[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
23 Oktober 2020, 03:47:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
8510 aantal berichten in 701 topics door 797 geregistreerde leden
Nieuwste lid: joefq1
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  MunitieRamp.punt.nl
| | |-+  Deel: 20 BSVE,OM,KMA,MSNP.
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Deel: 20 BSVE,OM,KMA,MSNP.  (gelezen 537 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Gepost op: 29 Maart 2019, 03:34:33 »

Deel: 20 BSVE,OM,KMA,MSNP.

munitieramp   20-09-2006 12:17 - (1) - permalink

BSVE perikelen. (van Don)

De BSVE zou moeten staan voor: Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede.  http://www.klokkenluideronline.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=251&mode=thread&order=0&thold=0

Bij het artikel van P. Hemelrijk heb ik deze reactie achtergelaten: Re: Enschede 5 jaar na de vuurwerkramp door Anoniem op 17 feb, 2006 - 18:53 De staat maakt haar eigen werkelijkheid met een BSVE waar B&W de scepter zwaait. (zie http://munitieramp.web-log.nl ) Bas van den Heuvel staat ook op foto's van de brand bij SEF te poseren, vlak na het eerste vlammetje en voor de grote explosies. Bas schrijft ook onderzoeken voor defensie de KMA, MSNP en de bsve. Bas zei vlak na de ramp in de trein tegen mij (en hij is onlangs zo stom geweest het op een site te bevestigen): "Ik was aan het werk bij SE Fireworks. Bij de eerste explosie dook ik achter een stenen muurtje en bleef daar de twee volgende knallen liggen." Toen Bas dat zei dacht ik dat is een medewerker van SE Fireworks en hij wist dat er na de eerste explosie nog twee knallen zouden volgen. Dit en nog ergere getuigenverklaringen heb ik aan de Commissie Oosting gemeld ook schriftelijk maar nooit iets van weergehoord. (Ik heb Oosting dat ook schriftelijk gegeven nadat ik het gecopieerd had) De BSVE heeft op 22-12-04 alle dossiers van haar leden vernietigd, in die zomer van 2004 was 1 lid van de duizend voor ontbinding van de BSVE die lui werken in het belang van de staat dat hebben ze met de bijlmerramp geleerd zorg dat de staat namens de slachtoffers spreekt om zo de werkelijke oorzaak en gevolgen voor de burgers verborgen te houden, dat is orde handhaven. De BSVE had het over feest met Borrels op 28 februari precies 5 jaar na het Oosting rapport dan komt weer Bas en de BSVE de doofpot verdedigen in opdracht van defensie. Voor vele slachtoffers is het geen feest want die staan in de kou en ze weten niet waar hun oude buren wonen en of ze het overleefd hebben want de gemeente heeft alle slachtoffers verdeeld en je krijgt geen adres van je oude buren. afz. Don Harberink http://munitieramp.web-log.nl/ (Ik heb een paar kleine dingen toegevoegd hierboven 17-05-2006 ... straatpraat rtv-oost 06-02-2006 Munitieramp | D. Harberink. roombeker ttv de ramp | 6-2-2006 18:04:29 28 febr. as. houdt defensie samen met de bsve een voorlichtings-avond waarbij de leden niet aanwezig mogen zijn dat wordt ten strengste verboden door de KMA dat is in strijd met de statuten van de bsve statuut/art. 11 maar dit terzijde. Op dat symposium mogen alleen hulverleners komen , zoals , brandweer, politie, ggd, riag, defensie, mediant, iac, i&o, o&i, militaire-politie, openbare-ministerie's, justitie, en oud bestuurders van de bsve om al die ambtenaren te wijzen op hun ambtseed zodat geheim blijft dat defensie bij se fireworks het 1 en ander had opgeslagen. Ik google nogal veel maar google eens naar munitieramp ipv vuurwerkramp. Koolstof en waterstof zijn ook hoog explosief trouwens. Citaat van Bas van den H. (KMA) :" De voorafgaande informatie over het wetenschappelijk symposium is bedoeld voor externe professionals (personen zonder historische relatie met de BSVE) en studenten. Dus niet voor leden, potentiële leden, oud-leden, ex-leden etc van de BSVE, getroffenen en mensen die actief zijn op het forum. <<< Dat wat Bas hier zegt is dus in strijd met de statuten van de BSVE. Hier de online uitnodiging http://www.msnp.nl/symposium/index.shtml in het briefhoofd staat het logo van MSNP (= Bas vd H., KMA, Defensie.) en het Logo van de zogenaamde belangenvereniging BSVE. Wat wil defensie eerst de pers voorliegen onder het vaandel van de slachtoffers waar de slachtoffers perse niet bij mogen zijn ? Of zoals Siem B. de secretaris van de bsve op 4 feb. jl. zei ik citeer :" Verder willen we ze duidelijk maken, dat ze eerst na moeten denken voordat ze moord en brand gaan schreeuwen over indianenverhalen rond de ramp." (Siem B. heeft ook de dosiers van de BSVE leden vernietigd op 22-12-04) in het belang van de slachtoffers was dat zei de persvoorlichter van de BSVE Jan C. destijds. Ik Don wilde toen die dosier vernietiging stoppen helaas zonder succes. ... Original Message .... From: Siem Bosman. (secretaris BSVE} To: M. (Slachtoffer) Cc: Bas.vandenH. (KMA) ; noorvanlijf@. (voorzitster, BSVE) Sent: Saturday, February 04, 2006. Subject: Re: en slachtoffers Hallo M, bij het voorstel de BSVE op te heffen heeft het bestuur ook duidelijk gemaakt, dat wij denken dat de ramp voor velen nog niet over is. Om dat duidelijk te maken hebben we professionals en bestuurders uitgenodigd, waarvan wij denken dat ze deze problemen nog tegen gaan komen. Daarnaast willen wij deze mensen laten weten waar wij als belangenvereniging van getroffenen tegenaan zijn gelopen. In de hoop dat ze bij een volgende ramp hier beter op letten. Verder willen we ze duidelijk maken, dat ze eerst na moeten denken voordat ze moord en brand gaan schreeuwen over indianenverhalen rond de ramp. (Met ze bedoeld Siem de "hulpverleners" die moeten hun mond houden) Deze boodschap is dus niet voor de leden bedoeld, maar voor alle hulpverleners en bestuurders. (Siem bedoeld dat de bestuurders ook hun mond moeten houden over wat ze van de slachtoffers gehoord hebben over munitie bij SE Fireworks) Overigens is het wel een besloten symposium, maar geen geheime zitting. Onze slotverklaring zal op de website geplaatst worden en de pers is volop uitgenodigd om verslag te doen van het symposium. Daarmee hopen we nog een keer duidelijk de boodschap af te geven, dat de ramp niet helemaal voorbij is en dat er ook een boel dingen zijn fout gegaan in de afhandeling van de ramp. Voor de leden en andere belangstellenden houden we 1 maart een slotbijeenkomst, waarbij men in persoonlijk contact terug kan kijken op de afgelopen jaren en nog eens na kan praten met mensen met wie men in de afgelopen jaren heeft opgetrokken. Overigens vond ik het niet leuk in de krant te lezen, dat de BSVE niets voor jou gedaan heeft in al die jaren. Misschien hebben we je niet de oplossing kunnen geven die je zocht, maar verschillende mensen van de BSVE hebben zeker hun best gedaan je te helpen. Met vriendelijke groet, Siem Bosman. (secretaris BSVE). ... CV. Voorzitster BSVE:24 april 1995 door de gemeenteraad van Enschede gekozen tot wethouder ruimtelijke ordening, stadsontwikkeling, stadsvernieuwing, volkshuisvesting, milieubeleid, bouw-en woningtoezicht en agrarische zaken. Dat bleef ze 16 april 1998. Daarna werd ze fractie voozitster van D.66 Enschede. Noor van Lijf was dus betrokken en verantwoordelijk voor de vergunningverlening aan SE Fireworks. Noor van Lijf was in 1998 ook betrokken bij de plannen Groot Roombeek daarvoor moest wel eerst een hele wijk tegen de vlakte maar de gemeente had geen cent te makken, toen kwam de ramp. Noor van Lijf is nu voorzitster van de Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede. ... Open brief aan de BSVE van half oktober 2004, B en W Enschede (verantwoordelijk voor de ramp) bestuurt Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede BSVE, Vandaag 25-10-2004 ben ik naar Enschede gekomen om het huidige bestuur van de BSVE naar huis te sturen, dit wilde het bestuur niet op de agenda zetten. Het bestuur weet waarom ik hier ben en heeft haar goedgezinde leden zeker opgeroepen naar deze vergadering te komen en voor haar te stemmen dus dit wordt geen eerlijke stemming. Kunnen de mensen in de zaal bewijzen dat ze echt lid zijn? Denk 't niet met het oog op de privacy. Mevrouw van Lijf was ten tijde van de vergunningverlening aan sef wethouder milieu als zei toen haar werk goed had gedaan was ze nu geen voorzitster hier en was ons veel leed bespaard gebleven . Vlak na de ramp heeft mevr. Van Lijf burgermeester Mans meerdere keren gered in haar functie waar zei ook voor beloond werd in de vorm van een koninklijke onderscheiding uit de handen van Mans. Is dit nu de culturele omslag waar Oosting het over had , B en W dat schuldig is aan de ramp nu de BSVE voor te laten zitten ? De gemeente staat nu weer vuurwerkopslag van 10 ton toe en wat heeft de het bestuur van de BSVE gedaan niets althans niets daarvan gehoord of gelezen , en wat heeft het opgeleverd? De vergunning voor die 10 ton is ondertussen wel verleend. Dit bestuur wil de BSVE opheffen zei vinden de BSVE overbodig in een vorige stemming over dit punt waren alle aanwezige leden voor behoud en 1 lid stond achter het bestuur,Hieraan kan men zien dat het bestuur niet weet wat de leden willen dit is al genoeg reden dit verlengstuk van B en W naar huis te sturen. Er wordt door het bestuur beweerd dat zei geen subsidie kunnen krijgen ik weet zeker dat wij de leden dat wel kunnen krijgen als wij maar willen er zijn miljarden naar de gemeente gepompt dankzei de ramp en wij moeten bedelen voor geld, er moeten mensen in het bestuur die zo een paar ton binnenslepen voor een ontmoetingsruimte ,aula en museum ineen. Daar kan de BSVE ook een kantoor krijgen, maar het is verdeel en heers bij B en W . Maart aanstaande krijgt Burgermeester Mans een gouden handdruk voor zijn aandeel in de ramp misschien dat de volgende burgermeester wel geld voor de BSVE heeft. Het kan ook zo zijn dat ze geen geld krijgen omdat B en W een bericht in de kranten wil waarin staat ;"de BSVE is opgeheven omdat zei overbodig was .....het gaat prima met de slachtoffers" .Laat ik u even uit de droom helpen het gaat helemaal niet goed er hebben honderden mensen geestelijke problemen door de ramp en of door hoe ze behandeld werden door de gemeente na 13 mei 2000 ,de ramp na de ramp. Enschede huilt allang niet meer...... Enschede schreeuwt !!! Enkele vragen , Wat vind het bestuur van het feit dat de schuldigen van de ramp (B en W) een herdenkingsmonument heeft gekozen en daarmee de keuze van de slachtoffers naast zich neer heeft gelegd of is er door B en W voor een monument onder het maaiveld gekozen omdat ze nog in de ontkennende fase zitten, en hoe groot word de flat die tegen het monument aan wordt gebouwd ? (voor 2000 stonden er geen flats in onze buurt). Het recentste bericht op de website van de BSVE buiten de nieuwsbrief gaat over het boek van de politie in dit boek wordt de gemeente verweten het onderzoek naar de ramp te hebben tegengewerkt Het bestuur houdt meteen Mans de hand boven het hoofd en het wilde nog met een reactie komen als zei het boek gelezen had duurt wel lang . Hoeveel leden zijn overleden sinds de oprichting of valt dat ook onder de privacy? Waarom houden jullie informatie achter? Ps. In mijn nieuwe woonplaats is alleen D66 voor opslag van vuurwerk in een woonwijk , Mevr. Van Lijf onze voorzitster was fractieleider en wethouder in Enschede voor D66. Open brief van D. Harberink m.i. ... Doelstelling van de bsve op 27 juni 2000 was: Belangenvereniging Vuurwerkramp Enkele weken na de explosie is de "Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkrapport Enschede" opgericht. Het is een vereniging van slachtoffers voor slachtoffers. De vereniging streeft naar medezeggenschap over de afwikkeling van alle schade en wil invloed op de plannen die voor het gebied worden ontwikkeld. Zoals geschreven staat in de brief die naar aanleiding van de oprichting werd verzonden: "we willen een onafhankelijk meldpunt zijn voor alle problemen die de ramp heeft veroorzaakt, onafhankelijk van de gemeente en onafhankelijk van de verzekeraars. Een plaats waar mensen terecht kunnen die nergens anders meer terecht kunnen." Belangstellenden kunnen contact opnemen via wijkcentrum Het Kompas, IJstraat 4, 7523 HK Enschede. Van die doelstelling is dus niets over gebleven want de bsve is nu afhankelijk van B&W. en het is ook een vereniging van B&W. dus die doelsteling van toen is niet gehaald, het tegenovergestelde is gebeurd. ... Toegevoegd 17-05-2006. 3 maand na onderstaand krantenartikel drukte de bsve de ledendossiers door de papiervernietiger. do 19 aug 2004, 12:22 Belangenvereniging vuurwerkramp op eigen kracht verder ENSCHEDE - De Belangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede (BSVE) gaat volgend jaar op eigen kracht verder, omdat alle subsidies vervallen. Dat heeft de organisatie donderdag laten weten. Veel leden hebben gevraagd de belangenvereniging, bijna viereneenhalf jaar na de ramp, niet op te heffen. "We zijn van plan 5 euro contributie per jaar te heffen en vragen de gemeente Enschede een aanvullende subsidie beschikbaar te stellen", aldus BSVE-voorzitter N. van Lijf. Tijdens de algemene ledenvergadering gaven de 135 aanwezige leden aan het belangrijk te vinden dat de BSVE als vereniging blijft bestaan. Hoewel de BSVE volgend jaar geen eigen kantoor en professionele krachten meer heeft, willen de leden dat er een luisterend oor en een 'veilig plekje' blijft. De BSVE telt 982 leden en heeft sinds de vuurwerkramp op 13 mei 2000 een zeer uitgebreid dossier en archief opgebouwd met uiteenlopende hulpaanvragen. Ook dat mag niet verloren gaan, vinden de leden. " Bovendien blijft onze voorlichtingsrol belangrijk. Onze website en nieuwsbrieven voorzien nog steeds in een behoefte", aldus Van Lijf. © 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

...

Toegevoegd; 26 juli 2006

De woordvoereder van de bsve zegt dat Andre de V. de schuldige is,

ook al is Andre door meineed en valsheid in geschrifte van het Tollenteam veroordeeld.

Maurice de hond zei onlangs dat Calis voor het O.M. werkt in relatie tot de zaak Ernest Louwes.

...

Onderstaand artikel is gedateerd  op de dag voor de herdenking en dan zegt de bsve-woordvoerder Jan C. dit >>>

'Er blijven vragen,

maar het houdt ergens op'

Interview  Van onze verslaggever Mac van Dinther,

bron; de volkskrant. Gepubliceerd 12 mei 2003

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article165380.ece

Het grote probleem, zegt Calis, is en blijft dat niemand, behalve misschien André de V., weet wat er precies is gebeurd op die zonnige zaterdagmiddag in mei 2000. 'Die leegte laat zich graag vullen met verhalen en speculaties.'

Er blijven altijd vragen. Helemaal bevredigend is het niet. Maar het houdt ergens op. We moeten het er zo maar mee doen.'

Ook staat voor hem als een paal boven water dat De V. iets met de ramp te maken heeft. 'Dat De V. onschuldig is kan bijna niet. Daarvoor is het bewijs tegen hem te sterk. Maar het is een gemis dat we niet precies weten wat hij heeft uitgespookt.' Was De V. alleen? Zo niet, wie was er bij hem? En waarom beschermt hij de anderen?

'Daar is veel twijfel over. Die twijfel deel ik. Het idee bestaat dat er ook andere mensen bij betrokken zijn en dat De V. niet onschuldig is, maar minder schuldig dan we nu aannemen. Daarom vond ik de veroordeling door de rechter in Almelo een eng vonnis. Vijftien jaar is toch wel heftig.'

Mocht aan de andere kant André de V. worden vrijgesproken, dan zal dat zeker teleurstelling oproepen bij veel mensen. 'Dan staan we weer met lege handen, want ik zie het er niet van komen dat er ooit een nieuwe verdachte wordt gevonden.'
...

bron; Maurice de Hond. www.maurice.nl

De gebruikelijke tactiek van Jan Calis.
 Ik schrijf een stuk van 79 pagina's die gaat over wat het OM wist op 23 oktober 1999 of had kunnen weten. Daarin staan allerlei zeer bezwarende zaken over Michael en in feite ook het opereren van het Openbaar Ministerie uit die periode.
 En waar gaat hij het over hebben? Natuurlijk over datgene wat erna bekend is geworden of bekend geworden zal zijn over Louwes.

Inmiddels weet ik zeker dat Jan Calis deel uitmaakt van het Openbaar Ministerie of door het Openbaar Ministerie een specifieke rol op deze site moet spelen. Als Jan Calis bij zijn volgende bijdrage op deze site niet ingaat op de zaken die ik heb aangedragen in "Oordeel zelf", dan zal de verdere toegang van hem tot de site blokkeren en dan gaat hij mij op andere plekken zijn zegenrijk werk doen voor het OM!
Lees meer...   (1 reactie)
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: