Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Grenswerk

Gestart door sylvius, 7 oktober 2010, 06:12:08

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citeer
stoanloatn stoanloatn
Het eerste begin is er mbt Legokerk, dank aan D66, PvdA, BB, CDA en CU. En dank natuurlijk aan college 053 en wethouder Van Hees. #legokerk
Favorite Retweet Reply
»

stoanloatn stoanloatn
Nu verder werken aan permanent lego-bouwwerk in de komende jaren... #legoobject #icoon #053
Favorite Retweet Reply
»

stoanloatn stoanloatn
Een meerderheid! De #legokerk blijft - gezien de vergunningen - langer staan tot 21 oktober! #icoon #top!
Favorite Retweet Reply
»

sylvius

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/9610218/Legokerk-mag-nog-eventjes-blijven-staan.ece

CiteerLegokerk mag nog eventjes blijven staan

ENSCHEDE - De geplande sloop van de Legokerk op het Stationsplein is van deze week uitgesteld tot na 21 oktober. Vlak voor de herfstvakantie verdwijnt het opvallende kunstwerk. De zware, betonnen in legokleuren geschilderde blokken gaan dan in de opslag. Het is de bedoeling die volgend jaar voor GrensWerk te hergebruiken voor een ander bouwwerk.

De VVD is de enige partij die vindt het Legokerk per direct wil weghalen. Het nog twee weken langer laten staan kost volgens ramingen 10.000 euro aan beveiligingskosten en activiteiten in het tijdelijke gebouw. Raadslid Jeroen Diepenmaat heeft dat geld er niet voor over. Hij gelooft ook niet dat het nog een trekker is voor Enschede waar ondernemers en stad van gaan profiteren.

Die mogelijkheden ziet Danny de Vries juist wel. Als 'burger van Enschede' pleit hij voor het laten staan van de Legokerk. ,,Het is in korte tijd een icoon voor de stad geworden. Geef toeristen langer de kans het te bekijken. Gebruik het kerkje straks als huis van Sinterklaas. We hebben hier iets moois voor de stad in handen."

Stadsdeelwethouder Marijke van Hees is wel enthousiast maar ziet geen kans na 20 oktober het bouwsel te laten staan. Dat laat de vergunning niet toe. Het zou ook op bezwaren van ondernemers van de Oude Markt stuiten. Van de meerderheid van stadsdeel Centrum mag het kerkje even blijven.

sylvius

CiteerHet is de bedoeling die volgend jaar voor GrensWerk te hergebruiken voor een ander bouwwerk.
:P

Daar zitten ze dan mooi mee

Konden ze het beter Legowerk Festival noemen, of LegioWerk.

sylvius

Citeer stoanloatn stoanloatn
Eerste stap gezet. Legokerk blijft tot 21 oktober. Maar hoe zorgen we voor een definitief lego-object in 053? Denk mee: http://www.linkedin.com/groupsDirectory?results=&sik=1317759285166&pplSearchOrigin=GLHD&keywords=legokerk
9 hours ago Favorite Retweet Reply

stoanloatn stoanloatn
Nu verder werken aan permanent lego-bouwwerk in de komende jaren... #legoobject #icoon #053
11 hours ago Favorite Retweet Reply

sylvius

Citeereen definitief lego-object in 053
Dat wilt wie nich in Eanske.

Zou drs. Danny's BV er commercieel belang bij hebben?
Of is er een psychologische verklaring.
Danny lijkt in elk geval aardig bezeten . Van demoon Legio?
Legostukjes zijn inderdaad legio. Vroeger lag bij ons de hele vloer er mee bezaaid.
Als je dan bezoek kreeg moest je eerst met een bezem een beetje ruimte creëren.

admin

Citaat van: sylvius op  5 oktober 2011, 05:52:26

Volgens mij werkt Danny voor de gemeente sinds de ramp en is het een P.R. stunt oftewel een 1 tweetje tussen Danny en de gemeente, Danny zet hem voor en de gemeente kopt hem erin.

Danny's  fanatisme komt misschien door een  dogmatische katholieke of gereformeerde achtergrond en die kerk is zijn
manier om een wit voetje te halen bij hun God.

dianap

Citaat van: admin op  5 oktober 2011, 13:57:30
Citaat van: sylvius op  5 oktober 2011, 05:52:26

Volgens mij werkt Danny voor de gemeente sinds de ramp en is het een P.R. stunt oftewel een 1 tweetje tussen Danny en de gemeente, Danny zet hem voor en de gemeente kopt hem erin.

Danny's  fanatisme komt misschien door een  dogmatische katholieke of gereformeerde achtergrond en die kerk is zijn
manier om een wit voetje te halen bij hun God.

Correct! Had niemand mogen weten.

ESALTATO - STOANLoaTEn

21 oktober lijkt mij een prima dag  de grote afbraak.

sylvius

Ha daar gaat "stoanloatn" al onderuit:

Citeer@MarinaEens
Marina Eenschoten Leuke van lego is steeds een nieuwe creatie op andere plek. Helaas nieuwe inspiratie ontbreekt door #legokerk te behouden

Reactie "stoanloatn":
Citeer@stoanloatn
stoanloatn @MarinaEens Dat is ook het idee... Mag andere plek zijn, ander gebouw etc. Als er maar een groot lego-object in de stad blijft....
20 hours ago via web
Favorite Retweet Reply

Reactie:

Citeer@MarinaEens
Marina Eenschoten @stoanloatn wat's in the name, waarom heten jullie dan staan laten?
12 hours ago via Twitter for Android 

En dan krijg je Willem Jaap van hippe wijk met reactie die nergens op slaat:

Citeer@willemjaap
Willem Jaap Zwart @MarinaEens Gelukkig bouwen we er volgend jaar iets anders van; welke dagdeel ga jij geïnspireerd vullen (nog 46 te gaan) @stoanloatn
11 hours ago via web

sylvius

Very weird:

http://www.youtube.com/watch?v=wSTnva1SIus

(dit is een foto die in het filmpje is ingevoegd.

Ik had het monument wat opgekalefaterd voor de koningin.

Baksteen en rode tulp op een kaartje met tekst: "De onderste steen ontbreekt nog steeds" (dacht ik, weet ik niet zeker, mijn eigen foto's kan ik niet terugvinden.

Had ik al vroeg zo neergezet, en iedereen had het ongemoeid gelaten.

Toen naderde de stoet met de koningin en de burgmeester en Bleker en de commissaris van de koningin en nog wat bobo's en natuurlijk veiligheidsagenten; drukte van belang , want iereen wilde glimp van opvangen. De stoet werd vooraangengaan door niemand minder dan Drs. Danny de Vries. Brutaalweg griste hij het kaartje weg en stak het in zijn binnenzak. Ik sprong hem in zijn nek. Hey man, afblijven, dat is niet van jou. Worsteling op het groene gras van het verdwenen huis. Danny zei: vandaag is het feest.

Dat moet wel vastgelegd zijn, want er waren veel mensen met camera's

Kaartje weg:
http://www.rtvoost.nl/programma/?id=322 (tweede filmpje):

In filmpje zie je trouwens ook dat Mans ook aanwezig was;  binnen in de Twentse Welle.
En ook zie je de slachtoffers waarmee de koningin nog wilde spreken. Die moesten ergens tegen een muur staan terwijl
het feest voor de genodigeden, met veel champagne etc.,  in volle gang was.

sylvius

Ik had Danny niet meer los moeten laten, had hem lekker in de houdgreep.

Dat was me wat geweest.

Waarom liet ik hem toch los?

Iets voor Roos van Geffen.

Maar ik denk niet uit angst, het was kwestie van genade.

Hier zie je hem wel, en ik sta er ook op:

Die agent is de Mansvriendelijke wijkagent Bakkus, die mijn installatie voor bij de herdenking van 13 mei  2008 heeft afgebroken / gestolen

sylvius

Het gestripte monument:

Ik weet weer wat er op het kaartje stond: DE ONDERSTE STEEN IS NOG STEEDS NIET BOVEN

sylvius

Hier had ik het net geinstalleerd:

sylvius

sylvius

Cees Elzenga overgelopen, bivakeert tegenwoordig aan de verkeerde kant (maar ja hij moet er van leven...):

http://hetoog.photoshelter.com/

"The people of Enschede started a petition"  :o

zijn Engels niet al te best...

sylvius

NIE WIEDER GRENZWERK :o