Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Leuke foto

Gestart door sylvius, 13 januari 2011, 10:37:48

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

De officiele openingshandeling van projectbureau Wederopbouw aan de Voortsweg

sylvius

bij de opening van het projectbureau werd meteen ook Cremers schilderwerkje getoond:

De hele wederopbouw dus in het teken van Cremer die net zoals Mans met de helm op werd geboren.

Er was toen nog geen sprake van een Cremer Museum, of tenminste niet openlijk.

sylvius

Mans verwelkomt Hare Majesteit de koningin bij het projectbureau , 14 september 2001 (drie dagen na 9/11):

sylvius

Er klopt dus iets niet

Meneertje de hoofschuldige van het gebeuren die het voortouw neemt, ja het boegbeeld is, van de (zogenaamde) wederopbouw.

Na de vrijspraak van Bakker en Pater in Almelo ("een klap in het gezicht van de slachtoffers" volgens A. Vasse, toen nog voorzitter van de BSVE) was Willie Pater gesignaleerd op het voetbalveld van Heracles terwijl hij ijsfonteintjes afstak.
Daar werd schande van  gesproken, ook door de voorzitter en de secretaris van de belangenvereniging.
Dat gaf geen pas, dat mocht niet. willie Pater mocht nooit meer vuurwerk afsteken, net zo min als Rudi Bakker.

Een paar dagen later was er een vergadering van de raadscommissie wederopbouw in het projectbureau aan de Voortsweg. Ik was daar ook naar toe gegaan.
Voorafgaand aan de vergadering was er al een besloten bijeeenkomst; door het raam kon ik zien hoe burgemeester Mans glunderend een geschenk in ontvangst nam.

Daar had ik iets van gezegd, dat dat niet klopte.
Als Bakker en Pater nooit meer vuurwerk mochten afsteken, waarom mocht hij dan nog wel burgemeester zijn? En waarom mocht Helder burgemeester van Alkmaar worden? (Daar was toen sprake van)  .

(Helder die zich in diezelfde tijd liet feliciteren met de geringe opkomst bij het referendum over de Usseleres).

sylvius

(Ik heb Mans daarna nooit meer gezien op het projectbureau)