Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Het beest muziekkwartier

Gestart door sylvius, 27 februari 2011, 10:46:46

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Het beest .

Het schijnt dat men nu om wille van uitstraling van het muziekkwartier de hele Wonne wil gaan slopen:

http://www.redtdewonne.info/

Citeer Start van de actie op deze website :                                                                      26/02/2011
Aantal intekenaars op 27/02/2011  09.00 uur :                                                    10
Er is véél meer nodig om invloed uit te oefenen teken nu!!!,

Laatste reddingsactie voor De Wonne

Staat er te lezen in de Twentsche Courant Tubantia van zaterdag 26 februari 2011.

Verder staat er;
"De keuze voor sloop mag dan al wel zijn gemaakt, maar architect André Beumers hoopt op 'voortschrijdend inzicht' bij de gemeente en alle andere partijen: ,,Enschedeërs moeten meer beginnen te schreeuwen en niet alles over zich heen laten komen. Het tij moet keren!" Hij weet Errik Buursink, secretaris van de Vereniging Erfgoedontwikkeling Enschede aan zijn zijde. "

Kort en duidelijk betekent dit dat we niet langer meer kunnen wachten om tot actie over te gaan. Ik vraag u, de petitie te tekenen en dit bericht door te sturen aan al uw vrienden, familie, bekenden en collega's !!

Het is te belangrijk voor het behoud van historisch erfgoed en de beeld bepaling van Enschede om de sloop van De Wonne door te laten gaan.

Enschede huilt als De Wonne tegen de vlakte gaat, teken nu!!!,
Laten we met ons allen proberen De Wonne voor Enschede te behouden.

sylvius

Maar volgens mij is dat niet waar.

Alleen de noordvleugel (gedeelte dat je onder de loopbrug door ziet) + tuin.

http://dewonne.wordpress.com/

Maar dat is al erg genoeg.

en het muziekwartier blijft een onooglijk beest dat op die plek niet thuishoort.

admin

De gemeente Enschede (wie of wat dat ook is) moet ik wel gelijk geven.
Er staat nu een mooi oud goedkoop gebouw in de verdrukking tussen twee lelijke nieuwe gebouwen die heel duur zijn dat ziet er niet uit.
En aangezien de gemeente graag monumentale panden sloopt goedschiks of kwaadschiks  is er voor de Wonne geen ontkomen aan op de lange duur.

Die hijskraan op de foto beloofd ook niet veel goeds.
Hebben ze die rits monumentale panden aan de noorderhagen gesloopt ?

sylvius

Citaat van: admin op 27 februari 2011, 13:29:41
De gemeente Enschede (wie of wat dat ook is) moet ik wel gelijk geven.
Er staat nu een mooi oud goedkoop gebouw in de verdrukking tussen twee lelijke nieuwe gebouwen die heel duur zijn dat ziet er niet uit.
En aangezien de gemeente graag monumentale panden sloopt goedschiks of kwaadschiks  is er voor de Wonne geen ontkomen aan op de lange duur.

Die hijskraan op de foto beloofd ook niet veel goeds.
Hebben ze die rits monumentale panden aan de noorderhagen gesloopt ?

Ja die zijn gesloopt, alleen één witte gevel heeft men voor de schone schijn laten staan.

Maar de Brinkgaarden, mooiste straatje van de stad, is niet meer, en ook niet dit mooie (lieve) pand op de hoek.

sylvius

Gaan voor die ambitie:

Enschede stad van nu = vot met de oale pröttel

sylvius

sylvius

sylvius

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/9747112/Gevel-schouwburg-staat-er-nog-voor-de-buhne.ece

Reactie:

CiteerIk moet zeggen dat ik het nu veel mooier vind, nu de schouwburg weg was (alhoewel ik met de sloop aanvankelijk moeite had)..

De kerk ernaast komt er nu echt heel mooi eruit! Die zijkant is echt prachtig en altijd zo verstopt geweest, als de zon schijnt, wow!

Jammer dat dat straks weer verdwijnt achter een -woontoren- (waarom wordt zoiets midden in het centrum gebouwd..?)
Cindy - 27-10-2011 | 11:31

Ben ik het helemaal mee eens!

Op plek schouwburg was er oorspronkelijk een soort veenplas, net zoals op de plek van de Klokkenplas, heb ik ooit begrepen.

admin

En dan noemt Enschede zich 'cultuurstad'

Dan vraag ik me nu af, is dat vanwege de Enschedeese sloopcultuur of omdat omdat Enschede door cultuurbarbaren bestuurd wordt ?

sylvius

Citaat van: admin op 29 oktober 2011, 19:07:37
En dan noemt Enschede zich 'cultuurstad'

ik dacht Enschede muziekstad met een culturele wijk.

http://www.stadvannu.nl/stad-van-nu/muziekstad/

O nee toch:

www.roombeek.nl/5_cultuur/1_cultuurmijl/Cultuurmijlflyer.pdf

CiteerWelkom in dé cultuurstad van Overijssel. Enschede heeft
alle ingrediënten voor een inspirerende, culturele citytrip.
De Cultuurmijl leidt je van de bruisende binnenstad
naar het culturele hart van Roombeek. De route is hét
uitgangspunt om een grote diversiteit aan culturele
instellingen, prachtige plekjes, kunstwerken,
monumenten en architectuur te bezoeken en te beleven.

sylvius

De Jacobuskerk komt inderdaad heel mooi tevoorschijn. Als ik burgemeester was van deze stad dan zou ik de voorgenomen bouw van appartementencomplex verbieden.

sylvius

Zeer mysterieuze tekst op nieuwe muur De Wonne: