[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 Maart 2024, 13:38:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  SEF
| | |-+  Dream Fireworks
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] Omlaag Print
Auteur Topic: Dream Fireworks  (gelezen 72295 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: 11 Maart 2015, 13:24:03 »

Citaat


Enschede heeft uitbreiding vuurwerkopslag terecht geweigerd


    Uitbreiding van de opslag bij Dream Fireworks zit er definitief niet in.
    Robin Hilberink

DEN HAAG/ENSCHEDE - Mogelijke leegstand van bedrijfspanden op bedrijventerrein Euregio en de nabijheid van woonwijk de Eschmarke zijn volgens de Raad van State goede redenen voor de gemeente Enschede om Dream Fireworks Entertainment een opslagvergunning voor 370 ton consumentenvuurwerk te weigeren.


    Enschede laat emotie vuurwerkramp zwaar wegen
 
In een definitieve uitspraak veegt de Raad alle bezwaren van het vuurwerkbedrijf en directeur Frits Pen van tafel. Die heeft nu een vergunning voor maximaal 50 ton.

Vuurwerkramp
Pen snapte niets van de weigering van de gemeente om een uitbreiding toe te staan. De veiligheidsrisico’s van consumentenvuurwerk zijn volgens hem veel kleiner dan van evenementenvuurwerk. Pen meent dat de gemeente zich nog steeds te veel laat leiden door de vuurwerkramp van vijftien jaar geleden en wees op een nabijgelegen gasopslagbedrijf dat veel meer risico’s voor de omgeving zou opleveren.

Leegstand
Maar de Raad van State is het eens met Enschede dat een uitbreiding van de vuurwerkopslag tot leegstand op het Euregioterrein zou kunnen leiden, omdat andere bedrijven niet vlak bij een grote vuurwerkopslag zouden willen zitten. De gemeente kreeg al veel signalen van ondernemers en omwonenden dat ze bezwaar zouden maken als Pen een vergunning voor 370 ton vuurwerkopslag zou krijgen.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 11 Maart 2015, 13:26:32 »


Citaat

Enschede heeft uitbreiding vuurwerkopslag terecht geweigerd

"terecht"

Is dat ook het oordeel van TC Tubantia?
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 16 Maart 2015, 13:02:35 »


Enschede heeft uitbreiding vuurwerkopslag terecht geweigerd

Gepubliceerd: 11 maart 2015

Mogelijke leegstand van bedrijfspanden op bedrijventerrein Euregio en de nabijheid van woonwijk de Eschmarke zijn volgens de Raad van State goede redenen voor de gemeente Enschede om Dream Fireworks Entertainment een opslagvergunning voor 370 ton consumentenvuurwerk te weigeren.

In een definitieve uitspraak veegt de Raad woensdag alle bezwaren van het vuurwerkbedrijf en directeur Frits Pen van tafel. Die heeft nu een vergunning voor maximaal 50 ton.

Pen snapte niets van de weigering van de gemeente om een uitbreiding toe te staan. De veiligheidsrisico’s van consumentenvuurwerk zijn volgens hem veel kleiner dan van evenementenvuurwerk.

Pen meent dat de gemeente zich nog steeds te veel laat leiden door de vuurwerkramp van vijftien jaar geleden en wees op een nabijgelegen gasopslagbedrijf dat veel meer risico’s voor de omgeving zou opleveren.

Maar de Raad van State is het eens met Enschede dat een uitbreiding van de vuurwerkopslag tot leegstand op het Euregioterrein zou kunnen leiden, omdat andere bedrijven niet vlak bij een grote vuurwerkopslag zouden willen zitten.

De gemeente kreeg al veel signalen van ondernemers en omwonenden dat ze bezwaar zouden maken als Pen een vergunning voor 370 ton vuurwerkopslag zou krijgen.

 Door:  TC Tubantia

Bron: NU.nl http://www.nu.nl/binnenland/4008838/enschede-heeft-uitbreiding-vuurwerkopslag-terecht-geweigerd.html
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 16 Maart 2015, 13:18:45 »


In een definitieve uitspraak veegt de Raad woensdag alle bezwaren van het vuurwerkbedrijf en directeur Frits Pen van tafel. Die heeft nu een vergunning voor maximaal 50 ton.

Bron: NU.nl http://www.nu.nl/binnenland/4008838/enschede-heeft-uitbreiding-vuurwerkopslag-terecht-geweigerd.html

Net of vijftig ton vuurwerk niets is.
De gemeente Enschede hoopt op nog een ramp door vijftig ton op 1 locatie te vergunnen.
De gemeente Enschede zal het wel jammer vinden dat die 370 ton niet doorgaat, daar had B&W nog zo haar best voor gedaan.
Nu moet B&W maar blij zijn met 50 ton.
In heel Nederland slaat men tien ton op in woonwijken maar B&W Enschede vergunt 37 keer zoveel want men geeft niets om mensenlevens.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #94 Gepost op: 17 Juli 2015, 15:57:41 »

Scheepvaart kan vuurwerk stilleggen tijdens Vierdaagse

08 juli 2015

NIJMEGEN - Het Vierdaagsevuurwerk 'Waal in Vlammen' wordt gepauzeerd als een schip langsvaart. Zo kan het dat zowel door de plezier- als beroepsvaart het vuurwerk op zondag 19 juli tijdens de Vierdaagsefeesten korte tijd wordt stilgelegd.

Volgens Teddy Vrijmoet van de stichting Vierdaagsefeesten hebben in het verleden schippers het verzoek van Rijkswaterstaat om het vuurwerk boven de Waal niet te passeren wel eens naast zich neergelegd. Het vuurwerk ging dan gewoon door.

Veiligheidscirkel
 In de vergunning van de provincie Gelderland staat echter dat binnen een bepaalde veiligheidscirkel rond de afsteekplaats van het vuurwerk geen 'levende haven' mag zijn. Maar er zou geen juridisch kader zijn om schippers tot stoppen te dwingen.

Seintje
 Daarom is besloten dat Rijkswaterstaat een seintje geeft aan Dream Fireworks als een schipper doorvaart. Omdat het vuurwerk 'digitaal wordt ontstoken', kan het vuurwerkbedrijf uit Enschede de show dan pauzeren.

Bron: de Gelderlander http://www.gelderlander.nl/algemeen/specials/vierdaagse/feesten/scheepvaart-kan-vuurwerk-stilleggen-tijdens-vierdaagse-1.5066368
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: 22 Oktober 2015, 18:36:44 »

http://drimble.nl/regio/overijssel/enschede/31385821/dream-fireworks-in-enschede-failliet-verklaard.html
Citaat

Dream Fireworks in Enschede failliet verklaard
Bron: TC Tubantia | Enschede TC Tubantia | Enschede
21 oktober 2015, 16:32
Enschede - Dream Fireworks in Enschede is failliet. Het bedrijf was leverancier van consumentenvuurwerk, verzorgde vuurwerkevenementen en was actief in heel Nederland.

Ik kan op op Tubantia-site niet vinden.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #96 Gepost op: 22 Oktober 2015, 18:41:43 »

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?41088-Dream-Fireworks-uit-Enschede-failliet
Citaat
Het faillissement betreft DFE BV, niet dream fireworks BV
Dit is een tak van het bedrijf.
(...)

DFE is het entertainment gedeelte.
Er is ook nog Dream Fireworks Consumer B.V..

(...)
 Denk dat hier ook weer het verhaal geld als bij Royal....zijn meerdere bv's en 1 ervan is nu failliet...

 Als men slim is geweest dan heeft men alle schulden onder deze bv gebracht en kan men direct een doorstart maken...ben benieuwd!

Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #97 Gepost op: 22 Oktober 2015, 18:45:49 »

Website nog wel in de lucht:
http://www.dreamfireworks.nl/

Frits Pen is wel professional.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 15 Juli 2016, 15:22:24 »

Vuurwerk uit Enschede staat er elk jaar in de vierdaagse propaganda van Nijmegen.
Frits Pen en de gemeente Nijmegen en het 4 daagse bestuur misbruiken de ramp van Enschede als verkoopargument of lokmiddel.

Ben benieuwd of binnenkort Frits Pen zijn grootste vuurwerkshow van Nederland doorgaat met de 100ste vierdaagse te Nijmegen want gisteren was er een drama in Frankrijk minstens 77 doden na een vuurwerkshow, wat daar in Frankrijk gebeurde doet de Nederlands- politie en -defensie ook en dan bedoel het doelbewust inrijden op burgers en dan is het altijd de schuld van de burgers zelf. ( Deed me denken aan de doorgedraaide beveiliger die te dom was om bij de politie te werken (dan moet je echt heel dom zijn) en met een koekblik op de koninklijke bus wild inrijden. In Frankrijk had men al een schuldige voordat ze wisten wat er gebeurd was hun onderzoeken zullen wel op hun voorbarige conclusies aansluiten. Want het Franse gepeupel hoeft niet weten waar de eigen overheid tekort is geschoten op alle vlakken. Onze jongens en meisjes van defensie blij, mogen ze onder valse voorwendselen in het buitenland olielanden zoals Irak, Afghanistan en Libie weer als bezetter slachtingen bij burgers aanrichten als vergelding met als beloning een lintje van onze koning en zijn Shell.

 Doden en gewonden maakt de familie Pen niets uit dat hoort bij vuurwerk die mijnheer Pen gaat lekker door zolang hij mag of moet van onze overheid, net als R. Bakker. En als Pen zijn opslag ontploft of detoneert  is dat geen probleem  want die hele buurt mag tegen de vlakte en de nieuwbouwplannen liggen al klaar want onze gemeente denkt vooruit. Het wachten is op de volgende klappen in Enschede. Hoeveel kinderen er sterven maakt niet uit alle aandacht gaat dan toch weer naar de ambtenaren die het 'per ongeluk' verprutst hebben maar als helden vereerd worden door de overheid en de getuigen nagetrapt en beschuldigt de overheid kennende.





Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #99 Gepost op: 15 Juli 2016, 15:51:07 »


Als ik het goed begrijp mag Frits Pril alle soorten vuurwerk gebruiken aan de Waal dus ook de zwaarste soort vuurwerk namelijk munitie.
En ik zie nergens hoeveel kilo vuurwerk hij mag afsteken dus dat is een onbeperkte hoeveelheid.

------------------------------------------------
Provincie blad.

Dream Fireworks Te Nijmegen

Vergunningverlening Vuurwerkbesluit

Gedeputeerde Staten van Gelderland delen mee dat zij besloten hebben een ontbrandingstoestemming ingevolge het Vuurwerkbesluit te verlenen aan Dream Fireworks uit Enschede voor het tot ontbranding brengen van vuurwerk en het opbouwen, installeren, en verwijderen daarvan op 13, 14, 15, 16 en 17 juli 2016 vanaf een ponton en de uiterwaarden te  Nijmegen. Aan de toestemming zijn voorschriften verbonden.

Conform het Vuurwerkbesluit heeft de Burgemeester van de gemeente Nijmegen verklaard geen bezwaar te hebben tegen het tot ontbranding brengen van het vuurwerk.

 Rechtsmiddelen

Belanghebbenden kunnen bezwaar maken tegen het besluit voor 29 juni 2016. Meer informatie hierover is vermeld aan het slot van het besluit zelf.

 Wilt u meer weten?

Bel Omgevingsdienst Regio Arnhem, dhr. J. van Hesteren telefoonnummer 026 377 1652.

Arnhem, 20 mei 2016 zaaknummer 195214569

Omgevingsdienst Regio Arnhem,

namens Gedeputeerde Staten van Gelderland

Bron: Overheid.nl https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2016-2827.html
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #100 Gepost op: 19 Juli 2016, 19:29:59 »

Sinds de ramp in Enschede ga ik altijd naar 'de Waal in Vlammen', dit jaar afgelopen zondag was mijn zeventiende keer.
Ik vond het weer erg tegenvallen, net alsof Frits Pen opstartproblemen had met zijn show.
Vroeg me weer in eerste instantie af hoeveel zware metalen hij daar op de Waal verbrande.
Het was bijna windstil en ik kon door de rook het vuurwerk steeds moeilijker zien.
Ik hoopte nog dat die vuurwerkwolk langs mij heen zou gaan. Toen ik een zweempje vuurwerk rook en proefde vertrok ik ogenblikkelijk naar een andere vuurwerk-rookloze locatie. 

