[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 Maart 2024, 06:56:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  MunitieRamp.punt.nl
| | |-+  Deel: 12 Intro Enschede-ramp
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Deel: 12 Intro Enschede-ramp  (gelezen 1750 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Gepost op: 29 Maart 2019, 00:08:14 »

Deel: 12 Intro Enschede-ramp

munitieramp   11-01-2007 02:17 - (5) - permalink

Vuurwerkramp = Munitieramp

En zo is dat, verdere uitleg volgt. http://members.shaw.ca/dwlynn/Dutch/dutch.htm

Fireworksdisaster = Ammunition Disaster Enschede Feuerwerkkatastrophe = Munition katastrophe Enschede

Afkortingen:

AP23, B&W, BBE, BSVE, CDA, D66, DGM, GGD, GL, IAC, I&O,

KMA, M.E., MSNP, NFI, O&I, O.M, PvdA, PG, SEF, VVD, TNO,

AP-23: Anti-Personeelsmijn 23. Twee defensieklokkenluiders hebben ontstekingsmechanismen van de AP23 landmijn gevonden een dag na de ramp op het terein van S.E. Fireworks, deze twee zijn meteen van de munitierampzaak afgehaald en moesten hun mond houden, deze klokkenluiders wil het O.M. niet horen want dat past niet in het plaatje vuurwerkramp, en die twee mogen hun verklaring daarom niet laten vastleggen, en bij de kamervragen die daarover zijn geweest geeft de verantwoordelijke minister geen antwoord, de minister liegt zelfs door te zeggen dat er geen munitie bij S.E. Fireworks (SEF) is gevonden. Er is een brandhandgranaat bij SEF gevonden deze granaten worden gebruikt bij sabotage actie's. Maarja als ambtenaar mag je liegen bedriegen moorden en alles want je wordt beschermd door het pikmeer-arrest en de ambtseed en als een ambtenaar dat mag dan mogen ministers dat zeker.

BSVE: Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede, voorzitster Noor van Lijf oud fractievoorzitster D66 en verantwoordelijk voor de vergunningeverlening aan sef, zij heeft samen met het BSVE_bestuur 22 december 2004 alle dossiers van de bsve-leden vernietigd in het belang van de slachtoffers zoals ze zelf zegt , Noor bedoeld natuurlijk in het belang van de daders want zij heeft zelf ook meegeholpen aan het ontstaan van die ramp door vergunningen aan sef te verlenen in opdracht van defensie. (B&W-daders besturen de bsve de afgrond in en worden daarvoor beloond met koninklijke onderscheidingen en promotie) De zoon van van Lijf heeft een mooie Job bij D66 gekregen. Jan C. (nr. 9 van Groen Links Enschede) de woordvoerder van de bsve en leerling rechter ziet Andre de V. als de persoon die verantwoordelijk is voor de ramp, ook praat hij alle leugens van het O.M. en justitie goed namens de slachtoffers. Alle kritiek hoont Jan C. weg samen met de regionale pers in het belang van de slachtoffers zoals de twee dissidente rechercheurs en het boek van Simon Vuyk, het moet maar eens afgelopen zijn met die onderzoeken naar wat er is ontploft en hoe het is gebeurd zegt hij al jaren, nooit worden ledendossiers en bestanden zomaar vernietigd maar de bsve heeft het gedaan, ik wilde mijn dossier terughebben maar heb het nooit gekregen daar stonden dingen in waar de daders niet blij mee waren daarom moest het vernietigd worden door de BSVE. De BSVE houdt alles en iedereen voor de gek zij zijn het aanspreekpunt voor buitenstaanders zij verklaren leugens in de pers om justitie defensie en de brandweer te dekken de BSVE-verliest alle rechtzaken en heeft ervoor gezorgd dat nu in heel Nederland 10.000 kilo vuurwerk ligt opgeslagen nu zelfs onder woningen in Almelo dankzei de verscherpte eissen in het nieuwe vuurwerkbesluit en de laksheid van de BSVE) Noor van Lijf had vorig jaar bij de herdenking fishermans friends ontdekt dit jaar heeft de secretaris van de bsve hetzelfde gebruikt bij de presentatie van het bsve/kma eindrapport, die lui kunnen helemaal niet huilen ze zijn berekend en ijskoud net als B&W. IAC: Informatie en Advies Centrum: Dit is de les van de Bijlmerramp, het IAC stuurde slachtoffers eindeloos van het kastje naar de muur totdat ze helemaal murf waren en het bijltje erbij neergooiden, voor de statistieken zijn deze mensen geholpen.

