Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Nieuw vervolgonderzoek duurt zeker halfjaar

Gestart door sylvius, 30 september 2010, 15:09:25

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel op  3 oktober 2010, 06:45:29
Geert,

Je bent weer ouderwets gestoord bezig.

Bas

Bas, was jij dan niet degene die schreef:

CiteerWeder vraagje. Heb jij nog de docu van hoe Jan Mans zich er uit heeft geluld bij de bijeenkomst van de gemeenteraad? Ik wil namelijk voor het eind van het jaar het hoofd van Mans er als nog afhakken. Misschien kunnen jullie daarna een actie starten om zijn ereburgerschap van Enschede af te nemen  

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op  3 oktober 2010, 07:39:49
Citaat van: Bas van den Heuvel op  3 oktober 2010, 06:45:29
Geert,

Je bent weer ouderwets gestoord bezig.

Bas

Bas, was jij dan niet degene die schreef:

CiteerWeder vraagje. Heb jij nog de docu van hoe Jan Mans zich er uit heeft geluld bij de bijeenkomst van de gemeenteraad? Ik wil namelijk voor het eind van het jaar het hoofd van Mans er als nog afhakken. Misschien kunnen jullie daarna een actie starten om zijn ereburgerschap van Enschede af te nemen  

Geert, dat klopt. Ik vind nog steeds dat Jan Mans en Rudi Bakker voor het eind van het jaar een betekennisvol signaal moeten afgeven dat zij de critiek van de commissie Oosting op hun handelen hebben begrepen. Als jouw mail aan de burgemeester was bedoeld hier aan bij te dragen, dan heb ik je mail niet begrepen en maak ik excuses aan jou voor mijn vorige posting.

Ik ben naast het dossier / linkje van jou ook zelf een leuk dossier aan het samenstellen. Ik denk dat ik nog wel met dat dossier naar buiten kom als Mans niet opschiet, en als hij wel opschiet trouwens ook.

Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den HeuvelGeert, dat klopt. Ik vind nog steeds dat Jan Mans en Rudi Bakker voor het eind van het jaar een betekennisvol signaal moeten afgeven dat zij de critiek van de commissie Oosting op hun handelen hebben begrepen. Als jouw mail aan de burgemeester was bedoeld hier aan bij te dragen, dan heb ik je mail niet begrepen en maak ik excuses aan jou voor mijn vorige posting.

Ik ben naast het dossier / linkje van jou ook zelf een leuk dossier aan het samenstellen. Ik denk dat ik nog wel met dat dossier naar buiten kom als Mans niet opschiet, en als hij wel opschiet trouwens ook.

Bas, je verdraait je eigen woorden.

Je bent bovendien niet goed wijs:

"de critiek van de commissie Oosting".

Oosting en Mans zijn dikke vrienden.

sylvius

Oosting, een van de bobo's aanwezig bij de wereldpremiere van de opera Wake.

Andere bobo Albert Vasse.

Oosting zei tegen Vasse (dat ving ik op): "Het eerste vlammetje is helemaal niet interessant. Het maakt niet uit hoe de brand ontstaan is.   Als er geen vuurwerk in de ompakrtuimte had gelegen dan was er geen ramp geweest."

Daar was Vasse het roerend mee eens.

Vraag ik me nu wel af waarom Vasse zo'n waarde hechrt aan het inbrekersverhaal.

Bas van den Heuvel

Voor de verantwoordelijkheid voor de ramp, is inderdaad het "eerste vlammetje" niet van belang. Een incident, met welke oorzaak ook, had niet tot deze gevolgen mogen leiden. Een opslag van professioneel vuurwerk in een woonwijk is onverstandig. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt overigens meer bij Smallenbroek dan bij Baker en Pater. Het tolteam wilde daarom ook de gemeente en Smallenbroek vervolgen, echter de driehoek was het hier niet mee eens.

Bas

sylvius

CiteerEen opslag van professioneel vuurwerk in een woonwijk is onverstandig

Maar kon wel, volgens Mans & Oosting, als SEF zich maar aan de voorschriften had gehouden.

Mans heeft dan ook al lang "bekend" dat de gemeente wat beter op had moeten letten.

dianap

ik heb het filmpje bekeken en er naar geluisterd. En dan word ik alleen maar nog bozer op den Oudsten, die grote hypocriet. En Sitalsing 'wij willen het serieus doen' die werkt alleen maar mee aan het overheidsstreven: Traineren, traineren traineren.

Die stukken waar Paalman achteraan zit worden -als ze de ramp oplossen- echt NOOIT vrijgegeven. Iedereen wordt aan het lijntje gehouden. Er moet nu binnen 6 weken een nieuw besluit worden genomen door de minister (welke? Formatie ook een reden voor 3 maanden extra vertraging!) en die kan het 6 weken uitstellen. Daarna komt er een nieuw besluit, maar krijgen doen ze het niet. Daarna gaat iemand weer in beroep en zo sleept ook deze toestand zich nog jaren verder. En den Oudsten WIL helemaal niet oplossen dat kan hij (en de hele overheid) niet eens gebruiken. Ze (overheid) hebben er een geweldig zootje van gemaakt de idioten.

En Oosting/Vasse/Calis kennen mooi lulle. 'ALS' er geen spul in C2 had gelegen dan'. Vreemd hoor. Ze vinden het ontstaan minder belangrijk?! Dan durf ik te wedden dat ze er al lang meer van weten en dat ze het eerste vlammetje NIET kunnen gebruiken.

ALS als ALS. Als ze de boter van hun kop laten smelten hoop ik dat ze zwemmen kunnen.
Wat een vertoning, 'ALS'. Als het had geregend dan.. als ze er geen vergunning voor hadden gegeven dan!!

Bas van den Heuvel

Dianap,

Ze kunnen inderdaad mijn verhaal niet waarderen en hebben dat dan ook tegengesproken. Uit mijn onderzoek wordt duidelijk dat Jan Mans onterecht heeft kunnen aanblijven. Daarom is het goed dat de vuurwerkramp is weggehaaald bij de vriendjes van Mans.

Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den HeuvelUit mijn onderzoek wordt duidelijk dat Jan Mans onterecht heeft kunnen aanblijven.

Hoe dan? En waarom onterecht aanblijven?

(Mans had zijn lot in handen gegeven van de gemeenteraad)

CiteerDaarom is het goed dat de vuurwerkramp is weggehaaald bij de vriendjes van Mans.

wie zijn de vriendjes van Mans?

Sitalsing? Patricia van der Valk? Kamperman? Reinshagen? Schut? Den Oudsten?

Bas van den Heuvel

Citaat van: sylvius op  3 oktober 2010, 10:50:08
Citaat van: Bas van den HeuvelUit mijn onderzoek wordt duidelijk dat Jan Mans onterecht heeft kunnen aanblijven.

Hoe dan? En waarom onterecht aanblijven?

(Mans had zijn lot in handen gegeven van de gemeenteraad)

CiteerDaarom is het goed dat de vuurwerkramp is weggehaaald bij de vriendjes van Mans.

wie zijn de vriendjes van Mans?

Sitalsing? Patricia van der Valk? Kamperman? Reinshagen? Schut? Den Oudsten?
Geert,

Dit bedoel ik nou. In het wilde weg namen noemen, zonder blijk te geven van enig inzicht. 

Bas

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel op  3 oktober 2010, 13:06:08

Geert,

Dit bedoel ik nou. In het wilde weg namen noemen, zonder blijk te geven van enig inzicht. 

Bas

Wie zijn dat dan wèl, die vriendjes van Mans (waarbij het onderzoek is weggehaald)?

En wat precies heb jij duidelijk gemaakt in je onderzoek over de rol van Mans?

sylvius

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=118097

Citeer
Geen haast met onderzoek vuurwerkramp

donderdag 18 november 2010 | 13:41 uur

Politie en Justitie in Zwolle maken nog geen haast met een vervolgonderzoek naar de vuurwerkramp.
Vuurwerkramp

De opsporingsautoriteiten wachten nog steeds op de opdracht vanuit Twente. Bijna twee maanden geleden maakte het Openbaar Ministerie, samen met de Twentse korpsleiding en burgemeester Den Oudsten, bekend dat nog meer tijd nodig is voor het onderzoek en dat dit wordt overgeheveld naar Zwolle. Het feitenonderzoek is in mei gestart na een serie uitzendingen van TV Oost over de vuurwerkramp. Daar kwam een getuige aan het woord met nieuwe informatie over de rol van een directielid en personeelsleden van SE Fireworks voorafgaande aan de ramp die in 2000 aan 23 mensen het leven kostte.

sylvius

We zijn dus blij gemaakt met een dooie mus  :'(

http://vliegendeiland.blogspot.com/2009/08/wat-zit-je-daar-te-treuzelen-hier-kijk.html

Citeer

Dooie mus

"Wat zit je daar te treuzelen?"
"Hier, kijk, een dooie mus."
"Een dooie mus?"
"Ja, ik wil ze meenemen om te begraven."
"Begraven? Kom laat dat liggen, we gaan naar huis."
"Neen. Ik wil ze meenemen."
"Meenemen. Da's vies. Laat ze liggen."
"Jij hebt geen hart."
"Dat heeft er niks mee te maken. Kom mee, lastig kind."
"Neen, ik wil die dooie mus."
"Meekomen zeg ik."
"IK WIL DIE DOOIE MUS!"

sylvius

RobVor Rob Vorkink
Justitie weigert exacte onderzoeksopdracht vervolg vuurwerkramp te openbaren
8 hours ago Favorite Retweet Reply

sylvius

http://twitter.com/RobVor

CiteerRobVor Rob Vorkink
Justitie weigert onderzoeksopdracht vervolgonderzoek vuurwerkramp te openbaren, maar opdracht is zeer beperkt. lees volgende tweet
11 hours ago Favorite Retweet Reply

Citeer RobVor Rob Vorkink
Onderzoeksopdracht vervolgonderzoek vuurwerkramp: toets betrouwbaarheid nw getuigeverklaring werken op zaterdag 13 mei11 hours ago Favorite Retweet Reply

:o :'(