[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2019, 10:36:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
7327 aantal berichten in 655 topics door 19 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  Herdenking 2019
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Herdenking 2019  (gelezen 50 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held

Bekijk profiel
« Gepost op: 16 Mei 2019, 04:05:03 »

Ben bij de herdenking geweest.

De krater is overwoekerd met bomen en struiken met een bodempje zwart water.
Niemand mag dat gat nog zien van Onze gemeente Enschede. Eerst maakt de stedenbouwkundige er een honden schijtplaats van en nu laat hij het overwoekeren. Sinds de ramp vloek ik weer, wat heb ik daar veel lopen vloeken  op 13 mei 2019 het is respectloos.
Pi de Bryun zei onlangs laat de natuur maar zijn werk doen daar bij de krater Pi's jasje waait zoals de gemeente waait.
Mensen zijn ook onderdeel van de natuur als iemand zich aan die bomen of en struiken ergert kan die het verwijderen.
Zie het maar als een opdracht en vrijbrief van Pi om rondom die krater tot onder het maaiveld te gaan snoeien of bedoeld Pi wildplassen en poepen.

Vlak na de minuut stilte kwam de oude wijkagent op me af heb hem vertelt dat ik op 1 maart een half uurtje met de burgemeester had gepraat in het stadhuis, en dat Onno van Veldhuizen hetzelfde zei als de oude wijkagent dat deze burgemeester  Onno van niets weet omdat het allemaal voor zijn tijd was.  Jaren geleden trok die wijkagent me weg bij Onno door middel van een stevige handdruk. De oud wijkagent vroeg nog of ik naar Prismare ging ik zei iets van nee. Die agent heeft me ooit tijdens een herdenking afgevoerd ben altijd blij dat hij er is. Van die wijkagent moest ik afstand bewaren tijdens de herdenking van 2010 en mijn flyers en posters van de rampopera in E-mineur waren verboden. En ik heb gehoord dat hij  het monument schoont van boodschappen die hem niet bevallen.  Ik durfde dit jaar geen bloemkunststukje te maken geen zin weer op het woutenbureau terecht te komen. Heb de oude wijkagent gezegd dat ik ook geregeld bel met de politie de brandweer en opsporing verzocht. en dat de Politie Nijmegen bij mij in Nijmegen aan de deur was tien minuten voordat The passion begon. Ik zei tegen de oude wijkagent de politie was zeker bang dat ik naar Enschede zou komen tijdens the passion.

Heb nog even met Jack Huygens gepraat, Jack zei dat hij nooit duizend gulden van burgemeester Jan Mans had gehad en dat dit verhaal verzonnen was en hij (Jack) wist wel door wie. Jack is vlak na de ramp terug gegaan in het rampgebied om zijn camera op te halen. Weet niet meer of hij vaker is geweest. Maar hij heeft ergens in het rampgebied een boel golfballetjes met magnesium gezien volgen een brandweerman die bij hem was waren die balletjes voor golfers die niet konden golven de balletjes rookten in het zodat golfers ze makkelijk kunnen vinden. Net als Danny de Vries heeft Jack er geen vertrouwen in dat de waarheid boven tafel komt omdat er dan koppen konden rollen. Wilde Jack nog vertellen van die twee persmuskieten vlak na de laatste knal  waarvan de 1 aan de ander vroeg: ''Heb je nog lijken''. waarop de ander zijn hoofd schudde. Ik legde mijn hand op zijn schouder en zei: een beetje respect kan ook wel. IK zeg hem dat wel een keer onder vier ogen. Heb Jack wel gevraagd wat Danny dan zegt op de beelden die wij niet mogen zien de beelden vlak na de laatste ontploffing zegt Danny iets. Heb Hem ook gezegd dat ik  op 13 november 2018 van plan was al dat groen weg te zagen.  Denk Dat de overheid tegen Jack heeft gezegd had he daar maar niet moeten gaan staan. Toen Bas van den Heuvel voor het eerste contact met jack zocht voor het filmpje van de ramp, deed Bas heel geheimzinnig Toen noemde Jack een paar overheids instanties of de geheime dienst erbij zat weet ik niet meer maar daar kwam het wel op neer volgens Jack.  Heb Jack nog verteld dat ik Bas in de trein had ontmoet dat hij zei dat hij (Bas) bij SEF werkte....

Er was ook een oude brandweerman en zijn vrouw ergens uit den lande hij was op 15 mei 2000 in het rampgebied aangekomen om te helpen nablussen ik vroeg hem of toen alles al gesloopt was. De brandweerman zei: ''Ja''.
Die oud-brandweerman werd een beetje in verlegenheid gebracht wat betreft vuurwerk met water blussen Hij zei iets in de geest van dat hij daar niet over gaat.

In de Noordwesthoek van de bunker C1 en C2 is het beton beschadigd.
Voor de rest zien die bunkervloeren er prima uit op die krater na.
En iemand heeft er een monstertje uitgezaagd er zit een rond gaatje van ruim tien centimeter bij C10 of zo.
Dat is ook heel natuurlijk dat mensen daar in gaan zagen en of boren.

