Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Nieuwjaarsreceptie gemeente Enschede 2011

Gestart door sylvius, 3 januari 2011, 21:30:22

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvel op  4 januari 2011, 22:31:12
ik denk dat eigenlijk alleen Mart, bakker en in mindere mate de inspectie naar de operationele brandweermensen hebben gewezen.

De inspectie heeft er op gewezen dat de brandweer, of tenminste de officier van dienst, had moeten weten dat evenementenvuurwerk van de klasse 1.4 zich bij brand gedraagt als vuurwerk van de klasse 1.3, en daarom een andere blusinzet vereist.

Dat argument is helemaal van tafel geveegd, ja onder het vloerkleed waarop Mans' voorzittersstoel stond:

sylvius

Citaat van: Bas van den Heuvelik denk dat eigenlijk alleen Mart, bakker en in mindere mate de inspectie naar de operationele brandweermensen hebben gewezen.

De inspectie maakte de brandweer ook het verwijt dat zij niet goed genoeg had opgelet, en brandje in de driehoek over het hoofd had gezien, met alle fatale gevolgen van dien.

Maar datzelfde deed MSNP toch ook?

hioezo dan is MSNP niks te verwijten?

sylvius

CiteerOp die dag in mei
Roombeek was de plaats er snel naar toe gehaast
Mensen aan de kant want daar was brand brand brand
Mensen aan de kant daar was een hele grote brand

Dit vond ik ook stom.

1) het heette toen geen Roombeek

2) het was maar een klein brandje

sylvius

Kreeg mailtje van Mart van Troost:

----- Original Message -----
From: M. van de Berg - van Troost
To: Geert van den Bos
Sent: Wednesday, January 05, 2011 9:30 AM
Subject: Re: wel treurig

CiteerDe inspectie heeft er op gewezen dat de brandweer, of tenminste de officier van dienst, had moeten weten dat evenementenvuurwerk van de klasse 1.4 zich bij brand gedraagt als vuurwerk van de klasse 1.3, en daarom een andere blusinzet vereist.

Dit is een onjuiste uitspraak van de Inspectie, daarnaast welke gevolgen had hun uitspraak, niets!!

De juiste uitspraak zou moeten zijn de vergunning stond de opslag van meerdere subklasse toe, samenpakken der goederen, het gevaar wat daarmee samen valt was middels de vergunning voorwaarden geduid middels gevaarsaanduiding op stickers welke de betekenis droegen ontplofbare stoffen klasse 1 De wijze van inzet op deze gevaarszetting door de brandweer of tenminste de officier van dienst brandweer was hiermee onjuist.

sylvius

Citaat van: Mart van TroostDit is een onjuiste uitspraak van de Inspectie
,

Volgens mij niet.

Bakker zou de brandweer op het verkeerde been hebben gezet door te beweren dat hij enkel vuurwerk van de klasse 1.4 had opgeslagen.

"Als Bakker maar eerlijk had gezegd dat hij nog wat anders dan vuurwerk had liggen dan hadden wij de slangen er wel bij neer gegooid en waren de buurt gaan ontruimen" 

(een leugen om naar adem te snakken)

Daarmee kreeg Bakker ten onrechte alle schuld ...

sylvius

Nog een mailtje van Mart:

----- Original Message -----
From: M. van de Berg - van Troost
To: Geert van den Bos
Sent: Wednesday, January 05, 2011 10:44 AM
Subject: niet geheel ten onrechte

Citeer
"Daarmee kreeg Bakker ten onrechte alle schuld ..."
De uitspraak van Bakker was wel is waar onjuist, bijna leugenachtig, maar dat gegeven vond plaats nadat de brandweer reeds tot onjuiste inzet was overgegaan, het door hen niet geraadpleegde aanvalsplan had hen wijzer moeten laten handelen voor zover kennis en kunde onvoldoende inzicht opleverde over de betekenis van het gevaar.

De vlucht van de eigenaren en of personeel had vooraf moeten gaan met de aanvullende mededeling aan de brandweer het gaat niet goed, het is verstandiger ons samen uit de voeten te maken, maar het ontbrak daaraan en daarmee niet geheel ontdaan van enig onjuist handelen aan die zijde.

sylvius

Alle vuurwerk was destijds 1.4 geklassificeerd --

dat staat ook in Oosting.

Verwijt aan Bakker is dan: Hij had moeten weten dat veel van zijn vuurwerk in feite van een hogere gevarenklasse was.

Vraag is of dat zo is. De rechter dacht van wel. Jan Calis weet daar vast meer van.

Maar dat doet niks af van het feit dat de brandweer de vuurwerkbrand niet had mogen blussen en de buurt had moeten ontruimen.

sylvius

Nog een video van het brandeweerliedenlied:

http://www.youtube.com/watch?v=kbHJC4T0s5E&feature=related

"U krijgt een serenade" zegt Den Oudsten eerst.

"Zwaaien met het vingertje,  het vingertje" , dat mag niet. Goed begrepen?

sylvius

Ha, je ziet mij ook nog, in de hoek, en Bas in het midden:

sylvius

Citaat van: sylvius op  5 januari 2011, 16:11:22
Nog een video van het brandeweerliedenlied:

http://www.youtube.com/watch?v=kbHJC4T0s5E&feature=related

"U krijgt een serenade" zegt Den Oudsten eerst.

"Zwaaien met het vingertje,  het vingertje" , dat mag niet. Goed begrepen?

http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=serenade

serenade: Muzikale hulde in de avonduren.

sylvius

"Zwaaien met het vingertje, het vingertje, dat het is misgegaaaaan"

Daar zit iets triomfantelijks in ...

sylvius

Citaat van: sylvius op  5 januari 2011, 08:06:46
Citaat van: Bas van den Heuvel op  4 januari 2011, 22:31:12
ik denk dat eigenlijk alleen Mart, bakker en in mindere mate de inspectie naar de operationele brandweermensen hebben gewezen.

De inspectie heeft er op gewezen dat de brandweer, of tenminste de officier van dienst, had moeten weten dat evenementenvuurwerk van de klasse 1.4 zich bij brand gedraagt als vuurwerk van de klasse 1.3, en daarom een andere blusinzet vereist.

Dat argument is helemaal van tafel geveegd, ja onder het vloerkleed waarop Mans' voorzittersstoel stond:

Hier staat hij wel op dat tapijt:

sylvius

Citaat van: sylvius op  6 januari 2011, 13:22:44
"Zwaaien met het vingertje, het vingertje, dat het is misgegaaaaan"

Leuk toch?

Henk van der Pluijm heeft daar een keer gezeten (publieke tribune) met een spandoek.
Ik dacht dat Don het andere eind van het spandoek vasthield (Dat weet ik niet zeker). En wat er op het spandoek stond weet ik ook niet meer, of bij wat voor gelegenheid. (Het zou kunnen na het oneervol ontslag van Paalman en De Roy van Zuydewijn door de korpsbeheerder).

Er werd schande van gesproken door sommige raadsleden. Dat weet ik nog. Henk van der Pluijm als ex-raadslid zou toch moeten weten dat dat niet mag, dat het geen pas geeft om vanaf de publieke tribune te demonstreren.

En nu deed het koor van MAAK het!

sylvius

Slap geouwehoer over het oneervol ontslag op

http://wwww.enschede-stad.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=741&view=previous

Zie je meteen hoe de Stadspartij is gebruikt/misbruikt om Mans c.s. buiten schot te houden.

admin

Citaat van: sylvius op  8 januari 2011, 09:48:57

Henk van der Pluijm heeft daar een keer gezeten (publieke tribune) met een spandoek.
Ik dacht dat Don het andere eind van het spandoek vasthield (Dat weet ik niet zeker). En wat er op het spandoek stond weet ik ook niet meer, of bij wat voor gelegenheid. (Het zou kunnen na het oneervol ontslag van Paalman en De Roy van Zuydewijn door de korpsbeheerder).

Op die dag zou de burgemeester de disidente rechercheurs ontslaan maar Mans was snel even op vakantie gegaan en was dus niet aanwezig.
Ik weet ook niet meer wat er op het spandoek stond of dat ik dat spandoek heb vastgehouden. De reden van het protest was dus het ontslag van de dissidente rechercheurs.

Ook de drie bomen (acacia''s} aan de roomweg die B&W wilde kappen werden toen toevallig besproken door B&W heb toen nog iets van de tribune geroepen dat men op die dag met buldozers tussen de bomen doorreed om de wortels stuk te maken.