Op het eind van de grootste vuurwerkshow van Nederland maakte Frits Pen precies hetzelfde geluid als SEF twee keer deed op 13 mei 2000 vlak voor de twee detonaties. Deze keer was Enschede en de ramp op 13 mei 2000 wel heel dichtbij ondergetekende.  Die Frits Pen heeft me deze keer wel geraakt met zijn kopie van de zogenaamde vuurwerkramp. 

In het donker geeft dat vuurwerk van vlak voor detonaties boven SEF heel veel licht.
Ik weet natuurlijk niet of dat vuurwerk van mijnheer Pen aan de Waal 2016 echt hetzelfde vuurwerk was als met de ramp bij SEF vlak voor de twee detonaties maar voor mij als leek klonk de escalatie van dat 4daagse-vuurwerk aan de Waal net zo, althans de finale. Had een min of meer veilige plek gevonden was niet bang dat die vuurwerkwolk ging ontploffen, ook al maakte Pen het heel spannend.

Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #101 Gepost op: 19 Juli 2016, 20:45:48 »

Sinds de ramp in Enschede ga ik altijd naar 'de Waal in Vlammen', dit jaar afgelopen zondag was mijn zeventiende keer.
Ik vond het weer erg tegenvallen, net alsof Frits Pen opstartproblemen had met zijn show.
Vroeg me weer in eerste instantie af hoeveel zware metalen hij daar op de Waal verbrande.
Het was bijna windstil en ik kon door de rook het vuurwerk steeds moeilijker zien.
Ik hoopte nog dat die vuurwerkwolk langs mij heen zou gaan. Toen ik een zweempje vuurwerk rook en proefde vertrok ik ogenblikkelijk naar een andere vuurwerk-rookloze locatie. 

Op het eind van de grootste vuurwerkshow van Nederland maakte Frits Pen precies hetzelfde geluid als SEF twee keer deed op 13 mei 2000 vlak voor de twee detonaties. Deze keer was Enschede en de ramp op 13 mei 2000 wel heel dichtbij ondergetekende.  Die Frits Pen heeft me deze keer wel geraakt met zijn kopie van de zogenaamde vuurwerkramp. 

In het donker geeft dat vuurwerk van vlak voor detonaties boven SEF heel veel licht.
Ik weet natuurlijk niet of dat vuurwerk van mijnheer Pen aan de Waal 2016 echt hetzelfde vuurwerk was als met de ramp bij SEF vlak voor de twee detonaties maar voor mij als leek klonk de escalatie van dat 4daagse-vuurwerk aan de Waal net zo, althans de finale. Had een min of meer veilige plek gevonden was niet bang dat die vuurwerkwolk ging ontploffen, ook al maakte Pen het heel spannend.

Ja, in opslag is het milieu vergunningplichtig maar bij afsteken niet.....

Zoals mijn Spaanse vriend mij ooit leerde: "Het circus is minder leuk als de lilliputters (kleine mensen) niet optreden!"

Zo is het ook in NL 'vergunningenland'!
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #102 Gepost op: 17 April 2017, 18:29:05 »

Paasweekend in Enschede: paasbrunchen, paaseierenzoektocht en spectaculair vuurwerk

Newsroom Enschede 15-04-17,

...

Vuurwerkshow
En wie mooi vuurwerk wil zien op tweede paasdag kan naar de afsluiting van de Paaskermis komen. Dream Fireworks steekt vanaf 21.00 spectaculair vuurwerk af. 

Bron: Tubantia http://www.tubantia.nl/enschede/paasweekend-in-enschede-paasbrunchen-paaseierenzoektocht-en-spectaculair-vuurwerk~af3f0d4d/
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!