[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 April 2024, 22:16:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  Tweede Kamer vraagt opheldering vuurwerkramp.
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Tweede Kamer vraagt opheldering vuurwerkramp.  (gelezen 3015 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Gepost op: 29 April 2018, 10:22:57 »

https://twitter.com/RobVor/status/990311211643359237


Citaat
Rob Vorkink
‏ @RobVor

Tweede Kamer vraagt opheldering vuurwerkramp.                     Het is bijna 18 jaar geleden, maar onder meer de SP wil van Ministers Van Nieuwenhuizen en Grapperhaus weten of de blusinstructies bij vuurwerkopslagplaats zoals SE Fireworks kloppen.Snel meer bij FTM #FTM
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 29 April 2018, 10:25:09 »




Citaat
Marieke Wichern
‏ @WichernM
12h12 hours ago
Replying to @RobVor

Jezus. Hou toch eens óp met elk jaar begin mei dezelfde flutophef die tot niks leidt. Elke keer stress om niks.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 29 April 2018, 13:07:22 »

https://www.ad.nl/enschede/danny-de-vries-de-liefde-voor-twente-zit-diep~aa05016d/

Citaat

Danny de Vries: ‘De liefde voor Twente zit diep’

geloof hoop liefdeDanny de Vries (44) is directeur van de Twentse Ambassade en werd bij de jaarlijkse lintjesregen koninklijk onderscheiden voor zijn maatschappelijke verdiensten.
Teun Staal 29-04-18, 10:00

 
Geloof

„Er moet meer zijn tussen hemel en aarde, dat gevoel heb ik heel sterk. Ik ben niet-religieus opgevoed, maar de overtuiging dat er meer is en toeval niet bestaat, leeft bij mij vooral sinds de vuurwerkramp van 13 mei 2000. Ik heb toen wel duizend engeltjes op mijn schouder gehad. Want voor hetzelfde geld was ik er niet meer geweest en had ik hier niet gezeten (De Vries verbleef op die bewuste 13 mei in de buurt van de Roomweg en filmde als toenmalig freelance journalist de explosie, red.). Een paar dagen eerder, op 8 mei, hield ik me bezig met een persbericht: Majesteit, het is tijd voor Twente. Doel was dat de koningin eens een keer voor Koninginnedag naar Enschede zou komen. Op 14 mei, een dag na de ramp, was Beatrix in Enschede. Om de stad te ondersteunen. De aanleiding was afschuwelijk. Dat bedenk je niet. Het zegt me dat er meer is tussen hemel en aarde.”
Hoop

„Ik ben iemand van de saamhorigheid. Dat is wel een kwestie van hoop: het werken aan verbinding en eenheid. Ik probeer dat op meerdere fronten te doen, zakelijk en privé. Het koninklijk huis en de monarchie zijn daarin mooie voorbeelden. De monarchie verbroedert en bindt ons. Het massale Oranjefeest op Koningsdag brengt die Turkse mevrouw die haar spulletjes verkoopt en naast een Nederlander zit. Prachtig. Hoop is voor mij ook het werken aan eenheid en diversiteit. Naast alle zakelijke dingen die ik doe, zet ik me in voor de LHBTI-gemeenschap, de lesbiennes, homo’s, biseksuelen, transgender en transgender-personen. Het blijft noodzakelijk met al die incidenten. Ja, ook in Amsterdam, waar ik voor het werk veel zit. Iedere week, en misschien wel iedere dag, wordt in Amsterdam wel een homo in elkaar geslagen. In Twente is het probleem niet veel minder, maar spreken we er minder over. Zo van: als we het er niet over hebben, bestaat het probleem niet.”
Liefde

„Naast mijn liefde voor mijn echtgenoot – ik ben gelukkig getrouwd – koester ik mijn liefde voor Twente. Twente heeft mij gevormd en voor een belangrijk deel bepaald wie ik ben. Dat heeft te maken met mijn studietijd aan de UT – dat zijn sowieso vormende jaren in een mensenleven, maar ik schrijf het daarnaast ook weer toe aan die vuurwerkramp. Ik ben geen geboren Twentenaar, kom uit Amsterdam. De jaren die ik als student en jong volwassene in Twente heb doorgebracht, zijn in die zin wezenlijk geweest, dat ik geen arrogante Amsterdammer ben geworden... Hoewel, misschien vinden mensen me wel arrogant, haha. Wat ik bedoel is dat de Twentse volksaard me heeft beïnvloed. En dat ook ik hang aan dingen als naastenliefde en het omzien naar elkaar. Dat zijn zaken die in Twente toch vanzelfsprekender zijn dan in Amsterdam.”

Je las zojuist een Premium artikel.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29 April 2018, 13:09:41 »

Citaat
Een paar dagen eerder, op 8 mei, hield ik me bezig met een persbericht: Majesteit, het is tijd voor Twente. Doel was dat de koningin eens een keer voor Koninginnedag naar Enschede zou komen. Op 14 mei, een dag na de ramp, was Beatrix in Enschede

Danny suggereert causaal verband  Cool
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 29 April 2018, 13:14:55 »

Of is hij ook al mythomaan, net zoals Cremer en Mans?

http://www.enschederamp.nl/forum/index.php?topic=343.msg2940#msg2940

http://www.enschederamp.nl/forum/index.php?topic=114.msg4766#msg4766
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29 April 2018, 13:32:00 »

Ik had briefje voor de koningin neergelegd

op laatste moment vóór de koningin bij het monument aankwam, door Danny  weggepakt en in zijn binnenzak gestoken



Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!