Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Vliegramp in Oekraïne

Gestart door admin, 21 juli 2014, 12:17:13

Vorige topic - Volgende topic

admin

Moskou verbaasd over 'laks' onderzoek naar vlucht MH17

door Servaas van der Laan   | 13 sep 2014

Rusland begrijpt niets van de 'trage' en 'lakse' wijze waarop het door Nederland aangevoerde onderzoek naar vlucht MH17 wordt uitgevoerd. De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov, vraagt zich af waarom Nederland niet al lang het onderzoeksgebied heeft opgeëist.

In het tv-programma 'Recht op de waarheid' zei Lavrov op de Russische tv dat hij het voorlopige onderzoeksrapport van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid met verbazing heeft gelezen.

Laks

'De toon is kalm, het werk is traag en laks gedaan. Er wordt nergens geëist dat een hervatting van het werk van de experts in de crashzone moet worden gegarandeerd. Er zijn geen pogingen gedaan om er heen te gaan om de wrakstukken te bergen en om te zien hoe het hele toestel eruit zag, en niemand heeft het hier hardop over gehad,' zei Lavrov.

De minister wil dat Nederland en de andere onderzoekende landen meer doen om 'de waarheid boven tafel te krijgen'. 'We zijn zo ongeveer de enige die er constant op wijzen dat er een VN-resolutie is die eist dat het onderzoek grondig, internationaal, transparant en betrouwbaar wordt uitgevoerd.'

Lavrov hekelde de 'hysterische beschuldigingen' aan het adres van de separatisten direct na de crash. 'Nu de room van propaganda is weggespoeld, is het mogelijk dat men de ware oorzaak van de crash niet wíl onderzoeken. Nou, zo gaan wij niet te werk,' verzekerde Lavrov het kijkerspubliek.

Handelsverdrag

Tijdens het gesprek gaf Lavrov ook de Verenigde Staten ervan langs. Volgens de Rus proberen de Amerikanen de huidige situatie te misbruiken door er snel het Trans-Atlantisch Handels- en Investeringspartnerschap (TTIP) doorheen te drukken.

Deze onder meer door Frans Timmermans (PvdA) bejubelde 'economische Navo' zou Europa politiek en economisch gezien nog verder van Rusland afdrijven.

Bij zinnen komen

Maar zover zal het volgens Lavrov toch niet komen. 'We zien dat sommige EU-landen nog eens goed over de situatie aan het nadenken zijn.' De sancties tegen Rusland zullen volgens Moskou om die reden niet lang aanhouden.

'Ook in Europa zijn er gelukkig zinnige mensen die wijzen op de paradoxale situatie dat juist op de dag dat in Minsk, mede dankzij Rusland, een staakt-het-vuren werd bereikt, in Brussel nieuwe sancties tegen Rusland werden uitgesproken.' Lavrov zegt erop te rekenen dat de EU-lidstaten 'vroeg of laat' weer bij zinnen zullen komen.

Oekraïne

Maar om de onderlinge relatie tussen Europa en het westen te herstellen, zullen de westerse landen  ook een andere houding ten opzichte van Oekraïne moeten aannemen, vindt Lavrov.

'Ze willen maar niet erkennen wat voor ons zo duidelijk is. Namelijk dat de Verenigde Staten en Brussel de coup in Kiev hebben ondersteund, zo niet aangemoedigd. Alles wordt deze nieuwe machthebbers vergeven en ze kunnen doen waar ze zin in hebben. Niemand bekritiseert de onacceptabele uitspraken over nationalistische gevoelens, over Rusland, over minderheden en over neonazistische stromingen'.

Bron Elzevier http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2014/9/Moskou-verbaasd-over-laks-onderzoek-naar-vlucht-MH17-1598331W/

admin

Ik heb al heel vaak gezegd dat wat onze overheid dicteert de media citeert.
Ik behandel ambtenaren altijd met respect want sie haben es nicht gewusst. 

