Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Roombeek is voor GroenLinks hét voorbeeld dat Groen Werkt:

Gestart door sylvius, 18 februari 2010, 18:58:43

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Ben vandaag bij Hermien Maartens op bezoek geweest.

Is wel goed. Zij doet wel haar best. Ze vindt dat er geinvesteerd moet worden in  mensen, i.p.v. "cultuur".

Doet ze toch maar dan.

sylvius

PvdA:

Citeer'laat trauma's van het verleden niet regeren voor de toekomst'

Dat doet denken aan de klacht van  Lamech:

Genesis 4, 23-24
http://www.statenvertaling.net/bijbel/gene/4.html
En Lamech zeide tot zijn vrouwen Ada en Zilla: Hoort mijn stem, gij vrouwen van Lamech! neemt ter ore mijn rede! Voorwaar, ik sloeg wel een man dood, om mijn wonde, en een jongeling, om mijn buile!
Want Kaïn zal zevenvoudig gewroken worden, maar Lamech zeventigmaal zevenmaal.

Kain had zijn broer doodgeslagen.

En Kain had gezegd: "lo jadati" = "ich habe es nicht gewusst" , vers 9:
En de HEERE zeide tot Kaïn: Waar is Habel, uw broeder? En hij zeide: Ik weet het niet; ben ik mijns broeders hoeder?

Lamech is de zesde generatie van Kain.

Volgens de Midrasj had hij Kain doodgeschoten, denkende dat hij een dier was, en zijn kind Tubal-Kain had hij doodgelsagen

http://www.chabad.org/library/bible_cdo/aid/8168/showrashi/true
[The story was] that Lemech was blind, and Tubal-cain was leading him. He spotted Cain, who appeared to him as an animal, and he told his father to draw the bow, and he killed him. As soon as he learned that it was his grandfather Cain, he clapped his hands together [in anguish] and clapped his son between them and killed him. So his wives separated from him, and he attempted to appease them.

Tubal-Kain , zevende generatie van Kain = Roombeek?

v.22:

22 En Zilla baarde ook Tubal-Kaïn, een leermeester van allen werker in koper en ijzer;

sylvius

Citeer22 En Zilla baarde ook Tubal-Kaïn, een leermeester van allen werker in koper en ijzer
is geen goede vertaling

Hebreeuws "lotesh kol choresh nechoshet oebarzel"

= verfijner (scherp maker) van alle gereedschap van koper en ijzer

vertaling chabad:
And Zillah she too bore Tubal cain, who sharpened all tools that cut copper and iron,

Rashi:
CiteerHe refined the craft of Cain. Tubal is related to the word תַּבְלִין (spices). He "spiced" and"refined" Cain's craft to make weapons for murderers- [from Gen. Rabbah 23:3].

&
He sharpened the tools [for working with] copper and iron, like (Job 16: 9):"sharpens יִלְטוֹשׁ his eyes upon me." חֹרֵשׁ is not an expression of פּוֹעֶל (a noun) but an expression of פּוֹעֵל (a verb) because it is vowelized with a small "kamatz",(i.e., a tzeireh] and the final syllable is accented, i.e., he sharpens and burnishes all implements of the craft of copper and iron.

sylvius

Roombeek kenniswijk/ Creatieve Campus = leef/werk gebied van Tubal-Kain.

sylvius

Mijn actie op het Van Heekplein -- jammer genoeg was Marijke van Hees er niet; want zij was in De Boei met Wouter Bos.

Paul Hajenius was er wel == hij staat ook op de PvDA -lijst, nummer 22.
Paul Hajenius "Kritisch lid in eigen partij"..

Tja, wat er van zeggen?

Hij heeft ook promotiefilmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=tIs8ZcSJl6E

sylvius

Volgens Hermien Maartens was 70% van de oud-bewoners van het Roomveldje teruggekeerd; en 30 % van Talma/Kroedhöfte.

dus 50% gemiddeld.

50% getal dat werd genoemd door de gemeente --

ja ook wel 60% in "Roombeek in balans".

Toch lijkt het me sterk, die 70%.

De meeste mensen die ik kende van het Roomveldje zijn niet teruggekeerd.

Terugkeerders hebben dus aangepaste huur ..

hoeveel dat nu is weet ik niet.

Maar er is nu ook veel leegstand --

want niet-oudbewoners moeten volle pond betalen.

En daar is  weinig animo voor ...

dus is er begin van verloedering, volgens Hermien Maartens.

Er hangen loverboys, etc. rond .. :o

sylvius

Gekregen van PvdA mevrouw bij de kraam, sleutelhanger:

Maar het is een lucifer

met "teken aan de wand":

Poter

Ik geloof ook helemaal niks van die cijfers over terug keerders.
Ik heb daar destijds een huis aan huis onderzoek gedaan naar het monument.
Je had de meeste stom moeten zien kijken, ze kwamen namelijk van buiten Enschede.
Ik denk dat wat Thalma betreft het ophoud met 10%.
Roomveldje is volgens mij niet heel veel beter.
Ik heb horen luiden (weet niet of het waar is) dat de oud bewoners maar gedurende 5 jaren een aangepaste huur kregen en daarna het Roombeek tarief zouden moeten gaan betalen.
Geen van de oud bewoners kan dat natuurlijk betalen.
Dat zou de leegstand verklaren en dat zou als het waar is ook betekenen dat de mensen voor de 2de keer hun huis uit gejaagd zijn en uit Roombeek.