[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 April 2024, 15:52:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Wederopbouw
| | |-+  De slag om Nederland /lofzang op Roombeek
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: De slag om Nederland /lofzang op Roombeek  (gelezen 11202 keer)
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 5 Maart 2017, 20:49:58 »

Quote: Sylvius

Citaat
Pi wilde (zogenaamd) helemaal geen busbaan door Roombeek.

In zijn eerste vlekkenplan was het tracé van de vroegere spoorlijn als wandel/fietspromenade bedacht.

Maar de busbaan was al voor de ramp bedacht, en door de gemeenteraad vastgesteld. Dus die moest en zou er komen, zogenaamd tegen de zin van Pi, maar ook tegen de zin van de (toenmalige) bewoners.

Pi was met handen en voeten gebonden aan wat B&W wilde.( Zoiets zei hij op een brainstormsessie  met plaatselijke kunstenaars aan de keukentafel  van het rijksmuseum)
Pi staat erom bekend dat hij oude panden of elementen behoud in zijn nieuwbouwplannen.
Maar zijn opdrachtgevers B&W wilden alles slopen (panden, bomen en de hijskraan van Thole en zo is het gebeurd).

Ik zie die Pi meer als die andere stedenbouwkundige Rudolf Speer, Pi kan er ook niets aan doen dat hij voor oorlogs-misdadigers werkt.
Pi leerde mij dat je als kunstenaar moet heulen met de bezetter of die nou Adolf heet of Jan Mans en kornuiten als je geld wilt verdienen.




Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 5 Maart 2017, 21:12:32 »

Had graag wat cijfers gehad over het aantal ongelukken ter plaatse.
Maar denk dat we niet mogen weten van de gemeente Enschede en haar Tubantia hoeveel doden en gewonden daar vallen, zeker weer in verband met de privacy, net als de ramp.

Die bussen in Enschede scheurden altijd als gekken op de busbaan ter hoogte van 't Getfert heb ik als eens meegemaakt dat een Alpha-Romeo werd geramd, ik zat in die stadsbus, pakweg een jaar of anderhalf na de ramp. De bestuurder van de auto had m.i. helemaal niet door dat daar een racebaan voor bussen aangelegd was.



Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 7 Maart 2017, 09:26:57 »

Bovendien laat men een heleboel buslijnen over die ene busbaan gaan, ook de bussen naar Oldenzaal en Losser-Overdinkel, die vroeger via de Oldenzaalsestraat gingen, waardoor bv. mensen die vroeger bij de Jozefkerk in konden stappen nu eerst naar t Roombeek moeten lopen.
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 8 Maart 2017, 02:35:30 »

http://www.enschederamp.nl/forum/index.php?topic=572.msg5557#msg5557

Quote Don H.

Citaat
Ik moest dus binnen 22 uur en 51 minuten en een aantal seconden in Enschede zijn als ik hun mail ogenblikkelijk had gelezen.
De fotograve gaf mij iets meer speling ik moest er voor elf uur zijn.

Om 10.20 kwam de trein aan. de bus naar Oldenzaal stond op het punt te vertrekken ik vroeg de buschauffeur duidelijk of hij naar de Bentrotstraat ging op de hoek van de singel en de Oldenzaalsestraat hij zei ja en ik stapte in. Hij zette me af aan de leugenlaan. Ik zei hem en later mevrouw Meijer dat ik beter met de bus van het Ribbelt had kunnen gaan.

Werd dus afgezet letterlijk en figuurlijk bij het HvV......
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 8 Maart 2017, 19:12:09 »

Quote: Sylvius,
Citaat
....mensen die vroeger bij de Jozefkerk in konden stappen nu eerst naar t Roombeek moeten lopen.

Ik raakte helemaal over de toeren toen ik erachter kwam dat ik in Roombeek werd afgezet.
En ik raak al over de rooie als ik eraan terugdenk.
Heb  de hele bus naar Oldenzaal de ramp in een notendop uitgelegd, want de hele bus kon horen wat ik tegen de chauffeur zei.
Had beter vanaf het station via de Jozefkerk naar de Bentrotstraat kunnen lopen dat waarschijnlijk iets minder ver lopen. Voor mij is Roombeek de hel op aarde. Bovendien weet men nog steeds niet wat er allemaal bij SEF zogenaamd ontploft is en komt de overheid daar ook nooit achter zoals de ambtenaren vanaf het begin beweren. Dat hele Roombeek stinkt letterlijk en figuurlijk.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 14 Maart 2017, 18:10:32 »

http://www.tubantia.nl/enschede/scholieren-waarschuwen-met-filmpje-voor-gevaarlijk-kruispunt-in-enschede~a3836f98/


Citaat

Scholieren waarschuwen met filmpje voor gevaarlijk kruispunt



 VIDEOENSCHEDE - De kruising Roomweg/ Lonnekerspoorlaan in Enschede staat bekend als onoverzichtelijk en gevaarlijk. Maar een eindje verderop is de situatie niet veel anders. Jordy Pals (14) en Wouter Reink (12) wijzen medescholieren met een zelfgemaakt filmpje op onveilig verkeersgedrag op het kruispunt Hulsmaatstraat/Lonnekerspoorlaan.

In het filmpje laten de leerlingen zien hoe je het beste over de kruising kunt fietsen en ook hoe het vooral niet moet. Jordy en Wouter willen met hun filmpje de gevaren van het kruispunt duidelijk maken aan hun schoolgenoten en zo de route naar school veiliger maken.
Ongeluk

Voor veel leerlingen van het Greijdanus ligt het kruispunt op de route naar school. Het is daarbij aantrekkelijk om een stuk over de busbaan af te snijden. Jordy en Wouter passeren het kruispunt dagelijks twee keer. Tot nu toe maakten ze de oversteek ongeschonden. Maar het kan ook anders. "Want eigenlijk is er elke week wel een leerling betrokken bij een ongeluk of gaat het maar net goed", weet Martin Brouwer, ad interim van het Greijdanus. “Ik hoorde dat er gisteren ook iemand het wiel tegen de bus aan had”, vertelt een docent van de school.

Bekijk het waarschuwingsfilmpje en een interview met de initiatiefnemers hieronder:


https://www.youtube.com/watch?v=rWKrbiyeWOs
Gelogd
admin
Don H.
Forumbeheerder
Held
*****
Berichten: 2082



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 16 Maart 2017, 00:04:52 »

Aan het begin van dit onderwerp zie je twee keer Pi gevaarlijk doen op de of een busbaan.
Tenminste als ik het goed zie op de twee foto's aan het begin van dit onderwerp.
Heeft Pi nog geluk dat hij niet doodgereden.

Men dempt de put als het kalf verdronken is. Het is dus wachten op het juiste aantal doden voordat de gemeente of Pi ingrijpen.
De buschauffeurs kunnen er niets aan doen dat ze daar met hun bussen als aso's moeten scheuren van hogerhand.\
Er is dus niemand schuld behalve de arme fietsers en voetgangers en auto's die geramd worden.
Daarmee blijft het toch een leuke wijk voor de ramp-tourrist.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!