[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
16 Juli 2020, 06:14:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
8275 aantal berichten in 695 topics door 21 geregistreerde leden
Nieuwste lid: MT
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  MunitieRamp.punt.nl
| | |-+  Deel: 1 Brief aan de burgemeester. 16 mei '13
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Deel: 1 Brief aan de burgemeester. 16 mei '13  (gelezen 227 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Gepost op: 28 Maart 2019, 22:45:29 »

Deel 1: Brief aan de burgemeester. 16 mei '13

Don H   26-08-2013 12:39- permalink

Onderwerp, Munitieramp Herdenking '13

Hallo weledelgestrenge heer de burgemeester Peter den Oudsten van Enschede,

Aan het eind van de herdenking van de munitieramp hebben wij met elkaar gesproken.
U vroeg mij onderweg naar Prismare wat mijn werk was terwijl ik alleen over
de ramp wilde praten.

Ik ben altijd schilder geweest en heb veel objecten gemaakt en deed af en toe een uitvinding,
Mijn doel was altijd om 1 meesterstuk per jaar te maken met olieverf. Omdat ik zo weinig produceer vraag
ik altijd een riant jaarsalaris of meer voor een schilderij heb daarom nog nooit iets verkocht.

Mijn schilderijen en objecten en uitvindingen zijn nu doordrenkt met de ramp.
Ondergetekende kwam ook met de eerste rampopera in E-Mineur,
ben door de nasleep nu ook componist, muzikant en performer tegen wil en dank.

Mijn werk,
Mijn laatste schilderij heet: De Oordop van Horus.
Mijn laatste objecten: Drie proto-types van regenboogverfbommen voor rijksgebouwen.
Mijn laatste ramplied heet: Het Prillied.

Als die ramp is opgelost ga ik met u over mijn werk praten het staat nu een beetje overal
links en rechts op het internet en is in ontwikkeling.

Hierboven kunt u nu een beetje van mijn werk lezen ik kan er eeuwig over doorpraten maar
wilde met u over de ramp en de nasleep praten, ik ben u heel dankbaar dat u bij de herdenking
naar mij geluisterd heeft. U vroeg twee keer aan mij wat u kon doen ik gaf als antwoord;
De klok luiden. en: De klokken luiden. De ramp heeft mij geleerd dat de zwijgplicht van ambtenaren
het enigste probleem is waarom de ramp nog niet opgelost is.

Uw ramp-onderzoekers van Esaltato Lucas En Jansens hebben ontelbare grote fouten gemaakt
bij mijn twee processen verbaal, daarvan wil ik aangifte doen.
Ik noem het meineed en valsheid in geschrifte, Misschien kunt u helpen ?

Ik heb het geprobeerd tot aan de Procureurs Generaal,
die sturen me geloof ik vanwege  een vormfout weg want ik diende een klacht in en ik deed aangifte
dat kon niet volgens de procureurs generaal, je moet aangifte doen of je moet een klacht indienen. De
procureurs generaal sturen me min of meer terug naar de politie Enschede en daar bent u de korps-leider
van dus dan ben ik op het goede adres. U kunt me vast wel doorverwijzen
naar het goede adres voor die aangifte ?

De hele briefwisseling met Politie en Justitie heb ik op mijn forum geplaatst daar was mijn taalgebruik
nog anders de slachtoffers hebben nooit excuus gehad  van de overheid die daar een ramp heeft veroorzaakt,
maar ik heb er geen moeite mee om excuus aan te  bieden voor mijn welgemeende woordgebruik. Ertussen staan
enkele reactie van forumleden of van mij . De laatste mail vind ik het mooist er staat geloof
ik niet eens een vraag in die is naar D. Samsom  gegaan in den Haag heb ze in al een paar keer om
antwoord gevraagd maar ik zal mijnheer Diederik binnenkort nogmaals mailen.

Op deze URL kunt u de hele briefwisseling lezen justitie en  daar staat op het eind nog steeds onbeantwoorde
mail aan uw partijgenoot de na mijn mail aan hem fractievoorzitter van de tweede kamer is geworden.

http://www.odeon-nijmegen.nl/enschederamp/forum/index.php?topic=237.15

Ik wil mijn excuses aanbieden voor mijn taalgebruik hier en in de brieven aan politie en justitie,
Daar  vergelijk ik min of meer alle Nederlandse ambtenaren met SS'ers die hadden precies dezelfde zwijgplicht.
Het verschil met onze ambtenaren is dat onze ambtenaren archieven en dossiers vernietigen terwijl de Duitsers
alles goed archiveerden. Met mijn kwaadheid jegens ambtenaren sinds de ramp zeg ik dan ook vaak
dat niet alle SS-ers fout waren er zaten vast ook goeie tussen, ik heb sinds de ramp een goede ambtenaar
ontmoet maar dat was er maar 1 in dertien jaar.

Ik had gehoopt dat ik met het nieuwe ramp-onderzoek een punt kon zetten achter die ramp.
Maar na het avontuur met uw Esaltato rechercheurs voelde ik me weer helemaal als vlak na de ramp.
Een burger zijn wereld stort in als hij weet dat de overheid liegt, ik wist het al van
andere slachtoffers dat de politie loog in het verleden maar als je het zelf overkomt is dat anders.

