[EnschedeRamp] Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19 April 2024, 21:45:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
NB! Als u lid wilt worden stuur dan een verzoek naar:

EnschedeRamp@gmail.com
9017 aantal berichten in 706 topics door 16 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Paul van Buitenen
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  [EnschedeRamp] Forum
|-+  Enschede 13 mei 2000
| |-+  Actueel
| | |-+  Enschede revisited
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 49 Omlaag Print
Auteur Topic: Enschede revisited  (gelezen 209622 keer)
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #525 Gepost op: 9 Juni 2020, 16:05:48 »

Keep the mushrooms in the dark and feed them with  a lot of shit  Knipoog
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #526 Gepost op: 9 Juni 2020, 16:34:23 »

Keep the mushrooms in the dark and feed them with  a lot of shit  Knipoog

zijn dat de zgn. paddo's ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paddo
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #527 Gepost op: 9 Juni 2020, 17:17:59 »

Keep the mushrooms in the dark and feed them with  a lot of shit  Knipoog

zijn dat de zgn. paddo's ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paddo

Nee, dat is een metafoor voor 'comfortabel' passieve en kritiekloze burgers.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #528 Gepost op: 9 Juni 2020, 18:15:01 »

maar worden wel lekker dik en vet van al die shit?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #529 Gepost op: 9 Juni 2020, 18:53:49 »

maar worden wel lekker dik en vet van al die shit?

Dat weet ik niet, de metafoor gaat over de bedoeling van de 'teler'; de 'paddestoelen' worden als passief niet-denkend behandeld.

Maar er zijn mogelijk 'paddestoelen' die zich aan de macht van de 'teler' onttrekken?
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #530 Gepost op: 9 Juni 2020, 19:52:02 »



Maar er zijn mogelijk 'paddestoelen' die zich aan de macht van de 'teler' onttrekken?

[/quote]

ze gaan ondergronds hun eigen gang

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paddenstoel_(schimmel)
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #531 Gepost op: 9 Juni 2020, 20:00:27 »



Maar er zijn mogelijk 'paddestoelen' die zich aan de macht van de 'teler' onttrekken?


ze gaan ondergronds hun eigen gang

https://nl.wikipedia.org/wiki/Paddenstoel_(schimmel)
[/quote]

Dan weten ze zich goed aan de openbare aandacht te onttrekken!

Wellicht hebben ze hier nog wat aan:

Op schrift stelt de IBR ( = de minister BZK!), in de rapportage na de ramp, dat als de preventietaak (extreme beperking hoeveelheden vuurwerk en bouwkundige aanpassing opslag) en de preparatie (aanvalsplan!), dus door de cdt. reg. brw., goed was uitgevoerd, de ramp niet had plaatsgevonden en dus(!) de eigen brandweerlieden en omwonende burgers niet waren omgekomen!

Dit rapport namens de minister is dan ook geschikt als 'objectief' bewijs op mijn aangifte wegens 'doodslag met voorwaardelijke opzet' ( = moord).

Nabestaanden staat het nog vrij zich bij mijn aangifte (parket Rotterdam) aan te sluiten hiermee.
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #532 Gepost op: 9 Juni 2020, 20:21:31 »

Citaat


Op schrift stelt de IBR ( = de minister BZK!), in de rapportage na de ramp, dat als de preventietaak (extreme beperking hoeveelheden vuurwerk en bouwkundige aanpassing opslag) en de preparatie (aanvalsplan!), dus door de cdt. reg. brw., goed was uitgevoerd, de ramp niet had plaatsgevonden en dus(!) de eigen brandweerlieden en omwonende burgers niet waren omgekomen!

Dit rapport namens de minister is dan ook geschikt als 'objectief' bewijs op mijn aangifte wegens 'doodslag met voorwaardelijke opzet' ( = moord).

Nabestaanden staat het nog vrij zich bij mijn aangifte (parket Rotterdam) aan te sluiten hiermee.

kunt u dat ook letterlijk citeren?

Waar is dat IBR-rapport te vinden?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #533 Gepost op: 9 Juni 2020, 22:02:03 »

Citaat


Op schrift stelt de IBR ( = de minister BZK!), in de rapportage na de ramp, dat als de preventietaak (extreme beperking hoeveelheden vuurwerk en bouwkundige aanpassing opslag) en de preparatie (aanvalsplan!), dus door de cdt. reg. brw., goed was uitgevoerd, de ramp niet had plaatsgevonden en dus(!) de eigen brandweerlieden en omwonende burgers niet waren omgekomen!

Dit rapport namens de minister is dan ook geschikt als 'objectief' bewijs op mijn aangifte wegens 'doodslag met voorwaardelijke opzet' ( = moord).

Nabestaanden staat het nog vrij zich bij mijn aangifte (parket Rotterdam) aan te sluiten hiermee.

kunt u dat ook letterlijk citeren?

Waar is dat IBR-rapport te vinden?

"Alles overziend kan vastgesteld worden, dat het in bijna alle schakels van de veiligheidsketen misging: proactie; preventie; preparatie; en repressie. Het geeft ook aan, dat een schakel, zoals repressie niet in staat geacht mag worden de fouten, die bij proactie, preventie en preparatie gemaakt zijn ongedaan te maken. Tevens kan worden geconstateerd, dat als de preventietaak door alle betrokkenen op goede wijze ingevuld was, de ramp niet had plaatsgevonden."

Dit is precies, zij het in ambtelijke taal, hetgeen ik feitelijk(!) aantoon.
Preventiemaatregelen moeten zijn aangebracht voordat(!) vuurwerk mag worden opgeslagen.

Mogelijk verwarrend is de tekst over 'alle betrokkenen bij de preventietaak'.
De exclusieve hoofdtaak (advies aan B&W t.b.v vergunningen) ligt enkelvoudig bij de cdt. reg. brw.!

Dus de IBR laat deze achterliggende feiten vrijwel onbenoemd: er had, bij wettelijk ook nog voorgeschreven handhaving (verordeningen!), nooit een dergelijk vuurwerkopslag in Enschede mogen bestaan!
Dan hadden filmploegen, kwajongens, brandstichters, of verdwaalde werknemers, met of zonder familieleden, nooit de ramp kunnen doen ontstaan.

Ook concluderen zij daarop niet(!) dat de exclusief wettelijke taak, voor alle vergunningen, door deze commandant regionale(!) brandweer is verzaakt; al gedurende vele jaren!
Die functionaris bestaat quasi niet eens in de rapportages van de overheid en Oosting.

De IBR camoufleert dat door te 'rapporteren' dat de gemeente brandweer die 'functie' niet had.

Een 'open deur intrappen' als volksverlakkerij!

Het rapport heb ik ooit gekregen als gedrukt exemplaar; het wordt vermeld als bron in een verzamelrapport van alle inspecties met daarin alleen de samenvattende conclusies (verduisterend!). Ik vond dit rapport niet geciteerd als bron in Oosting deel A! Wel vond ik het in deel B ( blz.81 voetnoot 14; slechts over personeelskwalificaties; voor de beschrijving van de branden en de explosies worden in de voetnoten de pv's van het OM van het brandweerpersoneel gebruikt.) Daarop vermoedde ik dat het originele IBR rapport voor Oosting te laat in 2001 ter beschikking werd gesteld; de vermelde gegevens over het personeel staan wel duidelijk in het samenvattende gezamenlijke rapport.

Titel:
Onderzoek vuurwerkramp Enschede

Onderzoek naar het brandweeroptreden tot en met de fatale explosie

Van proactie tot en met preventie

Inspectie Brandweerzorg en Rampenbestrijding

Ondertekend door R. Taal, H.A.J. Theuws en W.J. Wester

115 bladzijden en geen datering(!). Het rapport wordt als bron (voor slechts de conclusies!) vermeld in:

Centraal rapport
Beschrijving uitvoering gezamenlijk onderzoek inspecties, januari 2001
Heden nog gegoogeld.
« Laatste verandering: 9 Juni 2020, 22:50:10 door Fred Vos » Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #534 Gepost op: 10 Juni 2020, 10:15:47 »

ik kreeg nieuw idee aangaande het rapport dat de spionnen uitbrachten over het beloofde land:

Numeri 13:32, Alzo brachten zij een kwaad gerucht voort van het land, dat zij verspied hadden, aan de kinderen Israëls, zeggende: Dat land, door hetwelk wij doorgegaan zijn, om het te verspieden, is een land, dat zijn inwoners verteert; en al het volk, hetwelk wij in het midden van hetzelve gezien hebben, zijn mannen van grote lengte.


een land, dat zijn inwoners verteert

Rashi:

consumes its inhabitants: Wherever we passed, we found them burying dead. The Holy One, blessed is He, intended this for good, to keep them occupied with their mourning so they should not notice them [the spies].

keep them occupied --  net zoiets als "keep the mushrooms in the dark"


Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #535 Gepost op: 10 Juni 2020, 11:44:05 »

ik kreeg nieuw idee aangaande het rapport dat de spionnen uitbrachten over het beloofde land:

Numeri 13:32, Alzo brachten zij een kwaad gerucht voort van het land, dat zij verspied hadden, aan de kinderen Israëls, zeggende: Dat land, door hetwelk wij doorgegaan zijn, om het te verspieden, is een land, dat zijn inwoners verteert; en al het volk, hetwelk wij in het midden van hetzelve gezien hebben, zijn mannen van grote lengte.


een land, dat zijn inwoners verteert

Rashi:

consumes its inhabitants: Wherever we passed, we found them burying dead. The Holy One, blessed is He, intended this for good, to keep them occupied with their mourning so they should not notice them [the spies].

keep them occupied --  net zoiets als "keep the mushrooms in the dark"

Uw bijbelkennis bevalt mij geestelijk zeer; maar ik weet niet of dit voor andere lezers geldt op dit forum....
Ja Enschedese bewoners en nabestaanden werden 'wreed verteerd'; maar ook door zijn mede inwoners met valse aantijgingen!

Wat mij ook wel frappeert is, dat de 'de waarheid' (dewatte? Ja, datte! 'het licht in de duisternis!') door de 'teler' van 'de mushrooms' toch wel is gegeven, maar, zoals al 'kunstig' door het IBR, verstopt in bijzaken: rapporten, samengevat in rapporten en dan weer opnieuw samengevat in de dikke pil; 'vertaald' door de werknemer van de betrokken minister als secretaris voor Oosting.

Voor burgers, dus leken in dergelijk 'taalconstructies', een ondoordringbare 'grabbelton'.

Nu is communicatie met taal sowieso niet eenvoudig; waar het zoveel verschillende betrokken thema's behaalt.

Ik merk dat doordat ik vaak daarop niet weet: hoe leg ik dit nu eens uit.....

Nadat ik eenmaal zag/wist dat de oorzaak van de ramp heel eenvoudig lag in het vooraf verzaken van de wettelijke brandweerzorg...., waarvan de uitvoerders met hun taken allemaal ondubbelzinnig in die wet (inclusief verordeningen) zijn genoemd...., maar niet voorkomen in de officiële rapportages...., toen dacht ik destijds: dat wordt zo door burgers (journalisten) doorgeprikt!

Dus rond 2001 zag ik (vanuit Duitsland) voor mij daarin geen taak weggelegd. Tot Bakker (2014) een herziening wilde en mij vroeg om een onderzoeksrapport; kritisch gericht op zijn arrest.
Ik was toen bij inlezen zeer verbaasd/verbijsterd over de gemiste kansen in dat proces; voor wat betreft de ondeugdelijk bewijzen; waarvan de beperking door het hof ook nog was voorgekauwd als quasi: 'gemiste kansen!' Voer voor psychologen van advocaten!

Immers, men bleef maar hardnekkig in de verkeerde wetgeving rondzwalken!

In geen van de processen na de ramp, noch in de democratische controle (gemeenteraad), werden de wettelijk taken die de ramp hadden moeten en kunnen voorkomen benoemd; bleek mij eerst achteraf.

Wel was er tenminste 1 raadslid (fractievoorzitter) die in politieke taal aangaf: 'dat dit zo niet kon' en opstapte.
Duidelijk was en werd het daarmee niet voor de bevolking en de nabestaanden.

Wij, beste Sylvius, hebben hier ook wel over bijzaken gesteggeld en dat nam ook tijd.....ook op andere sites wordt ik zelf wel verketterd en moet mij verantwoorden over eventuele betalingen en motieven. Nee, zelf legt men die verantwoording niet af.....

Erger wordt de zaak, voor de 'waarheidsminnaars', door verdwaalde 'verkeerd geprogrammeerde papegaaien' die hun verzameld afval, na 20 jaar, ook nog op meer dan duizend bladzijden, 'verkopen'; nadat Bakker eerder van herziening door de papegaai met zijn onbekwame influisteraar, werd afgehouden: op 'beoordeling' van mijn rapport (2014).

De overheid wist de waarheid goed te verstoppen; maar gaf deze toch ook verborgen weer wel.....'liegen' is dan niet te bewijzen!
Paul van Buiten c.s. zijn daarmee vergeleken vakinhoudelijk en juridisch uiterst onbekwaam en kunnen (te) makkelijk op leugens worden betrapt.

Dus Sylvius en waarde lezers, af en toe ben ik daarop ronduit verbijsterd en zoek naar antwoorden......helpt u mee?
Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #536 Gepost op: 10 Juni 2020, 17:42:42 »

Het feit dat ik veel te optimistisch was omtrent het 'zelfreinigend leesvermogen' bij advocaten en journalisten schoot mij te binnen door een ervaring bij de het strafproces destijds in Arnhem.
Ik had me gemeld als onderzoeker bij de advocaten en zou gehoord worden als deskundige namens de verdachten.

Als voorwaarde stelde ik inzage in het gehele dossier; ik had immers alleen ter plaatse op SEF zelfstandig (met toestemming TR en AD) technisch onderzoek gedaan.
Plasman (Bakker) en Meijer (Pater) gingen akkooord.

Toen de dagvaarding al was uitgebracht trok Meijer zijn toestemming voor inzage in het dossier in!
Het werd een magere verklaring kan ik u zeggen; ook de AG was niet geïnteresseerd.

Komt wel goed, dacht ik......Fout!
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #537 Gepost op: 11 Juni 2020, 12:08:35 »

Maar er was wel brand uitgebroken bij dat bedrijf dat er niet had mogen zitten,

al dan niet met voorbedachten rade

Gelogd
Fred Vos
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 1110


Bekijk profiel
« Antwoord #538 Gepost op: 11 Juni 2020, 14:38:09 »

Maar er was wel brand uitgebroken bij dat bedrijf dat er niet had mogen zitten,

al dan niet met voorbedachten rade



Jaahaa..... maar geen brand had op de beloften van B&W uit de vergunning 'Voorschriften'  van (1997) 4.5: Brandpreventie en brandbestrijding effecten mogen/kunnen hebben buiten het SEF terrein!

Deze beloften werden in 1999 maar weer zonder motivering geschrapt!

Zoek het zelf maar uit bij brand Enschede!
Wij stemmen intussen wel vast toe in een verdubbeling van het vuurwerk; het 'oog wil ook wat'?
Gelogd
sylvius
[ERF] lid
Held
*
Berichten: 5261


Bekijk profiel
« Antwoord #539 Gepost op: 11 Juni 2020, 17:14:45 »



Zoek het zelf maar uit bij brand Enschede!
Wij stemmen intussen wel vast toe in een verdubbeling van het vuurwerk; het 'oog wil ook wat'?


Milleniiumwisseling!

Komt maar eens in de duizend jaar voor!

Het was tweede keer sinds de geboorte van de Here Jezus.

Bovendien beloofde de 21ste eeuw de nieuwe gouden eeuw te worden, dankzij  de digitale revolutie (of hoe je dat noemen moet), waar Enschede, met haar Universiteit Twente, zeker van zou gaan profiteren
Gelogd
Pagina's: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 49 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!