Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Don H. en de brandweer.

Gestart door admin, 5 december 2013, 13:20:39

Vorige topic - Volgende topic

admin

Kwam net een brandweerman tegen hij stond voor een winkel bezig met wat winkelmeisjes. Onder het voorbij fietsen zei ik tegen de spuitgast: "De brandweer Enschede heeft een heleboel burgers vermoord."
Toen ik een stukje verderop omkeek zag in de spuitgast lachen. daarop ben ik terug gefietst en zei tegen de spuitgast: "De brandweer in Enschede zit ook alleen maar  te lachen ?" De spuitgast kwam met het excuus dat hij niet uit Enschede kwam daarop zei ik: "Jullie zijn allemaal hetzelfde." en ik wees op mijn schouder en wees  naar zijn strepen.
De winkelmeisjes hebben mij ook gehoord dat was niet de bedoeling maar daar kan die om een andermans ellende lachende spuitgast oplossen.

Ik ben toch wel zo kwaad op ambtenaren en het wordt steeds erger en elke ambtenaar die op mijn pad komt zal het horen ook. De burgers val ik steeds mindert lastig met de ramp. Het gaat dus heel goed met mij.

admin

Ik hoop niet dat 1 van de winkelmeisjes met die spuitgast getrouwd is of wil gaan trouwen maar misschien ga ik ze in die winkel nog mijn excuus aanbieden omdat spuitgasten burgers vermoorden in Enschede. En als het winkelmeisje graag met een moordenaar trouwt dan moet ze dat maar doen.

Fred Vos

U kan dit niet zomaar zeggen; dat 'de brandweer' burgers zou hebben vermoord.
Wel kan men zeggen dat 'de brandweer', d.w.z. de leidinggevenden, niet de wettelijk verplichte brandweerzorg (via de vergunning verlenende dienst) heeft besteed aan S.E. Fireworks; waar dit bedrijf en de omgeving recht op hadden.
Daarmee ontstaat mogelijk een schuld waarvan de strafrechtelijk verwijtbaarheid niet is vervolgd (en waartegen overigens geen klacht art. 12 Sv is ingediend).

Ook civiel is geen proces tegen de gemeentelijke  en regionale brandweer en hun bevoegde gezag gevoerd wegens het nalaten van de wettelijke brandweerzorg.

De 'spuitgasten' waren nu ook slachtoffers!

Oosting schreef herhaald (deel A): er zijn geen gebruiksvergunningen aan S.E. Fireworks verstrekt en hij vergat(?) daaraan de topzware conclusies te verbinden.

Mans heeft toegestaan dat de brandweer niet overging tot regionalisatie (brandpreventie advies taak!) direct na 1985 waarop de gemeente brandweer voor deze voor hen onwettelijke adviestaak geld vroeg aan de milieudienst.
Daarop: geen brandweeradviezen meer bij (onvolledige) vergunning verlening en dus geen (aangepaste na Culemborg) brandweerzorg voorschriften  voor S.E. Fireworks.

De gemeenteraad heeft haar controlerende en wetgevende taak (w.o. verordening Brandveiligheid en Hulpverlening) verzaakt.

Zo ontstaan rampen; het eerste vlammetje kom altijd wel een keer.