[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Augustus 2019, 21:53:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
7363 aantal berichten in 662 topics door 20 geregistreerde leden
Nieuwste lid: DRK
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Stadhuis
| | |-+  Oud burgmeester @JanHMans over de vuurwerkramp
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Oud burgmeester @JanHMans over de vuurwerkramp  (gelezen 1003 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 13 December 2018, 13:03:07 »

Marit Elders
‏ @MaritElders

Oud burgmeester @JanHMans  over de vuurwerkramp Enschede. #leerzaam #indrukwekkend

« Laatste verandering: 13 December 2018, 15:28:10 door sylvius » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 17 December 2018, 07:28:57 »

https://www.kro-ncrv.nl/kruispunt/seizoenen/seizoen-2018/burgemeesterincrisistijd

Burgemeester in crisistijd

In Kruispunt kijken drie burgemeesters terug op hun eigen optreden tijdens
een crisis:

- Jan Mans, burgemeester van Enschede tijdens de vuurwerkramp in 2000, waarbij 23 doden vielen. "Dan moet je er zijn. Voor de gewonden, voor de familie van de slachtoffers en voor de bewoners van de stad, die willen zien dat de burgemeester hun gevoelens deelt."
Cees Elzenga
[ERF] lid
Nieuweling
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Januari 2019, 11:28:13 »

naar ik mij meen te herinneren heeft Jan Mans ooit een uitspraak gedaan in de trant van:    . . . het waren (nog/maar ) kinderen . .    doelend op de oorzaak van de ramp.

heeft iemand anders hier ook herinneringen aan of een link naar die vermeende uitspraak?

alvast dank voor een reactie.

gr. Cees
sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Januari 2019, 14:10:53 »

naar ik mij meen te herinneren heeft Jan Mans ooit een uitspraak gedaan in de trant van:    . . . het waren (nog/maar ) kinderen . .    doelend op de oorzaak van de ramp.

heeft iemand anders hier ook herinneringen aan of een link naar die vermeende uitspraak?

gr. Cees

Ik herinner mij dat wel, maar niet uit de mond van Mans, maar van iemand anders, die dat zei, dat Mans het over kinderwerk of kinderspel had.

Mede naar aanleiding daarvan was mijn ontwerp voor een monument ter plaatse delict een speeltuin, met goede speeltoestellen, zoals vroeger op het Volkspark. En een zandbak met daarbij beeld van een gehurkt manspersoon, gelijkend op Mans, met een doosje lucifers in de ene hand en een lucifer in de andere gericht naar het strijkvlak van het lucifersdoosje
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Januari 2019, 02:37:33 »

gr. Cees

Herinner me het nog goed.
Dacht dat Burgemeester Mans toen bedoelde dat kinderen de brand hadden gesticht.
Het kwam op mij over alsof Jan Mans wist wie die kinderen waren ( Ik dacht toen aan de kinderen van de SEF eigenaren en aan de kinderen die op de rampdag naast SEF met brommers aan het sleutelen waren.) Het was zeker geen beeldspraak van Jan Mans althans zo kwam het niet op mij over. Het was maar 1 zin zonder aanvullende informatie van Mans.

Daarvoor was er ook al sprake van een zwerver die brand zou hebben gesticht bij sef op 13 mei 2000.
Daarna kwamen de kinderen in beeld.
dianap
[ERF] lid
Nieuweling
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 23 Januari 2019, 23:04:39 »

"Kinderen"! Dat moeten, overdrachtelijk bedoeld, de kneuzen van de brandweer zijn geweest. Zoiets als kinderen in een snoepwinkel, die de handjes niet thuis kunnen houden!, zo konden de spuitgasten niet van vuurwerk afblijven! Dat heeft Mans bedoeld!
Fred Vos
[ERF] lid
Senior
*

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Februari 2019, 16:00:28 »

U zou dergelijk kwalijke opmerkingen over overleden personen binnen uw ontoetsbare helderziende gaven moeten houden.
U beweringen zijn niet aangetoond en de overleden brandweerlieden kunnen zich niet meer verdedigen. Daarmee is uw bijdrage inhoudelijk onbruikbaar leeg maar uiterst onbeschaafd.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: