Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Grenswerk

Gestart door sylvius, 7 oktober 2010, 06:12:08

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Oder ist es Grenzarbeit?

sylvius

http://de.wikipedia.org/wiki/Grenzarbeit?title=Grenzarbeit&redirect=no

CiteerAls Grenzgänger bezeichnet man Personen, die zwischen dem Land, in dem sie leben, und dem Land, in dem sie arbeiten, pendeln. Sie sind im Inland wohnhaft und einkommensteuerpflichtig, aber im Ausland unselbständig erwerbstätig und suchen täglich oder mindestens einmal wöchentlich ihren inländischen Wohnsitz auf".

Klopt dus ook wel.

(Groot-)Roombeek was bedoeld voor mensen die in Enschede de mooie baantjes hadden of nog moesten krijgen, maar die noodgedwongen in omrringende gemeenten woonden, of zouden moeten gaan wonen.

admin

Deze  Legio Kapel heb ik op de foto gezet.

Beetje sectarische toestanden daar heb mezelf maar zwijgplicht opgelegd en heb hun ritueel met bulldozers niet gefilmd.
Heb me voorgesteld als enschederamp ramptourist die kwam kijken hoe vuurwerk 1.1 werd opgeruimd.
en dat ik foto's van hun kapel had gemaakt de secteleden hadden daar geen moeite mee.

sylvius

http://www.tctubantia.nl/regio/enschede-haaksbergen/10210435/Vernietigende-kritiek-op-Grenswerk.ece

CiteerVernietigende kritiek op Grenswerk

ENSCHEDE - Als Grenswerk de opzet en invulling niet grondig wijzigt, stopt de gemeente niet nog eens vier ton subsidie in het festival.

(...)

Cultuurwethouder Marijke van Hees stelt in een brief aan de stichting een reeks voorwaarden. Het accent moet verschuiven naar muziek, het aantal festivalbezoekers moet in 2012 groeien tot 40.000 (waarvan 40 procent van buiten Enschede), het festival moet een verbinding maken tussen binnenstad en Roombeek via bijvoorbeeld een aansprekende beeldenroute en het festival wordt van twee weken teruggebracht naar een aantal dagen

(...)

De kritiek geldt niet alleen de invulling en de tegenvallende bovenregionale bezoekers. In de stad blijkt de naamsbekendheid van het festival ook na drie jaar klein te zijn. Slechts een enkeling koppelt bijvoorbeeld de tijdelijke Legokerk op het Stationsplein aan Grenswerk. Verder blijkt samenwerking met culturele partners in de stad onvoldoende van de grond te komen en ontbreekt soms helemaal. Als enige positieve ontwikkeling in 2011 wordt genoemd dat het aantal lokale bezoekers voor het festival is gestegen. Dan gaat het overigens wel uitsluitend om de gratis toegankelijke evenementen. De animo voor activiteiten met entreeprijzen blijkt zeer gering.

sylvius

CiteerVernietigende kritiek

Dat is niet zo mooi van Marijke.

Roombeek stond toch in het teken van "het nieuwe optimisme"?

http://www.enschede.nl/actueel/pers/01629/

CiteerNieuw Optimisme in Roombeek
Het thema Nieuw Optimisme staat in het teken van de ambitieuze wederopbouw van de wijk Roombeek, de toekomstambitie van de stad Enschede en begrippen als samenwerking, solidariteit, vernieuwing, verandering en vooruitstrevende toekomstvisies. Daarnaast speelt Nieuw Optimisme in op de maatschappelijk betrokken thema's als de globalisering en Europese eenwording en integratie; thema's die zich zowel op lokaal als wereldlijk niveau manifesteren. Met het thema Nieuw Optimisme wil het Balenfestival het culturele profiel van de wijk Roombeek benadrukken en versterken. Daarnaast wil de organisatie de binding tussen de deelnemende culturele instellingen, kunstenaars en geïnteresseerden vergroten.

Cees Elzenga

Citaat van: sylvius op  9 oktober 2011, 11:39:54
Cees Elzenga overgelopen, bivakeert tegenwoordig aan de verkeerde kant (maar ja hij moet er van leven...):

http://hetoog.photoshelter.com/

"The people of Enschede started a petition"  :o

zijn Engels niet al te best...

