Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Vanmiddag presentatie feitenonderzoek vuurwerkramp

Gestart door sylvius, 23 november 2011, 12:46:39

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

\

Hier zie je S. Vuyk ook zitten

sylvius

Mijnheer de hoofdschuldige:

sylvius

Rob Vorkink helemaal hels:

Overijssel vandaag woensdag 23 november 2011:
http://www.rtvoost.nl/uitzendinggemist/default.aspx

"Bord HENK 70, daar moest nog bij op: TEVENS 25 JAAR GETROUWD"

sylvius

W. Tomesen, hoofdofficier van justitie Zwolle-Almelo

"Anders gezegd, aanknopingspunten voor een strafbaar feit zijn er wat mij betreft in verband met de oorzaak van de vuurwerkramp NIET"

sylvius

"Als er ook maar enige mogelijkheid is om dichter bij de oorzaak van het eerste vlammetje te komen dan moeten wij alles in het werk stellen om dat daadwerkelijk te doen"

sylvius

Citeerdichter bij de oorzaak van het eerste vlammetje

Dichterbij kon niet, als burgemeester van Enschede is hij zelf de oorzaak.

Het eerste vlammetje was het project Groot-Roombeek.

sylvius

Citaat van: admin op 23 november 2011, 18:00:19
Ik heb wel aantekeningen gemaakt maar den Oudsten zei  dat de conclussies van het nieuwe onderzoek voor de pers ook op papier stonden. 

Cees Elzinga was  bij presentatie hij zei dat de politie ook zijn dossier kwijt was.

In 2009 zijn een deel van de sporen vernietigd op terrein van defensie werd er nog even meegedeeld.

Het is mij niet duidelijk of de overheid en de burgemeester nu weer Andre de V. de schuld van de ramp geven met deze presentatie.
De overheid zegt in haar leugenachtige presentatie dat de vraagtekens bij De V. nader onderzoek noodzakelijk maakt.

Ik kon de vraag van Cees Elzenga niet verstaan,
maar wel antwoord van Den Oudsten, nl. dat het dossier niet voldoende op orde was.

D.w.z. alles wat niet welgevallig is er uit verwijderd / zoek gemaakt.

sylvius

Het opnieuw kijken naar onderzoek Andre de Vries moet te maken hebben met conclusie van VerEsal dat er niemand op het terrein is geweest en er geen vuurwerk is afgestoken; dus ook Andre de Vries niet; dus kan hij ook niet de brandstichter zijn.

Dus dat is lastig.

admin

Citaat van: sylvius op 23 november 2011, 15:01:15
http://nos.nl/artikel/315969-feitenonderzoek-vuurwerkramp-enschede-gepresenteerd.html

Citeer
De persconferentie is vanaf 17.00 uur live te volgen bij Journaal 24.

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

Ik kan die uitzending niet terugvinden op internet dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Daar was bijna een uur live de presentatie te volgen tot aan de reclame van 18.00 uur.
Ik hoop dat die uitzending nog achterhaald kan worden.

admin

Dit zijn mijn aantekeningen van de vragen van de pers.

Wat gaat de burgemeester de minister verzoeken ?
antwoord : Kan dat de toets van betrouwbaarheid doorstaan

Vorkink; Waarom draait het O.M. 180% en Grient komt voorbij.
Antwoord: de baas van het O.M. weet niet wat Vorkink bedoeld en legt hem uit wat cold-case betekend in O.M. jargon.
Review is opnieuw onderzoek naar oude veroordeelde, er zijn nieuwe gegevens over De V.

Philosofie den Oudsten: wil alles op kwaliteitsniveau.

Cees Elzinga zegt mijn dossier kwijt.

Burgemeester zegt: geen uitspraken openbaarheid maar transparant mogelijk.

Alles is onderzocht.

Een journalist vraagt waar de minister op moet letten.

Elf lijnen van onderzoek.

Opstelten moet alles tegen het licht houden.

Zorgvuldig onderzoek ....

Einde op NEDERLAND24 om 17.56

admin

hoofdcommesaris van politie Stalsing zegt tijdens de presentatie dat het dossier versnipperd is.
Net als de bsve alles in de papiervernietiger.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=134216

Wat heb ik gevloekt op dat filmpje met de presentatie bij tv-oost om wat er gezegd wordt...
en dan de laatste woorden van den Oudsten.

Wat erg.

sylvius

Citeer----- Original Message -----
From: Geert van den Bos
To: veresal@ijsselland.politie.nl
Sent: Thursday, November 24, 2011 12:58 PM
Subject: vragen/opmerkingen

Geachte heer van de Griendt,

Dank voor uw brief.

Ik heb de de officiele samenvatting van de bevindingen van het VerEsal-team gelezen.
Onder de "opdrachten" mis ik wat ik had ingebracht. Hier kunt u het nog eens lezen:
https://enschederamp.nl/forum/index.php?topic=239.0

De gemeente Enschede blijft buiten schot, is dat  vanwege het Pikmeerarrest?
Betekent dat dat er  ook al waren er strafbare feiten gepleegd door gemeenteambtenaren en bestuurders dat die ook nu om wille van het Pikmeerarrest buiten  beschouwing zijn gebleven?
Ik denk hierbij  aan de vergunningverlening i.v.m. project Groot-Roombeek en het niet voorbereid zijn op een eventuele calamiteit en het hanteren van een inadequate blusinzet door de brandweer en  aan het naderhand geven van een valse voorstelling van zaken.

Hoogachtend,

Geert van den Bos

admin

Citaat van: sylvius op 24 november 2011, 10:01:23
Citaat van: admin op 23 november 2011, 18:00:19
Ik heb wel aantekeningen gemaakt maar den Oudsten zei  dat de conclussies van het nieuwe onderzoek voor de pers ook op papier stonden. 

Cees Elzinga was  bij presentatie hij zei dat de politie ook zijn dossier kwijt was.

In 2009 zijn een deel van de sporen vernietigd op terrein van defensie werd er nog even meegedeeld.

Het is mij niet duidelijk of de overheid en de burgemeester nu weer Andre de V. de schuld van de ramp geven met deze presentatie.
De overheid zegt in haar leugenachtige presentatie dat de vraagtekens bij De V. nader onderzoek noodzakelijk maakt.

Ik kon de vraag van Cees Elzenga niet verstaan,
maar wel antwoord van Den Oudsten, nl. dat het dossier niet voldoende op orde was.

D.w.z. alles wat niet welgevallig is er uit verwijderd / zoek gemaakt.

Volgens Klaas en Marijke is hun dossier ook spoorloos.

Volgens Bas van den Heuvel had Klaas de vuurpijlen in de tuin gekregen die ik had gezien om 14.35 uur op 13 mei 2000.

admin

Citaat van: sylvius op 23 november 2011, 15:25:05
Zou er ook weer champagne zijn  :)

Of was het weer een snuifje van Tra coke ?
Want die gasten zijn ijskoud, cool noemen ze dat.