Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

De resultaten van het nieuwe onderzoek naar de vuurwerkramp worden donderdag gep

Gestart door sylvius, 28 september 2010, 16:15:18

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

CiteerGeen enkele oorzaak wordt uitgesloten.

Dat is goed!

Ik was bang dat ze zich alleen zouden richten op de verklaring van schoonzus. En dan zeggen, van ja, dat klopt niet. Punt erachter. (Dat had Calis wel gewild...)

admin

Volgens mij is de zaak overgedragen naar Zwolle omdat Almelo (esaltato) onbetrouwbaar is gebleken en fouten heeft gemaakt die niet door de beugel kunnen.

De persvoorlichter zegt met onfrisse blik dat het O.M. Almelo niet objectief in de ramp kan staan.

sylvius

Citaat van: admin op 30 september 2010, 13:38:05
Volgens mij is de zaak overgedragen naar Zwolle omdat Almelo (esaltato) onbetrouwbaar is gebleken en fouten heeft gemaakt die niet door de beugel kunnen.

De persvoorlichter zegt met onfrisse blik dat het O.M. Almelo niet objectief in de ramp kan staan.

Ir. B.H. van den Heuvel was ginfiltreerd bij OM Allmelo en Tolteam.
Misschien dat het daarom naar Zwolle gaat...

sylvius

OM Almelo (Patricia) had het in vier weken willen afdoen, om de onrust weg te nemen.

Dat dat niet gelukt is is hoopgevend.

CiteerHet onderzoeksteam staat onder leiding van medewerkers van de politie Noord- en Oost-Gelderland

Daar hebben we het vast aan te danken!

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op 30 september 2010, 13:51:40
Citaat van: admin op 30 september 2010, 13:38:05

Ir. B.H. van den Heuvel was ginfiltreerd bij OM Allmelo en Tolteam.
Misschien dat het daarom naar Zwolle gaat...

Nu heb je echt een minpunt te pakken.

Bas

admin

Het O.M. Almelo had vandaag resultaat beloofd mbt. de ramp en het resultaat is dat het O.M  niets mag vertellen in het belang van het onderzoek en dat er niets kan worden uitgesloten, en het is zeker dat het O.M. Almelo niet objectief is aldus de persvoorlichter.

De schuld van het prutswerk ligt bij esaltato (Almelo) die laten bewust steken vallen net als tien jaar geleden het tolteam. Nu gaat de  ramp weer van het kastje naar de muur oftewel van het rechtbankje naar het rechtbankje op tournee door de provincie. Het kan ook nog wel tien jaar duren voordat het O.M. in Zwolle erachter komt dat ze niet objectief de ramp kan beoordelen omdat esaltato- en tolteam-leden processen verbaal  bewust verdraaien en voorzien van een handtekening onder ambtseed.
Dit esaltato team moet onderzocht worden en hun opdrachtgevers verdienen een vermaning. Maar Zwolle gaat dit zeker met de mantel der liefde bedekken.

admin

Citaat van: sylvius op 30 september 2010, 12:05:34
http://www.nu.nl/binnenland/2345306/nog-geen-verdachte-vuurwerkramp-in-beeld.html
CiteerNog geen verdachte vuurwerkramp in beeld 

ENSCHEDE - Getuigen van de aanloop naar de vuurwerkramp op 13 mei 2000 hebben nieuwe informatie verstrekt aan de politie waarop het Openbaar Ministerie (OM) Zwolle en de politie IJsselland kunnen voortborduren.

Dat liet korpschef Martin Sitalsing van de politie Twente donderdag weten.

Over de inhoud van de getuigenverklaringen lieten het OM Almelo en de politie Twente niets los in belang van het onderzoek.

Half jaar

Het OM en de politie hebben nieuwe informatie gekregen die verder bekeken moet worden. Geen enkele oorzaak wordt uitgesloten. Volgens het OM is er geen verdachte in beeld. Hoofdofficier Schutte van het OM in Almelo denkt dat het minstens een half jaar kan duren voordat er meer duidelijkheid is over het 'eerste vlammetje'.

Ik heb met het O.M. Zwolle gebeld met een klacht over het O.M. te Almelo. mij werd gezegd dat Zwolle zich niet bezighoudt met de ramp.
Dus het voorlopige onderzoek ligt te verstoffen in enschede als ik het goed begrijp.