Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

The Passion komt naar Enschede

Gestart door sylvius, 19 november 2014, 10:11:29

Vorige topic - Volgende topic

sylvius

Citaat van: admin op  2 april 2015, 21:31:01
Citaat van: sylvius op  2 april 2015, 21:17:56
Citaat van: admin op  2 april 2015, 20:34:41
Citaat van: sylvius op  2 april 2015, 20:32:20
Ze waren er wel, tot eind aan toe:

Het werden steeds meer brandweermannen.

Brandweer Twente ‏@BrandweerTwente 57m57 minutes ago

Bedankt voor alle positieve reacties over onze deelname @thepassion, het was erg bijzonder #brandweertwente #TP15

https://twitter.com/BrandweerTwente/status/583725304277049347/photo/1
Er zijn maar drie reacties op Twitter.
1 van een spuitgast, 1 van the passion en 1 van nog iemand.
De positieve reactie is meer een sigaar uit eigen doos of de minister van defensie heeft de spuitgasten persoonlijk bedankt omdat de brandweer al 15 jaar zwijgt en liegt en bedriegt zoals defensie het beveelt.

Nu wel een heleboel retweets en favorits
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/brandweer-twente-bijzondere-deelname-aan-the-passion-1.4839097

sylvius

sylvius

admin

Citaat van: sylvius op  3 april 2015, 06:02:17

Nu wel een heleboel retweets en favorits
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/brandweer-twente-bijzondere-deelname-aan-the-passion-1.4839097

Ik zie maar vier reacties nummer 4 vraagt of de brandweer Romeinen moeten voorstellen.
Romeinen lees ik als scheldwoord dus dat is geen positieve reactie

Eigenlijk heeft de brandweer maar 1 of 2  reacties gehad op hun Twitter.
Gisteren een positieve reactie en vandaag een negatieve reactie.

Er staat zelfs geen reactie op hun artikel in de tubantia, want de censuur is daar te streng,
negatieve reacties worden namelijk niet geplaatst door de tubantia.
De overheid en hun tubantia liegen dat ze barsten.
Het enigste betrouwbare in de krant en op TV is de weersvoorspelling van morgen.

admin

Ik heb het alleen op TV gezien.
Een flits van het kruis bij de start en toen later op de singel bij het museum kwam meteen de brandweer aan het woord.
De brandweer maakte daar op de singel een slechte indruk hij wist geloof ik niet eens waarom hij meeliep, voor de lol of het bier en de sterren.

sylvius

Citaat van: sylvius op  3 april 2015, 06:15:03
Hoe noem je nou zoiets?

https://www.facebook.com/isifotografie/photos/a.623908661086676.1073741842.397906183686926/623908741086668/?type=3&theater

Je kunt er niet  tegenop.

Het einde van alle vuurwerkrampherdenkingen.

Je kon het ook anders bekijken, nl. als de ulltieme schuldbekentenis van de gemeente Enschede: "wij hadden opslag van evenementenvuurwerk vergund in oa. 14 zeecontianers, omdat het toch maar tijdelijk was, want er kwam een heel nieuw plan, en de brandweer ging de brand van 13 mei 2000 te lijf alsof het opslag ven consumentenvuurwerk betrof en nadien hebben we de waarheid constant verdraaid en verloochend met de volledige medewerking van politie en justitie en de Twentse Courant Tubantia "

Naar Markus 2:

3   En er kwamen sommigen tot Hem, brengende een geraakte, die van vier gedragen werd.
4   En niet kunnende tot Hem genaken, overmits de schare, ontdekten zij het dak, waar Hij was; en dat opgebroken hebbende, lieten zij het beddeken neder, daar de geraakte op lag.
5   En Jezus, hun geloof ziende, zeide tot den geraakte: Zoon, uw zonden zijn u vergeven.

sylvius

Roombeek is gebouwd op leugens, op een leugenkrater, en niet op rots, "petra" , de onderste steen ontbreekt.

Matteüs 7:27,

En de slagregen is nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangeslagen, en het is gevallen, en zijn val was groot.

