Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Officiele presentatie braaktheorie Vasse, Calis en Van den Heuvel

Gestart door sylvius, 8 november 2010, 10:02:02

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Gehoord:

Morgenavond, dinsdag 9 november 2010, 19u.30, de officiele presentatie van hun braaktheorie door Vasse, Calis en Van den Heuvel  ten kantore van Albert Vasse, DGT-projects aan de Hengelosestraat.

De hele pers is uitgenodigd, van Tubantia tot RTVOost tot NOVA en NOS-journaal.

Lastige pottenkijkers schijnen geweerd te worden.

Dus ik ben bang dat ik er niet in kom.

Crimonitec en Admin schijnen wel uitgenodigd te zijn.

Maar die hebben zich al laten inpakken door Bas.

Daar komt geen tegengeluid meer uit.

sylvius

http://digitalgametechnology.com/site/index.php/Contact/DGT/

CiteerOffice Address

DGT B.V.
Hengelosestraat 66
7514 AJ Enschede
The Netherlands

Telephone: +31 (0) 53 4305195 begin_of_the_skype_highlighting              +31 (0) 53 4305195     

sylvius

Rob Vorkink ook al ingepakt:

https://twitter.com/RobVor
Citeer# Was goed gesprek met presentatie slottheorie Bas van den Heuvel. Netjes gedaan.. We kijken naar vervolg     7:42 PM Nov 3rd  via web

* Reply
    * Retweet

#

Vanavond gesprek gehad met Vasse en Calis over verschillende theorieen wie verantwoordelijk 1e vlammetje. Vlg do vervolggesprek 7:41 PM Nov 3rd via web

* Reply

sylvius

Citeerpresentatie slottheorie

Zouden ze dat toch weer onder de valg van de BSVE doen?

De laatste zet op het schaakbord van het rampgebeuren?

Vasse had beloofd Mans mat te zullen gaan zetten ...

sylvius

Bas van den Heuvel

Het klopt dat er een bijeenkomst is, de toegang is alleen voor genodigden!

Bas

sylvius

sylvius

ik was er

belangstelling niet overweldigend

Tubantia vertegenwoordigd door L. Baard en B. Janssen

Verslaggeefster van de NRC (heb ik me laten vertellen)

Don, Chiel en Christel.

een buurtbewoner (van de Lasondersingel)

Vasse, Calis en Van den Heuvel.

C. Elzenga en ikzelf. Maar wij mochten er niet in, werden door de politie verwijderd.

sylvius

Rare tweet van RobVor:

https://twitter.com/RobVor

CiteerRobVor

Verwarring over weigering Rudi Bakker SE Fireworks bij vuurwerkramptheorie-presentatie Bas vd Heuvel.Bericht is niet juist.     about 11 hours ago  via web 

sylvius

Het blijft trouwens zo dat Vasse, Calis en Van den Heuvel hun inbraaktheorie (fantasie) al hadden voordat Kamperman hen opmerkzaam maakte op het slot met zogenaamde braaksporen (in 2005?)

Van den Heuvel heeft die voor mij in het Dish-hotel uit de doeken gedaan nadat hij  beweerd had dat de zwarte rook afkomstig was van brandende rubberband die tegen de E2 stond aangedrukt.

De zogenaamde voorlchtingsbijeenkomst, geregiseerd door Calis en Van den Heuvel, vond plaats ergens in 2003 dacht ik.

sylvius

Zie je wel:
07-11-2003

http://www.devuurwerkramp.nl/

CiteerDe daders waren geen booswichten.

Jan Calis, de voormalig secretaris en tevens woordvoerder m.b.t. de strafprocessen van de BSVE werpt een verhelderend licht op de oorzaak van de vuurwerkramp.

In een interview in de Roskam (07-11-2003 door Enno de Witt) komt Calis met de volgende theorie

Een contact van buiten de vereniging heeft hem (Calis) overtuigd van een heel andere gang van zaken, zoals hij dat noemt een "accurate analyse op een smalle empirische basis" Een analyse die niet terugkomt in het rapport Oosting, want dat was al verschenen, en door de competentiestrijd met instellingen als NFI en TNO. Calis houdt het in navolging van zijn contact op onopzettelijke brandstichting: "Dat is niet een puur technisch verhaal. Mensen zijn op het terrein bezig geweest met vuurwerk en dat liep mis. Het waren geen booswichten."

Daarmee bedoelt hij niet de klusjesman die in veel complottheorieën figureert, Calis is er van overtuigd dat het onbevoegden waren die zich met enig geweld toegang hebben verschaft tot het terrein en de bunkers. Daarop zou ook een geforceerd slot wijzen dat na Oosting werd gevonden en dat de kern vormt van het bewijs dat zijn contact heeft vergaard. Geen boze opzet dus maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden, die ook meteen de vuurwerksporen op het sportbroekje zou verklaren. De Vries was er volgens deze theorie bij, maar niet als brandstichter en niet als enige. (einde quote artikel)

Calis adopteert een theorie die hij "een accurate analyse op smalle empirische basis" noemt en die hem is aangereikt door zijn contact van buiten de BSVE.

Door de typering van de analyse samen met de passages over NFI en TNO rees bij mij het vermoeden dat Calis' contactpersoon ir. van den H. was. Calis, hiernaar gevraagd, bevestigde dit.

Calis noemt hem een contact van buiten de BSVE maar gaat hier voorbij aan het lidmaatschap van dhr. van den H. van die vereniging.

Van den H. stemt op jaarvergaderingen mee en geeft betaalde en onbetaalde adviezen.

Calis en van den H. houden het op "onopzettelijke brandstichting" en vervolgen met " Het waren geen booswichten".

Dat zelfs een brandstichter er niet op uit is zo'n catastrofe te veroorzaken wil ik samen met Calis graag geloven, maar hoe kan Calis beweren dat het geen booswichten waren die dit veroorzaakt hebben. Vanwaar die stelligheid en die milde typering?

Calis en van den H. komen hier met een expliciete kenschets van de daders. Kennen zij die dan?

sylvius

Citeer Daarop zou ook een geforceerd slot wijzen dat na Oosting werd gevonden en dat de kern vormt van het bewijs dat zijn contact heeft vergaard

en het kwartje was pas nu (onlangs) gevallen bij Calis?

sylvius

Het blijft raar:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7365532/___Braaksporen_op_plaats_vuurwerkramp_gevonden___.html?sn=binnenland,buitenland

CiteerDe politie heeft tijdens onderzoek
Citeerin 2005 en 2006
bewijs gevonden dat tenminste een van de opslagplaatsen van het bedrijf was opengebroken.

Het loopt ze er door....

admin

Ik was bij de braak-hypothese aanwezig.
Albert Vasse, Jan Calis. en Bas van den Heuvel waren de sprekers.

En ik vind dat ik alles mag zeggen wat er tijdens de presentatie is besproken want Bas heeft dit ook aan de pers gezegd.
Je kreeg heel veel info over wat er tijdens de ramp en de nasleep is gebeurd.

Hieronder staan een paar dingen die ik intressant genoeg vond om op te schrijven.

10-8 politie spreekt
eigen resultaten tegen.
--------------------------------
goed onderbouwde
hypothese
Auke Vleerstraat duikers
leek vuurwerk
14.57
15.18 C4
15.20 Bakker vlucht
---------------------------------
1e E3 C15 M6-7
2e C11-bunkers
-------------------------------
15.29 openen C3 en C5
C1 en loods C2
Bunkers open
gebroken
---------------------------------
Calis
Andre zegt
oud en nieuw 1999
Bom neergelegd 2000
(Bas-Broekje)
Bas vd H
Andre broekje geen
100 maar 30 meter
het broekje dat
Andre aanhad tijdens
arrestatie
----------------------------
E11 steekt
bunkercomplex aan.
----------------------------

sylvius

CiteerCalis
Andre zegt
oud en nieuw 1999
Bom neergelegd 2000

Dus volgens Jan Calis had Andre de Vries in de millenniumnacht gezegd:

"de mensheid heeft daar één grote bom gemaakt en die gaat binnenkort de lucht in" ?

Maar dat strookt toch niet met hun inbraaktheorie en onopzettelijke brandstichting?