U als korpsbeheerder heeft vast wel een goeie tip voor mij waar ik met mijn aangifte naartoe kan gaan.

Tijdens de ramp woonde ik aan de putterstraat 32.

Hieronder wil ik een beetje leedt met u delen waar je als slachtoffer in de toekomende tijd mee
opgezadeld wordt en begrijpt u misschien waar al die kwaadheid vandaan en dat al dertien jaar,
Het ergste voor mij als slachtoffer en getuige is dat er nooit een dader is gevonden en geen oorzaak
van de twee laatste detonatie's en dat er nooit een beloning is uitgeloofd,
Het begon al met het wegmaken van minstens drie vermisten en een hele woonwijk  was al weg
tot op de fundering op maandagochtend toen de politie het onderzoek startte had onze defensie
het plaats delict al diep op de vuilstort begraven samen met een aantal  officiele en onofficiele vermisten.
En werd er gezegd dat alles en iedereen gefragmenteerd was tot op honderd meter van het plaats delict
alles en iedereen kan toch niet fragmenteren begreep ik veel later pas.Wat ook erg is is dat het
laatste aangeleverde bewijs het aanvalsplan van de brandweer ook weer zorgvuldig kwijt geraakt is maar dat
was niet erg volgens u.  Wat ook erg is dat alle arme slachtoffers zelf hun
medische hulp moeten bekostigen,  dat de slachtoffers nooit een schadevergoeding hebben gehad vind ik
ook erg en dat de aansprakelijkken en verantwoordelijken mooi weer aan spelen zijn met het geld bestemd voor
de slachtoffers en dat elke ambtenaar die de doofpot in stand houdt vette promotie krijgt.
En dat een onschuldige burger al dertien jaar de schuld krijgt Andre De vries is het
grootste slachtoffer. En toen hoorde ik bij opera WAKE van de regisseur dat de gemeente het al had over
meer dan 27.000 slachtoffers De overheid maakt die ramp elke dag erger door te zwijgen.
Ik heb door de ramp wel veel geleerd over natuurkunde ik noemde dat chemie. En heb heel veel geleerd
over de overheid en haar hierarchie iedereen is bang voor zijn baan en zwijgt en heeft geen oordeel.
Ik woon sinds de ramp eerst in Groesbeek en nu in Nijmegen, Ik overweeg om te verhuizen naar een
andere provincie omdat u na uw ramponderzoek  de baas bent geworden  van politie-regio oost en
daar valt Nijmegen ook onder. Behalve Oosting die bij zijn ramponderzoek zeven of veertien miljoen
had verduisterd heb ik bijna alles wat met de ramp te maken had gelezen gehoord en gezien vaak was
ik erbij en heel veel burgers verklaren hetzelfde als die komen ook uit bij  defensie en munitie met
medeweten van SEF en hogerhand.
Ik vertel elke ambtenaar wat ik heb meegemaakt op de rampdag zoals ik u dat heb verteld bij het monument
dat is heel erg voor die ambtenaren want ze mogen er met niemand over praten zelfs niet met hun vader of
moeder, nee als die iets fout doen dan moeten de kinderen hun ouders aangeven. Als Bakker van SEF gelijk
had dan weet u wat alle leedt hierboven veroorzaakt. Het is allemaal nog tien keer erger maar daar gun ik
mezelf geen ruimte voor in deze brief.

Ik hoop dat u de briefwisseling tussen politie en O.M. nog leest. En ik hoop dat u me doorstuurt
naar iemand van het hoofdbureau van politie te Nijmegen zodat ik aangifte kan doen tegen de politie
van uw Esaltato-team.

U kunt alle slachtoffers helpen door de klok te luiden,
als u de klokken luidt dan maakt u alle slachtoffers gelukkig.
U weet toch ook dat de zwijgplicht van ambtenaren schuld is aan het niet oplossen van de ramp,
dat mag u van mij aan de grote klok hangen want een overheid die de mensen zoveel verdriet doet met een ramp
en er daarna ook nog dertien jaar over liegt is onmenselijk, wees dan eerlijk dan is het half zo erg.

Misschien heb ik hier of daar een klein foutje gemaakt met de spelling van de namen of een ander stijlfoutje.
Ondergetekende is geen letterkundige zoals die procureurs generaal. Ik schrijf geloof ik ergens dat
uw Esaltato-agent Jansens heet maar heb daar later of eerder geloof ik per ongeluk Jansen van gemaakt.

Ik ben de admin van www.Enschederamp.nl en heb daar de hele briefwisseling geplaatst,
deze mail plaats ik bij hetzelfde onderwerp 'Politie is bang voor Don H.

Hier nogmaals de URL van de hele briefwisseling over de klacht en aangifte tussen Don Harberink
en Justitie cq. O.M.'s. daar moet u wel doorklikken want het was een langdurige
moeizame briefwisseling.

http://www.odeon-nijmegen.nl/enschederamp/forum/index.php?topic=237.15

Als u deze mail en de  briefwisseling heeft gelezen weet u nu ook dat uw onderzoekers van Esaltato alles
bij elkaar hebben gelogen, want dat verklaard ondergetekende.

Ik ben zeer benieuwd naar de door u beloofde serieuze reactie.

Afzender Don H.

Enschederamp@gmail.nl

16 mei 2013.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: