Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

13 mei hemelvaart

Gestart door sylvius, 23 februari 2010, 10:03:17

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Van der Meiden en Den Oudsten gebroederlijk naast elkaar

sylvius

Jan Calis op weg om de openingshandeling te verrichten:

Poter

Nu gaan ze met de eer strijken van de 3 bomen, veerkracht.
jaj a en wie wilde die bomen ook alweer kappen?

Wat een gruwelijk leugenachtig, huichelend zooitje is en blijft het toch!

sylvius

ik heb daar ook gesproken met Guus Mostart, directeur van de Nationale Reisopera. Ik had praatjes over WAKE dat dat van rampengeld betaald zou zijn en dat de gemeente er mooi weer mee speelt.
Nee dat was echt niet zo. WAKE had niks met de vuurwerkramp te maken. En was ook niet betaald door de gemeente en zeker al niet van rampengeld.
Ze deden alles uit eigen budget.
Gemeente had alleen heleboel kaarten opgekocht.
En ik moest beslist er ook naar toe-- het was fantastische opera geworden, gevoelig, troostgevend.
Ik zei, maar kaartje is me te duur.
Toen zei iemand kost maar tien euro.
en nog iemand anders zei: ik heb nog wel een kaartje voor je.

Maar zou t waar zijn?
Volgens mij is het zelfs op RTV Oost teletekst geweest ; 800.000 euro staat me bij, 800.000 euro rampengeld.
Maar ja staat allemaal  op Jan T.'s forum.

sylvius

Hé dat is raar --

op Chiels forum:

http://ramp13meiforum.yourbb.nl/viewtopic.php?f=2&t=72&start=20

CiteerHoe precair het operaplan ligt, merkte het artistieke team van De Nationale Reisopera dit voorjaar. Ter oriëntatie liepen De Vries en collega's over een braderie in Roombeek. Hun oog viel op een spandoek: 'Wake: een grote leugen!' De componist begrijpt de emotie die erachter zit. 'Na alles wat er is gebeurd, zou iemand over de rug van Roombeek eventjes zijn naam komen vestigen?'

Had ik kennelijk overheen gelezen -- maar dat moet wel haast mijn leugenkraam zijn geweest.

sylvius

http://www.enschede.nl/actueel/pers/01362/

CiteerDe totale kosten voor deze opera zijn begroot op € 800.000. De gemeente draagt € 400.000,- bij aan deze productie. De kosten zijn verdeeld  in ontwikkelkosten (€ 120.000), uitvoeringskosten voor de productie in Enschede(€ 200.000) en een uitgebreid site programma met workshops, lezingen, toegankelijke concerten en arrangementen (€ 80.000) en zijn afgedekt in de begroting van het projectbureau Roombeek. Voor deze bijdrage krijgt de gemeente de beschikking over 4.000 toegangskaartjes.

Mooie meneer die Guus Mostart!

Poter

Ik heb toevallig kort geleden gehoord dat de Nationale Reisopera en de gemeente Enschede hele grote dikke vriendjes zijn.
Wat de gemeente wil doet de NR.
Was een schandalig verhaal.

Poter

Die Ben Nasser is dus duidelijk 1 van de klagers over het ramptoerisme.
Hij word dagelijks aan de ramp herinnert door de ramptoeristen op zondag!
Ik weet niet hoe hij de rest van de week van en naar zijn huis gaat maar lijkt me sterk dat hij dan niet iets ziet wat door de ramp veranderd is.
Hij kan beter verhuizen als ik hem zo hoor spreken.

admin

800.000 euro was het voorschot voor de nationale reisopera  zonder orkest van het oosten.
Dat heb ik nog tegen de Vries gezegd bij spring reverb hoeveel rampgeld die opera wel niet heeft gekost,
en hier mijnheer de vries hier heeft u een kaartje van een opera die ik in elkaar heb gezet.
In de pauze heb ik alle bezoekers (40) van spring reverb mijn flyer gegeven van de rampopera in e-mineur de reactie's waren bijzonder positief.
De Vries zei in zijn toespraak dat de opdracht van de gemeente ''veerkracht'' was
een paar jingens van he conserfatorium hadden ook het thema ''veerkracht'' van de gemeente gekregen.

Een operhoofd van de ''MAAK' opera was er ook hij heeft als eerste mijn flyer gekregen hij herkende de flyer ook
(ja  ik heb er ook honderden per email verstuurd maar geen antwoord)

Bij de opening van verkracht van een stad in de twentse welle was ik ook nog
maar daar heb ik geen reclame gemaakt voor mijn opera dat vond ik ongepast.
Bovendien de burgemeester had mijn flyer al en de directeur van twentse welle heb ik een flyer gegeven bij spring reverb want daar was hij ook.

sylvius

Citaat van: sylvius op 23 april 2010, 20:05:32
Hé dat is raar --

op Chiels forum:

http://ramp13meiforum.yourbb.nl/viewtopic.php?f=2&t=72&start=20

CiteerHoe precair het operaplan ligt, merkte het artistieke team van De Nationale Reisopera dit voorjaar. Ter oriëntatie liepen De Vries en collega's over een braderie in Roombeek. Hun oog viel op een spandoek: 'Wake: een grote leugen!' De componist begrijpt de emotie die erachter zit. 'Na alles wat er is gebeurd, zou iemand over de rug van Roombeek eventjes zijn naam komen vestigen?'

Had ik kennelijk overheen gelezen -- maar dat moet wel haast mijn leugenkraam zijn geweest.

Heeft het toch zin gehad!

Maar ja, hij heeft het niet gesnapt ...

sylvius

Citaat van: sylvius op 23 april 2010, 19:52:31
ik heb daar ook gesproken met Guus Mostart, directeur van de Nationale Reisopera. Ik had praatjes over WAKE dat dat van rampengeld betaald zou zijn en dat de gemeente er mooi weer mee speelt.
Nee dat was echt niet zo. WAKE had niks met de vuurwerkramp te maken.

http://weblogs.nrc.nl/cultuurblog/2010/04/25/cs-recensent-de-grote-dirigenten-raken-op-leeftijd/
CiteerGelukkig is de Nederlandse operawereld avontuurlijker: bij de Reisopera wordt gerepeteerd aan Wake van Klaas de Vries, ter nagedachtenis van  de vuurwerkramp. (Luister hier naar een geluidsfragment) Niet opwekkend, wel een schoolvoorbeeld van opera als levende, actuele kunstvorm.

http://www.nationalereisopera.nl/actueel/wake.doc/

CiteerKlaas de Vries, componist

"Wake is, hoewel geschreven naar aanleiding van de 10-jarige herdenking van de vuurwerkramp in Enschede, geen opera over deze vuurwerkramp.

Zou dat door mijn leugenkraam komen?

admin

Verkracht van een stad
Calis en den Oudsten op weg naar de opening;

admin

Citaat van: admin op 25 april 2010, 11:17:09
Calis en den Oudsten op weg naar de opening;
Verkracht van een stad

De deur wordt opengemaakt.

admin

Citaat van: admin op 25 april 2010, 11:21:44
Citaat van: admin op 25 april 2010, 11:17:09