Net zoals  Babylon, Openbaring 18. "Zij is gevallen, zij is gevallen, het grote Babylon, en is geworden een woonstede der duivelen, en een bewaarplaats van alle onreine geesten, en een bewaarplaats van alle onrein en hatelijk gevogelte"

Daarom was Jim de Groot als  verrezen Jesus vast ook bovenop de Alphatoren geklommen.
https://www.youtube.com/watch?v=xvyuYcn17lk

Daar werd met de Twente Biennale al aan gerefereerd:

http://www.enschederamp.nl/forum/index.php?topic=495.0

Citeer

De houten kassa & informatiebalie is gebaseerd op de toren van Babel.

Kassa = de pingping waar alles om draait.

(gemeente niet aasnsprakelijk)

sylvius

sylvius

Spektakel in Enschede
http://www.adriaan-koerbagh.nl/cms/php/page.php?id=75&artikelid=1340
CiteerOp witte donderdag, 2 april 2015, wordt het spektakelstuk The Passion in Enschede opgevoerd. De kruisgang van Jezus wordt nagespeeld. Als ik het goed begrijp nog net niet de kruisiging, maar goed, de bedoeling is helder: de EO, de godfather van het spektafel organiseert het spel nu samen met de KRO. Vorig jaar deed de RKK nog mee, maar blijkbaar kan dat niet meer of de kerk of de kardinaal vindt het minder geslaagd.
Nou, minder geslaagd is het zeker. Youp van 't Hek veegde er vorig jaar de vloer mee aan. De onoprechtheid van de schnabbelende acteurs droop er af. Ze geloofden geen syllabe van wat ze moesten zeggen volgens het script. Dat is allemaal nog wel te verteren. Ik hoef er verder ook niet naar te kijken of zelfs maar naar te luisteren. Het ergste is wel, dat het verzinsel van de daarmee samenhangende gebeurtenissen in stand blijft. Althans, het stuk suggereert natuurlijk nog veel meer dan alleen die kruisiging. Het suggereert dat er een opstanding plaats zal hebben. Het suggereert dat de heer JC de messias is, nota bene de joodse messias, terwijl de Joden van toen en nu  nog steeds hardnekkig ontkennen dat Jezus de messias is, was of zal zijn. Dat komt in het spel niet voor. Je zou zeggen dat het van zelf spreekt bij zo'n spektakelstuk dat ook de andere kant van het verhaal een rol krijgt, namelijk dat van joodse zijde toen en nu al meer dan tweeduizend jaar ontkend wordt dat JC de messias is. Het was een dodgewone ruzie tussen joodse groepen. De ene groep dacht dat JC. de messias wel eens kon zijn en de andere groep ontkende dat ten stelligste. Enfin Paulus, de apostel ging er met het verhaal van door en hoewel hij poogde de kwestie in synagogen te bepleiten en te propageren, werd hij in de meeste synagogen zowel in het toenmalige Palestina als in Griekenland, Macedonië de synagoge uit gegooid. Terecht vind ik.
Hoe dan ook, Enschede moet er dit jaar aan geloven en de promotors van de stad zijn in alle staten. Enschede wordt op de kaart gezet. Hoe kan niet schelen, als het maar lawaai veroorzaakt.
[Download het artikel]
Dick Houwaart
20 november 2014

http://www.adriaan-koerbagh.nl/cms/php/page.php?id=75&artikelid=1345
CiteerNaar die winkel ga ik niet
Enschede. Het was hilarisch wat een oude dame antwoordde op een vraag van een journalist enkele uren voor The Passion moest beginnen. Mevrouw, gaat u daar heen?Wat? Naar die nieuwe winkel, denk er niet.  En zo waren er nog een paar winkelende mensen in Enschede die er niets van wilden weten. Maar toch, een mevrouw had er wel wat mee. Ja hoor, m,ooi verhaal. Gaat wel diep zei ze. Verder kwam haar gestamel niet.Kortom, de oogst voor de verslaggever was maar matig. Niet een keer hoorde ik een overtuigende verhaal van passanten.Intussen was het centrum van Enschede wel volledig bezet door podia en en televisiecamera's en hekken en omleidingen en afzettingen, die de burgerlijke gemeente moest neer zetten om een en ander in goede banen te leiden. Kosten: duizenden euro's , die de belastingbetaler moet ophoesten voor een religieuze processie, die verkocht wordt als een historische gebeurtenis in een modern jasje. Geschatte kosten 30.000 euro.Ik weet wel dat velen het verhaal, de kruising van Jezus en zijn opstanding voor waar houden, maar of dat nog breed gedeeld wordt vraag ik mij af. Goed, er kwam,en twintig duizend mensen naar het spektakel kijken en volgens de kijkcijfer-experts waren er drie en een half miljoen kijkers voor de televisie, maar heeft de Evangelische Omroep, heeft de RKK er een gelovige bij ge kregen. Nee natuurlijk. Het was een soort 'straatfeest', wel mooi zoals ik enkele mensen hoorde verklaren.Ach, laten we het beestje maar bij de naam noemen: propaganda en een soort geldbeurs. De Enschedese middenstand heeft er een aardige stuiver aan over gehouden en dat is in een crisistijd mooi mee genomen.Jezus tochj nog ergens goed voor.
[Download het artikel]
Dick Houwaart
08 april 2015