Na de herdenking ben ik de busbaan afgelopen dat wordt verderop een fietspad vond dat de gemeente het ramp-geld heel goed besteed en wat een contrast  op de grens van Roombeek waar oud tegenover nieuw woont. Ben over de Voortsweg naar het station gelopen.

Ik ben al een tijd bezig met een schilderij en  doe dan vaak een beetje onderzoek ging dus nameten hoever ik van de Nachtegaalstraat afwoonde ten tijde van de ramp kom ik erachter dat ik een stuk meer dan 250 meter van SEF afwoonde, kom ik mezelf behoorlijk tegen.
Na de ramp dacht ik dat ik 100 meter van SEF woonde op het forum van Jan T kwam  erachter dat ik 250 meter van SEF woonde. Heb toen vast verkeerd gemeten.

Heb bij het huis van verhalen nog een euro betaald voor een reclameblaadje uit 2010 van Pi zijn consorten.

Toen de brandweer inrukte en na de herdenking wegliep kon ik hun min of meer discreet iets zeggen.
Ik weet niet meer precies wat ik zei iets van Hallo, hallo. Toen keken ze allemaal om.
''Geen vuurwerk meer met water blussen.....Geen vuurwerk meer met water blussen... nooit weer.''
Die spuitgasten schrokken zich een hoedje.
Ik kreeg geen antwoord drie liepen door ik draaide me om en liep terug.

Boel oude bekenden gezien die denken dat Paul van Buitenen zich voor het karretje van Bakker laat spannen.
En Onno Van Veldhuizen zou iets in de krant gezegd hebben over het stoppen van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek Ben bij de herdenking geweest.
De krater is overwoekerd met bomen en struiken met een bodempje zwart water.
Niemand mag dat gat nog zien van Onze gemeente Enschede. Eerst maakt de stedenbouwkundige er een honden schijtplaats van en nu laat hij het overwoekeren. Sinds de ramp vloek ik weer, wat heb ik daar veel lopen vloeken  op 13 mei 2019 het is respectloos.
Pi de Bryun zei onlangs laat de natuur maar zijn werk doen daar bij de krater Pi's jasje waait zoals de gemeente waait.
Mensen zijn ook onderdeel van de natuur als iemand zich aan die bomen of en struiken ergert kan die het verwijderen.
Zie het maar als een opdracht en vrijbrief van Pi om rondom die krater tot onder het maaiveld te gaan snoeien.

Vlak na de minuut stilte kwam de oude wijkagent op me af heb hem vertelt dat ik op 1 maart een half uurtje met de burgemeester had gepraat in het stadhuis, en dat Onno van Veldhuizen hetzelfde zei als de oude wijkagent dat deze burgemeester  Onno van niets weet omdat het allemaal voor zijn tijd was.  Jaren geleden trok die wijkagent me weg bij Onno door middel van een stevige handdruk. De oud wijkagent vroeg nog of ik naar Prismare ging ik zei iets van nee. Die agent heeft me ooit tijdens een herdenking afgevoerd ben altijd blij dat hij er is. Van die wijkagent moest ik afstand bewaren tijdens de herdenking van 2010 en mijn flyers en posters van de rampopera in E-mineur waren verboden. En ik heb gehoord dat hij  het monument schoont van boodschappen die hem niet bevallen.  Ik durfde dit jaar geen bloemkunststukje te maken geen zin weer op het woutenbureau terecht te komen. Heb de oude wijkagent gezegd dat ik ook geregeld bel met de politie de brandweer en opsporing verzocht. en dat de Politie Nijmegen bij mij in Nijmegen aan de deur was tien minuten voordat The passion begon. Ik zei tegen de oude wijkagent de politie was zeker bang dat ik naar Enschede zou komen tijdens the passion.

Heb nog even met Jack Huygens gepraat, Jack zei dat hij nooit duizend gulden van burgemeester Jan Mans had gehad en dat dit verhaal verzonnen was en hij (Jack) wist wel door wie Jack is vlak na de ramp terug gegaan in het rampgebied met de brandweer uit Hengelo om zijn camera op te halen. Weet niet meer of hij vaker is geweest. Maar hij heeft ergens in het rampgebied een boel golfballetjes met magnesium gezien volgens een brandweerman die bij hem was waren die balletjes voor golfers die niet konden golven de balletjes rookten in het zodat golfers ze makkelijk kunnen vinden. Net als Danny de Vries heeft Jack er geen vertrouwen in dat de waarheid boven tafel komt omdat er dan koppen konden rollen. Wilde Jack nog vertellen van die twee persmuskieten vlak na de laatste knal  waarvan de 1 aan de ander vroeg: ''Heb je nog lijken''. waarop de ander zijn hoofd schudde. Ik legde mijn hand op zijn schouder en zei: een beetje respect kan ook wel. Ik zeg hem dat wel een keer onder vier ogen. Heb Jack wel gevraagd wat Danny dan zegt op de beelden die wij niet mogen zien de beelden vlak na de laatste ontploffing zegt Danny iets maar niemand weet wat. .  Denk Dat de overheid tegen Jack heeft gezegd had je daar maar niet moeten gaan staan. Toen Bas van den Heuvel voor het eerste contact met Jack zocht voor het filmpje van de ramp, deed Bas heel geheimzinnig Toen noemde Jack een paar overheidsinstanties of de geheime dienst erbij zat weet ik niet meer maar daar kwam het wel op neer volgens Jack.  Heb Jack nog verteld dat ik Bas in de trein had ontmoet dat hij zei dat hij (Bas) bij SEF werkte....

Er was ook een oude brandweerman en zijn vrouw ergens uit den lande hij was op 15 mei 2000 in het rampgebied aangekomen om te helpen nablussen ik vroeg hem of toen alles al gesloopt was. De brandweerman zei: ''Ja''.
Die oud-brandweerman werd een beetje in verlegenheid gebracht wat betreft vuurwerk met water blussen Hij zei iets in de geest van dat hij daar niet over gaat.

In de Noordwesthoek van de bunker C1 en C2 is het beton beschadigd.
Voor de rest zien die bunkervloeren er prima uit op die krater na.
En iemand heeft er een monstertje uitgezaagd er zit een rond gaatje van ruim tien centimeter bij C10 of zo.
Dat is ook heel natuurlijk dat mensen daar in gaan zagen en of boren.

Na de herdenking ben ik de busbaan afgelopen dat wordt verderop een fietspad vond dat de gemeente het ramp-geld heel goed besteed en wat een contrast  op de grens van Roombeek waar oud tegenover nieuw woont. Ben over de Voortsweg naar het station gelopen.

Ik ben al een tijd bezig met een schilderij en  doe dan vaak een beetje onderzoek ging dus nameten hoever ik van de Nachtegaalstraat afwoonde ten tijde van de ramp kom ik erachter dat ik een stuk meer dan 250 meter van SEF afwoonde, kom ik mezelf behoorlijk tegen.
Na de ramp dacht ik dat ik 100 meter van SEF woonde op het forum van Jan T kwam  erachter dat ik 250 meter van SEF woonde. Heb toen vast verkeerd gemeten.

Heb bij het huis van verhalen nog een euro betaald voor een reclameblaadje uit 2010 van Pi zijn consorten.

Toen de brandweer inrukte en na de herdenking wegliep kon ik hun min of meer discreet iets zeggen.
Ik weet niet meer precies wat ik zei iets van Hallo, hallo. Toen keken ze allemaal om.
''Geen vuurwerk meer met water blussen.....Geen vuurwerk meer met water blussen... nooit weer.''
Die spuitgasten schrokken zich een hoedje.
Ik kreeg geen antwoord drie liepen door ik draaide me om en liep terug.

Boel oude bekenden gezien die denken dat Paul van Buitenen zich voor het karretje van Bakker laat spannen.

En Onno Van Veldhuizen zou iets in de krant gezegd hebben over het stoppen van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek van het onderzoek naar het onderzoek.

Misschien heb ik wat mensen verkeerd begrepen maar in grote lijnen klopt het wel.
Op het einde bijna twee namen door elkaar gehaald.

Ik zal nog wel iets op het forum zetten over mijn bezoek aan de burgemeester van 1 maart.
Ik zeg nou tegen mensen dat je beter met prins carnaval kunt praten en dat je dan meer bereikt.
Ben Onno Wel dankbaar dat hij me uit heeft laten praten Ik had iets van zeven punten was een paar details vergeten maar vind het wel best Onno van Veldhuizen weet dus van de hoed en de rand maar hij kan niks zegt Onno maar dat was 1 maart

Kwam uitgerust thuis zat niet helemaal vol adrenaline zoals ik gewend ben na een herdenking van de ramp.

sylvius
[ERF] lid
Held
*

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Mei 2019, 12:31:37 »

Citaat
Heb nog even met Jack Huygens gepraat, Jack zei dat hij nooit duizend gulden van burgemeester Jan Mans had gehad en dat dit verhaal verzonnen was en hij (Jack) wist wel door wie.

huh?

https://www.tubantia.nl/hengelo/hierom-had-jack-uit-hengelo-de-vuurwerkramp-niet-willen-missen~a37e1ba8/

Citaat
Aan de andere kant heeft Jan Mans hem ook geholpen. "Misschien mag ik het wel vertellen. Ik kreeg hem te spreken. Hij merkte dat ik ziek was. Mans pakte zijn portemonnee. Ik heb 1.000 euro van hem gehad, voor een weekend weg met mijn gezin en schoonouders. Grandioos natuurlijk. Maar ik begreep ook dat hij verder weinig voor mij kon betekenen."

http://www.enschederamp.nl/forum/index.php?topic=666.msg7152#msg7152
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: