Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Jan Calis: "Ik heb het eerste vlammetje gezien"

Gestart door sylvius, 16 september 2010, 13:19:25

Vorige topic - Volgende topic

admin

Ik heb mijn vier getuigenissen (problemen) vuurpijlen, annoniem-vliegtuigje, Bakker, annonieme-vrachtwgens.

Het probleem van Enschede zijn de laatste twee detonatie's want zonder die detonatie's was er geen ramp geweest.

Een massa-explosie bestaat niet in de natuurkunde en als het wel bestaat verdiend de uitvinder van Oosting een Nobel-prijs  dat kan het esaltato team ook weten als ze mijn woorden niet verdraaid hebben opgeschreven.

Bas van den Heuvel

De term massa-explosie en drukgolf komen inderdaad uit de film van Oosting.

Bas

Bas van den Heuvel

Geert,
Citeer
Of kwam dat brandende wiel voort uit jouw fantasie?

(Zwarte rook op foto van Larry Bruins kwam van brandend rubber  van wiel van de aanhanger-- vuurpijl had zich vastgehecht aan het rubber, en zo de band in lichterlaaie  gezet --
wiel had aangedrukt gestaan tegen E2 -- en dat was de oorzxaak geweest van de escalatie. volgens jou)

Ik begrijp bovenstaande reactie niet. Op 10 april 2002 wordt er gewerkt aan een agenda voor het overleg MSNP / NFI waar het probleem van het karretje in de driehoek en de alternatieve hypothese van MSNP namelijk de brand in de loods van Thole in de bosrand voorkomt.

Op 2 mei 2002 een email over de sporen op het broekje.

En op 25 juni 2002 een aparte mail over het karretje in de driehoek, dat volgens mij niet de bron is van de rook.

Gelet op mijn email archief en aantekeningen zou ik niet weten hoe jij mij dan bovenstaande quote kunt toedichten.
Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel op 18 september 2010, 17:42:56

Gelet op mijn email archief en aantekeningen zou ik niet weten hoe jij mij dan bovenstaande quote kunt toedichten.
Bas

Ik wel,

jij hebt het mij zelf verteld na afloop van de infobijeenkomst van de BSVE in het Dish-hotel.

Wanneer was dat?

Bas van den Heuvel

Don,

Citaat van: admin op 18 september 2010, 14:47:58
Ik heb mijn vier getuigenissen (problemen) vuurpijlen, annoniem-vliegtuigje, Bakker, annonieme-vrachtwgens.

Het probleem van Enschede zijn de laatste twee detonatie's want zonder die detonatie's was er geen ramp geweest.

Een massa-explosie bestaat niet in de natuurkunde en als het wel bestaat verdiend de uitvinder van Oosting een Nobel-prijs  dat kan het esaltato team ook weten als ze mijn woorden niet verdraaid hebben opgeschreven.

Je kunt het niet beter formuleren dan in deze quote. De wetenschappelijke term is sympathische detonatie. Een detonatie, met een sterke schokgolf fase, t.g.v. een voorafgaande gebeurtenis. De voorafgaande gebeurtenis in de orde grootte van enkele 10'tallen milliseconden ontsteekt het vuurwerk gelijktijdig. Hierover gingen mijn proeven samen met de KMA. Als de opslagplaatsen onderling waren afgeschermd door aarden wallen had de vuurwerkramp niet zo plaats kunnen vinden.

Bij de grootschalige vuurwerkproeven in Polen (CHAF) zien we overigens dat een container met 8600 kilo vuurwerk een klap geeft twee keer krachtiger dan de ramp in Enschede. Vuurwerk is LEVENS gevaarlijk.

Bas

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op 18 september 2010, 18:41:19
Citaat van: Bas van den Heuvel op 18 september 2010, 17:42:56

Bas

Ik wel,

jij hebt het mij zelf verteld na afloop van de infobijeenkomst van de BSVE in het Dish-hotel.

Wanneer was dat?
De bijeenkomst in het DISK hotel was midden 2003, dus lang na dat ik wist dat het verhaal van de aanhanger niet klopte. De hypothese van MSNP is altijd gewest dat het stuk vuurwerk dat opbrand voor E2 de inhoud van E2 ontsteekt, Oosting vult dit verder aan met een PV van Kloppenborg. Zie hun rapport.

Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel op 18 september 2010, 18:46:55

De bijeenkomst in het DISK hotel was midden 2003, dus lang na dat ik wist dat het verhaal van de aanhanger niet klopte. De hypothese van MSNP is altijd gewest dat het stuk vuurwerk dat opbrand voor E2 de inhoud van E2 ontsteekt, Oosting vult dit verder aan met een PV van Kloppenborg. Zie hun rapport.

Bas

Dus dan had je het gewoon uit je duim gezogen, terwijl je het met grote stelligheid beweerde ...

Het werd ook pas interessant toen Jack Huygens mij vertelde (in 2008) dat hij voordat hij was begonnen met filmen eerst een beetje over het dak van het balengebouw heen en weer had gelopen, en toen, vanuit een andere positie dan van waaruit hij gefilmd had, in de driehoek had kunnen kijken en daarin een aanhanger had zien staan met rubberen banden waarvan één band in brand had gestaan en waar zwarte rook van afkwam.

En echt interessant werd het toen Jack Huygens in een utizending van Sylvana iets heel anders beweerde. nl. dat hij was misbruikt,e tc. en dat je uit zijn beelden niet kon opmaken dat er brand in de driehoek had gewoed.

en nog interessanter werd het toen hij het tegenover mij glashard ontkende, dat hij dat tegen mij gezegd zou hebben.

en nog interessanter nu jij eveneens ontkent dat jij mij dat destijds zo verteld hebt.

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op 18 september 2010, 19:34:30
Citaat van: Bas van den Heuvel op 18 september 2010, 18:46:55

Bas

Dus dan had je het gewoon uit je duim gezogen, terwijl je het met grote stelligheid beweerde ...

Het werd ook pas interessant toen Jack Huygens mij vertelde (in 2008) dat hij voordat hij was begonnen met filmen eerst een beetje over het dak van het balengebouw heen en weer had gelopen, en toen, vanuit een andere positie dan van waaruit hij gefilmd had, in de driehoek had kunnen kijken en daarin een aanhanger had zien staan met rubberen banden waarvan één band in brand had gestaan en waar zwarte rook van afkwam.

En echt interessant werd het toen Jack Huygens in een utizending van Sylvana iets heel anders beweerde. nl. dat hij was misbruikt,e tc. en dat je uit zijn beelden niet kon opmaken dat er brand in de driehoek had gewoed.

en nog interessanter werd het toen hij het tegenover mij glashard ontkende, dat hij dat tegen mij gezegd zou hebben.

en nog interessanter nu jij eveneens ontkent dat jij mij dat destijds zo verteld hebt.

Geert,

Zie je niet onderhand een patroon. Je krijgt maar een deel van de informatie mee en komt dan met allerlei bijna beschuldigende suggesties en vragen. Waardoor je de volgende keer weer minder echte informatie krijgt. Dat mag maar is niet altijd handig en ik denk dat ook niet bijdraagt aan je eigen overzicht over de ramp en de daarbij passende verwerking.

Eigenlijk is het precies het zelfde als het doorspelen van onze email correspondentie. Deze mails komen bij Mart van Troost terecht die ze vervolgens weer geeft aan de advocaat in het proces van de aanslag op Cor van Hout, als contra-informatie tegen mij. Ik was aan het kijken hoe we Jan Mans tot een betekenisvol signaal voor het eind van dit jaar konden verleiden,  omdat ik vind dat Jan Mans alsnog zijn excuses moet maken voor zijn rol in de ramp. en dat wordt nu met juist dit soort acties gefrustreerd.

Samengevat: jouw bijdrage hoe goed ook bedoeld, werkt af en toe contra-productief.

Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel Ik was aan het kijken hoe we Jan Mans tot een betekenisvol signaal voor het eind van dit jaar konden verleiden,  omdat ik vind dat Jan Mans alsnog zijn excuses moet maken voor zijn rol in de ramp

Jan Mans verleiden?

Lekker hapje voorhouden, hapje + drankje + eervolle vermelding.

Maar ja, Mans heeft al lang toegegeven dat hij "iets beter op had moeten letten" --

Hij had immers t.g.v. de millenniumwisseling een vuurpijl afgestoken op het Bamshoeveterrein.

Als hij geweten had dat vlak bij, op steenworp afstand,  een bom lag dan had hij het niet gedaan...

sylvius

de gewraakte passage uit onze e-mail correspondentie:

Citaat van: Bas van den HeuvelWeder vraagje. Heb jij nog de docu van hoe Jan Mans zich er uit heeft geluld bij de bijeenkomst van de gemeenteraad? Ik wil namelijk voor het eind van het jaar het hoofd van Mans er als nog afhakken. Misschien kunnen jullie daarna een actie starten om zijn ereburgerschap van Enschede af te nemen.

Bas

Is hij wel ereburger?

sylvius

Ja klopt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Fransen_(ondernemer)
CiteerIn 2007 werd Fransen benoemd tot ereburger van Enschede, een titel die daarvoor enkel aan voormalig burgemeesters Ko Wierenga en Jan Mans was verleend.

illuster gezelschap...

sylvius

Ik snap trouwens niet wat Boone daar dan mee moet, noch hoe hij daar aan komt.

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op 19 september 2010, 08:16:34
Ik snap trouwens niet wat Boone daar dan mee moet, noch hoe hij daar aan komt.

Boone las voor uit een email van Mart van Troost, met de eerder vermelde inhoud van onze correspondentie. Boone had het idee dat Mart Brandweercommandant was. Ik weet ook niet hoe Mart aan onze correspondentie kan zijn gekomen. Ik denk ook dat het zeker niet jouw bedoeling was dat deze mail in het strafproces van de aanslag op Cor van Hout terecht kwam. Dergelijke informatie wordt contra-informatie genoemd, en is bedoeld de deskundige van het OM, ik dus, in diskrediet te brengen.

Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel op 19 september 2010, 10:35:47

Boone las voor uit een email van Mart van Troost, met de eerder vermelde inhoud van onze correspondentie. Boone had het idee dat Mart Brandweercommandant was. Ik weet ook niet hoe Mart aan onze correspondentie kan zijn gekomen. Ik denk ook dat het zeker niet jouw bedoeling was dat deze mail in het strafproces van de aanslag op Cor van Hout terecht kwam. Dergelijke informatie wordt contra-informatie genoemd, en is bedoeld de deskundige van het OM, ik dus, in diskrediet te brengen.

Bas

Ja nou snap ik het.
"de deskundige van het OM"
Ik heb correspondentie gevoerd met Patricia van der Valk,
zij zei
"Over  bepaalde zaken daar kunnen wij niet over oordelen, gewoon omdat we de expertise niet in huis hebben. dus moeten we afgaan op het oordeel van deskundigen" .

Maar ook herinner ik mij uitspraak van mevrouw Kunst voor de camera van TV Oost:
"wij willen gaan bewijzen dat de ramp volledig is toe te schrijven aan het aanwezige vuurwerk" - of i.d.
(En natuurlijk dat het was aangestoken door André de Vries).

En ik herinner mij Bas op de infoavond van de BSVE, dik met Tolteam en OM, zo dik dat toen ik na afloop een vraag stelde aan mevrouw Kunst jij die vraag voor haar ging beantwoorden, waar zij dus bij stond.

De vraag is: waarom had/heeft het OM zo'n vertrouwen in jou?

Dat zal dan ook wel de bedoeling van Boone zijn geweest, want die man zal wel niet dom zijn, neem ik aan.

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op 19 september 2010, 11:21:49798 date=1284892547]
De vraag is: waarom had/heeft het OM zo'n vertrouwen in jou?

Dat zal dan ook wel de bedoeling van Boone zijn geweest, want die man zal wel niet dom zijn, neem ik aan.

Geert, misschien omdat ik goed ben in mijn werk. Ik ben sinds 2007 geaccrediteerd en heb sindsdien een groot aantal strafzaken mogen helpen oplossen.

Dat ik in 2000 voor de getroffenen heb gewerkt, wat je ook van die uitkomst vindt, was gelet op mijn toenmalige positie al vreemd. Het is niet gebruikelijk dat getroffenen toegang hebben tot echte kennis. Keep the mushrooms in the dark and feed them a lot of shit is het standaard beleid. Dat heb ik bij de vuurwerkramp proberen te voorkomen.

Bas