Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Herdenking 2011

Gestart door sylvius, 11 april 2011, 12:54:33

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

O ja, op de Westerbegraafplaats heb ik de "hele" Danny de Vries gezien; goede beeldkwaliteit en ook het laatste stuk, na de grote knal.

De camera had doorgelopen; je ziet beelden en hoort het geluid; wel chaotische beelden, maar er is erg veel op te zien.

En geluid.

Steeds maar doorgaand heftig vuurwerkgeknal en kleinere en grotere explosies.

Dus dat bij de laatste knal "de hele inrichting" in een massa-explosie de lucht in was gegaan is je reinste kul.  (Maar dat wisten we ook al wel).

Moesten soms daarom die beelden geheim blijven?

Dannny de Vries had ze dus aan familie Ransing ter beschikking gesteld-- een van hen werkt bij de gemeente -
met de uitdrukkelijke restrictie dat die beelden binnen de familie moeten blijven.

sylvius

Mijn waakboompje komt toch wel prominent in beeld bij TV Oost-

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=125401

je moet t alleen op volledig scherm  zetten.

(is een grapje van mij, maar zal wel niemand zijn die t snapt -- alleen wel die het aangaat misschien.
Bleker had gezegd dat WAKE het blijvende monument van de vuurwerkramp is --
En ik had ook al mailtje naar Den Oudsten en Van Hees gestuurd, met als titel: "Leugenopera als blijvend monument"  --
Van Hees is nl. verantwoordelijk voor de briefwisseling met Remkes - niet alleen Van Hees, maar de hele gemeenteraad, maar zij had toch het voortouw - en dat weet ze ook.

En natuurlijk een sneer naar de NRO, Guus Mostart,  etc. Klaas de Vries en de librettoschrijver, naam ben ik even kwijt, met hun WAKE = LIES -- how could this man say this when the opera wasn't even written yet, etc. -- en Ferri Ronteltap, die me nog steeds niet eheft laten weten wat die vent nou precies er over zei.

En de wereldpremière van WAKE precies een jaar geleden. etc.)

sylvius

en t waakboompje dat is de amandel, naar Jeremia 1

http://www.statenvertaling.net/bijbel/jere/1.html

Citeer11 Wijders geschiedde des HEEREN woord tot mij, zeggende: Wat ziet gij, Jeremia? En ik zeide: Ik zie een amandelroede.

12 En de HEERE zeide tot mij: Gij hebt wel gezien; want Ik zal wakker zijn over Mijn woord, om dat te doen.

Is een Hebreeuws woordspel, "sjaked" = amandel; "sjakad" = wakker zijn, waken.

amandel  jiddisch Mendel.

Menachem Mendel = de trooster waakt = haast zich.

sylvius

Nog een keer Henks bloemstuk.

Het is zeker van Henk, hij heeft me gebeld, bloemen uit eigen tuin:

sylvius

en hier het bloemetje van Chiel en Christel:

sylvius

Ze hebben mijn waakboompje verwijderd:

nog eens koperdiefstal ook.

Want als steel had ik een vleelzeggend stuk gaspijp gebruikt ...