[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 April 2024, 21:34:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  MunitieRamp.punt.nl
| | |-+  Deel: 10 Overjarige Brandgranaten en Landmijnen bij Vuurwerkramp Enschede
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Deel: 10 Overjarige Brandgranaten en Landmijnen bij Vuurwerkramp Enschede  (gelezen 4409 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Gepost op: 28 Maart 2019, 23:58:01 »

Deel: 10 Overjarige Brandgranaten en Landmijnen bij Vuurwerkramp Enschede

munitieramp   15-04-2007 03:57 - (4) - permalink

Re: Landmijnen en Enschede revisited: nu de feiten (Score: 0)
 door Anoniem op 15 apr, 2007 - 01:19

Onderstaand document is volgens mij van de commissie-oosting-onderzoek-vuurwerkramp, daarin zegt de commissie dat er drie brandgranaten aanwezig waren bij het gedetoneerde bedrijf S.E. Fireworks.
 ( De enigste brandhandgranaat die volgens de media bij SEF is gevonden is afkomstig van munitiefabriek JNS in friesland de granaat kwam uit een partij van 1.600 stuks defensie is al deze brandhandgranaten kwijt defensie weet niet waar ze gebleven zijn op die ene van de vuurwerkramp na is defensie de hele partij kwijt.
 Onlangs kwam ik onderstaand officiele comissie stuk tegen waarin sprake is van drie brandgranaten heb het nog niet op mijn web-site gezet omdat ik nog niet zeker weet van welke commissie onderstaand stuk is. )

http://66.102.9.104/search?q=cache:xR4YgDAuf-EJ:www.13mei2000.nl/evenoverdieramp/Chronologie.html+brandhandgranaten&hl=nl&ct=clnk&cd=5&gl=nl
 De droogruimte C1 is afgesloten met een hangslot (A36) en er bevinden zich oa. "special effects", vuurwerkmaterialen bestemd voor binnenvuurwerk (A37). Naast de spullen op de inventarislijst, waaronder enkele blikken brandpasta (A56), zijn er nog wat aardige zaken aangetroffen (A440 - A441) waaronder een niet geïnitieerde brandhandgranaat (A441 - A471). Gezien het feit dat er geen resten van verdere brandhandgranaten aangetroffen zijn alsmede het feit dat de aangetroffen granaat niet afgegaan is "sluit de commissie uit dat brandhandgranaten bij de ramp een rol gespeeld hebben" (A471).
 De commissie sluit dus uit dat

 
De V. mogelijk sleutels heeft gehad en twee van de daar aanwezige drie brandgranaten gebruikt heeft om de deur van container E2 te prepareren.

Container E2 - de container waarin Smallenbroek zijn tuinmeubelen opsloeg toen hij nog eigenaar was - bevatte oa. 12" shells (A57) maar dat wist De V. niet, of er was hem verteld dat het allemaal geen kwaad kon zolang de deuren maar open zouden gaan tijdens het uitexploderen. Zonder die 12" shells zou E2 in dat geval inderdaad als een nachtkaars uitgeëxplodeerd zijn, want de schade op zich was gering (A433 - A439).

Oosting heeft het dus over drie brandhandgranaten en dan weer over 1 brandhandgranaat.

Bedoeld Oosting niet gewoon 1.600 Brand Hand Granaten???

...

Landmijnenramp update:
 
(Ik was thuis en woonde 250 meter vanaf het centrum van de twee alles vernietigende detonatie's een SEF-eigenaar rende voor zijn leven bij mij de hoek om schreeuwend; "Munitie, munitie meer dan honderd doden." Daarom noem ik het munitieramp, justitie het O.M. Oosting wilden geen verklaring van mij ben daarom mijn eigen website's begonnen http://munitieramp.punt.nl/

Bovenstaande is mijn reactie op onderstaand artikel van KlokkenluidersOnline.nl

http://www.klokkenluideronline.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=412&mode=thread&order=0&thold=0

Landmijnen en Enschede revisited: nu de feiten

door: Redactie op vrijdag, 13 april, 2007 @ 10:32

CENSOR GEENSTIJL LEVERT BEWIJS: ER LAGEN MIJNEN IN ENSCHEDE

Het is toch niet te geloven dat een 'censor' met de naam 'Chef' op de weblog Geenstijl als een bezetene alle postings aan het weghalen is die een verband leggen tussen de landmijnenkwestie van Fred Spijkers en de vuurwerkramp? Een posting op nrcombudsman van 'reaguurder': "De laatste paar dagen heb ik enkele malen de combinatie Enschede/landmijnen gepost op GS. Ik raad het iedereen aan om eens te proberen. Degene die zijn post langer dan 5 minuten kan bekijken is spekkoper. De censuurfilters draaien overuren. Met dank aan Chef. Lafbekjes beginnen het te worden daar." Er is maar een reden waarom deze 'Chef' het hiermee zo druk heeft: hij heeft de opdracht de waarheid onder het tapijt te vegen! Dank, 'Chef' van Geenstijl, dat u door uw ongelofelijke stompzinnige domheid de waarheid aan het licht brengt over de grootste en meest misdadige cover-up (hoeveel doden vielen er ook alweer? 20?) uit de Nederlandse geschiedenis! Beste chef: als u de postings gewoon had laten staan had er geen haan naar gekraaid! Zo ziet u maar weer: al is de leugen nog zo snel.... Laten we hieronder nog eens schematisch enige feiten (er zijn er nog veel meer) op een rijtje zetten die wijzen in de richting van een landmijnen-ramp en geen vuurwerkramp:

1. Twee militaire experts die kort na de explosie op het rampterrein arriveerden hebben ontstekingsmechanismen zien liggen en dat ook gerapporteerd. (A. Nijeboer in Nieuwe Revu)

2. Deze experts kregen de instructie over hun vondst te zwijgen en zijn in de weken daarna diverse malen anoniem met de dood bedreigd (A. Nijeboer in Nieuwe Revu).

3. Journalist Alexander Nijeboer die een boek schreef over de landmijnen-affaire is ook bedreigd.

4. De VEN (branchevereniging van vuurwerkfabrikanten) heeft altijd staande gehouden dat een schokgolf zoals optrad in Enschede nooit door vuurwerk alleen kan worden veroorzaakt. (VEN-voorzitter G. Wagenvoort)

5. Het ministerie van VROM weigerde toestemming te geven voor controle-explosies met vuurwerk die volgens de VEN hun stelling konden bewijzen. (G. Wagenvoort die ook nog zei: "Iedereen die iets weet of aandraagt wordt stelselmatig monddood gemaakt.")

6. De gemeente Enschede verleende keer op keer illegale vergunningen aan SE Fireworks. Dat gebeurde op voorspraak van Defensie. (P. Hemelrijk in Metro)

7. Er is een onschuldige veroordeeld voor 'het stichten van brand' op het bedrijfsterrein. (P. Hemelrijk in Metro)

8. Rechercheurs die beweerden dat voor de veroordeling van 7. bewijsmateriaal was vervalst, werden direct van de zaak afgehaald (P. Hemelrijk in Metro)

9. Een groot deel van de afgekeurde AP-23 landmijnen is nooit vernietigd omdat Defensie het transport niet aandurfde. Besloten werd de mijnen op te slaan op 'particuliere opslagterreinen' (A. Nijeboer in Nieuwe Revu). Zie ook hier voor veel meer gedetailleerde info over dit aspect.

10. Staatssecretaris van Defensie Van der Knaap heeft tegen de wil van de kamer in bepaald dat alle dossiers over de landmijnenkwestie gesloten moeten blijven tot 70 jaar na Spijker's dood.

11. Fred Spijkers werd door een andere Defesie-staatssecretaris, Van Hoof, bedreigd met 'een wapen dat voor jou absoluut en onherroepelijk dodelijk is' als hij bepaalde stukken over de landmijnen openbaar zou maken.

12. De 'Chef' van 'shocklog' Geenstijl verdwijdert als een bezetene alle postings die een link leggen tussen de landmijnen en de vuurwerkramp. Dit nadat een email van Ambroon Wiegers duidelijk heeft gemaakt dat er bij Geenstijl een 'verbod' bestaat op het leggen van de relatie landmijnen-vuurwerkramp.

No more questions, your honor! Enschede, kom nu eindelijk maar eens in opstand en laat het vuurwerk opnieuw knallen! En Geenstijl.... tsja.... een nominatie voor de Pullitzer Prize?

 
Lees meer...   (4 reacties)
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!