[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
23 Oktober 2020, 04:54:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
8510 aantal berichten in 701 topics door 797 geregistreerde leden
Nieuwste lid: joefq1
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  MunitieRamp.punt.nl
| | |-+  Deel: 18 Brief tav. Oosting
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Deel: 18 Brief tav. Oosting  (gelezen 541 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Gepost op: 29 Maart 2019, 03:21:32 »

Deel: 18 Brief tav. Oosting

munitieramp   20-09-2006 12:22 - (1) - permalink

13 sept. 2000, Don's brief aan Oosting.

De commissie onderzoek vuurwerkramp (oosting) stuurde de slachtoffers een antwoordformulier toe daarop heb ik het volgende ingevuld en ingeleverd bij hun op 14 sept. 2000.

"Verdachte van de SE. Firearms rende voor z'n leven en schreeuwde :"Munitie, munitie meer dan honderd doden".dat was op de hoek voor mijn huis hij rende richting W.C. Mekkelholt.
 Een werknemer zei in de trein tegen mij dat hij bij SE firew werkte en:" Ik ging bij de eerste klap achter een stenen muurtje liggen en bleef daar tot de derde klap liggen." Hieruit begreep ik dat hij wist dat er nog hardere knallen zouden volgen de eerste knal was gewoon vuurwerk de 2de en 3de knal hebben niets met vuurwerk te maken.

Dit was ingevuld bij vraag 8 overige onderwerpen want alle vragen hadden betrekking op hulpverlening de oorzaak en daders daar werd de buurtbewoners niet om gevraagd dat wist Oosting al zijn website heete dan ook www.co-vuurwerkramp.nl en ik heb nooit iets van Oosting of justitie weergehoord helemaal niets geen uitnodiging of telefoontje niks, alleen leugens van hun in de media om iedereen maar ervan te overtuigen dat vuurwerk de oorzaak was.

Voor mij is het een munitieramp vanaf dat ik buiten kwam na de laatste knal en dat wist Oosting ook in september 2000 ik heb het zwart op wit in mijn eigen handschrift.

Nog een citaat uit die formulier: "Ik hoop dat defensie en de gemeente Enschede goed verzekerd zijn want een munitiefabriek lijkt mij moeilijk te verzekeren".

Lees meer...   (1 reactie)
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: