[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Augustus 2019, 21:51:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
7363 aantal berichten in 662 topics door 20 geregistreerde leden
Nieuwste lid: DRK
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  Enschede revisited
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 32 33 [34] Omlaag Print
Auteur Topic: Enschede revisited  (gelezen 58731 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #495 Gepost op: 4 Juni 2019, 05:09:33 »

Heb uitgedokterd hoe ik een regelbare wolk van vocht gas en stof  op een regelbare temperatuur  krijg en met een dubbele ontsteking met als ingrediŽnt vuurwerk  en dat op  reageerbuis-formaat.
En ik kan zelf de proefopstelling in een paar uur maken en dan zien wat het wolkje doet bij een dubbele ontsteking.
Ik ga niet meer dan een gram vuurwerkmengsel gebruiken met zoveel mogelijk stofjes, het gaat om de kwaliteit niet de kwantiteit,
Als ik mezelf goed bescherm kan het niet misgaan met wat preventie.

Op deze manier kan iedereen de 'Kets'  hypothese van Fred Vos eenvoudig zelf uitproberen.

Benodigdheden:
Een smeltkroes en een smeltoven om hoge temperaturen te bereiken.
Voor de ontsteking sterretjes op verschillende hoogtes.
Het vuurwerkmengsel invriezen in het midden van een ijsklontje.
(Eerst een half ijsklontje maken het vuurwerkmengsel in het midden plaatsen water toevoegen om een heel klontje te maken)

Bereiding:
 Als de smeltkroes roodgloeiend is de sterretjes aansteken op verschillende hoogtes en het ijsklontje met in het midden het mengsel in de smeltkroes werpen en rennen.

Als het experiment niet lukt de ijsklontjes iets kleiner of groter maken of het mengsel aanpassen om hogere temperaturen te bereiken.

Dus als men een beetje vuurwerkmengsel in een ijsklontje verpakt en dat in een brandend vuur werpt dan heeft men al kans op de 'Kets'.
Maar ik denk dat een smeltkroes beter werkt.

admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #496 Gepost op: 11 Juni 2019, 09:22:53 »

Die test hierboven ga ik niet doen.
Fred Vos weet nu zelf het beste hoe hij een geconcentreerd rookwolkje kan maken en ontsteken.
Ik neem aan dat Fred Vos weet hoe schoorstenen werken en hoe de beste rook te maken.

Ik hoop dat Fred Vos ons de foto's eens toont waarop je kunt zien dat er een klap van boven kwam waarop de betonnen bunker uiteen spatte en een zeecontainer uiteenspatte.
De schade die van boven kwam waren containers en stukken bunker die heel snel zijn opgeruimd en daar ziet Fred Vos zijn ketsende lucht neerdalen. maar niet op de bunkers en containers.
Terwijl iedereen ziet dat de detonaties op de grond ontstaan.

De overheid begon meteen met sporen wissen naar gewonden werd niet gezocht en fotograferen was ten strengste verboden. Denk niet dat de overheid alleen bang was dat er een paar koppen gingen rollen of dat ze een paar miljard aan de slachtoffers moesten betalen of vanwege een klein leugentje die steeds groter werd.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #497 Gepost op: 11 Juni 2019, 09:24:52 »

Heb exploderende rook gevonden in een korte les rook lezen.
(zie link hieronder)

Rook = onverbrande brandstof
Die onverbrande brandstof kan branden en exploderen.
Volgens mij hoort dit bij de basiskennis van de brandweerwereld.

De exploderende rook in het filmpje knalt helemaal niet zo hard het stelt weinig voor.
Ik denk dat rook harder knalt als het opgesloten zit.

...

Fireground Size-Up and How to Read Smoke

Gepubliceerd op 18 dec. 2011

Every Firefighter should know how to Read Smoke and recognize the warning signs of Hostile Fire Events.
Proper Size-Up will not only assist with establishing a good Action Plan, but it can also save the lives of Firefighters.
The "Art of Reading Smoke" was originally developed by Dave Dodson and has become very popular among Firefighters of all ranks.
This type of training should become a standard part of every FF Rescue/Survival and Rapid Intervention curriculum.
Please feel free to check out my other videos on YouTube - My Channel Page is Dale G. Pekel.......

Train, Stay Prepared, Be Aggressive, Make the Save - SURVIVE!

Dale G. Pekel

Bron youtube : https://youtu.be/fHUjG5Zt1tM
De exploderende rook begint bij 5.50 minuten  en eindigt op 6.27 minuten.
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #498 Gepost op: 14 Juni 2019, 15:13:46 »

Ik zei hierboven eerder dat ik een hoekprofiel van een zeecontainer had gezien vlak na de laatste detonatie en dat er video beelden van zijn.

Heb gisteren een hoekprofiel van een soortgelijke container gezien, bij iemand in de tuin.
De container-deuren lopen tot aan het plafond en de zijkant. Er is geen hoekprofiel aan de voorkant.
Dus wat ik in de Merelstraat vlak  na de laatste detonatie observeerde was de achterkant van een zeecontainer.
Ik weet ook niet zeker of dat hoekprofiel wat ik met de ramp heb gezien van sef kwam,  op 12 mei 2000 lag het er in elk geval niet. Sorry word een beetje flauw.

De hoek en drie stukken hoekprofiel van een zeecontainer. is op dak van die rode auto en hun buren geknald en terug gestuiterd..

De containers bij sef stonden dacht ik niet met de achterkant naar de Putterstraat gericht.

Pagina's: 1 ... 32 33 [34] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: