Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

"Maar ik wil weten"

Gestart door sylvius, 8 maart 2010, 07:11:21

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/2553748/items/2631072/
CiteerVuurwerkramp in Enschede
Marijke van Hees (raadslid), Professor de Boer,
De eerste reacties vanuit de politiek en de wetenschap op de vuurwerkramp in Enschede

Een gesprek met Marijke van Hees, voorzitter van de PvdA en gemeenteraadslid in Enschede en met hoogleraar rampengeneeskunde de Boer

audio:

Marijke van Hees:

"Maar ik wil weten, natuurlijk ik zit nog met zoveel vragen net als u, ik wil weten hoe dit kan gebeuren"

sylvius

Ha, ik heb van de heer K. Grunder van de raadsgriffie copie van de antwoordbrief van de gemeenteraad aan minister Remkes, compleet met de handtekeningen.

Bovenste is de handtekening van Marijke van Hees:

Ook handtekening van Jelmer van der Zee (GroenLinks) staat er op.

En al die andere natuurlijk -- minus de handtekening van Uulke visser (Stadspartij) -- daar was een hele rel om geweest.

sylvius

Hele brief:

admin

Citaat van: sylvius op  8 maart 2010, 09:34:12

En al die andere natuurlijk -- minus de handtekening van Uulke visser (Stadspartij) -- daar was een hele rel om geweest.

Ik mis ook de handtekening van de SP.

sylvius

Citaat van: admin op  8 maart 2010, 20:36:26
Citaat van: sylvius op  8 maart 2010, 09:34:12

Ik mis ook de handtekening van de SP.

SP zat toen niet in de raad.

In 2000 wel, Henk van der Pluijm zat toen voor de SP in de raad.

Maar van landelijke SP, van Jan Marijnissen, mocht niks meer over de (vuurwerk)ramp gezegd worden

( daarom was Henk uit de SP gegaan, alhoewel hij bij de raadsverkiezingen 2002 nog wel namens de SP op de lijst stond, als lijsttrekker zelfs, dacht ik. Maar werd niet (her)kozen. SP die in 2006 in de raad kwam wilde niks doen i.v.m. de ramp. Was klaar.)

sylvius

Ha, van Louwrens Kreb toegestuurd gekregen,
de brief van de gemeenteraad via Mans aan Remkes:

en de begeleidende brief van Mans: