Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Mooi verhaal van Arend Kerkhof

Gestart door sylvius, 12 augustus 2011, 10:05:08

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Toen Jan Mans tot  burgemeester werd benoemd was er in De Roef een kennismakingsbijeenkomst. Arend Kerkhof was er ook.  Hij had een muts gevonden met daarop geborduurd "KOUD HÈ?", en had de gelegenheid te baat genomen om aan Mans te vragen of hij als nieuwe burgemeester iets zou willen doen aan het klimaat van de zwervers in Enschede en omstreken en had hem daarbij zijn muts ter hand gesteld. 
Mans had geantwoord: "Het klimaat van Enschede kan ik ook niet veranderen" en had de muts vervolgens in zijn eigen zak gestoken.

admin

Bekende zwerver uit Enschede overleden

01 januari 2016

ENSCHEDE - Arend Kerkhof, een van Enschede's bekendste zwervers, is vrijdagmorgen overleden. Arend was een bekend gezicht op straat. 

Hij was al ruim veertig jaar zwerver. Jarenlang leefde hij in een tentje op de UT-campus.

Straat
In het tv-programma Kopspijkers vertelde Arend aan Jack Spijkerman dat hij door een samenloop van omstandigheden in het zwerversbestaan is gerold en sindsdien niet anders meer wist. Het leven op straat beviel hem goed, al viel het hem in winterse tijden nog wel eens tegen.

Warm
Berichten van medeleven stromen binnen op de website en op Facebook. Buiten kijf staat dat iedereen die wel eens een praatje met Arend heeft gemaakt, hem als een bijzondere warme persoonlijkheid kende.

...

Bron: Tubantia http://www.tubantia.nl/regio/enschede/bekende-zwerver-uit-enschede-overleden-1.5588670

sylvius

Juni 2010,  (dus niet lang na het grote feest "10 jaar ramp")

Video:

http://vid138.photobucket.com/albums/q262/suivlys/Arend%20Kerkhof%20005.mp4

sylvius

Arend was ook bij het grote feest "de dans der graafmachines" -- hij danste -- als enige,  unieke, apart van de meute champagneslurpers:

ik weet niet wat hij er mee uitdrukken wilde

Aan de overkant de bobo's en de partytent met de lekkere hapjes en drankjes:

(Diezelfde Veltkamp Hengelo was zondagmorgen 14 mei 2000 begonnen met materiaal van de PD in gesloten containers naar de vliegbasis te brengen -- heeft een werknemer, die daarbij betrokken was, mij destijds zelf verklaard)

).

Haantje of Aantje?  (ik dacht Aantje = Aarndje)

sylvius

"Arend de vuurvogel" ...

sylvius

Op vrijdag 19 mei 2000 had gemeente een stille tocht georganiseerd waarbij burgemeester voorop liep, vanaf Molenplein via de Molenstraat/ Deurningerstraat / Raifeissenstraat / Hengelosestraat / Tunnel / Parkweg naar het Volkspark.

Arend was in portiek van het gerechtsgebouw gaan zitten en liet de hele stoet aan zich voorbijtrekken,

(of het er toen net zo uit zag als nu daar ben ik niet zeker van -- er is wel verbouwd aan het gerechtsgebouw, ik denk toch wel na 2000. Maar Arend zat wel in een portiek)

Mans samen met andere bobo's schijnt trouwens een kortere route genomen te hebben, waardoor hij misschien niet aan Arend voorbij is getrokken --

Maar ik vind toch wel "iconisch"

sylvius

Gedenkplaats voor Arend bij het stadhuis:

"Voor jou Arend, rust zacht", staar er op het briefje.

Benieuwd wat daar vandaag nog mee gebeurt, vanavond is nieuwjaarsreceptiei in het stadhuis.

Wie weet legt de burgemeester er wel een krans bij, namens de gemeente ....

sylvius

Ze hebben het niet vewijderd, maar ik zie geen krans namens de gemeente ....

sylvius

Mooie foto:

Ruud van der Linden‎Arend Kerkhof r.i.p

De herdenkingsplaats van Arend Kerkhof op 6 januari om 21.30 uur, Stadhuis Enschede.

sylvius

op bankjes voor het stadhuis zat Arend ook wel regelmatig.

sylvius

Speciaal voor Arend werd er vandaag een evangelisatiewagen geparkeerd:

Vanavond groot Arendfeest bij brandmonument op de Oude Markt.

sylvius

Citaat van: sylvius op  9 januari 2016, 07:25:55
https://www.youtube.com/watch?v=NoGGZCbrOFY

Arend scherp

(...)

Ruben Pels 2 jaar geleden
Volgens mij is hij foking slim

kontolomagic 2 jaar geleden
Arend is okay,die 2 jonge gasten zijn misselijkmakend . . .