Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Vanmiddag presentatie feitenonderzoek vuurwerkramp

Gestart door sylvius, 23 november 2011, 12:46:39

Vorige topic - Volgende topic

admin

Citaat van: sylvius op 28 november 2011, 15:34:25
Er staan wel foto's van Bruins achterin het rapport van de brandweerinspectie:

http://www.nbdc.nl/cms/show/id=599252

3 - Onderzoek brandweeroptreden

Heb deze foto eruit geknipt.
onbebende fotograaf 2365 ongeveer 1526 brandende verfresten op terreinThole geblust.
Die is wel heel dicht bij het plaats delict.

admin

Bij opdracht 4 zoekt men ook in de verkeerde richting.
De onderzoekers hadden de foto's van de bunkers zonder sloten tegen het licht moeten houden.
De brandweer heeft alles open gezet en nu gaat het O.M. kijken of een mavobox in een hoek ook open was en komt dan met mistige foto's en tot de conclussie dat er uit niets blijkt dat er iets blijkt over sloten en mavoboxen.

Ze waren al gewaarschuwd door de stickers en Bakker en toch heeft de brandweer alles los gezet dat was fout heel fout.
Vergissen is menselijk maar laat ze dan eerlijk zijn en niet zo geheim.

admin

Opdracht tien had Vuyk al beantwoord.
SEF liet opgevoerde ijsfontijnen in Denemarken maken (volgepropt met nitro-cellulose).
Die ijsfontijnen maakte sef niet zelf maar gaf daar opdracht toe volgens Vuyk.

sylvius

Citaat van: admin op  3 december 2011, 13:26:23Opdracht tien had Vuyk al beantwoord.
SEF liet opgevoerde ijsfontijnen in Denemarken maken (volgepropt met nitro-cellulose).
Die ijsfontijnen maakte sef niet zelf maar gaf daar opdracht toe volgens Vuyk.

Op Friese TV zie hij wat anders:

https://enschederamp.nl/forum/index.php?topic=405.0

Citeer

"Dat er kruit lag opgeslagen, dat er achter de rug van de ene directeur door de andere directeur werd gehandeld, dat zelfs de oude directeur een rol speelt, dat is allemaal inside-informatie, om het even zo te zeggen, maar dat is de kern van de oplossing, dat is ook waar de poliitie Twente in de komende weken onderzoek naar gaat doen, dat is gericht op deze mensen en een maand na de ramp kwam hier (...) in Friesland die informatie binnen."

admin

De onderzoekers hebben helemaal niets gedaan met de tip uit Friesland ik dacht even dat die in opdracht 10 verwerkt zat.

admin

Bij opdracht negen wordt verteld dat getuigen vuurwerk (materie) eerder in de tijd hebben geplaatst.

Verplaatsen in de tijd bestaat alleen in sprookjesboeken en in het onderzoek naar de ramp.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Een tijdmachine is een apparaat om materie achteruit of versneld vooruit in de tijd (en eventueel ook de ruimte) te verplaatsen. Deze verplaatsing wordt tijdreizen genoemd.

Zie ook
Tijdreizen

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdmachine

Hier staat hoe tijdreizen werkt met wormgaten.

admin

Citaat van: admin op 25 november 2011, 08:02:26
Citaat van: sylvius op 23 november 2011, 15:25:05
Zou er ook weer champagne zijn  :)

Of was het weer een snuifje van Tra coke ?
Want die gasten zijn ijskoud, cool noemen ze dat.

Citaat van: sylvius op 26 november 2011, 17:08:38
Ander filmpje met interviews met resp. Den Oudsten en Niewerth:

http://www.youtube.com/watch?v=M-OtsY7Se2k&feature=related

Het snuifje van Tra coke hoor ik de hele tijd op de achtergrond bij Niewerth en is overduidelijk bij 9.28 minuten in bovenstaand filmpje.
Volgens mij heeft hij dat gesnuif overgehouden aan zijn duistere verleden.

... (Lute) Nieuwerth bekleedde tal van functies binnen de politie. Midden jaren negentig werkte hij in Midden-Nederland bij de Criminele Inlichtingen Dienst (CID), die zich bezighoudt met zware, regio-overschrijdende criminaliteit: moorden, drugs- en mensenhandel, dat werk. Het was de periode van de parlementaire onderzoekscommissie-Van Traa, kort nadat bekend werd dat de politie en het OM in Amsterdam enigszins lukraak drugs doorlieten in onderzoek naar drugshandel. Dat was een ontoelaatbare opsporingsmethode. ,,Bij ons kwam Van Traa ook op bezoek. Wij zochten ook de grenzen op....

Bron: http://www.destentor.nl/regio/salland/3441882/De-samenleving-verruwt-helaas.ece

sylvius

Citaat van: sylvius op 24 november 2011, 08:15:00

"Als er ook maar enige mogelijkheid is om dichter bij de oorzaak van het eerste vlammetje te komen dan moeten wij alles in het werk stellen om dat daadwerkelijk te doen"

Mijnheer is zelf de oorzaak van de ramp

http://www.tctubantia.nl/regio/twente/10163530/Den-Oudsten-politiebaas-Oost.ece?start=3&sort=asc#reakties

Oorzaak van het eerste vlammetje politiebaas Oost

sylvius

Van de I&O research weet Den Oudsten  al lang dat het 80% of misschien wel 90% van de Enschedese bevolking een worst zal wezen dat hij met VerEsal de boel belazerd heeft.

http://ioresearch.web05.bitwise.nl/Nieuws/tabid/62/newsid388/116/Sociale-monitor-Enschede/Default.aspx

CiteerZo heeft I&O Research in opdracht van woningcorporatie De Woonplaats recent een Sociale Monitor uitgevoerd voor 12 Enschedese wijken. Met behulp van het EnschedePanel (een online onderzoekspanel van 8.000 Enschedeërs) is ondermeer het imago van deze wijken in kaart gebracht. Bewust is gekozen voor delen van de stad waar deze woningcorporatie veel woningen bezit. Ruim 1.700 panelleden werkten mee aan de peiling. Aan hen is onder meer gevraagd in welke buurt ze graag willen wonen als ze nu zouden verhuizen. Met 35 procent van de stemmen komt Roombeek-Roomveldje als populairste buurt naar voren. Dit is opmerkelijk genoeg de wijk die in 2000 getroffen werd door de vuurwerkramp! De wijk is in de afgelopen jaren geheel gerenoveerd en verdiende hiervoor zelfs een Europese architectuurprijs.

De Sociale monitor wordt door beleidsmakers benut voor ondermeer de herinrichting van wijken na gedeeltelijke sloop (dit in verband met een uitgebalanceerde bewonerspopulatie na de herinrichting), maar ook voor de bevordering van de leefbaarheid in de wijk in het algemeen en voor wijkgerichte projecten op het gebied van arbeidsmarkt, zorg en welzijn.

admin

Citaat van: sylvius op  2 januari 2012, 11:59:30
Van de I&O research weet Den Oudsten  al lang dat het 80% of misschien wel 90% van de Enschedese bevolking een worst zal wezen dat hij met VerEsal de boel belazerd heeft.

Dat Den Oudsten en de overheid de boel heeft belazerd vind ik wel heel makkelijk uit te leggen aan buitenstaanders aan de hand van opdracht 9.  Mensen schrikken zich een hoedje en van enig respect of vertrouwen in de overheid blijft weinig over. Als de minister dit goedkeurd dan geeft hij toe dat tijdreizen bestaat.

sylvius

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=134216

Sitalsing die wil dus het dossier ordenen en digitaliseren zodat hij iederere vraag en iedere tip die ook in de toekomst op hem af zal komen adequaat en snel kan beantwoorden conform de huidige Cold Case - methodiek.

Dat klinkt veelbelovend maar ik geloof er geen snars van.

Wat is er met mijn vragen en tips gedaan in de afgelopen anderhalf jaar?

Ik had ze nog wel keurig digitaal aangeleverd.

Zeker een computercrash geweest  :'(

sylvius

Bovendien, wat zegt hij eigenlijk?

Dat politie en justitie zelf geen vragen (meer) hebben.

De kous is af.

admin

Citaat van: sylvius op  4 januari 2012, 20:07:04
Bovendien, wat zegt hij eigenlijk?

Dat politie en justitie zelf geen vragen (meer) hebben.

De kous is af.

Politie en justitie liegen (ook in het nieuwe onderzoek) dus hij kan beter niets zeggen of vragen dat is slecht voor zijn loopbaan.

Voor hem is de kous af want hij weet van de hoed en de rand, die ramp is staatsgeheim alles is versnipperd.

admin

Citaat van: sylvius op  4 januari 2012, 19:41:02

Wat is er met mijn vragen en tips gedaan in de afgelopen anderhalf jaar?

Ik had ze nog wel keurig digitaal aangeleverd.

Zeker een computercrash geweest  :'(

Esaltato Enschede is alles kwijt geraakt zoals de verklaringen van de brandweer die waren dacht ik ook digitaal.
Denk dat ze een multifuctionele papiervernietiger hebben waar ook CD-roms in kunnen worden versnipperd.
Dat werd ook steeds gezegd bij de presentatie 'alles is versnipperd' oftewel gefragmenteerd en in rook opgelost.

Het spookt daar bij de overheid zal wel door de hun bedachte tijdmachine komen of hun  spook driehoek of hun spookcontainers of hun spookaanhanger of het spookwolk mannetje of hun spook-... Ik geloof eigenlijk niet in die spookverhalen maar kan me wel voorstellen dat er heel veel energie vrijkomt als je zo'n tijdtunnel openzet dan krijg je zeker een massa explosie en een indiaan.
Ik dacht dat de overheid de spookverhalen de wereld uit wilde hebben maar ze verzinnen zelf het eene na het andere spookverhaal.

admin

Citaat van: admin op 27 november 2011, 19:26:42
Citaat van: sylvius op 27 november 2011, 18:21:00

(Vuyk is ook de mening toegedaan dat er voor 14u58 geen vuurwerk is geweest ).

Op Bladzijde 155 van zijn eerste boek haalt hij twee getuigen aan (werknemers van Thole) die verklaren om 14.45 vuurwerk te hebben gehoord. In zijn tweede boek heeft hij dat detail overgeslagen.

...Uit getuigenverklaringen en op grond van een analyse van video-opnamen is duidelijk geworden dat zich op het SEF-terrein wel vier of vijf explosies hebben voorgedaan.   Nadat al geruime tijd, mogelijk een kwartier, rook opsteeg van het terrein volgde omstreeks drie uur een explosie die een of twee boxen vernielde
en veel brandend materiaal over het terrein zelf én over de wijde omgeving verspreidde. De brandweer constateerde twee ontplofte bunkers en een derde die op springen stond....

Bron: NRC-handelsblad http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Enschede/000727-a.html

27 juli 2000

(Veresal liegt in elk geval met haar 14.58 uur bij opdracht negen)