Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Twente Biënnale

Gestart door sylvius, 20 februari 2013, 19:58:28

Vorige topic - Volgende topic

admin

Citaat van: admin op 25 april 2013, 12:17:08
Open TB Air Cinema.
---------------------------

Nazi's on the Moon

Open  Air Cinema met de film IRON SKY, over Nazi's on the Moon, met soundtrack door de Sloveense industrial legende Laibach. En met Laibach-Kunst in Rijksmuseum Twenthe!

We Come In Peace

LAIBACH – WE COME IN PEACE TOUR

In support of the IRON SKY film launch

A spring and summer tour starting in April 2012, featuring Laibach live, presenting and promoting the science fiction dark comedy, film ,,Iron Sky". Laibach has composed the soundtrack for this film and will perform selected songs from it live in concert, along with other material including some preview songs from their two forthcoming albums and a set of classic Laibach songs spanning from the early 80's to today.

Iron Sky is a dark science fiction comedy about Nazis escaping to the dark side of the Moon in 1945 and returning to Earth in 2018. Towards the end of World War II the Nazi scientists made a significant breakthrough in anti-gravity. From a secret base built in the Antarctic, the first Nazi spaceships were launched in late '45 to found the military base Schwarze Sonne (Black Sun) on the dark side of the Moon. This base was to build a powerful invasion fleet and return to take over the Earth once the time was right. Now it's 2018, and the Nazis are returning...

Iron Sky is one of the most anticipated films coming out of Europe in 2012. The film was inspired in part by Laibach and especially their 2006 album VOLK (Mute/EMI), therefore from very early on the film's director Timo Vuorensola wanted to have Laibach create the music for it. When both the band and the filmmakers connected, the vision started to become a reality.

Laibach's involvement is a match made in heaven. Their music for this film is loaded with references to Wagner (as is the whole film) and was created very carefully with the unique Laibachian style, sense of humor and dark tone, and it works perfectly with the noir/steampunk look of the film. A release of an album with the film score on Mute will follow later this year.

Iron Sky is a Finnish-German-Australian co-production of about 7,5 million € budget, to be released worldwide in 2012. It's directed by Timo Vuorensola and produced by Tero Kaukomaa (Blind Spot Pictures), Samuli Torssonen (Energia) as the visual effects producer, Oliver Damian (27 Films Production), Cathy Overett & Mark Overett (New Holland Pictures), with San Fu Maltha as the executive producer. The cast includes Julia Dietze (1½ Ritter), Götz Otto (Tomorrow Never Dies, Schindler's List, Downfall), Christopher Kirby (The Matrix Reloaded & Revolutions, Daybreakers, Space: Above and Beyond), Udo Kier (Dogville, Dancer in the Dark), Peta Sergeant (Satisfaction), Stephanie Paul (Separation City, Film School Confidential) and Tilo Prückner (The Neverending Story, Die Fälscher).

What makes Iron Sky especially unique is the wide ranging collaboration with fans and community: the fanbase was able to join in creating ideas and content for the movie in a collaborative movie making platform called Wreckamovie. They were also able to give the film added publicity by sharing information online and even fund the movie by designing and buying merchandize and by other means.

Film will be released on the 4th of April 2012.

http://www.ironsky.net/site/

Bron: http://www.laibach.org/we-come-in-peace

admin

CiteerOpen TB Air Cinema.
---------------------------

Nazi's on the Moon

Open  Air Cinema met de film IRON SKY, over Nazi's on the Moon, met soundtrack door de Sloveense industrial legende Laibach. En met Laibach-Kunst in Rijksmuseum Twenthe

WE COME IN PEACE
tour-sept. 2012

Bron: http://www.laibach.org/we-come-in-peace-tour-continues

sylvius

BREAKING NEWS:

http://einestages.spiegel.de/s/tb/28404/horst-tappert-und-seine-mitgliedschaft-in-der-waffen-ss.html

Citeer
Horst Tappert und die Waffen-SS Hitlers verbrecherische Elitetruppe

Horst Tappert: Der Schauspieler hatte seine letzte Hauptrolle im Jahr 2003 in dem Film "Herz ohne Krone". Er starb 2008 in München. Zeit seines Lebens sprach er kaum über seine Rolle im Zweiten Weltkrieg. Nun ist ein Dokument aufgetaucht, das belegt, dass er Mitglied der Waffen-SS war.

