[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
2 Juni 2020, 00:38:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
8047 aantal berichten in 694 topics door 21 geregistreerde leden
Nieuwste lid: MvT
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Wederopbouw
| | |-+  Cultuurpark Roombeek
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: Cultuurpark Roombeek  (gelezen 19154 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Mei 2013, 21:29:24 »

http://www.tvenschedefm.nl/nl/nieuws.php?BasicNieuwsItemID=13358

Citaat

Vijf kunstorganisaties in Roombeek onder een naam
Datum: 22 Mei 2013

Vijf kunstorganisaties in de wijk Roombeek gaan voor de promotie een gezamenlijke naam gebruiken. Onder de noemer Roombeek Cultuurpark willen TETEM kunstruimte, AKI, Concordia, TwentseWelle en het Rijksmuseum Twente zichzelf meer profileren. De vijf instellingen werken al geruime tijd samen, maar willen met een overkoepelende naam en een bijbehorend logo het gemeentelijk cultuurbeleid zichtbaarder maken. De naam en het logo worden gebruikt vanaf de Twente Biënnale, die donderdagmiddag van start gaat in de wijk Roombeek.
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mei 2013, 06:51:12 »

Middenin cultuurpark ligt een steen met 23 (-1) namen.
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 4 Januari 2014, 12:18:32 »

Het Cultuurpark begint uit te vlekken, nu ook al kunst gesignaleerd op de Laares:

« Laatste verandering: 4 Januari 2014, 12:22:55 door sylvius » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 4 Januari 2014, 13:01:35 »

https://twitter.com/JanHMans

Citaat
Tweets

Jan Mans ‏@JanHMans 19h

Snijden in de kunst is geen kunst.
    from Meerssen, Limburg
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 7 Januari 2014, 02:45:39 »

Dacht dat het goed met mij ging maar die crimineel hierboven op de foto Jan M. was op vijf januari op nieuwsuur en op zes januari op het NOSDAP ochtendjournaal. Hij heeft genoeg bloed aan zijn handen om deskundig te zijn heb zelfs de NOS nog gebeld en gemaild zo over de rooie wordt ik van die moordenaar Jan M.

Ben op de gemeentelijke nieuwjaarsborrel geweest de plaatselijke burgemeester kreeg zelfs applaus voor een grote plaatselijke brand. Heb drie wethouders heel netjes verrot gescholden maar die praten liever over bonussen maar ze gaan over lijken. De plaatselijke tubantie is inwoner van het jaar omdat ze al vier wereldoorlogen citeren wat de overheid dicteert net als de tub. De prijs van de gemeente was een sigaar uit eigen doos.

sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Januari 2014, 08:09:13 »

admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Januari 2014, 06:59:54 »

Deze plaatselijke propaganda was helemaal het toppunt met vuurwerk uit Enschede als je het mij vraagt.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Januari 2014, 07:05:06 »

Ik had nog nooit een paaldanseres in een paal gezien daar begint het filmpje.

De propaganda op de achtergrond doet me aan de Jehova getuigen denken.
Sinds 1942 of 1943 is er hier weer een christen  burgemeester misschien ligt het daaraan.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KBn4a3po2uM#t=40

Ik stond met mijn neus vooraan per ongeluk weer naast de ontploffende confetti buizen en schrok me dus wezenloos ook al verwachte ik een knal maar niet vlak naast me, de snippers vielen rondom me heen.
« Laatste verandering: 10 Januari 2014, 07:28:33 door admin » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Januari 2014, 16:32:38 »

Ik had nog nooit een paaldanseres in een paal gezien daar begint het filmpje.

De propaganda op de achtergrond doet me aan de Jehova getuigen denken.
Sinds 1942 of 1943 is er hier weer een christen  burgemeester misschien ligt het daaraan.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KBn4a3po2uM#t=40

Ik stond met mijn neus vooraan per ongeluk weer naast de ontploffende confetti buizen en schrok me dus wezenloos ook al verwachte ik een knal maar niet vlak naast me, de snippers vielen rondom me heen.

Heb je wel lekker champagne kunnen drinken?
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Januari 2014, 19:22:14 »

Heb je wel lekker champagne kunnen drinken?

Heb geen champagne gezien maar je mocht onbeperkt zuipen ik koos voor koffie zonder koekje en na de toespraak en de paaldanseres voor spraakwater met de naam Palm biertjes.
Heb wel geleerd bij het afscheid van Mans dat veel kopstukken al bezopen zijn voor het feest om over de IRT-coke maar te zwijgen die ze in hun neus stoppen. Burgemeester B. was volgens ervaringsdeskundigen zo zat als een aap toen hij alhier de brug ''de oversteek'' opende (zie de propaganda pic met explosies hierboven) nu was hij nuchter of zat ook op de witte motor want hij leek aardig wat kilo's afgevallen maar voor hetzelfde geld is hij twintig kilo aangekomen want hij is nog dikker dan Billie Turf. Een echte bestuurder moet de hele dag vreten en zuipen want het is elke dag meerdere keren feest voor zo iemand. Ik pas me dan aan bij die ambtenaren cultuur maar ik stop alleen niets in mijn neus. Heb de burgemeester links laten liggen maar heb het plaatselijke geteisem van B&W en hun groupies beter leren kennen. Er liep wel voor tienduizend jaar bajes op dat feest dan bedoel ik ambtenaren, de oorlogsmisdadigers niet meegerekend. Maar die verdienen ook een lintje als ze een heel eiland hebben uitgemoord. Maar ik behandel iedere ambtenaar met respect ze kunnen er niets aan doen ze werken in opdracht van de overheid en ze zijn niet verantwoordelijk ze weten van niets en als ze wat weten moeten ze de bek houden van hun baas en krijgen zo promotie. Voor mij gaat elke ambtenaar over lijken ze willen het alleen niet weten en wassen hun handen in onschuld en voor die feiten verdienen ze respect want ik zou dat niet kunnen.
« Laatste verandering: 11 Januari 2014, 08:46:20 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 11 Januari 2014, 11:04:01 »

Er liep wel voor tienduizend jaar bajes op dat feest dan bedoel ik ambtenaren, de oorlogsmisdadigers niet meegerekend.

Er waren gelukkig ook een paar burgers op dat feestje heb daar kort een slachtoffer van de grote brand gesproken en een goede tip gegeven. Zonder die paar burgers was het een niet uit te houden  op zo'n Sodom en Gomora feestje van de gemeente wat een hel alleen klassieke muziek en een piepende paaldanseressen-paal en een burgervader die veel naar de W.C. moet want hij had het steeds over hoop in zijn toespraak.
Vorig jaar mochten er jongetjes dansen voor de burgemeester dat was zijn eerste jaar, ik dacht al dat die plaatselijke Mans homo was en op jongetjes viel maar dit jaar waren de meisjes aan de beurt met kerk-muziek. Ik zag burgemeester B. luid klappen en genieten.

Er was maar een beetje hoog spuitgastje met een paar gouden streepjes die was er maar heel even (zeker onderbemand) anders had ik hem wel aangesproken want vorig jaar stonden er drie bij elkaar die had ik toen ook een gelukkig nieuw jaar gewenst de brandweer had toen een boel lol het leek wel de brandweer en ambtenaren Enschede tijdens bijna alle herdenkingen van de ramp.  Maar misschien waren de spuitgasten net als de politie onherkenbaar aan het zat zuipen want de politie heb ik er nog nooit gezien.

