Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Aandacht op brandweer

Gestart door dianap, 8 oktober 2011, 09:56:06

Vorige topic - Volgende topic

dianap

Ergens van het net geplukt:

Re: Hoe ontstond brand in oude container E2 ?
door sylvius ยป do 06 okt 2011, 10:08

Konhuurne was er van overtuigd dat er nog iets anders dan vuurwerk in het spel was.

Andere brandweerman, Biemold, heeft mij verteld:

"Wij van de brandweer weten meer. We weten de oorzaak van de ramp. Maar we zeggen het niet. We zijn geen politie. Ons interesseert de wijk verder niet, de mensen. Het enige dat voor ons telt zijn de vier omgekomen collega's en hun weduwes."sylvius

E-mail sylvius

dianap

Waarom trekken we nu niet eens gezamenlijk de brandweer aan de neus. Ze maken al 10 jaar een lange neus naar ons. Wie weet waar Biemold woont? Ze steken ons de gek aan en dat moet nu eens afgelopen zijn.

Ik ken wel iemand die daar een praatje wil maken.

Ik geloof Silvius op zijn woord:

"Wij van de brandweer weten meer. We weten de oorzaak van de ramp. Maar we zeggen het niet. We zijn geen politie. Ons interesseert de wijk verder niet, de mensen. Het enige dat voor ons telt zijn de vier omgekomen collega's en hun weduwes."

sylvius

sylvius

sylvius

Poter:

CiteerKortom, Boetes had moeten ingrijpen, blussen stopzetten en als de sodemieter de boel ontruimen.
Dan had hij zeer waarschijnlijk toch nog levens gered.

Vraag je je wel af: waarom dan?

(Als het aanvalsplan er toch niet toe deed).

Zou Poter op de aanwezige gevaarsborden hebben gedoeld?

Boetes had zich laten adviseren door bureau-AVIV -- bureau gerund door eveneens ex-UT studenten.

http://www.aviv.nl/

De man van AVIV, Ir. Jan Heitink , had mij gezegd: Ja maar dat van ons was niet meer dan een advies. de brandweer is zelf verantwoordelijk voor haar blusinzet.

sylvius

Zouden de anderen wel tegen Boetes hebben gezegd dat ze van "die kleine met korte broek" gehoord hadden dat er zware explosieven lagen, en dat ze daarom de boel lekker nat hadden gemaakt?

Zou best kunnen van niet ...

admin

De brandweer heeft zelf op velerlei wijze de ramp veroorzaakt volgens Oosting.

De brandweer was 1 van de grote schakels die de ramp mogelijk hebben gemaakt.

sylvius

http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Enschede/010330-a.html

CiteerBurgemeester Mans bevestigde in 1998 het zogenoemde AVIV-rapport in ontvangst te hebben genomen, een inventarisatie van zogenaamde 'risico- objecten' in de provincie Overijssel. Hoewel Mans zei het rapport te hebben "ingekeken" was de naam S.E. Fireworks hem niet opgevallen. "Het rapport was nogal technisch en daarom moeilijk te lezen."

In dat rapport werd aangegeven dat bij een eventuele calamiteit de gevolgen beperkt zouden blijven tot binnen de grenzen van het bedrijfsterrein.

Hadden die lui niet al lang in de bajes moeten zitten, i.p.v. dat ze nog steeds hetzelfde bedrijf runnen? http://www.aviv.nl/

Citeer
Hoewel Mans zei het rapport te hebben "ingekeken" was de naam S.E. Fireworks hem niet opgevallen.

Er was in 1999 speciale commissie ingesteld die moest uitzoeken in hoeverre Enschede getroffen zou kunnen worden bij de gevreesde eventuele millennium-bug (wereldwijde computerstoring tijdens de millenniumwisseling). Mans zat uiteraard ook in die commissie en hij had de taak op zich genomen alle bedrijven die in het AVIV-rapport werden genoemd op eventuele gevaren te beoordelen.
Mans' conclusie: er was geen reden tor enige bezorgdheid (of zoiets) -- ik heb betreffende verslag een keertje opgevraagd.
Aan Rudi Bakker gegeven. dus ik heb niet meer, of misschien toch een kopie tussen alle papieren.
Huidige wethouder Wallinga zat ook in die commissie.