[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18 April 2024, 17:48:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  SEF
| | |-+  Dream Fireworks
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 Omlaag Print
Auteur Topic: Dream Fireworks  (gelezen 72535 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #75 Gepost op: 28 September 2013, 18:01:50 »

Frits Pen wil gewoon alle regels opvolgen ik verwijt hem ook niets hij kan er niets aan doen dat zijn vuurwerk lichamelijk letsel veroorzaakt dat moet van de overheid.  Hij weet nu dat hij onbeperkt munitie mag opslaan volgens 'de regels'  als zijn munitie dan lichamelijk letsel veroorzaakt vaak minder erg dan vuurwerk dan heeft mijnheer Pen toch alles volgens de regels van het bestemmingsplan gedaan en kan hij voorgoed rentenieren. Een beul is ook een hulpverlener en als hij of zij alles volgens de regels doet is er ook niets aan de hand en kan de overheid en haar beulen hun handen in onschuld wassen want volgens de regels mag het. De doodstraf bestaat weer in Nederland dankzij de Europese Unie Dus als mijnheer Pen geen problemen heeft met lichamelijk letsel dan kan hij nu als staats-beul gaan solliciteren.

Ik weet niet hoeveel cocaine Frits Pen snuift maar behalve dat leek het mij wel een aardig persoon ik neem hem persoonlijk niets kwalijk ik ben gewoon boos op de overheid en haar regeltjes en ik geef Frits Pen zelfs tips wat hij kan doen met zijn opslag en zijn leven, ik zal me maar even inhouden want ik heb nog veel meer. Maar laat hem wel uitkijken op de zestiende verjaardag van zijn kind want toen ging bij sef de boel in de hens. Maar dan wordt hij wel weer beschermd door de overheid net als SEF.
 

Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 30 September 2013, 11:42:06 »

Maar Frits Pen krijgt juist geen vergunning van de gemeente, of was je dat ontgaan?

Ik begrijp eruit dat hij vijftig ton consumentenvuurwerk mag opslaan.
Hem is toch vijftig ton vergund op de plek waar Haarman is uitgekocht.


Frits Pen mag 50 ton vuurwerk opslaan was je dat ontgaan ?
Die vergunning is een feit.

De overheid weet zeker dat we nooit ontdekken wat de ramp veroorzaakt heeft en is dan bereid nog een ramp te riskeren met 50 ton. 

Dus Frits Pen heeft al een vergunning voor 50 ton vuurwerk van de gemeente Enschede en hun brandweer om een halve ramp te veroorzaken. Hij geeft zeker ook vuurwerk weg aan de ambtenaren van Enschede en defensie net als SEF. 



   
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #77 Gepost op: 30 September 2013, 12:10:57 »

Maar Frits Pen krijgt juist geen vergunning van de gemeente, of was je dat ontgaan?

Ik begrijp eruit dat hij vijftig ton consumentenvuurwerk mag opslaan.
Hem is toch vijftig ton vergund op de plek waar Haarman is uitgekocht.




Frits Pen mag 50 ton vuurwerk opslaan was je dat ontgaan ?
Die vergunning is een feit.

De overheid weet zeker dat we nooit ontdekken wat de ramp veroorzaakt heeft en is dan bereid nog een ramp te riskeren met 50 ton. 

Dus Frits Pen heeft al een vergunning voor 50 ton vuurwerk van de gemeente Enschede en hun brandweer om een halve ramp te veroorzaken. Hij geeft zeker ook vuurwerk weg aan de ambtenaren van Enschede en defensie net als SEF. 



Dat klopt.

Haarman had ook evenementenvuurwerk.

Consumentenvuurwerk zou geen ramp kunnen veroorzaken;
Het zou ongevoelig zijn voor een drukgolf, d.w.z. niet gaan exploderen, niet mee-exploderen in een massa-explosie.

Op beelden van de vuurwerkramp van na de laatste explosie hoor en zie je steeds nog vuurwerk afgaan.  Dat zou consumentenvuurwerk zijn dat Rudi Bakker ook in huis had.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #78 Gepost op: 21 Januari 2014, 23:43:34 »

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/definitief-geen-vergunning-voor-dream-fireworks-1.4186082


Citaat



Definitief geen vergunning voor Dream Fireworks





ENSCHEDE - Dream Fireworks in Enschede krijgt definitief geen vergunning om de vuurwerkopslag uit te breiden. Dat hebben burgemeester en wethouders van Enschede dinsdag besloten.


