellen, daarom staan er nu overal in Nederland tien ton's vuurwerkbunkers.
Van de overheid (bestemmingsplan) moet hij daar professioneel vuurwerk opslaan als hij dat niet wil of begrijpt dan is dat zijn probleem.

In elk geval zijn de mensen van defensie blij want ze mogen nu sinds de ramp weer onbeperkt munitie opslaan in Enschede. Met dank aan de gemeente Enschede.

admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #74 Gepost op: 28 September 2013, 17:33:51 »

(Je moet een bovenstaand bericht van jou wel  veranderen, want het staat nu op mijn naam)

Ik heb het hele bericht verwijderd want er stond alleen mijn tekst en een kort citaat.
Daardoor is jou bericht wel weg dat was niet de bedoeling. Sorry.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: