[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
23 Oktober 2020, 03:51:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
8510 aantal berichten in 701 topics door 797 geregistreerde leden
Nieuwste lid: joefq1
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  MunitieRamp.punt.nl
| | |-+  Deel: 23 Vuurwerkramp=munitieramp
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Deel: 23 Vuurwerkramp=munitieramp  (gelezen 907 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Gepost op: 29 Maart 2019, 04:03:40 »

Deel: 23 Vuurwerkramp=munitieramp

munitieramp   20-09-2006 11:19- permalink

Munitieramp = Vuurwerkramp = Munitieramp
 Om de munitieramp (vuurwerkramp volgens Defensie) van Enschede en de nasleep van die munitieramp beter te verwerken en de munitieramp af te sluiten is de reden dat ik met deze site ben begonnen.

Herdenking vuurwerkramp 13 mei 2006 :
 Alleen op de dag van de herdenking stond er een bekendmaking van een herdenking in de tubantia,
 na de herdenking werd een stukje op de internet-tubantia geplaatst.
 Er was geen stille tocht en geen minuut stilte vanwege klachten uit de buurt van de nieuwe miljonairs die daar nu wonen, aldusJan Bron stadsdeelmanager Enschede-Noord.
 Volgens de NOS waren er 900 mensen aanwezig.
 Volgens de regionale onbetrouwbare tubantia waren er 500 mensen aanwezig.

Bij bsve perikelen heb ik onderaan iets toegevoegd 17-05-2006

Tot zover 271 opslagplaatsen:
 U heeft kans op 4 miljoen kg vuurwerk naast uw deur waarvan 20% uit evenementenvuurwerk bestaat dat mag ook zwart kruit zijn of wapens en munitie.
http://www.vrom.nl/get.asp?file=/docs/milieu/Bijlage_1_vuurwerkrapport.pdf
 bron: vrom (wel even zoeken op enschede dan vindt u het ontplofte bedrijf).

In Enschede was aan sef vergund om 160.000 kilo op te slaan midden in een woonwijk volgens Oosting hadden ze echter 5.000 kilo teveel opgeslagen daarom was de ramp ontstaan. Iedereen weet dat water een vuurwerkbrand oncontroleerbaar en heftiger maakt want het kruit wordt dan instabiel en er komt waterstofgas vrij dat voor extreme explosief zorgt.

Nu zegt de Konnklijke Militaire Accedemie dat consumentenvuurwerk gevaarlijker is dan munitie,
 jaja die jongens van de Konnklijke Militaire Accedemie zien de bui (lees landmijnen) al aankomen vanuit Enschede.
http://www.msnp.nl/downloads/ccw/intro.jpg
http://www.msnp.nl/downloads/ccw/Artikel2.jpg
http://www.msnp.nl/downloads/ccw/Artikel3.jpg
 Dat wetenschappelijke artikel van de msnp zegt dat, consumentenvuurwerk extremer explodeerdt dan munitie.
 De msnp is Bas vd Heuvel en er is 1 verklaring tegen hem van een buur over zijn plannen daar naast S.E. fireworks een explosie te veroorzaken vlak voor de ramp, en of dat kon in verband met de buren.
http://www.politiek-digitaal.nl/recht_en_veiligheid/archief200507/toedracht_vuurwerkramp_mogelijk_auto-explosie_op_filmset
 Ik heb Informatie en Advies Centrum (IAC) en de Balangenvereniging Slachtoffers Vuurwerkramp Enschede (bsve) en de commissie Oosting iets over deze Bas verteld al vlak na de ramp
 , want Bas wist mij te vertellen enkele weken na de ramp dat hij bij de eerste knal achter een muurtje was gedoken en na de derde knal weer opstond, ik dacht nog hoe kon hij weten dat er drie knallen zouden komen bovendien zat er aardig wat tijd tussen de explosie's maar Bas bleef rustig liggen. Ook wist hij mij te vertellen dat hij bij S.E. Fireworks werkte, deze informatie heb ik aan alle medewerkers van het iac verteld die verbonden me dan tien keer door, van de commissie Oosting heb ik ook niks weergehoord. Bas schrijft in opdracht van de KMA en de gemeentelijke bsve.

Het laatste onafhankelijke munitie nieuws vind je op de links links.
 (nieuw boek "dissidente rechercheurs in Enschede" alle mijneed van justitie en O.M. op een rij om een onschuldige burger veroordeeld te krijgen en de publieke opinie te beinvloeden met leugens in de regionale pers.)

Bezoekers Welkom en geef de website door aan anderen zodat de waarheid op tafel komt.
 Tips mag men hier achterlaten ook anoniem.

Consumentenvuurwerk is gevaarlijker dan militaire explosieven en toch staat men 10 tons vuurwerkbunkers toe in woonwijken, vuurwerk mag maar in drie landen in de wereld geblust worden met water terwijl water een vuurwerkbrand juist verergerd zie de Enschede- en Koldingramp. In Enschede hingen gevaarsborden bij S.E. Fireworks die betekenden dat de brandweer niet mocht blussen en toch ging de brandweer met water blussen dat feit van de gevaarsborden is een goed bewaard geheim van Oosting want anders krijgt de brandweer Enschede schuld van de verschrikkelijke explosies, maar de brandweer heeft 1 troef zij weet dat er munitie bij SEF lag maar ze zijn ook gebonden aan de ambtseed en mogen dit niet aan de grote klok hangen. De Duitse brandweer die wilde helpen met blussen mocht de rampwijk niet in en moest van een afstand toekijken hoe de wijk staads verder afbrande, de Duitse brandweer mocht dertig minuten na de laatste knal niet de rampwijk in want het lag er bezaaid met explosieven van defensie. Duitse ambtenaren hoeven zich niet te houden aan de Nederlandse ambtseed daarom mochten onze oosterburen niet blussen terwijl ze wagens vol blusmiddel bij zich hadden ze lieten de wijk gewoon afbranden en de slachtoffers aan hun lot over. Drie keer is Enschede Noord ontruimd omdat de Grolsch kon exploderen, dit was totaal onnodig want het was al snel duidelijk dat de amoniak-opslag van de Grolsch veilig was, men moest de buurt ontruimen om defensie gelegenheid te geven het plaats delict op te ruimen.

TNO weet al een paar maand hoe gevaarlijk vuurwerk is maar ze houden de nieuwe onderzoeksgegevens nog even geheim want de jaarwisseling leverd het rijk veel geld op, zeker 1 brandweercorps in Nederland blust geen vuurwerkbrand meer na dat onderzoek.

Ondertussen heb ik 10 sterke argumenten om geen vuurwerk en/of munitie op te slaan naast woningen kinderdagverblijven scholen enz. zoals nu gebeurd met de zogenaamde verscherpte maatregelen die ten aanzien van consumentenvuurwerk juist versoepeld zijn, wat eerder evenementenvuurwerk was is volgen nieuwe regels consumentenvuurwerk net of het dan veilig is.(hoe kun je zo stom zijn).

Munitie mag defensie overal opslaan daar zijn helemaal geen regels voor. Na drie dagen was alles gesloopt en afgevoerd tot in de weide omtrek van S.E. Fireworks inclusief +/- honderd woningen een gebied van +/- tien voetbalvelden, de bewoners van die huizen hebben echt alles onnodig verloren alles was na drie dagen weg alleen de keldergaten kon je nog zien. S.E. Fireworks (sef) was een plaats delict en daar gaat men zorgvuldig mee om, maar niet in Enschede de politie kwam die maandagochtend 15 mei 2000 op een zeer zorgvuldig schoongepoetst plaats delict. Bijna alle luchtfoto's zijn staatsgeheim, zoals die luchtopname vanaf het eerste vlammetje tot en met de stadsbrand met hittegevoelige film en hoogwaardige camera's vastgelegd. In Enschede is er wel meer verdwenen dan 1 filmrolletje, er zijn hele films weg, maar dat lees je niet in de krant en al helemaal niet in de plaatselijke krant.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: