Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

De bestuursrechter in Almelo laat vrijdag weten of het rijksrechercheonderzoek n

Gestart door sylvius, 29 september 2010, 12:14:56

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Piet Hein Donner
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

eerder baantje van Remkes.

admin

Persagenda raad van state

maandag 28 februari 2011

10.45 uur

Zitting over de weigering door de toenmalige minister van Justitie om informatie van de rijksrecherche openbaar te maken. Twee ex-rechercheurs en voormalige leden van het zogenoemde Tol-team hadden de minster op grond van de Wet openbaarheid van bestuur gevraagd alle informatie openbaar te maken die is gebruikt voor het rapport over het functioneren van het Tolteam in het strafrechtelijk onderzoek naar de vuurwerkramp in Enschede. Volgens hen zou daaruit blijken dat er gesjoemeld is met het bewijsmateriaal en dat het onderzoek naar de ramp niet goed is uitgevoerd. De minister heeft geweigerd de gevraagde informatie te geven, vanwege het belang van vertrouwelijkheid bij dit soort onderzoeken. De minister is onder meer bang dat politiemedewerkers in het vervolg niet meer willen meewerken aan onderzoeken, als zij niet de garantie krijgen dat hun verklaringen geheim blijven. De rechtbank in Almelo oordeelde in oktober 2010 dat de minister niet op die grond mag weigeren de verklaringen openbaar te maken.
De rechtbank deed dit naar aanleiding van een eerdere uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van januari 2009. In die uitspraak met zaaknummer 200803121/1 oordeelde de Raad van State dat de rechtbank had moeten ingaan op een deel van het verzoek van de mannen. Daarom wees de Raad van State de zaak terug naar de rechtbank. De minister is het niet eens met de nieuwe uitspraak van de rechtbank en komt daartegen in hoger beroep bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. (zaaknummer 201010133/1)

http://www.raadvanstate.nl/pers/persagenda/

-------------------------------------------

Zittingsagenda raad van state

maandag 28 februari 2011

(Deze agenda kan door onvoorziene omstandigheden altijd nog wijzigen)

Kamer 3 - Hoger Beroep

Unit H3:

Staatsraden Vlasblom, Van Altena, Borman
201010133/1

http://www.raadvanstate.nl/agenda/zittingsagenda/

-------------------------------------------

Locaties
De Raad van State is gevestigd in vijf panden in het centrum van Den Haag. Alleen het gebouw aan het Lange Voorhout is een gebouw dat toegankelijk is voor publiek. Hier vinden ook de zittingen van de Afdeling bestuursrechtspraak plaats.

Lange Voorhout 3
2514 EA  Den Haag

sylvius

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=122334

Citeermaandag 28 februari 2011 | 14:07 uur
      De minister van Justitie blijft zich verzetten tegen openbaarmaking van delen van onderzoeken naar de handelswijze van het zogenoemde Tolteam van politie Twente.

Dit politieteam deed onderzoek naar strafbare feiten rond de vuurwerkramp. Maandag ging de minister bij de Raad van State in hoger beroep om te voorkomen dat informatie over het Tolteam voor iedereen openbaar wordt. Volgens het ministerie zal dit politie-ambtenaren en getuigen afschrikken als ze weten dat hun verklaringen openbaar worden. Twee voormalige rechercheurs van het Tolteam willen juist alle feiten op tafel hebben, zodat de waarheid aan het licht komt en hun naam gezuiverd kan worden. De Raad van State doet over zes weken uitspraak.

sylvius

Citaat van: sylvius op 28 februari 2011, 14:16:45
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=122334

Citeermaandag 28 februari 2011 | 14:07 uur
      De minister van Justitie blijft zich verzetten tegen openbaarmaking van delen van onderzoeken naar de handelswijze van het zogenoemde Tolteam van politie Twente.

.

Down with Rutte!

http://www.tctubantia.nl/regio/6763918/Rutte-Niet-onder-de-indruk-van-aanvallen.ece

Citeer
maandag 31 mei 2010

'Onderste steen vuurwerkramp moet boven!'
De onderste steen van de vuurwerkramp moet boven komen, benadrukt Mark Rutte tijdens zijn bezoek aan de redactie van De Twentsche Courant Tubantia. Hij steunt een nader onderzoek naar afhandeling van de vuurwerkramp in mei 2010

sylvius

Zou Mr. Herstel die achterliggende verklaringen wel te lezen hebben gehad?

admin

Ben vandaag bij de raad van state geweest.

Heb daar even gepraat met Vorkink en jan T.
Bakker was er ook.

De landsadvocaten hadden geen antwoord op de vragen van de raad volgens mij gingen de landsadvocaten af als een gieter.
Ik heb na afloop die landsadvocaten gezegd hoe ik over hun als organisatie dacht en dat dat niet persoonlijk bedoeld was.

Uitspraak over zes weken normaal gesproken.

admin

Citaat van: Bas van den Heuvel op 28 februari 2011, 17:54:49
Bedoel je Jan T. Of Jan Paalman?

Ik bedoel Jan T. van het ineens verdwenen  13mei2000.nl forum.

Paalman en de Roy waren er ook.

Ben nu een beetje moe maar in den Haag werd mij duidelijk dat het nog veel erger is dan dat ik dacht.
En dat de landsadvocaten er alles aan doen om de leugens van justitie in stand te houden tot de zaak verjaard is.

sylvius

http://twitter.com/charlderoy

charlderoy Charl de Roy
Komen net van #Raad van State. Goede zitting. Over 6 weken uitspraak. Weer wachten dus
9 hours ago Favorite Retweet Reply

admin

Ik heb geen aantekeningen gemaakt tijdens de zitting want ik had geen pen bij me en was vergeten er 1 te bietsen.
Ik weet dus niet of het letterlijk klopt wat ik erover zeg.

De twee landsadvocaten waren dezelfde vrouwen als in Almelo, dus ministers varanderen maar hun onderlaag blijft in stand.

Het ging toch om het openbaarmaken van het Rijks Recherche onderzoek ?

De landsadvocaat verwees naar een zaak mbt Zebrenisa daaar had de raad ook besloten dat alles in de doofpot moet blijven en Enschede is net zoiets. (Allemaal verdwenen foto-rolletjes onee mag niet over gepraat worden).

Paalman zei van tevoren dat hij van de zaak ging afdwalen en verwees naar een rapport van Interne zaken en over het vernietigen van tien optical discs met afgeluisterde gespreken dat is nog erger dan het RR rapport  daar zei de raads voorzitster dat dat dat een andere zaak een andere zaak is en een nieuwe procedure vereist.

De raad moest ook nog een beetje lachen tijdens de zitting behalve de landsadvocaten ?
Er werd een document getoond dat vrij was gekomen met de gewonnen WOB zaak.
Het hele document was zwartgelakt.
De raad zei nog dat de overheid probeerd transparrant te zijn.
De landsadvocaat had geen antwoord maar had het steeds over twee wetjes wetje 10 en wetje 365 ofzo en een keer Zebrenisa.

Jan T. van heb ik gevraagd heel rustig gevraagd om een back-up van mijn berichten op zijn forum heb hem gezegd dat die berichten mijn dagboek van de ramp waren en en nu ben ik alles kwijt .... Jan zei dat ik rustig moest blijven en dat hij zou zien wat hij kon doen heb hem mijn mobiele telefoonnummer gegeven.

Heb nu Vorkink voor het eerst ontmoet heb hem nog even gezegd dat ik nog vanaf half juni geen antwoord heb van justitie op mijn klacht en dat ik vlak voor de feestdagen nog een brief ontving van het O.M. dat ik nog langer op antwoord moet wachten. Vorkink vond dat erg lang.

Ik heb na afloop even met die twee landsadvocaten gepraat en een kind of leerling van hun.
Citaat advocaat van de minister;
'Je moet van je hart geen moordkuil maken'.

admin

Ik heb Vorkink verteld dat Calis en Vasse bij de RvdJ hadden gezegd dat hij ervoor verantwoordelijk is dat er een nieuw onderzoek door justitie is opgestart. En dat het nieuwe onderzoek pas op 12 mei  2010 is gestart.

Ben via het binnenhof terug naar huis gegaan.
Dacht dat den Haag een mooie stad was maar vanaf het spuit tot aan de lange voorhout stonden een boel grote lelijk gebouwen het en ik dacht nog wat zou daar voor moois hebben gestaan maarja de viekante meterprijs ligt hoog en zo zijn de projectontwikkelaars blij dat zie ik overal in Amsterdam ook. En Rotterdam spant de kroon als het op Manhattan lijkt dan is het goed. Een vlammetje kan daar uitkomst bieden zei de gemeente nog tegen sef vlak voor de ramp.