Wat is het probleem Sylvius, ben je tegenwoordig een overloper als je een fotoreportage maakt voor kennissen.
Pas op hoor als je iets moet in het stadskantoor of in een ander publiek gebouw, je wordt zo ingelijfd bij de vijand.

m'n engels is i.d.d.niet waanzinnig goed maar hier is toch weinig mis mee:
(A petition is a request to do something, most commonly addressed to a government official or public entity.)

sylvius

ok Nederlands dan "een petitie beginnen"  ???  ???

"The people of Enschede" daar had ik moeite mee.

Maar ja ik ergerde me al dood.

admin

People spreekt men uit als Pipo.
Die Pipo van Enschede zal wel ergens bovenaan de petitie staan.

Cees heeft vaak genoeg bewezen dat hij aan de goeie kant staat en hij staat zover aan de goeie kant dat hij nooit meer de verkeerde kant op kan gaan. Bii de presentatie van den Oudsten zijn ramp-onderzoek maakte Cees nogmaals duidelijk hoe goed hij bezig is want den Oudsten ging af als een gieter na 1 of twee vragen van Cees. Ik heb het toen live gezien op www.nederland24.nl een heel uur.

Cees zit op 1 lijn met Frits Pril en mij want wij hebben alle drie door de ramp het 1 en ander meegemaakt wat de overheid niet wil horen en waar de overheid niets mee wil of mag doen omdat de ramp-daders beschermd worden door diezelfde overheid. Cees en ik herkenden Bas v/d H. omdat hij leest vanaf een paar centimeter afstand. Cees kon sneller een naam plakken aan de slechtziende Bas dan ondergetekende want ik had veel later dan Cees door dat Bas Bas was.

admin

Citaat van: sylvius op 14 februari 2012, 11:18:23
ok Nederlands dan "een petitie beginnen"  ???  ???

"The people of Enschede" daar had ik moeite mee.

Maar ja ik ergerde me al dood.

Ik ben ook hartstikke kwaad maar dat moeten we niet op elkaar botvieren.

sylvius

Citaat van: admin op 14 februari 2012, 12:37:35
Die Pipo van Enschede zal wel ergens bovenaan de petitie staan.

Een petitie is geen handtekeningenactie / lijst met handtekeningen.
Een handtekeningenactie kun je beginnen, een petitie niet.
Een petitie kun je aanbieden of indienen.

http://www.encyclo.nl/begrip/petitie

1) Aanvraag 2) Adres 3) Bede 4) Bezwaarschrift 5) Rekest 6) Rekwest 7) Schriftelijk verzoek 8) Smeekbede 9) Smeekschrift 10) Verzoek 11) Verzoekschrift

admin

Citaat van: sylvius op 14 februari 2012, 13:03:41

Als niemand begint aan die petitie dan kan die ook niet ondertekend worden laat staan indienen.
Maar ik ben geen Neerlandicus laat staan een Engellandicus.
En diegene die de petitie heeft gestart staat rechtsbovenaan de petitie.

sylvius

Citaat van: admin op 14 februari 2012, 14:22:17
Citaat van: sylvius op 14 februari 2012, 13:03:41

En diegene die de petitie heeft gestart staat rechtsbovenaan de petitie.

die staat er als eerste onder

Cees Elzenga

sylvius

admin

Citaat van: sylvius op 15 februari 2012, 16:20:17
Citaat van: Cees Elzenga op 15 februari 2012, 13:12:25
Gaap.

Had je 'm soms ook ondertekend?

https://twitter.com/stoanloatn

Dat is geen petitie en wat maakt uit of Cees heeft getekend ?

Als iemand heeft ondertekend dan is hij een goeie christen en maakt zo meer kans om in zijn christelijke hemel te komen  of de voeten van de Paus kussen.  Elke christen die niet heeft getekend kan bang worden  want die gaat naar het vagevuur tussen hemel en aarde of anders naar de hel volgens hun dogma. Het mooie van het christendom vind ik dat hun leidinggevenden zeggen gaat heen en zondigt, na te hebben gezondigd  vergeven de leidinggevenden alles zelfs doodzonden. Hellelujah in de gloria.

Het maakt mij niet uit wat Cees gelooft het gaat erom wat hij zeker weet en dan bedoel ik zijn vuurwerkramp website.