Jan C. is door Maurice de Hond ontmaskerd alszijnde spreekbuis van het O.M. mbt betrekking tot de Deventer moordzaak waardoor Ernest Louwes onschuldig gevangen zit, hieronder een beknopte versie van het artikel van Maurice met daarbij mijn reactie's ( www.maurice.nl ).

Ik heb veel tijd en energie gestopt in het schrijven en publiceren van "Oordeel zelf".  Ik mag vragen en verlangen van degenen die op deze plek met elkaar discussieren dat ze het lezen en daarover met elkaar in de slag gaan. Helaas stel ik vast dat een aantal personen, gewoon weer de discussie aan het verzieken zijn door helemaal niet in te gaan op de aangedragen feiten. We hebben een valstrik voor die personen opgezet en daar zijn ze met open ogen ingelopen. Calis blijkt voor het OM de discussie op deze site te hebben gevoerd. Daarom heeft hij nooit antwoord gegeven op gerichte vragen.

Don's antwoorden >>>

Ik heb de munitieramp in Enschede meegemaakt beter bekend als de vuurwerkramp, ben mijn eigen weblog begonnen om die ramp beter te kunnen verwerken (google maar naar munitieramp dan kom je mij tegen.

Jan Calis dekt de verantwoordelijke bestuurders als woordvoerder van de vuurwerkramp-slachtoffers hij is namelijk persvoorlichter van de bsve (belangenvereniging slachtoffers vuurwerkramp enschede) Jan Calis heeft de ledendossiers eind 2004 vernietigd in het belang van de slachtoffers, ik wilde mijn dosier terug maar heb het nooit gekregen en velen met mij. Eind 2004 wilde 1 bsve lid de bsve ontbinden en toch heeft Jan Calis samen met voorzitster van Lijf (fractievoorzitster D66 en verantwoordelijk wethoudster ten tijde van de vergunningverlening aan sef de ontplofte vuurwerkfabriek cq munitie-opslagplaats van defensie) Jan Calis dekt overal in de media de daders van de staat en B&W omtrent de Enschede-ramp. Bij de laatste verkiezingen stond Jan Calis op de kieslijst van groen-links samen met de oudvoorzitter van de bsve Albert Vasse. De staat sprak namens de slachtoffers in de hoedanigheid van bsve, zo kon men verbloemen wat de slachtoffer/getuigen al lang wisten er was meer ontploft dan alleen maar vuurwerk, op de avond van de ramp was defensie het plaats delict al aan het buldozeren zodat de regionale politie ,s maandags een schoongepoets plaats delict aantroffen opdat niemand zou weten dat er munitie had gelegen. De 20 verklaringen die bij de politie zijn binnengekomen over munitie-opslag bij sef (SE-fireworks) zijn door justitie terzijde geschoven als zijnde onbetrouwbaar. Ikzelf werd in Nijmegen het politiebureau uitgestuurd nadat de dienstdoende agent Enschede (iac) had gebeld eind mei 2000 toen ik daar een verklaring wilde afleggen, vlak daarvoor had het iac ervoor gezorgd dat ik mijn hotel werd uitgezet in Berg en Dal.

 Jan Calis zat eerder op het forum van 13mei2000 waar hij druk was de daders te beschermen.

Don H (email) (link) - 12 Juli '06 - 16:48

Jan Calis, zegt dat Andre de V. de Enschede-ramp heeft veroorzaakt dat heeft Jan Calis vele malen in de pers gezegd namens de slachtoffers als woordvoerder van de bsve, het O.M. ziet Andre de V. ook als dader van de Enschede-ramp en het O.M. weigert dan ook onderzoek te doen naar de werkelijke veroorzakers van die ramp.

 Justitie en het O.M. met hulp van Calis en de bsve heeft toen alles bijelkaar gelogen en bedrogen om een onschuldige voor vijftien jaar veroordeeld te krijgen en toen Andre werd vrijgesproken door het hooggerechtshof in Arnhem, zeiden ze (Calis en O.M.) dat Andre wel de dader was maar er te weinig bewijs is.
 Het O.M. zal nooit haar fouten toegeven eerder laten ze een onderzoek doen door de door hun uitgekozen onderzoekers die voor geld liegen in opdracht.

 En wij slachtoffers moeten maar leven met die leugens van het O.M. waar iedereen elkaar beschermd (ambtseed) en waar moordenaars vrijuit gaan (pickmeer-arrest)
 En er zullen altijd mensen zijn die het voor moordenaars opnemen en onschuldigen bestraffen voor het geldelijk gewin en de eer.

BSVE dat is;

Jan Calis (PvdA/groen-links)

...

BSVE dat is;

Albert Vasse(groen-links)

...

BSVE dat is;

Noor van Lijf(D66)

en Siem Bosman.

...

Don H (email) (link) - 14 Juli '06 - 21:44

Na de ramp in Enschede wilde de gemeente links en rechts van het rampgebied 10 tons vuurwerkbunkers toestaan, Jan Calis hielp burgers om 1 van die opslagplaatsen tegen te houden, dankzei de hulp van Jan Calis is die bunker er toch gekomen hij hielp die mensen van de wal in de sloot zodat nu overal in Nederland vuurwerkopslagplaatsten naast scholen staan en onder woningen.
 Ook heeft Jan Calis namens de bsve (belangenvereniging-slachtoffers-vuurwerkramp-enschede) de gemeente aangeklaagd voor haar aaandeel in die ramp, ook deze zaak heeft Jan Calis voor de slachtoffers verloren.

 Jan Calis doet alsof hij ons de slachtoffers helpt maar ondertussen heeft hij alleen de gemeente O.M. justitie en de staat beschermd, volgens Jan Calis moeten we de gemeente-ambtenaren ontzien want er zijn 4 brandweermannen dood, terwijl de brandweer juist de brand heeft verergerd door te gaan blussen nergens in de wereld mag je vuurwerk met water blussen maar in Nederland is dat nu verplicht na Enschede.

 Ik heb het verhaal van Ernest gelezen, in zijn woorden.
 Ik ben blij dat er geen doodstraf bestaat in Nederland,
 nu zit Ernest onschuldig vast zoals Andre de V. twee jaar onschuldig heeft opgesloten gezeten, er is altijd een Jan Calis om de werkelijke moordenaars te beschermen zoiets noem ik een medeplichtige.

Don H (link) - 16 Juli '06 - 13:18
...

Nog een Afkorting:

MSNP: Bas van den Heuvel van MSNP heeft voor de Koninklijke Militaire Accedemie (KMA) en in opdracht van de BSVE onderzoek gedaan naar de oorzaak van de detonatie's, Bas is de deskundige voor defensie. Ook heeft Bas de eindconclussie van de BSVE opgesteld en in hun rapport wordt gesproken dat giftge site's op internet de media vergiftgen met onjuiste informatie, Bas vind dat er site's moeten komen die het gemeensschappelijk geheugen borgen ( Bas bedoeld dat er meer sites van de staat moeten komen, Ook vermelde Bas in een rapport voor de KMA dat consumentenvuurwerk extremer explodeert dan evenementenvuurwerk ( nu staat er op iedere 10.000 burgers 10 tons bunker in woonwijken naast scholen en het mag zels onder woningen, Jan Calis de persvoorlichter van de BSVE is een goede vriend van Bas van de KMA, ik weet niet of Bas voor zijn werk geld van de slachtoffers vereging heeft ontvangen. Bas was ook bij het begin van de brand aanwezig daarover heeft hij tegenstrijdige verklaringen afgelegd nu wil hij daar niets meer over zeggen, maar er zijn foto's van hem terwijl hij staat op het terein van Thole naast sef. Thole was een machine-fabriek ten tijde van de ramp waren ze toegspitst op slagbomen ik heb hun site bekeken en het leek wel de anti-terrorismedienst met slagbomen en accesoires zodat er nog geen legertank doorkomt, daar stond Bas. De commissie Oosting heb ik erover gebeld en geschreven Bas had mij gezegd een paar weken na de ramp het volgende Bas zei in de trein tegen mij het volgende; "Ik (Bas dus) werk bij sef en ben bij de eerste klap achter een muurtje gedoken en ben na de derde weer opgestaan'.'....... Ik (Don dus) dacht toen dit is een medewerker van sef en hij wist van tevoren dat het na drie klappen afgelopen zou zou zijn, toen ik het aan Oosting melde wist ik zijn naam niet maar in 2006 kwam ik erachter dat hij de persoon is die ik in de trein had getroffen eind mei 2000. De KMA verzorgt de opleiding van Bas zodat hij bachelor kan worden.een citaat uit het bericht van de msnp van 5-11-05 gescreven onder suoervisie van een docent van de KMA. "" Zo onderhand verschilt de uitwerking van vuurwerk weinig meer van die van klassieke springstof. Terwijl moderne springstof juist ongevoelig wordt gemaakt voor ontsteking door brand of schokgolf". einde citaat. Bas is oprichter van msnp. van Bas kreeg ik het volgende antwoord.

Van: bas van den heuvel
Aan: Don H
Geplaatst: Vr 13 Jan, 2006 3:50 15
Onderwerp: Don, wij hebben elkaar in de trein ontmoet.   

Don,

 Had jij deze onderstaande reactie van mij al gezien?

Don ik had al een tijdje het idee dat jij de persoon kon zijn geweest die ik in de trein had gesproken. Het gesprek is mij ook bijgebleven. Jouw verhaal dat je jouw huis kwijt was geraakt, ik zeg het nu even uit mijn hoofd, maar dat jij gelukkig zelf niet gewond was geraakt en toen de beslissing hebt genomen te vertrekken uit Enschede naar Nijmeghen?omdat je in Enschede niets meer had. Er staat mij ook nog iets bij van een hond. Ik vond dit verhaal aangrijpend maar ook wel weer begrijpelijk. Ik heb het daarna nog met veel mensen over jou gehad. Dit was mede de aanleiding om te pleiten voor een centrale registratie van de gedupeerden. Mijn zorg was en bestaat nog steeds dat slachtoffers van de ramp tussen wal en schip zouden vallen zeker als deze uit Enschede waren vertrokken. Ik heb nog regelmatig aan je (de persoon in de trein) gedacht met als vraag zou hij wel de zorg en aandacht hebben gekregen die past bij het verliezen van je huis en je toekomst in Enschede.

Ook jouw weergave van het gesprek klopt wel, ik stond rond 15:30 bij de kraan van Thole en ben weg gerend toen het begon te rommelen, (nu weet ik dat dat o.a. zeecontainer E2 was). Tijdens het rennen hoorde ik vuurwerk (de uitworp van E2). Ik ben achter de muur van het kantoor van Thole gekomen toen de echte klappen kwamen. Ons gesprek was in de aanloop naar de bijeenkomst met Ria Beckers (14 september 2000). Ik was geen werknemer van SEF (SE Fireworks) maar ik was bezig met de belangenvereniging.

 Fijn dat ik nu weet dat jij dit was.

 Groetjes

Bas

Bas helpt niet alleen de bsve maar ook de KMA om de doofpot in stand te houden.

http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/3574021/items/3641081/

...

http://f-ck.it/weblog/?p=26

...

Er staan 20 onderwerpen op deze weblog. ""Vuurwerkramp = Munitieramp"" is onderwerp 20.

Ondertussen zijn er iets meer onderwerpen laatste update

dateerd van 21 okt. 2008.

Steeds worden er feiten en onderbouwingen aangevuld bij de verschillende onderwerpen, eind okt. 2008 ook.

Kijk ook in het archief linksboven bij november 2006 en september 2008. om de rest te lezen.

Het duurt maximaal 2 uur uur om de hele site rustig te lezen.

Linksboven vind u een 'archief' met meer artikelen.

Heb ongeveer 30.000 bezoekers op mijn site's mogen verwelkomen.

Zegt het voort en link mijn website overal zodat de waarheid boven tafel komt....

Daar waar O.M en justitie opzettelijk faalden zullen de burgers slagen.

Laatste update 6-dec-2008.
Lees meer...   (5 reacties)
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!