admin

sylvius

https://twitter.com/Houwaartdick
Citeer
Dick Houwaart ‏@Houwaartdick 1h1 hour ago

IK heb een klacht in gediend bij gemeenteraad Enschede. Belastinggeld gebruikt voor opvoering spektakel The Passion. Onjuist gebruik..

http://www.vrijzichtmagazine.com/cms/php/page.php?id=75&artikelid=1288

CiteerThe Passion en de overheid
Gemeente betaalt mee

Dezer dagen verscheen een rapport van de Stichting Enschede Promotie, waarin met tevredenheid werd terug gezien op de uitvoering van het passiespel The Passion. De cijfers in dat rapport spreken een duidelijk taal. Twintig duizend bezoekers van buiten Enschede. De meeste bezoekers kwamen speciaal voor die uitvoering en de tevredenheid van de bezoekers was 8.2. Voeg daaraan toe dat ruim drie miljoen tv-kijkers het spektakel zagen en dus kon Enschede Promotie best tevreden zijn. De horeca spon er ook garen bij, want naar schatting ruim 650.000 euro werd er in de horeca en in winkels besteed. Enschede werd, zoals dat heet, op de landelijke   kaart gezet. Maar voor welke prijs? In datzelfde rapport wordt een bedrag genoemd van meer dan 180.000 euro aan kosten. Op mijn verzoek ontving ik de gespecificeerde kosten. En wat blijkt? Een groot deel van die kosten zijn of rechtstreeks door de gemeente betaald of via een omweg. Ook de provincie Overijssel schroomde niet aan evangelisatie mee te betalen.Het evangelisatiespektakel van de Evangelische Omroep en de KRO is mede mogelijk gemaakt door het besteden van gemeentelijk belastinggeld. En dat het een evangelisatiespektakel is en was, moge blijken uit de websites die er achter steken. Onomwonden gaat het om het winnen van zieltjes voor de christelijke levensovertuiging. Trouwens, de processie in het spel, allemaal meelopen achter het kruis (en dat kon ook via internet) maakt glashelder dat het hier om evangelisatie gaat en ging. En daar hoort de seculiere overheid zich buiten te houden. De gemeente heeft daarin geen taak, behalve het handhaven van de openbare orde, net zoals bij voetbalwedstrijden. In feite is het allemaal nog erger. De gemeentelijke overheid maakt het op commerciële basis gestoelde  evangelisatiespektakel mogelijk. Blijkbaar heeft men in Enschede, maar voorheen ook in andere steden, niet in de gaten dat men meewerkt aan door de kerken (via de christelijke omroeporganisaties) ge propageerde evangelisatie. De scheiding van kerk en staat zoals in ons land gebruikelijk, hoewel vaak geschonden en oogluikend toegestaan, wordt in dit geval met voeten getreden. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er geen enkel raadslid in de gemeenteraad van Enschede is, die het college van burgemeester en wethouders niet om opheldering vraagt. Het is meer dan de moeite waard het standpunt van B en W in deze te leren kennen. Of staat er soms meer op stapel? Er zijn nog tal van religieuze gebeurtenissen te bedenken die zich lenen voor een godsdienstig spektakel.

Dick Houwaart                                                                                                  24 juli 2015