Tussen Nederlandse ambtenaren en SS'ers is geen verschil want beiden weten ze van niets bovendien
zijn ze niet verantwoordelijk laat staan aansprakelijk voor hun misdaden want ze werken in opdracht van de overheid.
Men kan die ambtenaren niets kwalijk nemen want ze willen toch zo graag drie keer per jaar op vakantie hoeveel slactoffers dat ook mag kosten.
Ik ben wel zo kwaad op onze overheid dat ik onze overheid hier op het forum en in het dagelijkse leven continu uitmaak voor SS'ers.

Vorige week vrijdag parkeerde en busje van de koninklijke landmacht (kenteken KP-17-20) voor mijn neus) een man achter het stuur met een vrouw
als bijrijder, ik heb ze wat over de ramp in Enschede verteld en de vergelijking getrokken tussen onze overheid en de SS. Het laatste wat ik
tegen die twee zei was 'Oorlogmisdadigers' ik was al bij hun weggelopen want op hun antwoord dat ze van niets weten daar zit ik niet op te wachten.

Op 28 augustus  jongsleden kwam de hoge raad en ik (met gepaste afstand) naar de opening van het Grotiusgebouw daar heb ik nog een woordje gewisseld met oud premier Dries van Agt.
Die man is helemaal opgeblazen hij houd teveel vocht vast, ik had hem bijna niet herkend. Dries ontkende meteen dat hij ambtenaar was maar al snel zei hij dat hij wel ambtenaar was geweest.
Dries brak al snel het gesprek af door mij iets ongeloofelijks goeds toe te wensem. Ik zei daarop 'U ook.'
Ik Wilde Dries geen hartaanval bezorgen door over de munitieramp in Enschede te beginnen.
Hij heeft als ambtenaar dan wel dood en verdoemenis gezaaid maar volgens mij is hij een beetje tot inkeer gekomen.
Ik had zo even met hem mee kunnen lopen hij was alleen en hij liep een half of heel rondje om het gebouw.
Ik dacht zelfs nog even dat hij de weg kwijt was hij leek op het eind van zijn latijn te zijn.
En ik heb hem nog wat verteld over die donkere bibliotheek en of dat allemaal komt door de zwarte bladzijden in die boeken (van de rechtenfaculteit).
Een week * dagen om precies te zijnna Dries heb ik daar een feestje gehad met Grolsch en lekkere hapjes heb er goed kunnen praten met de college
voorzitter Gerard Meijer, de decaan Steven Bartels en Martijn Gerritsen de persvoorlichter (Martijn had daar een ander woord voor).
en met een paar studenten.  De studenten vroegen mij steeds waarom ik zo kwaad was. Ik zei dat ik zo kwaad was omdat er zoveel mensen
slachtoffer zijn van die ramp in Enschede. Ik drink bijna nooit en na twwe biertje ben ik al aangeschoten maakte het nog een beetje bont door
te zeggen dat ik hoopte dat Grotius was onthoofd, dat vonden de studenten niet leuk (Ik wist dat onthoofden een oude traditie van onze overheid is)
De collaga van Grotius was van Oldenbarneldt die is wel onthoofd daar kwam ik later achter). Grotius zijn wanen zijn het fundament van onze corrupte
rectstaat, heb ik daar geleerd van die studenten die van vader op zoon hun ziel verkopen aan wie er dicteert.

Op vier mei jongstleden in Nijmegen heb ik nog gepraat met de plaatjelijke burgemeester en Tom de Graaf en een paar wethouders.
Ben er nu wel langsaam achter gekomen dat elke bobo zijn kop in het zand steekt als ik over Enschede begin.
Ik heb toen Tom de Graaf (nu in de eerste kamer)zelfs gevraagd of zijn opa ook fout was in de oorlog.

Ik deel keer op keer  mijn getuigenis van de rampdag met ambtenaren en bobo's dat helpt me heel goed bij de verwerking ook al knal ik steeds
tegen een gesloten deur aan van zwijgplicht.

----------------------------------------------

Elke Nederlandse krant en omroep deed mee aan die stemmingmakerij in Oekraine.
Gelukkig wist ik al door de ramp in Enschede dat onze overheid en hun media liegen.

Om over mischien wel tienduizenden dode burgers grapjes te maken is dan wel niet zo netjes maar misschien de enige manier om
feiten bij het grote publiek aan het licht te brengen.

---------------------------------------------
"The information war for Ukraine" - Satirical German program "Die Anstalt" (Eng Subs)

http://youtu.be/jSOfQ7tgTLg

admin

Sinds november 2013 ontloop ik de ramp van Enschede, daardoor ging het een beetje beter met mijn PTSS.
Door de MH17 krijg ik een terugval want de grootste leugenaars zoals Timmermans maken promotie.
Het is voor mij van begin tot eind helemaal een herhaling van de zogenaamde vuurkramp.

Triest voor alle rampslachtoffers die misbruikt worden door onze bestuurders.

admin

Czaar Peterhuisje in afwachting van komst Poetin
Zaandam

...

...Onze Russische gids Marina Diakonova ontvangt Poetin, maar een complete rondleiding zit er niet in. Hij maakt namelijk ook een praatje met vervangende burgemeester Mans (onze  Enschedeese-rampburgemeester)...

...

Bron: Zaans Stadsblad  http://www.schoonmaakbedrijfdetoekomst.nl/index.php?ID=12

Het bezoek van Poetin aan Mans was ongeveer op 2 en/of 3 november 2005.

---------------------------------------------------------------------

(ps. Ik hoop dat Poetin bij Mans geen koffie heeft gedronken want die vriendelijk lachende  Mans gaat over lijken dat  weet Enschede maar al te goed.
Mans de burgemeester van moord en doodslag en de Nederlandse vriendjes uit de politie(k) van Mans doen er nog een schepje bovenop)...

sylvius

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2014Z17455.html

Citeer
Vragen van het lid Omtzigt (CDA) aan de Ministers van Buitenlandse Zaken en van Veiligheid en Justitie over de onderzoeken naar de aanslag op de MH17 (ingezonden 7 oktober 2014).
Vraag 1

Wanneer ontvangt de Tweede Kamer een voortgangsrapportage over de onderzoeken naar de MH17?
Vraag 2

Heeft u Oekraïne gevraagd om de overeenkomst tussen het Oekraïense National Bureau of Air Accident Investigation (NBAAI) en de Onderzoeksraad voor Veiligheid openbaar te maken en bent u bereid om deze overeenkomst onverwijld openbaar te maken?
Vraag 3

Heeft het Openbaar Ministerie de regering geïnformeerd en om toestemming gevraagd alvorens zij een geheime overeenkomst tekende met haar counterparts in Oekraïne, België, Australië en later Maleisië? Heeft de regering toestemming gegeven voor het ondertekenen van deze overeenkomst?
Vraag 4

Wanneer is de overeenkomst getekend en wanneer en hoe werd hij rechtsgeldig? Wat is de formele status van de overeenkomst?
Vraag 5

Wanneer trad Maleisië toe tot de overeenkomst en was dat op dezelfde voorwaarden?
Vraag 6

Nu het bestaan van de overeenkomst publiek is, kunt u deze overeenkomst publiek maken?
Vraag 7

Klopt het dat de overeenkomst veto-rechten bevat voor landen? Zo ja, welke?
Vraag 8

Zijn er in of bij de overeenkomst afspraken gemaakt over het mogelijk vervolgen van landen die meedoen aan de afspraak?
Vraag 9

Is de afspraak tussen de landen op enig moment voorgelegd aan het parlement of een aantal parlementsleden van één van de deelnemende landen (Oekraïne, België, Australië, Nederland, Maleisië)? Zo ja, aan wie en wanneer?
Vraag 10

Kunt u deze vragen beantwoorden voor het Algemeen overleg over de MH17 op 15 oktober aanstaande?

sylvius

sylvius

Citaat van: sylvius op 10 oktober 2014, 05:29:04
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2014Z17455.html

Citeer
Vragen van het lid Omtzigt (CDA) aan de Ministers van Buitenlandse Zaken en van Veiligheid en Justitie over de onderzoeken naar de aanslag op de MH17 (ingezonden 7 oktober 2014).
Vraag 1

Wanneer ontvangt de Tweede Kamer een voortgangsrapportage over de onderzoeken naar de MH17?
Vraag 2

Heeft u Oekraïne gevraagd om de overeenkomst tussen het Oekraïense National Bureau of Air Accident Investigation (NBAAI) en de Onderzoeksraad voor Veiligheid openbaar te maken en bent u bereid om deze overeenkomst onverwijld openbaar te maken?
Vraag 3

Heeft het Openbaar Ministerie de regering geïnformeerd en om toestemming gevraagd alvorens zij een geheime overeenkomst tekende met haar counterparts in Oekraïne, België, Australië en later Maleisië? Heeft de regering toestemming gegeven voor het ondertekenen van deze overeenkomst?
Vraag 4

Wanneer is de overeenkomst getekend en wanneer en hoe werd hij rechtsgeldig? Wat is de formele status van de overeenkomst?
Vraag 5

Wanneer trad Maleisië toe tot de overeenkomst en was dat op dezelfde voorwaarden?
Vraag 6

Nu het bestaan van de overeenkomst publiek is, kunt u deze overeenkomst publiek maken?
Vraag 7

Klopt het dat de overeenkomst veto-rechten bevat voor landen? Zo ja, welke?
Vraag 8

Zijn er in of bij de overeenkomst afspraken gemaakt over het mogelijk vervolgen van landen die meedoen aan de afspraak?
Vraag 9

Is de afspraak tussen de landen op enig moment voorgelegd aan het parlement of een aantal parlementsleden van één van de deelnemende landen (Oekraïne, België, Australië, Nederland, Maleisië)? Zo ja, aan wie en wanneer?
Vraag 10

Kunt u deze vragen beantwoorden voor het Algemeen overleg over de MH17 op 15 oktober aanstaande?

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/10/13/antwoorden-kamervragen-van-het-lid-omzigt-cda-over-de-onderzoeken-naar-de-aanslag-op-de-mh-17.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Antwoorden Kamervragen van het lid Omzigt (CDA) over de onderzoeken naar de aanslag op de MH17

Antwoorden van minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) en minister Timmermans (Buitenlandse Zaken) op vragen gesteld door het lid Omzigt (CDA) over de onderzoeken naar de aanslag op de MH17.

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/10/13/antwoorden-kamervragen-van-het-lid-omzigt-cda-over-de-onderzoeken-naar-de-aanslag-op-de-mh-17/antwoorden-kamervragen-van-het-lid-omtzigt-cda-over-de-onderzoeken-naar-de-aanslag-op-de-mh-17.pdf

sylvius

Pieter Omtzigt ‏@PieterOmtzigt 25m25 minutes ago

Helaas geeft regering op meeste vragen over MH17 onderzoek geen antwoord:

admin

Absturz von MH17 - Raketenexperte Oberst a. D. Bernd Biedermann

Contra-Magazin
Gepubliceerd op 15 sep. 2014

Das Mitte Juli über der Ostukraine abgestürzte malaysische Passagierflugzeug MH17 ist vor dem Auseinanderbrechen in der Luft von zahlreichen Objekten "durchlöchert" worden und "während des Fluges in mehrere Teile zerborsten". Das gab der niederländische Sicherheitsrat in einem ersten Zwischenbericht in Den Haag bekannt. Doch was kann das bedeuten?
NVA Raketenexperte Oberst a. D. Bernd Biedermann mit Einzelheiten.
Quelle: Radio Stimme Russlands https://www.youtube.com/watch?v=kHrf5...

Bron: YouTube http://youtu.be/XWNx3ab7o-M

sylvius

Pieter Omtzigt ‏@PieterOmtzigt 31m31 minutes ago

Vragen over MH17 (met @swsjoerdsma) Over radar, satellietbeelden en logboeken En uitspraken van de regering https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-397963.pdf

sylvius

sylvius

http://www.volkskrant.nl/opinie/onderzoek-vliegtuigramp-mh17-onderste-steen-komt-niet-boven~a3777017/

Citeer
Onderzoek vliegtuigramp MH17: onderste steen komt niet boven

Opinie De afspraken tussen premier Rutte en Oekraïne over het onderzoek naar de crash met de MH17 belemmeren een onbevangen waarheidsvinding.
Door: Joost Niemöller, journalist 28 oktober 2014, 02:00

sylvius