[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 Maart 2024, 06:43:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  SEF
| | |-+  Herzieningsverzoek van Bakker.
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Omlaag Print
Auteur Topic: Herzieningsverzoek van Bakker.  (gelezen 27321 keer)
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:12:30 »

Het gaat er ons om te weten wat er precies gebeurd is, en niet wat een vdrdachte al dan niet hoeft te bekennen of te verzwijgen
Willy Pater had aan de broer van Crimo uiteengezet dat als er nu iets zou gebeuren de hele buurt weg zou zijn, omdat ze oa. mortierbommen van een meter doorsnee hadden liggen en  twee vaatjes zwart kruit.

Door het OM etc. terzijde geschoven.


U stelt weer iets op 'helderziendheid' vast.

Mortierbommen van een meter doorsnee bestaan niet; die gaan niet eens door een deur....en ook met 2 vaatjes zwart kruit bericht men niet dergelijk schade...
U wilt geen opheldering!

Dat was iets gemeld door de broer van Crimo. Of dat waar was of niet, dat is een tweede. Bommen van een meter doorsnee bestaan overigens wel.

Wat een ge-o.h.! Zware explosieven hadden hun onmiskenbare effecten als sporen nagelaten: Show me!

versplintering van de vloer van de C11

aardbeving die de gerepareerde scheuren van on huis weer deed opengescheuren.

Die vloer had geen versplintering maar enige vierkante meters verpulvering moeten tonen om voor 'springstof' behandeling, op rationele gronden, in aanmerking te komen.

Maar ja, met uw 'derde oog' kan alles....'Regen in september....en daardoor dan weer Kerstmis in december..'
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #61 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:15:18 »

Sabotage is nog steeds een niet uitgesloten mogelijkheid.

Idiotie bij bepaalde 'waarnemers' kan ook niet worden uitgesloten.....en wat dan?
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:18:02 »

Sabotage is nog steeds een niet uitgesloten mogelijkheid.

Idiotie bij bepaalde 'waarnemers' kan ook niet worden uitgesloten.....en wat dan?

met zijn allen in de psychiatrische inrichting. Gezellig!
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:19:16 »

Het gaat er ons om te weten wat er precies gebeurd is, en niet wat een vdrdachte al dan niet hoeft te bekennen of te verzwijgen
Willy Pater had aan de broer van Crimo uiteengezet dat als er nu iets zou gebeuren de hele buurt weg zou zijn, omdat ze oa. mortierbommen van een meter doorsnee hadden liggen en  twee vaatjes zwart kruit.

Door het OM etc. terzijde geschoven.


U stelt weer iets op 'helderziendheid' vast.

Mortierbommen van een meter doorsnee bestaan niet; die gaan niet eens door een deur....en ook met 2 vaatjes zwart kruit bericht men niet dergelijk schade...
U wilt geen opheldering!

Dat was iets gemeld door de broer van Crimo. Of dat waar was of niet, dat is een tweede. Bommen van een meter doorsnee bestaan overigens wel.

Wat een ge-o.h.! Zware explosieven hadden hun onmiskenbare effecten als sporen nagelaten: Show me!

versplintering van de vloer van de C11

aardbeving die de gerepareerde scheuren van on huis weer deed opengescheuren.

Die vloer had geen versplintering maar enige vierkante meters verpulvering moeten tonen om voor 'springstof' behandeling, op rationele gronden, in aanmerking te komen.

Maar ja, met uw 'derde oog' kan alles....'Regen in september....en daardoor dan weer Kerstmis in december..'

Meneer Van Dokkum zei het wel goed.


Citaat
Het neerwaartse resultaat, met scheuren/breuken in het beton, is niettemin nogal geconcentreerd bij C11 en – in mindere mate – nabij gelegen bunkerruimten. Dus ook als er een holte beneden de vloer was, moet toch iets de vloer van C11 met dit gewelddadige schadebeeld naar beneden hebben geduwd (vgl. NFI/TNO in Oosting 2001: 48/62). Het is niet zomaar een inzakking. Zelfs als we de kuil niet gebruiken voor de bepaling van de energie van de Laatste Expansie, wijst die kuil niettemin op de gebeurtenis van een geconcentreerde explosie daar.
« Laatste verandering: 3 Januari 2020, 13:21:05 door sylvius » Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:21:49 »

Sabotage is nog steeds een niet uitgesloten mogelijkheid.

Idiotie bij bepaalde 'waarnemers' kan ook niet worden uitgesloten.....en wat dan?

met zijn allen in de psychiatrische inrichting. Gezellig!
Ik hoop dat voor u die gezelligheidswens gauw uitkomt.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:29:20 »

Sabotage is nog steeds een niet uitgesloten mogelijkheid.

Idiotie bij bepaalde 'waarnemers' kan ook niet worden uitgesloten.....en wat dan?

met zijn allen in de psychiatrische inrichting. Gezellig!
Ik hoop dat voor u die gezelligheidswens gauw uitkomt.

maar u komt er dan toch ook bij zitten?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #66 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:33:08 »

Het gaat er ons om te weten wat er precies gebeurd is, en niet wat een vdrdachte al dan niet hoeft te bekennen of te verzwijgen
Willy Pater had aan de broer van Crimo uiteengezet dat als er nu iets zou gebeuren de hele buurt weg zou zijn, omdat ze oa. mortierbommen van een meter doorsnee hadden liggen en  twee vaatjes zwart kruit.

Door het OM etc. terzijde geschoven.


U stelt weer iets op 'helderziendheid' vast.

Mortierbommen van een meter doorsnee bestaan niet; die gaan niet eens door een deur....en ook met 2 vaatjes zwart kruit bericht men niet dergelijk schade...
U wilt geen opheldering!

Dat was iets gemeld door de broer van Crimo. Of dat waar was of niet, dat is een tweede. Bommen van een meter doorsnee bestaan overigens wel.

Wat een ge-o.h.! Zware explosieven hadden hun onmiskenbare effecten als sporen nagelaten: Show me!

versplintering van de vloer van de C11

aardbeving die de gerepareerde scheuren van on huis weer deed opengescheuren.

Die vloer had geen versplintering maar enige vierkante meters verpulvering moeten tonen om voor 'springstof' behandeling, op rationele gronden, in aanmerking te komen.

Maar ja, met uw 'derde oog' kan alles....'Regen in september....en daardoor dan weer Kerstmis in december..'

Meneer Van Dokkum zei het wel goed.


Citaat
Het neerwaartse resultaat, met scheuren/breuken in het beton, is niettemin nogal geconcentreerd bij C11 en – in mindere mate – nabij gelegen bunkerruimten. Dus ook als er een holte beneden de vloer was, moet toch iets de vloer van C11 met dit gewelddadige schadebeeld naar beneden hebben geduwd (vgl. NFI/TNO in Oosting 2001: 48/62). Het is niet zomaar een inzakking. Zelfs als we de kuil niet gebruiken voor de bepaling van de energie van de Laatste Expansie, wijst die kuil niettemin op de gebeurtenis van een geconcentreerde explosie daar.

Ja, dat ben ik geheel met u eens! Inmiddels heb ik met hem een zeer interessante en intensieve 'gedachten uitwisseling'.

Hij spreekt dan ook van: "naar beneden geduwd' Beter kan ik het niet verwoorden!

'Duwen' en zeer over aaneengesloten vierkante meters, is juist niet een bewijs van de brisante werking van springstof; integendeel!

'Duwen' is een langzame krachtoverdracht (door 'druk'); bij schok overdracht (springstof) slaat er lokaal in gelijke omvang als de lading zelf, een deuk in staal en vergruisd beton/steen.

In uw 'denken' zou er een 'mortierbom' of 'vliegend schotelmijn' met een oppervlakte gelijk aan de indeuking van de betroffen C bunkers moeten zijn geweest..... fantaseert u gerust verder.
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:36:16 »

Sabotage is nog steeds een niet uitgesloten mogelijkheid.

Idiotie bij bepaalde 'waarnemers' kan ook niet worden uitgesloten.....en wat dan?

met zijn allen in de psychiatrische inrichting. Gezellig!
Ik hoop dat voor u die gezelligheidswens gauw uitkomt.

maar u komt er dan toch ook bij zitten?

Nee, bij mij zijn er grenzen aan de hoeveelheid onzin die ik bereid ben vrijwillig in directe contacten te verdragen.

Hier reageer ik in de hoop dat ook buiten 'de inrichting in Enschede' wordt meegelezen. Het gaat immers wel over een zeer serieus en pijnlijk geworden onderwerp. Nee, niet voor u; maar dat geeft niets hoor.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:36:50 »

Het gaat er ons om te weten wat er precies gebeurd is, en niet wat een vdrdachte al dan niet hoeft te bekennen of te verzwijgen
Willy Pater had aan de broer van Crimo uiteengezet dat als er nu iets zou gebeuren de hele buurt weg zou zijn, omdat ze oa. mortierbommen van een meter doorsnee hadden liggen en  twee vaatjes zwart kruit.

Door het OM etc. terzijde geschoven.


U stelt weer iets op 'helderziendheid' vast.

Mortierbommen van een meter doorsnee bestaan niet; die gaan niet eens door een deur....en ook met 2 vaatjes zwart kruit bericht men niet dergelijk schade...
U wilt geen opheldering!

Dat was iets gemeld door de broer van Crimo. Of dat waar was of niet, dat is een tweede. Bommen van een meter doorsnee bestaan overigens wel.

Wat een ge-o.h.! Zware explosieven hadden hun onmiskenbare effecten als sporen nagelaten: Show me!

versplintering van de vloer van de C11

aardbeving die de gerepareerde scheuren van on huis weer deed opengescheuren.

Die vloer had geen versplintering maar enige vierkante meters verpulvering moeten tonen om voor 'springstof' behandeling, op rationele gronden, in aanmerking te komen.

Maar ja, met uw 'derde oog' kan alles....'Regen in september....en daardoor dan weer Kerstmis in december..'

Meneer Van Dokkum zei het wel goed.


Citaat
Het neerwaartse resultaat, met scheuren/breuken in het beton, is niettemin nogal geconcentreerd bij C11 en – in mindere mate – nabij gelegen bunkerruimten. Dus ook als er een holte beneden de vloer was, moet toch iets de vloer van C11 met dit gewelddadige schadebeeld naar beneden hebben geduwd (vgl. NFI/TNO in Oosting 2001: 48/62). Het is niet zomaar een inzakking. Zelfs als we de kuil niet gebruiken voor de bepaling van de energie van de Laatste Expansie, wijst die kuil niettemin op de gebeurtenis van een geconcentreerde explosie daar.

Ja, dat ben ik geheel met u eens! Inmiddels heb ik met hem een zeer interessante en intensieve 'gedachten uitwisseling'.

Hij spreekt dan ook van: "naar beneden geduwd' Beter kan ik het niet verwoorden!

'Duwen' en zeer over aaneengesloten vierkante meters, is juist niet een bewijs van de brisante werking van springstof; integendeel!

'Duwen' is een langzame krachtoverdracht (door 'druk'); bij schok overdracht (springstof) slaat er lokaal in gelijke omvang als de lading zelf, een deuk in staal en vergruisd beton/steen.

In uw 'denken' zou er een 'mortierbom' of 'vliegend schotelmijn' met een oppervlakte gelijk aan de indeuking van de betroffen C bunkers moeten zijn geweest..... fantaseert u gerust verder.

ik dacht aan dynamiet
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #69 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:38:56 »

Als de gebroeders Wiesenhaan een auto op een filmset opblazen ontstaat er toch ook geen krater?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #70 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:43:55 »

Het gaat er ons om te weten wat er precies gebeurd is, en niet wat een vdrdachte al dan niet hoeft te bekennen of te verzwijgen
Willy Pater had aan de broer van Crimo uiteengezet dat als er nu iets zou gebeuren de hele buurt weg zou zijn, omdat ze oa. mortierbommen van een meter doorsnee hadden liggen en  twee vaatjes zwart kruit.

Door het OM etc. terzijde geschoven.


U stelt weer iets op 'helderziendheid' vast.

Mortierbommen van een meter doorsnee bestaan niet; die gaan niet eens door een deur....en ook met 2 vaatjes zwart kruit bericht men niet dergelijk schade...
U wilt geen opheldering!

Dat was iets gemeld door de broer van Crimo. Of dat waar was of niet, dat is een tweede. Bommen van een meter doorsnee bestaan overigens wel.

Wat een ge-o.h.! Zware explosieven hadden hun onmiskenbare effecten als sporen nagelaten: Show me!

versplintering van de vloer van de C11

aardbeving die de gerepareerde scheuren van on huis weer deed opengescheuren.

Die vloer had geen versplintering maar enige vierkante meters verpulvering moeten tonen om voor 'springstof' behandeling, op rationele gronden, in aanmerking te komen.

Maar ja, met uw 'derde oog' kan alles....'Regen in september....en daardoor dan weer Kerstmis in december..'

Meneer Van Dokkum zei het wel goed.


Citaat
Het neerwaartse resultaat, met scheuren/breuken in het beton, is niettemin nogal geconcentreerd bij C11 en – in mindere mate – nabij gelegen bunkerruimten. Dus ook als er een holte beneden de vloer was, moet toch iets de vloer van C11 met dit gewelddadige schadebeeld naar beneden hebben geduwd (vgl. NFI/TNO in Oosting 2001: 48/62). Het is niet zomaar een inzakking. Zelfs als we de kuil niet gebruiken voor de bepaling van de energie van de Laatste Expansie, wijst die kuil niettemin op de gebeurtenis van een geconcentreerde explosie daar.

Ja, dat ben ik geheel met u eens! Inmiddels heb ik met hem een zeer interessante en intensieve 'gedachten uitwisseling'.

Hij spreekt dan ook van: "naar beneden geduwd' Beter kan ik het niet verwoorden!

'Duwen' en zeer over aaneengesloten vierkante meters, is juist niet een bewijs van de brisante werking van springstof; integendeel!

'Duwen' is een langzame krachtoverdracht (door 'druk'); bij schok overdracht (springstof) slaat er lokaal in gelijke omvang als de lading zelf, een deuk in staal en vergruisd beton/steen.

In uw 'denken' zou er een 'mortierbom' of 'vliegend schotelmijn' met een oppervlakte gelijk aan de indeuking van de betroffen C bunkers moeten zijn geweest..... fantaseert u gerust verder.

ik dacht aan dynamiet

U mag denken wat u wilt; 'a dirty mind is a joy forever'.
Maar welk omvang, over de gehele(!) schadeoppervlakte van de vloeren lag dan dat 'dynamiet' en welke hoeveelheden vormt dat dan minimaal en waarom verpulverde dat beton daarmee weer niet?

Wie knutselde dat dynamiet dan zo keurig op de drie vloeren; tegen de tussenmuren?
In de mijnbouw wordt de steenkool wel lokaal verpulverd; al met een klein beetje dynamiet. Vreemd; nietwaar?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 3 Januari 2020, 13:55:16 »

Als de gebroeders Wiesenhaan een auto op een filmset opblazen ontstaat er toch ook geen krater?

'Als' zij dat doen dan weet u het dus nog niet zeker. En dus ook niet: waarmee, hoeveel en waar in die auto. In het kort: springstoffen slaan hard toe maar de schade blijft t.o.v. de omvang van de springstof: lokaal.
Dit i.t.t. pyrotechnische stoffen en gasexplosies die (gas)druk produceren en dus met drukgolven i.p.v. schokgolven werken.
Bij grote omvang en obstakels kunnen drukgolven wel overgaan tot schokgolven (deflagratie/detonatie overgang).
Dat is m.i. ook vanuit de lucht(!) in Enschede gebeurd; na de 'primaire' reacties in de opslagruimten, kwamen er 2 keer grote clusters aan 'secundaire reacties' die, tegen elkaar opbotsend, naar detonatiesnelheden (dan ook 'schok') gingen.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: 3 Januari 2020, 14:02:35 »

zogenaamde les van Culemborg:

"een kleine hoeveelheid springstof (1.1) kan grote hoeveelheid vuurwerk van de klasse 1.3 in een massa-explosie meenenen"

De lilliputers hadden wellicht de lessen van Culemborg goed in zich opgenomen, i.t.t. de vergunningverleners en de brandweer(adviseurs)
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: 3 Januari 2020, 14:25:58 »

zogenaamde les van Culemborg:

"een kleine hoeveelheid springstof (1.1) kan grote hoeveelheid vuurwerk van de klasse 1.3 in een massa-explosie meenenen"

De lilliputers hadden wellicht de lessen van Culemborg goed in zich opgenomen, i.t.t. de vergunningverleners en de brandweer(adviseurs)

Wat zoal niet 'kan', als mogelijkheid, is nog lang geen overtuigende verklaring op bewijs.

Wie ook de lessen van Culemborg heeft 'gevolgd', zoals u, is hardleers en daardoor ook een slechte leerling.
Zelfs nadat ik kort hiervoor nog heb uitgelegd, dat de classificatie van de UN testen niet kan(!) gelden voor (grotere) opslag in afgelopen ruimten/gebouwen, begint u weer de warhoofden te papegaaien die deze idiote  begripsverwarring hebben uitgevonden!

Bovendien is het begrip 'massa-explosie' slechts een maat voor de min of meer gelijktijdigheid van de ontsteking van die hoeveelheid tegelijk 'getriggerd' vuurwerk.
Het begrip suggereert voor leken een bepaalde kracht uitwerking; maar die is nooit vast te stellen voor (brand) ontsteking in een opslagruimte.

Plato zei het al: "Een onzorgvuldig gebruik van begrippen duidt vrijwel altijd op onzorgvuldigheid in denken."

Wat de voor de brandweerzorg exclusieve wettelijk adviseur ervan had opgestoken weten we openbaar (Grolsch proces): hij getuigde onder ede van het bij hem aanwezig totaal onbenul op het gebied van gevaarlijke stoffen.
Niemand hoorde dan ook van hem direct na de ramp en niemand wilde hem ook 'officieel' horen. Interessant; nietwaar?
« Laatste verandering: 3 Januari 2020, 14:29:50 door Fred Vos » Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #74 Gepost op: 4 Januari 2020, 11:42:21 »

Bakker blijft wanhopig aandacht zoeken met twitterberichten aan kamerleden.
Dat betreur ik; hij is ook slachtoffer van de ramp en ik heb, in mijn zeer omvangrijke en langdurige gegevens en feitenonderzoek, nooit bewijs/vermoeden van zijn schuld voor het ontstaan en het verloop van de ramp kunnen vaststellen.

Bakker nam, met Pater c.s., een lopend bedrijf, relatief kort voor de ramp met toen bestaande 'gewoonte' van opslag, over.

Met die overname volgde hij, in onschuldige onwetendheid, het al jaren toegepaste verzakend (wan) beleid van het gemeentebestuur en de regionale brandweer op het gebied van de wettelijke brandweerzorg.

Recentelijk herhaalt hij, in zijn wanhoop, de bewering: dat het officiële onderzoek naar de ramp niet deugde.
Juridisch kil, zoals het qua afwezigheid van emoties behoort (Vrouwe Justitia is daarom ook voor leed geblinddoekt), geldt echter, dat hij (zijn advocaten) de gelegenheid hebben gehad om 'beter' onderzoek te doen verrichten.

Nog triester wordt het om te ontdekken dat 'de waarheid' wel, doch onredelijk verspreid, bijeen te sprokkelen was/is in de verschillend onderzoeksrapporten en nota bene in de exclusief en specifiek  van toepassing zijn wetgeving en mensen rechten.

Die exclusieve en specifieke wetgeving  en de gemeentelijk verordeningen zijn, voor de ernstige consequenties van het verzaken daarvan, verzwegen.
De betaalde wettelijke actoren, die allemaal ook al tientallen jaren verzaakten, zwegen daarop dan ook....('Men moet stil blijven zitten als men geknipt wordt....')

Deze situatie is uiterst triest en onbeschaafd voor alle geraakte personen door deze ramp in Enschede; maar hoe doorbreekt men de collectie verschuiling achter gefingeerde onwetendheid?

Nee, niet door meteen hele volksstammen te beschuldigen van fouten in onderling zeer verschillend(!) onderzoek en opsporing, met allerlei bewijsproblemen van dien, dat is niet eens te overzien!

Indien het een kwestie is, zoals ik die zie tenminste, van :"de nieuwe kleren van de keizer" dan is de eerste actie:
om te demonstreren dat 'de keizer, met zijn snel aanwijzen van zondebokken en het verzwijgen van de van toepassing zijnde wetgeving, naakt loopt'.

Bij het gretig aanwijzen van de zondebokken worden dan voorspelbaar fouten gemaakt; men voelt dat e.e.a. niet klopt en verdoezelt dat dan graag.
Mijns inziens kan dat, psychologisch navolgbaar, pas worden 'ontmaskerd' en ingezien in het licht van de 'ware oorzaak'.

Dan kan men, met een andere instelling (context!) de gevolgde schijnbewegingen, op dan blootliggende motieven en valsheid, makkelijker ontdekken.

Van Buitenen c.s. proberen dat zonder inzicht of context; slecht met enorm 'lawaai'. Dat maakt, ook na een eerste en ruime  media belangstelling, voorspelbaar 'doof'.

Samengevat:  de (nog steeds) gezochte en vervolgde zondebokken kunnen niet deze ramp hebben veroorzaakt!

De materiële voorwaarden voor deze ramp zijn over meerdere jaren ontstaan door onverantwoord 'betaald wegkijken' van de wettelijk actoren binnen de Brandweerwet 1985 en negeren van de daaruit voortvloeiende gemeentelijke verordeningen.

In dat juridische en materiële vacuüm manifesteerde zich de niet voor opslaggebruik van gebouwen en terreinen, voor 'brandgevaarlijke of bij brand gevaar opleverende stoffen' (dus niet benoemd 'milieugevaarlijk!) van toepassing zijnde Milieuwetgeving met de uitvoerders en dat optreden schoot dan ook, inhoudelijk en juridisch voorspelbaar, tekort.

"Met goede bedoelingen is/was de weg naar de hel geplaveid."
« Laatste verandering: 4 Januari 2020, 11:52:43 door Fred Vos » Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!