Het vuurwerkbedrijf wilde de huidige opslag voor consumentenvuurwerk van 50 ton uitbreiden naar 350 ton. Dat stuitte op hevig verzet en onrust bij omwonenden en andere Enschedeërs. 119 personen maakten bezwaar tegen het verlenen van een vergunning. Een belangrijk signaal dat zeer serieus genomen is, aldus het college in het definitieve besluit. Verder blijven de belangrijkste argumenten onveranderd, aldus B en W. De uitbreiding van de opslag past niet in het bestemmingsplan en ook heeft de brandweer een negatief advies uitgebracht.

Vuurwerkhandelaar Frits Pen en zijn vrouw beraden zich nu over een hoger beroep. „We willen er over nadenken en het bespreken met onze advocaat.”
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #79 Gepost op: 23 Januari 2014, 20:29:35 »


Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #80 Gepost op: 23 Januari 2014, 20:31:16 »

Ik hoop dat Pen in hoger beroep gaat.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #81 Gepost op: 19 Februari 2015, 21:09:09 »

Hij deed het!

Hij heeft gelijk.

Gemeente had opslag van 158,5 ton evenementenvuurwerk vergund (in o.a. 14 zeecontainers) omdat het toch maar tijdelijk was en het financieel gezien beter uitkwam, want er kwam een heel nieuw plan: Groot-Roombeek.

De brandweer ging vuur te lijf alsof het opslag van consumentenvuurwerk betrof en heeft zodoende escalatie niet weten te voorkomen of zelfs veroorzaakt.

E.e.a. is weliswaar met veel bochtengewring handig uit de rampgeschiedenis vewijderd door B&W (Mans c.s.) en de gemeenteraad (Van Hees) met ministeriele ondersteuning (Remkes).


http://www.tubantia.nl/regio/enschede/enschede-laat-emotie-vuurwerkramp-zwaar-wegen-1.4774349
Citaat

Enschede laat emotie vuurwerkramp zwaar wegen


DEN HAAG/ENSCHEDE -  Frits Pen heeft de Raad van State ingeschakeld om zijn vuurwerkopslag aan de Lenteweg te mogen uitbreiden. Enschede houdt dit tegen. „Ik ben Enschedeër, dan is het toch te gek voor woorden dat de gemeente het prima vindt dat ik naar Duitsland kan ophoepelen met mijn consumentenvuurwerkbedrijf.”

De teleurgestelde vuurwerkondernemer Frits Pen zegt dit deze donderdag bij de Raad van State. Pen is niet te spreken over de opstelling en handelwijze van de gemeente. Die weigert hem een omgevingsvergunning te verlenen voor uitbreiding van zijn vuurwerkopslag aan de Lenteweg, op het Euregio Bedrijventerrein. Pen wil zijn opslag van 50 naar 370 ton uitbreiden. Enschede vindt de huidige 50 ton al teveel maar Pen’s bedrijf Dream Fireworks Entertainment zit er al lang en daarom mag hij blijven zitten.

Maximaal twee

Enschede heeft een zogenoemd vuurwerkbestemmingsplan vastgesteld waarbij ze het aantal vuurwerkbedrijven beperkt tot twee, die beiden maximaal 50 ton consumentenvuurwerk mogen opslaan. „Ik snap best dat vuurwerk gevoelig ligt na dat vreselijke ongeluk 15 jaar geleden. Maar dat was evenementenvuurwerk, consumentenvuurwerk is daar mee niet te vergelijken,” aldus Pen.
De gemeentewoordvoerster erkent dat niet alleen in het vuurwerkbestemmingsplan maar ook in het bestemmingsplan voor het Euregio bedrijventerrein de vuurwerkopslag tot 50 ton is beperkt.

Duitsland

Als Pen de rechtszaak over de omgevingsvergunning voor 370 ton opslag verliest is het einde verhaal. Het besluit van de gemeente zorgt volgens hem juist voor meer risico en onveiligheid. „Met een opslag van 370 ton hoef ik niet meer zo vaak met vrachtwagens tussen de Lenteweg en mijn Duitse vestiging te rijden,” benadrukt Pen. „Het is een feit dat het vervoer van vuurwerk de meeste veiligheidsrisico’s oplevert.”
Uitspraak binnen enkele weken.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #82 Gepost op: 19 Februari 2015, 21:36:43 »

Frits Pen ging daar toch zitten aan de Lenteweg omdat hij daar 370 ton mocht opslaan.
Nu mag het ineens niet meer terwijl Frits Pen wel een opslag heeft laten maken voor 370 ton vuurwerk, begreep ik.

Ik heb ooit dat bestemmingsplan van de Lenteweg gelezen daaruit haalde ik dat hij daar wel 370 ton munitie mocht opslaan van de gemeente Enschede.
« Laatste verandering: 19 Februari 2015, 21:38:27 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #83 Gepost op: 19 Februari 2015, 21:41:19 »

Frits Pen ging daar toch zitten aan de Lenteweg omdat hij daar 370 ton mocht opslaan.
Nu mag het ineens niet meer terwijl Frits Pen wel een opslag heeft laten maken voor 370 ton vuurwerk, begreep ik.

Ik heb ooit dat bestemmingsplan van de Lenteweg gelezen daaruit haalde ik dat hij daar wel 370 ton munitie mocht opslaan van de gemeente Enschede.

Mijn reactie ligt bij de censor van de tubantia.

Citaat
Bedankt voor uw reactie, deze is aangeboden aan de redactie.   
   

Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #84 Gepost op: 20 Februari 2015, 08:55:04 »

Frits Pen ging daar toch zitten aan de Lenteweg omdat hij daar 370 ton mocht opslaan.
Nu mag het ineens niet meer terwijl Frits Pen wel een opslag heeft laten maken voor 370 ton vuurwerk, begreep ik.

Ik heb ooit dat bestemmingsplan van de Lenteweg gelezen daaruit haalde ik dat hij daar wel 370 ton munitie mocht opslaan van de gemeente Enschede.

Mijn reactie ligt bij de censor van de tubantia.

Citaat
Bedankt voor uw reactie, deze is aangeboden aan de redactie.   
   





Er is een reactie gekomen op bovenstaande reactie van ene PUNT VIJFTIG.

-------------------------------------------------------------

punt vijftig

Vuurwerk is geen munitie beste brave DON Dat valt immers onder andere voorschriften.

10 uur geleden

Bron : http://www.tubantia.nl/regio/enschede/enschede-laat-emotie-vuurwerkramp-zwaar-wegen-1.4774349
« Laatste verandering: 20 Februari 2015, 11:33:15 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #85 Gepost op: 20 Februari 2015, 08:59:44 »

Frits Pen ging daar toch zitten aan de Lenteweg omdat hij daar 370 ton mocht opslaan.
Nu mag het ineens niet meer terwijl Frits Pen wel een opslag heeft laten maken voor 370 ton vuurwerk, begreep ik.

Ik heb ooit dat bestemmingsplan van de Lenteweg gelezen daaruit haalde ik dat hij daar wel 370 ton munitie mocht opslaan van de gemeente Enschede.

Mijn reactie ligt bij de censor van de tubantia.

Citaat
Bedankt voor uw reactie, deze is aangeboden aan de redactie.   
   



Er is een reactie gekomen op bovenstaande reactie van ene PUNT VIJFTIG.

-------------------------------------------------------------

punt vijftig

Vuurwerk is geen munitie beste brave DON Dat valt immers onder andere voorschriften.

10 uur geleden

Daarop reageerde ik met onderstaande reactie die gelukkig door de strenge censuur van de tubantia kwam.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Don Harberink

Munitie is de zwaarste klasse vuurwerk, tot aan de ramp sloeg defensie dat soort vuurwerk in woonwijken op, na de ramp mag dat niet meer. Uw punt vijftig kogels zijn dus ook vuurwerk volgens de letter der wet.

Datum geplaatst één uur geleden Moderatie Leuk? (0)- Rapporteer!

Bron : http://www.tubantia.nl/regio/enschede/enschede-laat-emotie-vuurwerkramp-zwaar-wegen-1.4774349
« Laatste verandering: 20 Februari 2015, 11:33:54 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #86 Gepost op: 20 Februari 2015, 09:09:43 »

Citaat
punt vijftig

Vuurwerk is geen munitie beste brave DON Dat valt immers onder andere voorschriften.

Bron : http://www.tubantia.nl/regio/enschede/enschede-laat-emotie-vuurwerkramp-zwaar-wegen-1.4774349



--------------------------------------

Een dikke kogel krijg ik voor mijn kiezen van de censor van de tubantia.
Dat vat ik als een bedreiging op.
Het is een kogel-reactie die ik op de tubantia website krijg.
Vergelijkbaar met een brief plus kogel, dat is een ouderwetse kogelbrief.
 
Hieronder een afbeelding van die PUNT VIJFTIG.



Ik reageer bijna nooit meer in de tubantia en als ik het doe is het met 1 of 2 regels want ik kom daar bijna nooit langs hun censuur. Ben benieuwd met welk wapen of soort munitie de tubantia mij de volgende komt bedreigen. Dat mag zeker omdat ik slachtoffer en getuige ben van de ramp.

« Laatste verandering: 20 Februari 2015, 11:34:28 door admin » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #87 Gepost op: 21 Februari 2015, 22:37:59 »

Citaat
DEN HAAG/ENSCHEDE -  Frits Pen heeft de Raad van State ingeschakeld om zijn vuurwerkopslag aan de Lenteweg te mogen uitbreiden. Enschede houdt dit tegen. „Ik ben Enschedeër, dan is het toch te gek voor woorden dat de gemeente het prima vindt dat ik naar Duitsland kan ophoepelen met mijn consumentenvuurwerkbedrijf.”

 Frits Pen heeft natuurlijk geen schijn van kans, want in de Raad van State zitten Donner, Helder en Oosting, alle drie  beheerders van de doofpot.
« Laatste verandering: 21 Februari 2015, 23:27:50 door sylvius » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #88 Gepost op: 22 Februari 2015, 00:39:08 »

Citaat
DEN HAAG/ENSCHEDE -  Frits Pen heeft de Raad van State ingeschakeld om zijn vuurwerkopslag aan de Lenteweg te mogen uitbreiden. Enschede houdt dit tegen. „Ik ben Enschedeër, dan is het toch te gek voor woorden dat de gemeente het prima vindt dat ik naar Duitsland kan ophoepelen met mijn consumentenvuurwerkbedrijf.”

 Frits Pen heeft natuurlijk geen schijn van kans, want in de Raad van State zitten Donner, Helder en Oosting, alle drie  beheerders van de doofpot.


De overheid weet zeker dat men er nooit achter komt wat er bij sef is ontploft.
Maar wel vijftig ton opslaan vlak bij een woonwagenkamp en een buurt die gesloopt moet worden. Bas v/d Heuvel en Bakker van SEF vinden die ijsfonteinen het gevaarlijkst of althans de lichtste soorten vuurwerk, Als Pen Dertig ton ijsfonteinen heeft en nog twintig ton vuurwerk met goed wat magnesium dan is de brandweer kansloos met hun water.

En dan wil de gemeente nog vijftig ton ergens anders in de bebouwde kom zetten, De gemeente Enschede is gevaarlijk gek.

En dan eerst de mensen beroerd maken met 370 ton vuurwerk naast de deur en dan later zegen dat het niet door gaat, de gemeente en hun tubantia doet net of vijftig ton vuurwerk niets is. En de burger gelooft dat.

De gemeente Enschede brengt opzettelijk burgers in gevaar, maar de gemeente Enschede vindt dat niet erg want als de boel ontploft dan kunnen de ambtenaren weer met het geld gaan strijken en promotie maken.

Enschede heeft sinds 2010 na Amsterdam de meeste brandschade,  volgens mij komt dat door de brandweer Enschede want alles wat ze aan het blussen zijn steken zelf net zolang aan tot het afgebrand is, alhoewel lessen uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst. Ik kan die ambtenaren wel begrijpen die doen alles voor promotie.



De ramp heeft mij geleerd dat de overheid liegt en bedriegt, elke ambtenaar is bij voorbaat misdadiger die moordenaars helpen, als men voor de koning moordt dan heet je hulpverlener.
« Laatste verandering: 22 Februari 2015, 01:00:03 door admin » Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #89 Gepost op: 22 Februari 2015, 00:49:11 »

Je hebt gelijk Sylvius van onze onrechtvaardige overheid kan een burger nooit winnen, het slachtoffer is altijd zelf schuld volgens onze rechters van diezelfde corrupte overheid.

Ik denk dat Frits Pen recht heeft op een schadevergoeding ook al krijgt hij maar een euro net als sommige slachtoffers, een tegemoetkoming noemt de overheid dat. Ik dacht dat ze pen gingen matsen met een miljoen of meer want hij mocht eigenlijk alle soorten vuurwerk opslaan aan de lenteweg.

Pen is zakenman hij investeert in een opslag en dan als het klaar is mag hij maar 16% van de opslag gebruiken, dan kan de gemeente ook tegen een aardappelboer zeggen bouw maar een opslag voor 370 ton dat mag volgens het bestemmingsplan en dan als de opslag klaar is zeggen dat het niet mag.

Frits Pen zit er niet mee dat er dit jaar vijfhonderd gewonden zijn gevallen door vuurwerk net als Bakker en Pater daar niet mee zaten of de bezopen bestuurders van ons land en hun brandweer.

« Laatste verandering: 22 Februari 2015, 00:59:07 door admin » Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!