Nieuws:

NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com

Hoofdmenu

Rampkunstboek '15

Gestart door admin, 13 februari 2015, 09:07:04

Vorige topic - Volgende topic

admin

Citaat van: sylvius op 20 maart 2015, 20:15:51

Het "Rampkunstboek" gaat over Veerkracht, wist je dat wel?

Ik wist niet dat het rampkunstboek als thema 'verkracht' had, ik verschrijf  me ik bedoel 'veerkracht'.
B&W begon tien jaar terug over veerkracht begrijpelijk dat HHVV dat nu ook zegt.

Hoe het huis verhalen denkt te weten dat alle kunst in het boek een therapeutische werking heeft, is mij een raadsel.

admin

Citaat van: sylvius op 20 maart 2015, 20:15:51
Het "Rampkunstboek" gaat over Veerkracht, wist je dat wel?

Als men tien keer snel zegt :''veerkracht'' .
Klinkt het al anders.
-----------------------------------------------------------------------------
Wet van Hooke

De Wet van Hooke (Latijn:ut tensio, sic vis, "zoals rek, zo is kracht") is een bekende wet uit de natuurkunde en materiaalkunde die de evenredigheid tussen de mechanische spanning en de hieruit voortkomende vervorming (bijvoorbeeld een uitrekking) beschrijft. De wet geldt voor allerhande materialen tot de proportionaliteitsgrens. Voorbij die grens is de vervorming niet omkeerbaar en is de veer vernield..................

Bron: Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Hooke

admin

admin

Ben bij de opening geweest en heb een rampkunstboek gekregen, was even zoeken maar de sponsor is de gemeente Enschede. De expo is in Prismare

Er was geen brandweer of politie lijfelijk aanwezig of ze waren als burger vermomd.

De opening was  een soort helden verering van onze brandweer, door wethouder v/d Houdt.
Daar heb ik hem later wel op aangesproken maar ook hij heeft zwijgplicht en is nog erger dan de SS, evenals de brandweer. Munitie en vuurwerk kan men niet blussen met water  Die wethouder v/d Houdt bleef lang dat was wel aardig, heb drie keer met hem gesproken, heb toen hij wegging gezegd dat hij moest lachen want dat doen hoge ambtenaren altijd om de ramp in Enschede, Ik vertelde dat ik echt niet gevaarlijk ben want ik stond een halve centimeter vanaf Minister Opstelten toen ik hem  zei dat hij de leider was van de grootste criminele bende van de hele wereld. (onderwerp: Brandweermonument).

Ik zeg al  bijna 15 jaar hetzelfde en geen ambtenaar die er wat mee doet.
Vlak voor de opening was ik bij de krater er was een rondleidster die beweerde dat die mooie wijk er is gekomen door een container met vuurwerk, (ik zoek nog altijd de plek van die detonatie want er waren er twee. Ze zei dat die container in de krater had gestaan.

(Ik moest mezelf daar op de expo een beetje verdedigen want de brandweer Enschede had op 2 april vlak voor  the Passion begon de vriendelijke politie op mij afgestuurd, dat staat wel op dit forum) .

Ik heb foto's van de krater het is net horror en het stinkt en foto's van de zieke bomen en de bouwval van het Cremer vol scheuren.

admin

Dacht dat iedereen champagne kreeg bij de opening blijkt het Rivella te zijn geweest.
Heb nog nooit in mijn leven Rivella gehad, gister was de eerste keer.

In het vervolg vraag ik wel wat erin zit men noemde het in eerste instantie alcoholvrije champagne, dat geloofde ik ook nog en dronk het langzaam op.

Ik zei wat mensen dat ik dat wel erg bond want volgens de reclame ga je toch raar doen als je Rivella op hebt ? Komt dat nu wel weer goed met mij ?

admin

Ik kwam op 1 mei het ramgebied binnen via de dode en zieke bomen aan de museumlaan.
Toen via het gescheurde gebouw van Het Cremer naar de krater die een uur in de wind stonk.

sylvius

sylvius

Don Harberink in de Prismare:

sylvius

Schilderij van Faruk Temel vond ik ook mooi. Gieren met grote snavels en uitgespreide vleugels. Heeft hij al lang geleden gemaakt. Toen hij vier was, volgens vrouw van Huis van Verhalen, maar wel onder begeleiding van Dorien van Boekhout.

In de tentoongestelde kunstwerken kwam geen Roombeek-verheerlijking of andere gemeente-propaganda tot uitdrukking, behalve in gedichten die er bij op waren gehangen.

admin

Citaat van: sylvius op  8 mei 2015, 09:42:52
Vanaf 8 min.14, TV Enschede over de opening:

https://www.youtube.com/watch?v=aAh9wGtjwVM&feature=youtu.be

Vlak voor die kunstenares (horen, zien en zwijgen) hierboven werd ik geïnterviewd door TV-Enschede.
De nieuwe generatie nieuwsmakers van TV-Enschede-FM weet nu ook van de hoed en de rand.

Die pentekening horen, zien en zwijgen verbeeldt precies hoe het is.

admin

Op 1 mei bij de opening waren er een spreker en een voorzitster die hadden het allebei over frustratie, ik zei nog tegen de voorzitster dat ik niet wist wat dat was,  de betekenis van frustratie was mij onbekend tot begin maart 2015 Het Huis van Verhalen mij dat wilde laten zeggen.

En die laatste zin slaat helemaal nergens op. We weten niet eens hoeveel er heeft gelegen of wat, dat is staatsgeheim. Die zin past wel prima in het straatje van de overheid.

Hieronder de wijzigingen die ik heb aangebracht. Ik beschouwde hun tekst heilig,van mijn woorden.  Heb zo weinig mogelijk veranderd was allang blij dat het Munitiewerk in een rampboek kwam.

------------------------------------------------------------------------------------
aan Huis van verhalen 3 maart 2015

Beste Riks en Angela,

Heb een paar dingen aangepast in de tekst,

zie de bijlage,

Het woord: 'Schilderij' dat heb ik tweemaal vervangen door: Tweeluik.

Het is een tweeluik en niet een schilderij.

Het woord: 'doodskoppen' dat heb ik vervangen door: schedels.

Doodskoppen klinkt voor mij als doodschoppen

Het woord: 'frustratie' dat heb ik vervangen door: essentie.

Ik weet niet eens wat frustratie is.   

Maar als ik naar het tweeluik en de schedels  kijk (die niet lachen), dan voel ik de essentie weer.

Deze zin heb ik gewist want ik ben geen natuurkundige: 'In die hoeveelheden heeft vuurwerk immers de kracht van munitie.'

Vandaag of morgen bel ik u om er zeker van te zijn dat de door mij verbeterde versie is binnengekomen.

Met vriendelijke groeten van Don Harberink.

sylvius

Hier kunstwerk van Jard Folmer:

sylvius

Das heisst also : "Mit Hand und Fuß verneinen" oder "Mit Hand und Fuss verteidigen"?

http://www.duden.de/sprachwissen/podcast/mit-hand-und-fu-

sylvius

Citaat van: sylvius op  8 mei 2015, 16:36:57
Schilderij van Faruk Temel vond ik ook mooi. Gieren met grote snavels en uitgespreide vleugels. Heeft hij al lang geleden gemaakt. Toen hij vier was, volgens vrouw van Huis van Verhalen, maar wel onder begeleiding van Dorien van Boekhout.

In de tentoongestelde kunstwerken kwam geen Roombeek-verheerlijking of andere gemeente-propaganda tot uitdrukking, behalve in gedichten die er bij op waren gehangen.

Faruk Temel is weeskindje, verloor ouders + broertje (of zusje?). Ze woonden in de Tollensstraat naast Henk Vinke + Jacqueline Wilson en kinderen.

Had ik me nooit zo gerealiseerd.
Misschien is hij de jongen die even te zien is op de beelden van Danny de Vries.

Henk Vinke was zogenaamd huis van Temel binnengegaan en naar boven en daar gefragmenteerd.