Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Geen vervolging in 8 aangiftes vuurwerkramp

Gestart door sylvius, 6 april 2012, 18:22:55

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: admin op  9 april 2012, 14:44:31
De politie Enschede en justitie Almelo vonden zichzelf vorig jaar niet meer betrouwbaar en gaven de doofpot door aan Zwolle.

Bas schreef net dat dat was vanwege het feit dat hij als vertrouwensman van Tolteam en OM Almelo subject was van het nieuwe onderzoek.

Citaat van: BasDaarom is het onderzoek gedaan door een andere politieregio en door andere mensen van het OM.

Bas van den Heuvel

Ik denk niet dat mijn rol van belang was bij de beslissing om het onderzoek naar Ijsseland te verplaatsen, te meer daar ik zeker geen vriendjes was met het team van Esaltato.

Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel op  9 april 2012, 20:27:15
Ik denk niet dat mijn rol van belang was bij de beslissing om het onderzoek naar Ijsseland te verplaatsen, te meer daar ik zeker geen vriendjes was met het team van Esaltato.

Bas

O, dan had ik het verkeerd begrepen.

admin

Patricia van der Valk had vorig jaar gezegd dat  Esaltato Almelo niet meer objectief was en niet met frisse blik de ramp kon onderzoeken Toen kwam Veresal uit Zwolle op de proppen met een subjectief rapport.

Het O.M. in Zwolle weet er wel in heel korte tijd een puinhoop van te bakken. als het over de ramp gaat dan willen rechters niets horen dus is het beter om niet te vervolgen.

Zwolle Veresal heeft het probleem al bij de minister neergelegd die moet nu goedkeuren dat in alle vorige onderzoeken gelogen werd door justitie en ambtenaren en dat alle bewijs verdwijnt als sneeuw voor de zon maar dat is dan niet erg.