Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

“We zagen de rookwolken” Lezing over de vuurwerkramp in de Stoomfabriek

Gestart door sylvius, 3 april 2017, 05:57:10

Vorige topic - Volgende topic

admin

@Sylvius,

Voor de zoveelste keer hartelijk bedankt.
Nu voor het starten van deze topic waardoor ik ontdekte dat Mans een lezing gaf in Dalfsen.
Het was verschrikkelijk maar ben toch blij dat ik daar geweest ben en nog veel blijer dat ik weet thuis ben.

sylvius

Citaat van: admin op 23 april 2017, 16:41:11
@Sylvius,

Voor de zoveelste keer hartelijk bedankt.
Nu voor het starten van deze topic waardoor ik ontdekte dat Mans een lezing gaf in Dalfsen.
Het was verschrikkelijk maar ben toch blij dat ik daar geweest ben en nog veel blijer dat ik weet thuis ben.

ik volg #vuurwerkramp op Twitter

https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=vuurwerkramp&src=typd

admin

Ik volg helemaal geen nieuws meer en als ik wat zie dan weet ik dat ze liegen en erger me kapot.
Wat dat betreft is internet altijd betrouwbaarder zo ook Twitter waar de burger kan spreken.

admin

Mans had het bij zijn lezing ook nog over het kampioenschap van FC-Twente zodat hij zichzelf weer op de borst kon kloppen.

Heb maar niets gezegd maat ik weet....
Na de ramp ging de harde kern van FC-Twente bij het stadhuis protesteren.
Volgens mij kreeg FC-Twente toen een zak met rampgeld van de gemeente en werd daardoor kampioen.
Er was ook een benefietwedstrijd tegen Werder Bremen zogenaamd voor de slachtoffers, tijdens de wedstrijd werd gezegd dat al het geld bestemd was voor een jeugdhonk van FC-Twente. Dus ook dat geld ging naar de FC-Twente BV en niet naar de mensen die het konden gebruiken.

Fred Vos

sylvius

https://twitter.com/FOXSportsnl/status/856219842281693187
Citeer
FOX Sports‏Verified account @FOXSportsnl 11h11 hours ago

Kijk de première van de FOX Sports DOC 'Geschenk uit de hemel' om 21.00 uur op FOX Sports 1.

Met filmpje:

Sander Boschker: "Tot aan Utrecht konden wij die rookwolk nog zien, dus, eh, ja,  dat was heftig"

sylvius

admin

Vandaag had ik mijn maandelijkse halfuurtje rijks-nazorg zodat ik die ramp van me af kan praten. een prijzig luisterend oor noem ik dat
Die nieuwe nazorg (ambtenaar) moest huilen toen ik haar van Dalfsen vertelde.
Ben niet alleen verdrietig maar ook ontzettend kwaad op die hele nasleep veroorzaakt door ambtenarij.
Die ambtenarij en haar pers is een wereldwijd probleem dat ga ik niet oplossen.

Heb vandaag nog een andere hulpverlener (ambtenaar) gebeld die iets van mijn achtergrond weet. Heb haar verteld dat ik me helemaal niet veilig voel in hun stadskantoor omdat ik zo kwaad ben op de overheid dat ik mij heel goed voor kan stellen dat daar iemand binnenloopt en iedereen doodschiet of opblaast, want de overheid maakt meer burgers kwaad. Ik voel mij niet veilig in een gebouw van de overheid of plaatsen waar ambtenaren samenscholen en zuipen en feesten.. Ondergetekende: ''is vredelievend en ik wil geen bloed aan mijn handen.''
(In mijn nieuwe woonplaats zitten al meer dan zeven jaar kogelgaten in een rijksgebouw met heel veel ambtenaren). Ben wel blij met de burgers hier.

(Vlak na de ramp wilde ik naar Cuba verhuizen maar dat was me te ver ik vond al dat ik Enschede in de steek liet. Aan Libie had ik niet gedacht. Tegenwoordig denk ik erover naar Rusland te verhuizen zo ziek ben ik van die Nederlandse ambtenaren stelletje veredelde SS'ers zijn het stuk voor stuk. Noord Korea lijkt me ook wel wat want alles beter dan Nederland want hier hebben zelfs de kinderen honger vanwege armoede omdat ambtenaren en hun gezin vier keer per jaar op vakantie willen.)

Wat betreft de lezing van Jan Mans:
Jan Mans was meen ik net terug met zijn vrouw van een reis naar Antartica  Noord of Zuid pool ook dat was fantasties geweest.  Beetje reclame maken voor ambtenaren-reisjes.