Ik vond het een beetje smakeloos dat alle bijna alle bezoekers voornamelijk mannelijke ambtenaren zich samen zaten op te geilen aan 1 paaldanseres en de paaldanseres vond het niet erg, ik heb nog wel even naar haar spierballen gekeken.  Een jonge dame met zoveel spierballen had ik ook nog nooit gezien en dan ook nog met zo weinig leer aan, ik stond de hele tijd met mijn rug naar het podium toe pas toen de burgemeester kwam spreken heb ik me even omgedraaid en een paar foto's gemaakt van zijn preek. Ik begrijp die ambtenarencultuur niet gelukkig begrijpen die ambtenaren mij beter ik krijg ze wel aan het verstand dat ze zelf de SS'er zijn.

sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Februari 2014, 14:52:12 »

http://www.beleeftwente.nl/zien-en-doen/kunst-en-erfgoed/musea/roombeek-cultuurpark/

Citaat

Roombeek Cultuurpark

Roombeek is een cultuurpark waarin bewoners en bezoekers van instelling naar instelling kunnen wandelen. Hier kun je genieten van de meest uiteenlopende culturele uitingen: van middeleeuwse kunst tot cultureel erfgoed en van natuurlijke historie tot de meest vernieuwende kunstuitingen.

http://oarns.nl/file/40/Ad+Klanderij+10.0153_Corporate+adv.+roombeek+plattegrond.pdf
« Laatste verandering: 19 Februari 2014, 15:02:04 door sylvius » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Maart 2014, 07:18:55 »

http://www.artez.nl/Nieuws/Nieuwsoverzicht

Citaat

ArtEZ en Enschede versterken samenwerking kunstonderwijs

Gerben Eggink en Marijke van Hees bij de ondertekening

De gemeente Enschede en ArtEZ hebben op dinsdag 11 maart een samenwerkingsovereenkomst getekend. In dit convenant staan afspraken over de wijze waarop de gemeente en ArtEZ de komende vier jaar samenwerken op het gebied van kunstonderwijs. De beide organisaties willen het opleidingenaanbod van ArtEZ beter laten aansluiten op de arbeidsmarkt. Ook gaan ze afgestudeerden intensiever helpen bij hun ontwikkeling tot ondernemend professional. Verder gaat ArtEZ haar kennis en innovatiekracht beter inzetten binnen de economische en culturele sector.

De gemeente geeft financiële ondersteuning aan de opzet van een “conceptual space”. Hier kunnen ArtEZ-studenten en afgestudeerden, samen met studenten van andere academies en universiteiten in Europa, vraagstukken van uiteenlopende publieke en private organisaties oplossen. Bovendien ondersteunt de gemeente ArtEZ bij de jaarlijkse presentatie van eindexamenwerk van afgestudeerden op locaties in de stad.
Verder starten ArtEZ en de gemeente dit jaar een uitwisselingsprogramma voor kunstenaars tussen Enschede en de Chinese stad Dalian. Daarnaast zorgt Enschede Promotie voor een intensieve promotie van het Roombeek Cultuurpark, waar ArtEZ onderdeel van uit maakt.

Wethouder Cultuur Marijke van Hees: “Ik ben blij met deze samenwerking. ArtEZ is een belangrijke partner voor onze stad en helpt mee om Enschede als muziekstad en kunststad verder te versterken.”
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 9 Juli 2014, 16:15:18 »

Het suddert nog steeds voort:

sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Augustus 2014, 07:37:38 »

http://oarns.nl/file/40/Ad+Klanderij+10.0153_Corporate+adv.+roombeek+plattegrond.pdf

Citaat
roombeek cultuurpark staat voor een unieke combinatie van eigenschappen: creativiteit, vindingrijkheid en verbeeldingskracht. de roombeekse kunst- en cultuurinstellingen tetem kunstruimte, concordia expositieruimte 21rozendaal, twentse welle, rijksmuseum twenthe en artez academie voor art & design zijn er om de samenleving te inspireren en worden zelf ook geïnspireerd door die samenleving.  de cultuurinstellingen werken regelmatig samen in de programmering. de combinatie van bijzondere kunst en cultuur met de architectonische kwaliteit van de wijk maken een bezoek aan roombeek cultuurpark tot een unieke ervaring.
Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: