[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
20 April 2024, 11:08:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Getuigenissen
| | |-+  Rampkunstboek '15
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Rampkunstboek '15  (gelezen 32861 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Gepost op: 13 Februari 2015, 10:07:04 »

Hier begon het mee.



Wie heeft er
schilderij, beeld
of gedicht over de
ramp gemaakt?
Hoe en wanneer?
Mensen die hun kunst willen inbrengen, kunnen deze
of volgende week van dinsdag tot vrijdag tussen 14.00
en 16.30 uur langskomen bij het Huis van Verhalen in
Prismare met een foto van het werk. Bellen kan ook: tel.
4316288 of mailen: info@huisvanverhalenenschede.nl[/size]

Ik dacht zestien januari schreef ik:
Heb Het Huis van Verhalen net tien  recente rampkunstwerken gemaild.
Als het goede ambtenaren zijn dan krijg ik nog niet eens de ontvangstbevestiging waarom ik vroeg.
[/quote]

Mevrouw Meijer  mailde me eergisteren na 11.00 dat ik gisteren voor 10.00 bij de fotograaf aan de Bentrotstraat in Enschede moest zijn.
Die onmogelijke opgave heb ik volbracht, gisteren stond ik hier om 07.20 al bij de bushalte. ben ik rond 15.00 uur met de trein uit Enschede vertrokken en vier uur later was ik uitgebruld, heb dus iets van dertig uur zitten janken bij vlagen heel intens.

Ik maak wel een nieuwe topic Rampkunstboek 2015.

(Hierboven wilde ik wat berichten verhuizen maar dat liep ging mis. Heb een paar berichtjes van mij daardoor onherstelbaar beschadigd zie topic Hermien Maartens. Ik wilde een onder andere een rekenfout verbeteren.
Ik baal er zelf van.
-------------------------------------

Op 1 mei 2015 wordt er een rampkunst-expositie geopend in het huis van verhalen zei mevrouw Meijer gisteren tegen mij.
Heb tegen mevrouw Meijer gezegd dat ik niet kom, ik ga alleen op 13 mei naar Enschede.

Gisteren moest ik hals over kop naar Enschede heb tegen mevrouw Meijer gezegd dat ze nog wel een persberichtje moest schrijven want dat is ondoenlijk.

Hieronder plaats ik wel even de mails die heen en weer gingen tussen mij en het huis van verhalen.
« Laatste verandering: 14 Februari 2015, 05:01:19 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Februari 2015, 10:12:09 »

Van: Don H. [mailto:enschederamp@gmail.com]
Verzonden: vrijdag 16 januari 2015 14:53
Aan: info@huisvanverhalenenschede.nl
Onderwerp: Rampkunst


Beste huis van verhalen,

Ben ontheemd op 13 mei 2000 door de munitieramp te Enschede, ik woonde destijds aan de Putterstraat 32 in Enschede.
Als het goed is ligt mijn rampopera flyer en poster in de kast van het huis van verhalen aan de roomweg.
Ik hoorde dat het huis van verhalen rampkunst zoekt voor een boek,
hieronder op de URL's een kleine selectie van mijn laatste kunstwerken.

Meestal krijg ik van ambtenaren als rampslachtoffer nergens antwoord op zelfs geen ontvangstbevestiging.
Maar kan het huis van verhalen mij AUB een ontvangstbevestiging sturen van deze mail ?

In elk geval tot 13 mei aanstaande dan ben ik weer even in HHVV. tot kijk.

Met vriendelijke groeten van Don Harberink


16-1-'15


Nijmegen.

 
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Februari 2015, 10:14:07 »

Huis van Verhalen 
 19 jan 11.09
 aan mij

Dag heer Harberink,

 Uw mail is ontvangen en zal in behadeling worden genomen.

Met vriendelijke groet,

Tineke Braamer, secretariaat.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Februari 2015, 10:23:30 »

Onderstaande mail had ik niet meteen gelezen.
Heb gisteren tegen mevrouw Meijer gezegd dat ik nu net als de ambtenaren spreekwoordelijk mijn kop in het zand steek.

--------------------

avdwolfshaar@gmail.com 
 
2 feb. (11 dagen geleden)
 
 aan mij, Huis

 
Geachte Heer D. Harberink,
 Namens het Huis van Verhalen vragen wij U contact met ons op te nemen i.v.m.Uw ingezonden kunstwerken.
 Graag zouden wij telefonisch een intervieuw met U hebben. Dit om een tekst bij de foto van Uw kunstwerk te kunnen maken.
 De jury heeft unaniem gekozen voor het tweeluik.

 met vriendelijke groeten,
 Riks en Angela

 Verstuurd vanaf mijn iPhone
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Februari 2015, 10:24:49 »



Don H. <enschederamp@gmail.com
 
10 feb. (3 dagen geleden)
 
 
aan avdwolfshaar

Beste Riks en Angela,

 Morgen woensdag bel ik u in de loop van de dag.

Met vriendelijke groeten van Don Harberink.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Februari 2015, 10:28:41 »



Huis van Verhalen 
 

Bijlagen11 feb. 11.09 (2 dagen geleden)
 
 aan mij

 
 Beste Don,

 
Het blijkt dat er e.e.a. mis is gegaan met de mail.

Gisteravond was het moment om kunst aan te leveren bij  de fotograaf.

We waren er van uit gegaan dat u daarover van ons al eerder een bericht heeft gehad, maar misschien is het niet zo.

Daarom nu een mail met de laatste mogelijkheid om het tweeluik met de doodskoppen en de stralen aan te leveren bij de fotograaf. We beseffen dat dit een beetje op het laatste moment is maar willen je toch vragen om morgen om 10.00 uur dit kunstwerk af te geven bij de fotograaf Peter Snijders Bentrotstraat 15.

Dit is voor de fotograaf de laatste mogelijkheid omdat hij daarna vertrekt voor een internationale wedstrijd.

Mocht dit niet lukken dan kan uw schilderij wel mee doen met de expositie.

Graag horen we van u of dit mogelijk is.

Ons excuus voor het late moment van mailen, maar we komen er nu pas achter dat een aantal mensen de mail niet hebben ontvangen.

 
Met vriendelijke groet,

 
Hadassa Meijer

Voorzitter


Roomweg 165c
7523 BM  Enschede
tel. 053 4316288
Website:www.huisvanverhalenenschede.nl
E-mail   : info@huisvanverhalenenschede.nl
Facebook: huisvanverhalenenschede

 
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Februari 2015, 10:56:05 »

Ik moest dus binnen 22 uur en 51 minuten en een aantal seconden in Enschede zijn als ik hun mail ogenblikkelijk had gelezen.
De fotograve gaf mij iets meer speling ik moest er voor elf uur zijn.

Om 10.20 kwam de trein aan. de bus naar Oldenzaal stond op het punt te vertrekken ik vroeg de buschauffeur duidelijk of hij naar de Bentrotstraat ging op de hoek van de singel en de Oldenzaalsestraat hij zei ja en ik stapte in. Hij zette me af aan de leugenlaan. Ik zei hem en later mevrouw Meijer dat ik beter met de bus van het Ribbelt had kunnen gaan.

Werd dus afgezet letterlijk en figuurlijk bij het HvV.
Bij het HvV zag ik iemand bewegen in het computerhok, Ik stelde me voor en zei dat ik op weg was naar de fotograaf. Hij wilde mij uitleggen hoe te lopen ik zei dat ik Enschede kende als mijn broekzak.

Ik werd ontvangen door een mevrouw waarvan ik in de veronderstelling was dat het hulpje van de fotograaf was en ze deed druk want ze had heel lang gewacht ik was heel rustig zo van maar ik ben er toch, ik zei haar dat mevrouw Meijer mijn schedels stralend vond. O ja we moesten van de studio naar een huis lopen aan het einde van de Bentrotstraat bij dat huis deed een andere mevrouw open die zei ik ook 1 of twee keer dat mevrouw Meijer mijn schedels zo stralend vond toen zei die mevrouw die zei dat ik te laat was: '' Ik ben mevrouw Meijer.'' Bij het huis van de fotograaf ben ik ook niet binnen geweest. Mevrouw Meijer was zo vriendelijk om me lift naar het station aan te bieden. Maar ik zei haar dat ik nog wat mensen op moest zoeken in Enschede.  Ik wilde rond 14.00 uur vertrekken maar dat liep iets uit.
De conducteurs van de NS waren gelukkig begripvol anders had ik een boete van 35 euro gekregen terwijl ik een kaartje van bijna veertig euro toon.

Ik heb met mevr. Meijer niet over D66 gesproken want daar komt ze geloof ik vandaan.
Heb haar wel gezegd dat ik haar herkende van een foto op internet en dat ik die fotograaf ook had opgezocht.
Bentrotstraat 15 was echt een troosteloze loods aan de buitenkant misschien wel heel mooi van binnen, maar wel hele mooie foto's.
« Laatste verandering: 14 Februari 2015, 07:29:29 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Februari 2015, 11:18:22 »

Op de achterkant staat mijn naam in het zwart en in het rood de titel: Munitiewerk.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Februari 2015, 11:38:00 »

Op 1 mei 2015 wordt er een rampkunst-expositie geopend in het huis van verhalen zei mevrouw Meijer gisteren tegen mij.


Champagne, wijn, bier, hapjes ....

Ik zei gisteren nog tegen mevrouw Meijer dat 1 mei de dag van de arbeid is.
En dat Mans op een 1 mei het startschot gaf voor de wederopbouw.
Ik zei haar dat het mij kwetste dat de media het woord startschot toen gebruikte.
Mevrouw Meijer vroeg me wanneer het startschot was ik zei binnen twee jaar en omdat ik er nog zo'n last van had vroeg ze mij hoelang die ramp geleden was daar heb ik geloof ik ook nog op geantwoord.
Mevrouw Meijer dacht dat het startschot na 1 jaar werd gegeven ik heb niet opgelet wanneer volgens haar de ramp in Enschede plaatsvond.

Peter den Oudsten vroeg mij ook hoelang die ramp nou wel niet geleden was.

De burgemeester van mijn nieuwe woonplaats Hubert Brulls zei mij ongeveer hetzelfde op 4 mei 2014.
Ik moest het maar vergeten want het was al zolang geleden.
Toen Brulls dat zei gaf hij mij een schouderklopje.
« Laatste verandering: 13 Februari 2015, 11:45:06 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Februari 2015, 13:14:44 »

Ik moest dus binnen vierentwintig uur komen opdraven of eigenlijk 22 uur 51 minuten en een aantal seconden.

Achteraf gezien vind ik het raar dat ik gisterochtend geen enkele andere kunstenaar heb gezien.
Helemaal niemand daar bij de Bentrotstraat nog bij het HvV.
Misschien hebben die andere kunstenaars die dag ervoor alles al overhaast in kunnen leveren.

Ik snap er niets van.
Als het HvV mij niet snel belt dan bel ik hun en vraag om uitleg.
En anders kom ik er ooit wel achter via andere rampkunstenaars.

Of even wachten op het persbericht van het HvV met waarom het in de soep liep.
Ik heb bijna meteen de fotograaf zijn nummer gebeld toen ik die mail las, en de afspraak die ik met die persoon maakte ben ik nagekomen ik was er voor elf uur.
Als mevrouw Meijer niet zo aardig was geweest mij op te wachten bij de studio aan de Bentrotstaat dan was ik doorgelopen naar het huis iets verderop bijna op de hoek met de singel. iets tussen een drie- en zevensprong ik gok op vijf.

Ik weet niet wie of wat bentrot is. Het lijkt wel een scheldwoord.
Ik heb nog een filmpje gemaakt van die straatnaam.
Ik had iets verwacht van:

U bent rot straat

Vernoemd naar Udo Bent-Rot ....

Ik ben Cultuurbarbaar maar wil niemand kwetsen ik zoek nog wel uit wie of wat BentRot is.
Beginnen in het Engels of Duits vertalen of eerst in het Nederlands woordenboek of in het latijn zoals Calis.


« Laatste verandering: 14 Februari 2015, 02:43:25 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Februari 2015, 16:40:16 »

Deze Email is gisteren verstuurd door HHVV.
------------------------------------------------------

avdwolfshaar@gmail.com 
 
17:37 (23 uur geleden)
 
 aan mij

 Beste Mijnheer Harberink,

 Graag willen wij U vragen of U ons morgen tussen 14.00 en 16.00 uur kunt bellen i.v.m. het interview. Wij zijn deze middag aanwezig in het Huis van Verhalen.

 Mocht het U niet uitkomen, wilt U ons dan n voorstel doen, dat het U uitkomt?

Vriendelijke Groeten,

namens het Huis van Verhalen,tel.nr:053-4316288

Riks en Angela

Verstuurd vanaf mijn iPhone
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 17 Februari 2015, 16:44:16 »

 Heb HHVV onderstaand antwoord gestuurd op bovenstaande mail.
----------------------------------------------------------------------------------

Don H. <enschederamp@gmail.com
 
13:39 (3 uur geleden)
 
 aan avdwolfshaar

 Hoi Riks en Angela,

 Vandaag bel ik jullie vlak na 14.00 i.v.m. het interview.

Met vriendelijke groeten van Don Harberink.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Februari 2015, 17:40:15 »

Iets na 14.15 heb ik HHVV gebeld en ruim een kwartier met Mevrouw Angela gesproken volgens mij was in elk geval mijnheer of mevrouw  Riks op de achtergrond

HHVV wilde graag weten wat mijn kunstwerk genaamd ''MUNITIEWERK'' betekend, dat heb ik uitgelegd.
Angela wilde ook de titel weten van het MUNIETWERK ik zei het staat er bij allebei achterop: MUNITIEWERK.... O Ja zei Angela, ze wist het wel.
 
Mevrouw Angela zei op het Einde van het gesprek dat men de gemeente niet de schuld kon geven in het boek, ik zei daarna iets in de trant van dat ik dat begreep want ik ken de ''doelstelling'' van HHVV en dat is alleen vertellen van hoe mooi de wijk is geworden.

HHVV stuurt mij binnenkort een citaat van mijzelf n.a.v. bovenstaand gesprek. Als ik het goed vind dan komt dat in het rampkunstboek '15 van HHVV.
 
Mijn kunstwerk met de naam MUNITIEWERK is nu op de plaats van bestemming ergens in HHVV aan de roomweg.

In eerste instantie wil ik niet naar de opening op feestdag 1 mei aanstaande van de rampkunstexpo in HHVV maar ik moet van mijzelf want ik ken nog wat rampkunstenaars die ik niet meer gesproken heb sinds een rampkunstexpo expo in het Cremer.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Maart 2015, 23:32:46 »

Iets na 14.15 heb ik HHVV gebeld en ruim een kwartier met Mevrouw Angela gesproken volgens mij was in elk geval mijnheer of mevrouw  Riks op de achtergrond


HHVV heeft mij een paar regels tekst toegestuurd van mijn verhaal in de woorden van HHVV.
HHVV kraakte in de laatste paar woorden mijn kunstwerk af, of beter gezegd HHVV liet mij mijn kunstwerken zo erg  afkraken dat ze nooit en te nimmer nog geld waard zijn. Als HHVV dat in het kunstboek had gezet dan kan mijn kunst meteen naar het grof vuil. HHVV gebruikte een woord waarvan ik de betekenis niet eens kende.

Het negatieve woord waar het om gaat heb ik vervangen door een voor mij mooi woord dat iedereen begrijpt of waarom het draait.

HHVV was het gelukkig eens met mijn mooie woord,  heb een bevestiging van de paar regels die bij de foto komen.

Als het boek gedrukt is plaats ik hier nog wel de versie van HHVV en de door mij herstelde versie hier op het forum.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 20 Maart 2015, 21:15:51 »

Het "Rampkunstboek" gaat over Veerkracht, wist je dat wel?

https://www.facebook.com/597430560294735/photos/pb.597430560294735.-2207520000.1426882055./799848246719631/?type=1&theater
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!