Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

verdwenen brandblusser

Gestart door sylvius, 31 mei 2012, 12:41:51

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Van Jan Timmermans website:

http://www.13mei2000.nl/blusser/

(met animatie)

CiteerOp deze pagina ziet u een gedeelte van het bunkercomplex.

Linker foto: Tussen de opslagruimten C2 en C3 ziet u, rechts van de deur van C3, een brandblusser hangen.

Rechter foto: Deze brandblusser is niet zichtbaar op de foto die op 13 mei 2000 is gemaakt.

Hieruit is de conclusie gerechtvaardigd dat deze brandblusser is verwijderd. Dit is een sterke aanwijzing dat een persoon, of personen, op het terrein is of zijn geweest.

Compositie (foto 1 met foto 2)

sylvius

Overtuigend!

Ik dacht altijd dat de brandblusser niet te zien zou kunnen zijn vanwege het muurtje.

sylvius

Crimo haalt het onderuit:

http://www.ramp13meiforum.yourbb.nl/viewtopic.php?f=2&p=5103#p5103
Citeer
De verdwenen brandblusser; waarvan Rob Vorkink en nu ook Jan Timmer (13mei2000) een conclusie verbinden deze op de dag van de ramp was gebruikt om de beginnende brand bij werkbunker C2 te blussen. want zo stellen deze paljassen!! de brandblusser hing niet meer aan de muur C3 dat kon je zien op foto van Van Willigen.

maar ik zal deze heren even uit de droom helpen omdat hun zo goed op de hoogte zijn met het dossier 
hier onder een citaat van Willie Dirksen de vriend van schoonmoeder Bakker die op 11 en 12 mei 2000 heeft mee geholpen bij het lossen van containers. deze is in zijn verklaring duidelijk.

Willie Dirksen.jpg (47.38 KiB) :
CiteerIk heb verder geen instructie gehad en droeg gewoon mijn eigen kleding. Ik heb op het terrein twee brandblusapparaten gezien in de buurt van de C5 en de C9. Daar kon ik op kijken als ik in de kantine zat.

sylvius

Maar het is niet gezegd dat één van de brandblussers van Willy Dirksen die van de C3 was.
En als het wel zo was, dan was die misschien weer teruggehangen.
Feit is dat hij er op moment dat Van Williigen zijn foto's nam er niet hing.
Of zou die foto van Jan Timmerman nep zijn? Gefotoshopt, heet dat geloof ik. Kan ook nog ...

sylvius

Raar dat VerEsal zich er niet over gebogen heeft:

http://www.om.nl/publish/pages/165195/verklaring_perspresentatie_ky.pdf

Want dat van de brandblusser stond al in het "meimemo" - 2002 dacht ik

admin

Citaat van: sylvius op 31 mei 2012, 12:52:31
Overtuigend!

Ik dacht altijd dat de brandblusser niet te zien zou kunnen zijn vanwege het muurtje.

Op de foto van de onbekende fotograaf tel ik meer planken rechts naast de scharnieren dan op de foto van Van Willigen.
Van Willigen stond dus een stuk meer naar rechts of je van daaruit de brandblusser nog kunt zien is hogere wiskunde.
Of even lijntjes trekken op een plattegrond waar stond de onbekende fotograaf en waar was de kantine want die konden de brandblusser zien. En waar stond Van Willigen want die zag het niet.

sylvius

Citaat van: admin op 31 mei 2012, 19:45:22

Op de foto van de onbekende fotograaf tel ik meer planken rechts naast de scharnieren dan op de foto van Van Willigen.
Van Willigen stond dus een stuk meer naar rechts of je van daaruit de brandblusser nog kunt zien is hogere wiskunde.
Of even lijntjes trekken op een plattegrond waar stond de onbekende fotograaf en waar was de kantine want die konden de brandblusser zien. En waar stond Van Willigen want die zag het niet.

Ja klopt, je hebt gelijk.

En wat Willy Dirksen precies bedoelde is me eerlijk gezegd niet duidelijk.
Ik dacht dat hij  twee brandblussers "los" op het terrein had zien liggen , maar misschien bedoelde hij  brandblussers bij de C5 en de C9 (en niet bij de C3, C7, C11)

Op foto van Crimo http://www.ramp13meiforum.yourbb.nl/viewtopic.php?f=2&p=5103&sid=0fd14b5b5d8d51d44b68c2467952090d#p5103
zie je brandblussers bij C3, C7 en C11.

admin

Citaat van: sylvius op 31 mei 2012, 16:28:54

Willie Dirksen.jpg (47.38 KiB) :
CiteerIk heb verder geen instructie gehad en droeg gewoon mijn eigen kleding. Ik heb op het terrein twee brandblusapparaten gezien in de buurt van de C5 en de C9. Daar kon ik op kijken als ik in de kantine zat.

In de buurt van C5 en C9 is een ruim begrip Dirksen wist het niet zeker maar dat is wel duidelijk op de foto.

Denk dat de brandweer als ze verstandig zijn de brandblussers wel verwijderen want die kunnen behoorlijk knallen.

Favorite MythBusters Moment: Exploding Fire Extinguisher
http://youtu.be/nxvdrge1q00

sylvius

Bij de C7 zie je ook niks van een brandblusser, zelfde hoek!

sylvius

Je kunt ook eens op de boom op de achtergrond letten:

Wat zegt het?

Ik kan het moeilijk bedenken.

sylvius

CiteerWat zegt het?

Ik kan het moeilijk bedenken.

Even uitgetest.

Het zegt inderdaad dat de fotograaf van het tweetal er een stuk rechter voor staat (wisten we al)

Hioeveel rechter is een kwestie van meten.

sylvius

sylvius

Ik zie hier toch iets rooiigs, op plek brandblusser C7.
Zie ik niet bij C3, op geen enkele foto van van Willigen.

admin

Citaat van: sylvius op  1 juni 2012, 09:52:49
Ik zie hier toch iets rooiigs, op plek brandblusser C7.
Zie ik niet bij C3, op geen enkele foto van van Willigen.

Ik zie ook wat roods het lijkt wel een randje brandblusser.
Dan had de brandblusser bij C3 ook op de foto kunnen staan als die nog op zijn plaats hing.