In den siebziger Jahren wurde er Deutschlands beliebtester TV-Kommissar, im Zweiten Weltkrieg war Horst Tappert Mitglied der Waffen-SS. Als Soldat des Panzergrenadierregiments 1 "Totenkopf" diente er vermutlich an der Ostfront - wo die SS-Truppen an üblen Kriegsverbrechen beteiligt waren.

sylvius

Cultuurpark Roombeek:

http://www.academia.edu/1161435/De_zondebok._Kritische_inleiding_in_het_werk_van_Rene_Girard

CiteerGirard is er stellig van overtuigd dat elke cultuur daadwerkelijk op een moordpartij gefundeerd is.
Freud komt de eer toe dit oergebeuren te hebben ontdekt, ook al deugt zijn verhaal natuurlijk van geen kant - het draait immers niet om de vader die door de verenigde zonen wordt vermoord om zo toegang te krijgen tot diens harem, maar om een volstrekt willekeurig en onschuldig slachtoffer
(...)
De vraag is natuurlijk waaraan Girard zijn superieure inzicht in onze verdorvenheid nu preciesontleent. Het antwoord is simpel: aan de Bijbel. In zijn derde grote boek,
Wat vanaf het beginder tijden verborgen was
uit 1978, presenteert Girard een gedurfde - 'anti-sacrificiële - lezing vande Bijbel. Vergeleken met niet-Bijbelse mythen vertonen Bijbelse mythen volgens Girard de tendens om het perspectief van de daders in te ruilen voor dat van de slachtoffers. Hierdoor verliest het oergebeuren de glans van een overwinning op het kwaad en wordt het ontmaskerd als een apert onrecht, als het vergieten van onschuldig bloed.

sylvius

Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!

admin

En dit was die andere Ballon boven het rampgebied.

Bron: Tubantia 22 mei 2000

admin

Die Darth Vader luchtballon vind ik wel mooi gemaakt alleen het mandje dat eronder hangt vind ik op het eerste gezicht niks.

sylvius

Citaat van: admin op 28 april 2013, 07:54:38
Die Darth Vader luchtballon vind ik wel mooi gemaakt alleen het mandje dat eronder hangt vind ik op het eerste gezicht niks.

Misschien mag jij er wel bij in  zitten, je moest Wilja Jurg eens vragen, zij is de beroerdste niet.

sylvius

Of zou Marijke van Hees in het mandje komen te zitten?

admin

Citaat van: sylvius op 28 april 2013, 08:04:22
Citaat van: admin op 28 april 2013, 07:54:38

Misschien mag jij er wel bij in  zitten, je moest Wilja Jurg eens vragen, zij is de beroerdste niet.

Wilja Jurg vind ik wel aardig want zij heeft de ''vrije ruimte'' bedacht.
Iedereen mag daar in roombeek dan een kunstje doen of iets laten zien.
Op 13 mei 2010 heb ik toen mede daardoor de rampopera in E-mineur kunnen uitvoeren,
Wilja Jurg maakte toen  met haar kotjes en krotjes festival rondom de herdenking van roombeek een soort vrijstaat.

Ik blijf liever met mijn benen op de grond, met wensballontje en drones kun je als burger ook aardig vliegen.

sylvius

Wilja Jurg werd ingehuurd om misdaad Roombeek helpen te verbloemen = de leugen uit te kramen.

"Roombeek was van oudsher een wijk waar kunstenaars zich thuis voelden"

"De Twente Biënnale in Roombeek markeert een nieuw tijdperk voor deze herboren architectuur- en cultuurwijk: Cultuurpark Roombeek."

admin

Citaat van: sylvius op 28 april 2013, 08:23:39

Denk het niet want die is sinds de ramp volgens mij bang dat ze gelynched wordt door de slachtoffers.

Ik heb van Hees ooit eens ontmoet en uitgebreid mee gesproken in het rijksmuseum.
Mevrouw van Hees weet ook van de hoed en de rand.
Er waren toen kunstenaars uitgenodigd om mee te denken over de wederopbouw daar waren Pie en zijn plannenmakers en een paar wethouders bij,  heb er toen op gehamerd dat die krater behouden moest blijven ook bij Pie en ik heb ze verteld wat ik op de ramp heb meegemaakt. Pie wilde veel in de wijk behouden dat is zijn handelsmerk maar de gemeente was de baas in die wilde de laatste restjes vernietigen zoals we van de overheid met haar ramp gewend zijn.

admin

Zonder ramp was er geen roombeek en geen TB en geen lintje en geen herboren architectuur- en cultuur.
En dat klopt ook wel want de hele wijk is in rook opgelost alles wat er staat is nieuw.

Die museum directeur van de Twentse welle zei bij de expositie veerkracht tegen een andere voor mij  onbekende bobo ook al dat zijn museum niet mogelijk was geweest zonder ramp hij leek me heel blij met zijn nieuwe baan.

sylvius

Citaat van: admin op 28 april 2013, 10:07:01
Citaat van: sylvius op 28 april 2013, 08:23:39

Denk het niet want die is sinds de ramp volgens mij bang dat ze gelynched wordt door de slachtoffers.

Ik heb van Hees ooit eens ontmoet en uitgebreid mee gesproken in het rijksmuseum.
Mevrouw van Hees weet ook van de hoed en de rand.
Er waren toen kunstenaars uitgenodigd om mee te denken over de wederopbouw daar waren Pie en zijn plannenmakers en een paar wethouders bij,  heb er toen op gehamerd dat die krater behouden moest blijven ook bij Pie en ik heb ze verteld wat ik op de ramp heb meegemaakt. Pie wilde veel in de wijk behouden dat is zijn handelsmerk maar de gemeente was de baas in die wilde de laatste restjes vernietigen zoals we van de overheid met haar ramp gewend zijn.

Maar het is helemaal geen krater.
Jij hebt je dus ook mooi door de Roombeek-propaganda-machinerie op het verkeerde been laten zetten.
Men had onderzoek moeten doen naar de bodemstructuuur onder het bunkercomplex.
Ze laten jou mooi in de waan dat er landmijnen lagen opgeslagen. Dat komt ze wel goed uit.

Trouwens ook Wilja Jurg gebruikt de term krater niet (meer), of vermijdt het:
Citeer
Vanaf de plek waar op 13 mei 2000 zeecontainers met illegaal vuurwerk explodeerden, waardoor de wijk Roombeek vrijwel geheel verwoest werd, wordt een reusachtige Darth Vader luchtballon van het Belgische Pearl Ballooning gelanceerd.

"illegaal vuurwerk" - laat ze voor jou open om daar landmijnen voor in te vullen ....

Mans hing de ramp ook op aan"illegaal vuurwerk" = massa-explosief vuurwerk waarvoor Rudi Bakker geen vergunning had. Hij bedoelde daar de titanium-shells mee, maar die waren "1.4" geclassificeerd.  Rudi Bakker had van de gemeente Enschede vergunning om 158,5 ton van dat spul op te slaan.
Men wist wel dat het risicovol was, maar men nam dat risico omdat het toch maar tijdelijk was.

"Het was een buurt waar toch al de hele boel van af zou, want er kwam een heel nieuw plan" (Marijke van Hees) -- Cultuurpark Roombeek.

admin

Citaat van: sylvius op 28 april 2013, 12:25:51

Maar het is helemaal geen krater.
Jij hebt je dus ook mooi door de Roombeek-propaganda-machinerie op het verkeerde been laten zetten.
Men had onderzoek moeten doen naar de bodemstructuuur onder het bunkercomplex.

Ja, je hebt gelijk ik heb me heel vaak door de Roombeek propaganda op het verkeerde been laten zetten want ik ben goedgelovig achteraf bleek het vaak desinformatie of leugens of niet ter zake doende.

Als er 1 krater is dan zijn er ook twee kraters want er waren twee detonatie's met de ramp en het leek me sterk dat dat op dezelfde plek gebeurde, die tweede krater heb ik vanaf de rampdag gezocht en heb nog maar heel kort een idee waar die moet zijn geweest (de grootste container van SEF) want ik heb tot het eind op de verkeerde plek gezocht.

De sterkste en ergste roombeek-propagandal vind ik nog steeds de fragmentatie-theorie want het bestaat niet dat vermisten tot in het niets zijn gefragmenteerd tot op honderd meter afstand samen met een hele buurt tot op de fundering.